Škoda Superb 2.5 tdi ´05 - skúsenosti

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Shaggy22
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08
Zdieľať na Facebook

Škoda Superb 2.5 tdi ´05 - skúsenosti

Príspevok od používateľa Shaggy22 »

Zdravím,

na zaciatok chcem dodat ze som maximalny amater co sa tyka kupovania aut a nevyznam sa v tom takze za hlupe pripomienky ma nekamenujte...
Chystam sa kupit skodu superb s motorom 2.5TDI V6 rok vyroby 2005. Na fore som cital rozne nazory... niektory tvrdia ze to je kazovy motor a niektory zas nie. Comu mam verit ?
Dalsi problem je ze to auto ma najazdene 165 tisic kilometrov a predajca neudava ze by boli menene rozvody. je to velky problem pri danom pocte prejazdenych kilometrov ? Za odpovede vopred dakujem
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

A teraz ti tu zasa niektorí napíšu, že je to dobrý motor a niektorí, že nie. A čo urobíš? :41c2:

Máš tu päťsto príspevkov o tom motore (aj v susednej téme) a tebe je stále málo...


A rozvody pri tých kilometroch mali byť menené už dávno! Ale to je jedno - ak nemáš hodnoverný doklad kedy boli naposledy menené tak to je prvá vec, ktorú máš urobiť hneď po kúpe!
dataman
Príspevky: 1229
Dátum registrácie: 12.11.2004 10:50
Bydlisko: NM015
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dataman »

prečo si myslíš že Superb s motorom 1.9TDI 96kW nie je dobrý?
čo ťa vedie k tomu, kúpiť si 2.5TDI jeden z kazových motorov a to nehovorím o drahej údržbe?
Superb je dobrý sám o sebe a s motorom 1.9TDI nie je zlá voľba...
pohľadaj, určite kúpiš zachovalý Superb s 1.9TDI motorom...
lowrider
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 23.06.2008 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lowrider »

Ahoj !
Ja som mal passata s 1.9 TDI a ten motor je božský ! :)
Takže by som to volil aj v SB. Tie 2.5 boli trošku kazové a hlavne ich údržba bola drahá. Ak natrafiš na dobrý model, tak OK, ale čo ak nie? . . . Takže jasne ber 1.9 TDI. Alebo ak ti nejde o spotrebu , tak 2.8 benzin :) ale 2.5 by som z princípu obišiel. Netreba riskovať, ked nemusíš. Ved máš možnosť volby. Inak SB je fajne autičko. vela priestoru, spolahlive, dobre spracovanie. . . . .
A hlavne zober dobre vybavený kus !
A rozvody vymen hned, ako auto kupiš.
Prajem vela šťastia pri výbere ;)
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

Ja som už na tomto fore o motore 2,5tdi popísal viac ako dosť... mám ho totiž v audine. Je to dobrý motor iba vtedy ak sa on staráš. Ak nie, čo robí vela ludí, je to olejnička s problémami. To, že si teraz pomyslíš, že sa on budeš starať neznamená, že mu budeš len meniť olej alebo ho utierať handričkou... Proste a jasne, potrebuje kvalitný olej, pri výmene treba vymienať vždy aj palivový filter, vzduchový a samozrejme olejový, treba dávať kontrolovať odvetrávanie kluky, ak je treba, dať to z času na čas prečisťovať a meniť sitko odvetrávania, ten motor potrebuje kvalitné žhaviče-6ks, ked príde čas na výmenu rozvodov, neváhať a meniť všetko čo treba. U tohoto motora je to s prácou cca 800€ v neautorizovanom servise. V autorizovanom sa ani nepýtaj...

Toto su veci čo sa tam menia pri pravidelnej výmene rozvodov:
Rozvodový remen:(pre klukovu hriadel) BOSCH - 39 euro
Rozvodovy remen:(pre vstrekovacie cerpadlo) BOSCH - 19 euro
Napínacia kladka vstrekovacie cerpadlo: sirka 27mm Ruville - 63 euro
Napinacia kladka rozvodoveho remena: sirka 34 mm Febi Bilstein - 63 euro
Vodiaca kladka ozubeneho remena: Febi Bilstein: material kov - 53 euro
Napinak remena: Ruville 33 euro
Tlmic vibraci: Febi Bilstein 81 euro
Klínový remen na servo: vyrobca BOSCH 28 euro
Klínový remen na klima kompresor: BOSCH 11euro
Klínový remen na cerpadlo: BOSCH 18 euro
Klinovy remen-napinacia kladka generator: Ruville 30 euro
Klinovy remen-napinacia kladka klima komresor: Ruville 47 euro
Vodní pumpa: Meyle 55 eur
Termostat: 20 eur

Tieto veci sa daju zohnať ak to zrátaš dokopy + , - 50€ hore dole. Je to len material, cena práce závisí od servisu.
Predná náprava je tiež zložitejšia, obsahuje omnoho viac komponentov ako na octavke a ked to začne klepať, tiež sa to mení všetko naraz. Takáto sada sa mení pri oprave nápravz na superbe

SKODA SUPERB (3U4), 2.5 TDI
Rok výroby: 02/02 - , kW/HP: 114/155, Obsah: 2496, Kód motora: AYM, Typ: limuzína
LMI 27421
Opravná sada ramen na nápravu
Dodávateľ: LEMFÖRDER
767,37 EUR / 23 117,83 SKK
montovací strana přední osa
do čísla karoserie 3U-3-021 397

Dá sa to samozrejme zohnať aj lacnejšie, toto je sada z www.elit.sk

http://www.elitecat.sk/ArticleDetail.as ... eId=100571


Takže ak tieto veci nebolo na nejakom 6-8 ročnom aute menené, je pravdepodobné, že skôr či neskor ťa čakaju takéto investície. Ak ti to nevadí, auto je pohodlné a posluži ti dlho!
elvizz
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 16.12.2006 22:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elvizz »

motor 2,5 TDi po roku 2003 resp model 2004 je už v podstate konštruovaný ak nový 3,0TDi .. sú tam rolny a nie vačky čo chodia po koníkoch , , , BAU BDH BDG su kody motorov ,,je to posledná najvydarenejšia verzia motora ,,, žiadna olejnička ,, žiadne odrate vačky ...
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

elvizz napísal:motor 2,5 TDi po roku 2003 resp model 2004 je už v podstate konštruovaný ak nový 3,0TDi .. sú tam rolny a nie vačky čo chodia po koníkoch , , , BAU BDH BDG su kody motorov ,,je to posledná najvydarenejšia verzia motora ,,, žiadna olejnička ,, žiadne odrate vačky ...
Do všetkých superbov 1 sa montoval najprv motor 2,5tdi s kodom AYM a ako píšeš od juna 2003 aj BDG, ale nie výlučne. To znamená, že sučasne sa predával superb aj s jedným aj s druhým motorom. Treba si to potom pri kupe pozrieť.
dobreauta
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 13.09.2006 14:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dobreauta »

petyy napísal:Ja som už na tomto fore o motore 2,5tdi popísal viac ako dosť... mám ho totiž v audine. Je to dobrý motor iba vtedy ak sa on staráš. Ak nie, čo robí vela ludí, je to olejnička s problémami. To, že si teraz pomyslíš, že sa on budeš starať neznamená, že mu budeš len meniť olej alebo ho utierať handričkou... Proste a jasne, potrebuje kvalitný olej, pri výmene treba vymienať vždy aj palivový filter, vzduchový a samozrejme olejový, treba dávať kontrolovať odvetrávanie kluky, ak je treba, dať to z času na čas prečisťovať a meniť sitko odvetrávania, ten motor potrebuje kvalitné žhaviče-6ks, ked príde čas na výmenu rozvodov, neváhať a meniť všetko čo treba. U tohoto motora je to s prácou cca 800€ v neautorizovanom servise. V autorizovanom sa ani nepýtaj...

Toto su veci čo sa tam menia pri pravidelnej výmene rozvodov:
Rozvodový remen:(pre klukovu hriadel) BOSCH - 39 euro
Rozvodovy remen:(pre vstrekovacie cerpadlo) BOSCH - 19 euro
Napínacia kladka vstrekovacie cerpadlo: sirka 27mm Ruville - 63 euro
Napinacia kladka rozvodoveho remena: sirka 34 mm Febi Bilstein - 63 euro
Vodiaca kladka ozubeneho remena: Febi Bilstein: material kov - 53 euro
Napinak remena: Ruville 33 euro
Tlmic vibraci: Febi Bilstein 81 euro
Klínový remen na servo: vyrobca BOSCH 28 euro
Klínový remen na klima kompresor: BOSCH 11euro
Klínový remen na cerpadlo: BOSCH 18 euro
Klinovy remen-napinacia kladka generator: Ruville 30 euro
Klinovy remen-napinacia kladka klima komresor: Ruville 47 euro
Vodní pumpa: Meyle 55 eur
Termostat: 20 eur

Tieto veci sa daju zohnať ak to zrátaš dokopy + , - 50€ hore dole. Je to len material, cena práce závisí od servisu.
Predná náprava je tiež zložitejšia, obsahuje omnoho viac komponentov ako na octavke a ked to začne klepať, tiež sa to mení všetko naraz. Takáto sada sa mení pri oprave nápravz na superbe

SKODA SUPERB (3U4), 2.5 TDI
Rok výroby: 02/02 - , kW/HP: 114/155, Obsah: 2496, Kód motora: AYM, Typ: limuzína
LMI 27421
Opravná sada ramen na nápravu
Dodávateľ: LEMFÖRDER
767,37 EUR / 23 117,83 SKK
montovací strana přední osa
do čísla karoserie 3U-3-021 397

Dá sa to samozrejme zohnať aj lacnejšie, toto je sada z www.elit.sk

http://www.elitecat.sk/ArticleDetail.as ... eId=100571


Takže ak tieto veci nebolo na nejakom 6-8 ročnom aute menené, je pravdepodobné, že skôr či neskor ťa čakaju takéto investície. Ak ti to nevadí, auto je pohodlné a posluži ti dlho!


Mam Superb 2,5TDI V6 eruo 4 120KW,je to ok auto a to čotu piše kolega je pravda. Čo si kupiš to je na tebe a nedavaj si radit od tych čo take auto nemaju a čo oni počuli.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

tiež keď som kupoval supa som si o tom veľa zisťoval. Kopec testov na stránkach končí konštatáciou že najlepšia voľba do supa je 1,9 tdi 96 kW.

Servisák nadával na 2,5 TDi aj v A4 aj v Supe.

No na druhej strane, riaditeľ má supa 2,5 v automate a bez problémov. Sused má tiež supa 2,5 Tdi + to má ešte chipnuté a tiež bez problémov, teda bez problémov motora, inak ho už rozbil asi 12 krát, ale nechce si ho pustiť a tak pri honde CR-V 2,2 i-ctdi a audi A5 3,0 tdi má supa doteraz. Takže zrejme je to o tom ako natrafis. Na umyvarke sa mi prihovoril tiež jeden so supom 2,5 Tdi a mal 290 tisíc nabehané a tiež žiaden problém.

Ak vyberieš dobre, tak aj 2,5 bude dobrá voľba ak zle tak ani 1,9 nebude spása.

Neviem ako to je so spotrebou ale mám pocit, že 2,5 má v papieroch nejakých 10 mesto, čo takmer robí aj 2,8 benzín. Takže aj 2,8 benzín by nebola zlá voľba a s LPG priam báseň zrejme.
dataman
Príspevky: 1229
Dátum registrácie: 12.11.2004 10:50
Bydlisko: NM015
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dataman »

Laco potom mi povieš ako si s ním spokojný keď budeš meniť vačky...
Na každom jednom 2.5TDI odišli...
Možno už aj tie tvoje sú chytené... Kedy sa zastavíš pre oleje a filtre?
tv390bj
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 31.03.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tv390bj »

dataman napísal:Laco potom mi povieš ako si s ním spokojný keď budeš meniť vačky...
Na každom jednom 2.5TDI odišli...
Možno už aj tie tvoje sú chytené... Kedy sa zastavíš pre oleje a filtre?
Aj ja mam2,5 tdi 120kw a žiadne vačky neodišli.Mysliš si že 1,9 tdi sa nikdy nepokazi? A ked mechanik v servise nadava na 2,5 tdi tak vymen mechanika.Motoru 2,5 tdi treba aj trochu rozumiet.Ten motor nevymyslel nejaky sedlak zo slovenska ako je ten mechanik.Kamoš ma supa 2,5 tdi a nabehane ma cez 400 tis.km skutočných a žiaden problem.Moj ma niečo cez 160 tis.km a tiež bez problemov.A ak niekto kupuje najlacnejši superb aky najde na nete tak je jedno aky tam bude motor ale určite to bude vybehana rakovina.
cizo1
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 13.03.2011 15:16
Zdieľať na Facebook

problem so zatekanim

Príspevok od používateľa cizo1 »

Mám problém tečie mi voda do superb 96kw r.v. 2004 dal som to opravit tecie znova a druhy krat mi zoskratovala elektrika t.j. vsetky smerovky zostali svietit a nedaju sa ovladat elektricky okna …. vie niekto poradit co s tym ????
cizo1
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 13.03.2011 15:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cizo1 »

Mám problém tečie mi voda do superb 96kw r.v. 2004 dal som to opravit tecie znova a druhy krat mi zoskratovala elektrika t.j. vsetky smerovky zostali svietit a nedaju sa ovladat elektricky okna …. vie niekto poradit co s tym ????
cizo1
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 13.03.2011 15:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cizo1 »

to uz som spravil uz je v servise len chcem o tom viac vediet... co to moze byt. menili resp. upravovali tesnenie na podvozku zateka stale ...
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných