Skoda Octavia 1.9 tdi 81kw - dobijanie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 04.03.2009 10:51 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia 1.9 tdi 81kw - dobijanie
ahoj potrebujem surne radu mam škodu octavia 1.9tdi 81kw 2003 adnes mi začala prblikovat kontrolka dobijanie zo začiatku mi to len preblikovalo ale potom začala svietit stale myslel so ze to bude klinovy remen ale ten je ok aj poistky som kontroloval a su ok ..:(bateria je tes ok ma rok a pol ...auto nedobija lebo mi bateriu vibilo celkom ze som po ceste uz mam problem nastartovat kamarat mi vravel ze to bude urcite alternator...? čo to je nevie mi niekto povedat ...
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 01.12.2010 19:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3801
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 25.06.2013 19:16 Zdieľať na Facebook
Alternátor je generátor, ktorý vyrába elektrický prúd.Cievka, alebo kotva, tvorí rotor generátora a permanentné magnety alebo elektromagnety, ktoré tvoria homogénne magnetické pole, nazývame stator.
Stručne povedané, alternátor pri jazdení dobíja batériu pomocou klinového remeňa.
Ak to je na 100% alternátor, tak buď výmena za nový alebo G.O. starého.
Ak som dobre porozumel, tak si sa na konci príspevku pýtal, že či ti to niekto nevysvetlí. Ak nie, tak sorry.
Stručne povedané, alternátor pri jazdení dobíja batériu pomocou klinového remeňa.
Ak to je na 100% alternátor, tak buď výmena za nový alebo G.O. starého.
Ak som dobre porozumel, tak si sa na konci príspevku pýtal, že či ti to niekto nevysvetlí. Ak nie, tak sorry.
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 06.04.2013 21:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
Tak, tak, pravdepodobne alternator, mozno uhliky... .Kukni uhliky a ak nie, neviem, ja by som to asi nedaval repasovat, vzhladom na to, ake je to auto, by som asi klikol na bazos.
Toto nieje asi presne Tvoj pripad, ale ci dobija, alebo nie, sa da zistit aj , ze auto nastartujes, odpojis baterku a ak nezdochne, tak dobija... .
Na silvestra sa mi stalo, sli sme s priatelkou z jednej chaty na druhu, a zrazuu mi zacali slabsie svietit svetla a auto mi zdochlo. Skusil som nastartovat a baterka vystavena. Tak prisiel znamy, dali sme kable, auto nakoplo, odpojil som baterku, auto fungovalo a kym sme presli par km, tak baterku dobilo. Odvtedy s tym problem nebol a ani som neprisiel na to, co sa asi tak mohlo stat... .Blby pocit... .
Toto nieje asi presne Tvoj pripad, ale ci dobija, alebo nie, sa da zistit aj , ze auto nastartujes, odpojis baterku a ak nezdochne, tak dobija... .
Na silvestra sa mi stalo, sli sme s priatelkou z jednej chaty na druhu, a zrazuu mi zacali slabsie svietit svetla a auto mi zdochlo. Skusil som nastartovat a baterka vystavena. Tak prisiel znamy, dali sme kable, auto nakoplo, odpojil som baterku, auto fungovalo a kym sme presli par km, tak baterku dobilo. Odvtedy s tym problem nebol a ani som neprisiel na to, co sa asi tak mohlo stat... .Blby pocit... .
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Nemá sa to odpájať aj keď v praxi sa to už pár krát stalo a nebol problém...Ten problém je skorej teoretický ako praktický totižto odpojením záťaže môže vzniknúť napäťová špička a tá môže preraziť usmerňovač nakolko diody v ňom majú záverné napätie len okolo 50V.
Tiež k Tvojmu problému, môžeš mať načatú niektorú diodu v usmerňovači a cez tú sa Ti môže aj vybíjať baterka a pritom nabíjacie napätie môže byť ako tak v norme....nemusí sa hneď namerať že nenabíja alebo prebíja....Respektíve sa to prejaví len ak sa zohreje alebo za studena alebo pri zvýšenom prúde počas jazdy a na volnobehu nie...Skrátka najlepšie by bolo voltmeter do autozapalovačovej zásuvky a jazdiť s tým a sledovať ako sa to chová za jazdy. A tiež zmerať kľudový odber prúdu pri vypnutom motore...
Tiež k Tvojmu problému, môžeš mať načatú niektorú diodu v usmerňovači a cez tú sa Ti môže aj vybíjať baterka a pritom nabíjacie napätie môže byť ako tak v norme....nemusí sa hneď namerať že nenabíja alebo prebíja....Respektíve sa to prejaví len ak sa zohreje alebo za studena alebo pri zvýšenom prúde počas jazdy a na volnobehu nie...Skrátka najlepšie by bolo voltmeter do autozapalovačovej zásuvky a jazdiť s tým a sledovať ako sa to chová za jazdy. A tiež zmerať kľudový odber prúdu pri vypnutom motore...
-
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 28.07.2011 07:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 04.03.2009 10:51 Zdieľať na Facebook
dakujem
ano je to alternator dakujem vam za radu..
-
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 11.07.2010 09:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 653
- Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
- Bydlisko: Gbely
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 18.11.2009 23:05 Zdieľať na Facebook
Zdravim, mam rovnake auto a mam uz 260 000 Km odjazdenych a pravdepodobne original alternator a zatial bez problemov.
Ma niekto skusenost a moze povedat ze asi cca pri akych Km alternator pri tomto aute vypovie sluzbu. Uvedomujem si, ze nik nema medzi nami sklennu gulu, ale ci sa nahodou niekto nestretol viac krat s podobnym problemom a pri akych km? napr. na videu kde je problem pravdepodobne s alternatorm je 292 tis. km.
Na predchazdajucom mojom aute fiat brava 1,2 16v som dal prevencne zrepasovat alternator pri 170 tis km a autoelektrikal povedal ze som prisiel v pravi cas.
Zas nemozem sa byt do prs ze udane km su spravne, len by ma zaujmala dlzka zivotnosti alternatora. Som toho nazoru ze radsej prevencne zrepasovat ako stat niekde vysiet. Mam skusenost repas na benzinovom aute 50€ a dieslove do 100€.
Ma niekto skusenost a moze povedat ze asi cca pri akych Km alternator pri tomto aute vypovie sluzbu. Uvedomujem si, ze nik nema medzi nami sklennu gulu, ale ci sa nahodou niekto nestretol viac krat s podobnym problemom a pri akych km? napr. na videu kde je problem pravdepodobne s alternatorm je 292 tis. km.
Na predchazdajucom mojom aute fiat brava 1,2 16v som dal prevencne zrepasovat alternator pri 170 tis km a autoelektrikal povedal ze som prisiel v pravi cas.
Zas nemozem sa byt do prs ze udane km su spravne, len by ma zaujmala dlzka zivotnosti alternatora. Som toho nazoru ze radsej prevencne zrepasovat ako stat niekde vysiet. Mam skusenost repas na benzinovom aute 50€ a dieslove do 100€.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných