Škodí dlhodobé tempo 130km/h motoru Fabia II 1,4 16V ?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 16.12.2008 20:48 Zdieľať na Facebook
Škodí dlhodobé tempo 130km/h motoru Fabia II 1,4 16V ?
Zdravím páni
Tento rok sme sa po prvýkrát rozhodli pre dovolenku autom do Bulharska. Som veľmi kľudný vodič, obyčajne na diaľnici zapnem pri ceste k moru tempomat na 110 a užívam si cestu (manželka samozrejme gibicuje že pridaj :- ) . No vzhľadom k tomu, že do Bulharska je to cca 1350 km(pôjdeme cez Srbsko) by bolo fajn, keby cesta prebehla čo najrýchlejšie.... Fabia II 1,4 16V. Otázka je, či podľa vášho názoru takéto dlhodobé tempo( môže uškodiť tomuto konkrétnemu motoru(cca 3800 RPM)? orig 126000 km bez spotreby oleja, plná servisná história, pred cestou dostane samozrejme servisnú prehliadku aj nový olej. Ďakujem za Vaše názory, mne sa jednoducho zdá byť dlhodobo na taký motor moc aj keď netvrdím, že pokiaľ bol priestor auto nešlo nikdy rýchlejšie. Neriešme prosím, či je to to pravé orechové, mne to auto veľkostne absolutne vyhovuje, klíma tam je tiež, a tiež nejde o pár litrov benzínu naviac....
Tento rok sme sa po prvýkrát rozhodli pre dovolenku autom do Bulharska. Som veľmi kľudný vodič, obyčajne na diaľnici zapnem pri ceste k moru tempomat na 110 a užívam si cestu (manželka samozrejme gibicuje že pridaj :- ) . No vzhľadom k tomu, že do Bulharska je to cca 1350 km(pôjdeme cez Srbsko) by bolo fajn, keby cesta prebehla čo najrýchlejšie.... Fabia II 1,4 16V. Otázka je, či podľa vášho názoru takéto dlhodobé tempo( môže uškodiť tomuto konkrétnemu motoru(cca 3800 RPM)? orig 126000 km bez spotreby oleja, plná servisná história, pred cestou dostane samozrejme servisnú prehliadku aj nový olej. Ďakujem za Vaše názory, mne sa jednoducho zdá byť dlhodobo na taký motor moc aj keď netvrdím, že pokiaľ bol priestor auto nešlo nikdy rýchlejšie. Neriešme prosím, či je to to pravé orechové, mne to auto veľkostne absolutne vyhovuje, klíma tam je tiež, a tiež nejde o pár litrov benzínu naviac....
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
O motor bych sa bal menej ako o seba v tomto pripade
Ja ti karle nevim ale pocuvat cirkular neni zrovna moj hudobny vkus , osobne mi menej ako vykone motora, zalezi na dlzke posledneho kvaltu, to som si vzdy o vysnenom kare zistil vopred...podla mna okolo 3000 rpm je to este unosne, okolo 4000 je pre mna peklo, znesitelne iba velmi obmedzeny cas
Ja ti karle nevim ale pocuvat cirkular neni zrovna moj hudobny vkus , osobne mi menej ako vykone motora, zalezi na dlzke posledneho kvaltu, to som si vzdy o vysnenom kare zistil vopred...podla mna okolo 3000 rpm je to este unosne, okolo 4000 je pre mna peklo, znesitelne iba velmi obmedzeny cas
-
- Príspevky: 4903
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Po prve ,
čo to znamená "dlhodobo" ist po dialnici 130 km/h ???
pol hodiny , hodinu, dve hodiny , 5 hodin ???
Po druhe
Srbsko nema taký dlhy usek dialnice aby sa tam dalo ist v kuse niekolko hodín tempom 130 km/h stale bez spomalenia
Po tretie
Ist do Bulhaarska cez Srbsko je to isté ako ist z BA do Tatier cez Košice
čo to znamená "dlhodobo" ist po dialnici 130 km/h ???
pol hodiny , hodinu, dve hodiny , 5 hodin ???
Po druhe
Srbsko nema taký dlhy usek dialnice aby sa tam dalo ist v kuse niekolko hodín tempom 130 km/h stale bez spomalenia
Po tretie
Ist do Bulhaarska cez Srbsko je to isté ako ist z BA do Tatier cez Košice
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 16.12.2008 20:48 Zdieľať na Facebook
laco1871 napísal:Po prve ,
čo to znamená "dlhodobo" ist po dialnici 130 km/h ???
všade a ak treba niekoho predbehnúť kľudne aj viac
Po druhe
Srbsko nema taký dlhy usek dialnice aby sa tam dalo ist v kuse niekolko hodín tempom 130 km/h stale bez spomalenia
ďakujem za postreh
Po tretie
Ist do Bulhaarska cez Srbsko je to isté ako ist z BA do Tatier cez Košice
rozdiel podľa viamichelinu je +25 km v neprospech srbska a odporúčania známych sú cez srbsko, okrem toho srbov mám rád - exkolega bol srb, čiže im rozumiem
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
vlastna skusenost : Bratislava - Mnichov cez Vieden a spodkom.
540km dvere-dvere, v Bratislave viacmenej iba obchvat, avsak lahky prejazd cez Mnichov.
Prva varianta : auto vzdy na legalnom limite, tam kde je 80 tak 84 tachometer, tam kde je 100 tak 105, tam kde je 120 tak 125, inak dialnica v jednom kuse 135.
Druha varianta : auto vzdy na limite plus na dialnici IBA 105-110km/h.
Este raz, bavime sa 540km, cize to je trosku menej ako polovica tvojej cesty.
Prva varianta, cas : 5:30
Druha varianta, cas: 6:00
To je realita, to nie je ze myslim si. Tucetkrat overene. Ked tu istu trasu jebeeeeeees cely cas 200km/h KDE SA LEN DA cize ta nespomaluje premavka akurat vo Viedni na radaroch brzdis aby ta nenamerali, natocis 4:00 az 4:15. Takisto vyskusane, akurat nie mojimi rukami a mojim autom.
kedze ty mas dvakrat dlhsiu cestu a nieco k tomu, AVSAK ZDALEKA PREDALEKA NEPOJDES TAKE KRASNE PRAZDNE DIALNICE AKO V MOJOM PRIPADE, odhadujem realny rozdiel na tvojej ceste na 1:20 max. Teda hodinu a dvadsat minut, ked pojdes 130 a ked pojdes 110.
Moj vyber : dal by som zenu chrapat, isiel by som v noci z dovodu nesvietiaceho slnka == daleko vacsej pohody v interieri vehykla a isiel by som POMALSIE.
3800rpm zavijat celu tu cestu, no to by ma nechat saleny pozdravovat. Poviem ti tak, minule leto som isiel domov z Italiánska nejakych 1120km, kamarade 105-110km/h. Za celu tu trasu som videl stat na krajnici MINIMALNE 30 vozov, zopar z nich som si aj pamatal ze ma predbiehali. Vonkajsia teplota : 36 stupnov, jazda vyhradne cez den, "prudko sa schladilo" az podvecer na zhruba 30.
Tak si to preber. Celu cestu mi trplo v zadocku, s nalozenou rodinou by som teda nechcel zostat stat a to len preto lebo moja masina NEZVLADNE TEPELNY MANAGEMENT... so zvacsujucou rychlostou nemas len vyssiu spotrebu paliva, ale aj UKRUTNE UKRUTNE vacsie tepelne namahanie prevodovky a motora.
Mne osobne V ZIADNOM PRIPADE NESTOJI O HODINU A POL SKORSI PRICHOD KRIZOM CEZ POLOVICKU EUROPY !!! NA DOVOLENKU !!! ZA TO RIZIKO. Ty urob ako chces. Preboha je to dovolenka a nie preteky. Vacsi rozdiel ako dve hodiny mat nebudes, nebudes a nebudes lebo to matematika nepusti a v realite ako zaznelo ta este bude spomalovat premavka na cestach a proste 130 nepojdes cely ten cas.
1350km pri 130km/h = 10.38 hodiny cize skoro 10hodin 30 minut
1350km pri 110km/h = 12.2 hodiny cize 12hodin 15 minut
TO JE MATEMATIKA, koniec diskusie, rozdiel v celej ceste teda NEMOZE BYT vacsi ako 1 hodinu 45 minut. Proste nemoze, neda sa ani keby si bol Dejvid KopperfĂld. Z praktickych dovodov, spomenutych, ten rozdiel bude v realite tak 1:10...
Takze si to preber. Riziko roztrhnutia alebo defektu pneumatik pri 130 je takisto vacsie ako pri 110 - ach ano, kvoli tepelnemu namahaniu. Ked ides Bratislava-Trnava celu cestu 130, tak sa tie pneumatiky spravaju inak ako ked pojdes Bratislava-Barcelona celu cestu 130... ver mi.
Ukrutne dolezitejsie je mat veselo a pohodu v interieri ako rychlost samotna. Ukrutne dolezitejsie je sa striedat so zenou za volantom a trosku si schrupnut za jazdy ako sa to len da (ja mam auto v ktorom si uplne lahnem vystrety a este mam pol metra priestor za nohami).
Prajeme krasnu dovolenku bez nutnosti volat kohokolvek !
540km dvere-dvere, v Bratislave viacmenej iba obchvat, avsak lahky prejazd cez Mnichov.
Prva varianta : auto vzdy na legalnom limite, tam kde je 80 tak 84 tachometer, tam kde je 100 tak 105, tam kde je 120 tak 125, inak dialnica v jednom kuse 135.
Druha varianta : auto vzdy na limite plus na dialnici IBA 105-110km/h.
Este raz, bavime sa 540km, cize to je trosku menej ako polovica tvojej cesty.
Prva varianta, cas : 5:30
Druha varianta, cas: 6:00
To je realita, to nie je ze myslim si. Tucetkrat overene. Ked tu istu trasu jebeeeeeees cely cas 200km/h KDE SA LEN DA cize ta nespomaluje premavka akurat vo Viedni na radaroch brzdis aby ta nenamerali, natocis 4:00 az 4:15. Takisto vyskusane, akurat nie mojimi rukami a mojim autom.
kedze ty mas dvakrat dlhsiu cestu a nieco k tomu, AVSAK ZDALEKA PREDALEKA NEPOJDES TAKE KRASNE PRAZDNE DIALNICE AKO V MOJOM PRIPADE, odhadujem realny rozdiel na tvojej ceste na 1:20 max. Teda hodinu a dvadsat minut, ked pojdes 130 a ked pojdes 110.
Moj vyber : dal by som zenu chrapat, isiel by som v noci z dovodu nesvietiaceho slnka == daleko vacsej pohody v interieri vehykla a isiel by som POMALSIE.
3800rpm zavijat celu tu cestu, no to by ma nechat saleny pozdravovat. Poviem ti tak, minule leto som isiel domov z Italiánska nejakych 1120km, kamarade 105-110km/h. Za celu tu trasu som videl stat na krajnici MINIMALNE 30 vozov, zopar z nich som si aj pamatal ze ma predbiehali. Vonkajsia teplota : 36 stupnov, jazda vyhradne cez den, "prudko sa schladilo" az podvecer na zhruba 30.
Tak si to preber. Celu cestu mi trplo v zadocku, s nalozenou rodinou by som teda nechcel zostat stat a to len preto lebo moja masina NEZVLADNE TEPELNY MANAGEMENT... so zvacsujucou rychlostou nemas len vyssiu spotrebu paliva, ale aj UKRUTNE UKRUTNE vacsie tepelne namahanie prevodovky a motora.
Mne osobne V ZIADNOM PRIPADE NESTOJI O HODINU A POL SKORSI PRICHOD KRIZOM CEZ POLOVICKU EUROPY !!! NA DOVOLENKU !!! ZA TO RIZIKO. Ty urob ako chces. Preboha je to dovolenka a nie preteky. Vacsi rozdiel ako dve hodiny mat nebudes, nebudes a nebudes lebo to matematika nepusti a v realite ako zaznelo ta este bude spomalovat premavka na cestach a proste 130 nepojdes cely ten cas.
1350km pri 130km/h = 10.38 hodiny cize skoro 10hodin 30 minut
1350km pri 110km/h = 12.2 hodiny cize 12hodin 15 minut
TO JE MATEMATIKA, koniec diskusie, rozdiel v celej ceste teda NEMOZE BYT vacsi ako 1 hodinu 45 minut. Proste nemoze, neda sa ani keby si bol Dejvid KopperfĂld. Z praktickych dovodov, spomenutych, ten rozdiel bude v realite tak 1:10...
Takze si to preber. Riziko roztrhnutia alebo defektu pneumatik pri 130 je takisto vacsie ako pri 110 - ach ano, kvoli tepelnemu namahaniu. Ked ides Bratislava-Trnava celu cestu 130, tak sa tie pneumatiky spravaju inak ako ked pojdes Bratislava-Barcelona celu cestu 130... ver mi.
Ukrutne dolezitejsie je mat veselo a pohodu v interieri ako rychlost samotna. Ukrutne dolezitejsie je sa striedat so zenou za volantom a trosku si schrupnut za jazdy ako sa to len da (ja mam auto v ktorom si uplne lahnem vystrety a este mam pol metra priestor za nohami).
Prajeme krasnu dovolenku bez nutnosti volat kohokolvek !
-
- Príspevky: 1142
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 16.12.2008 20:48 Zdieľať na Facebook
iste, fabia nie je hltač dialničných kilometrov, najvzdialenejšia destinácia bola +- 900km a to v úplnej pohode - pri výške 175cm sa to dá, samozrejme čím viac miesta a lepšieho sedenia, tým lepšie - s tým súhlasím bez výhrad. Za volantom aj loďou mám toho precestované viac ako dosť no a ako rodina neznesieme dovolenku kde ťa vysadia, tam budeš 10 dní pri mori a potom odchod domov....výlety by nám chýbali. Šoférujeme radi obaja, spiatočná letenka stojí 430 eur, cesta autom vychádza určite lacnejšie, ale to absolutne nie je dôvod prečo autom.... Ide mi len o to, aby som sa dostal čo najrýchlejšie a najbezpečnejšie tam aj späť, a to tak, aby mi to motor auta nespočítal pozdejšie....Matematika nepustí, úspora času v prípade rýchlejšej jazdy nebude extrémna, to mi je jasné. Či už cestujem 15 h alebo 16h 30 min je jedno. Otázka smerovala na konštrukčné hľadisko
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
Tak z konštrukčného hľadiska dolej olej na max, daj tehlu na pedál a choď. Ja popravde na dlhších trasách využívam maximálne prijateľné tempo +/- v limite MPR, nemienim si už tak otravnú cestu zbytočne predlžovať ani o päť minút. A pre ukľudnenie, pred par rokmi sme dali trasu Makarska - Trenčín, čo je cca 1000km, v podstate trvalou rýchlosťou tempomatových 160 km/h. Vozidlá MB ML 270CDI a golf VI 1.4 16V (59kW). V oboch prípadoch sú to motorizácie s citeľným nedostatkom výkonu, ale nestalo sa nič
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Motor to vydrží, ALE:
-tepelne bude namáhaný násobne viac
-komfort v aute bude o ničom
-budeš z cesty unavenejší, dobitejší
-to auto nie je robené na trvalú jazdu takým tempom - vydrží to, ale primárne je skonštruované na jazdu po okreskách
Išiel som 2x do Chorvátska z Košíc na Seate Cordoba 1.4, 8V 44kW. Takže viem o tom svoje. Raz som šiel 130km/h, druhýkrát 110km/h. Tá druhá cesta bola diametrálne komfortnejšia, kľudnejšia a lepšie sa mi šlo.
Nehnal by som to zbytočne na tvojom mieste pri takom výkone - načo...
-tepelne bude namáhaný násobne viac
-komfort v aute bude o ničom
-budeš z cesty unavenejší, dobitejší
-to auto nie je robené na trvalú jazdu takým tempom - vydrží to, ale primárne je skonštruované na jazdu po okreskách
Išiel som 2x do Chorvátska z Košíc na Seate Cordoba 1.4, 8V 44kW. Takže viem o tom svoje. Raz som šiel 130km/h, druhýkrát 110km/h. Tá druhá cesta bola diametrálne komfortnejšia, kľudnejšia a lepšie sa mi šlo.
Nehnal by som to zbytočne na tvojom mieste pri takom výkone - načo...
-
- Príspevky: 1441
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
hlavne to netahat sam lebo ak nie si vodic kamionu alebo si taku dlhu cestu nesiel tak mozes byt zaskoceny ze po 5 hodinach uz budes vystaveny na kompletku, tych 110km/h bude na to auto akurat tak na limite, nejdes sam + batozina, aj keby sa islo v noci klima bude pustena nonstop, prestavky povinne by som daval po 3 hodinach a aj ked necitim unavu, o auto by som sa az tak nebal ak si taku cestu nesiel, ine veci ta mozu prekvapit
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 21.08.2010 16:17 Zdieľať na Facebook
Chod radsej pomalsie. Ked na tej trase spravis menej zastavok, alebo tie zastavky skratis, prides na miesto urcenia v rovnaky cas, akoby si to hnal 130. Casovy rozdiel minimalny.
Ja som jazdil do Chorvatska vzdy mimo dialnic, pekne pohodovo, na dovolenke sa predsa nebudem nahanat....
Len sa cudujem aky je "moderny vodic" pokakany....ja som jazdieval na 16-20 rocnom aute 12 az 15 hodinove trasy bez klimy pocas leta bez problemov.....po 9hodinovej sichte v praci.
Ja som jazdil do Chorvatska vzdy mimo dialnic, pekne pohodovo, na dovolenke sa predsa nebudem nahanat....
Len sa cudujem aky je "moderny vodic" pokakany....ja som jazdieval na 16-20 rocnom aute 12 az 15 hodinove trasy bez klimy pocas leta bez problemov.....po 9hodinovej sichte v praci.
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Rad šoferujem a daval som všelijake štreky hore -dole po Europe
všeobecne platí,že po asi 150-200 km treba dat PRESTAVKU
tak 15-20 minut (kava, cigaretka, WC)
tiež som zistil,že unava skor prichadza v noci vzladom na vylučovanie hormonu melatoninu, ktorý navodzuje telu spánok
s tým sa neda nič robiť len si oddychnuť , krátky spanok velmi pomože /20-30 minut/
ak človek vidí pred sebou 4 cesty ktore sa krížia do jednej, vtedy je naozaj posledny signal,že treba zastaviť a schruponuť si
u mňa tento stav prichádza po 9-10 hodinach šoferovania
Ad: jazda po dialnici
ja osobne idem po dialnici len vtedy ked naozaj nie je ina možnosť
vzhladom na to,že jazdiť po dialnici unavuje ovela viac ako jazdiť po bežnej ceste
a vhladom na charakter premavky na dialnici, kamiony , auta s prívesom, karavany je nemožné držať konštatntnú rýchlosť 130 km/h +
Ako pisali pisatelia nado mnou, ide o pohodu , nie o to prejsť z bodu A do bodu B za najkratší možný čas
všeobecne platí,že po asi 150-200 km treba dat PRESTAVKU
tak 15-20 minut (kava, cigaretka, WC)
tiež som zistil,že unava skor prichadza v noci vzladom na vylučovanie hormonu melatoninu, ktorý navodzuje telu spánok
s tým sa neda nič robiť len si oddychnuť , krátky spanok velmi pomože /20-30 minut/
ak človek vidí pred sebou 4 cesty ktore sa krížia do jednej, vtedy je naozaj posledny signal,že treba zastaviť a schruponuť si
u mňa tento stav prichádza po 9-10 hodinach šoferovania
Ad: jazda po dialnici
ja osobne idem po dialnici len vtedy ked naozaj nie je ina možnosť
vzhladom na to,že jazdiť po dialnici unavuje ovela viac ako jazdiť po bežnej ceste
a vhladom na charakter premavky na dialnici, kamiony , auta s prívesom, karavany je nemožné držať konštatntnú rýchlosť 130 km/h +
Ako pisali pisatelia nado mnou, ide o pohodu , nie o to prejsť z bodu A do bodu B za najkratší možný čas
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných