Skoda Octavia 1.9 tdi 81kw - dobijanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sharky607
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 04.03.2009 10:51
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 1.9 tdi 81kw - dobijanie

Príspevok od používateľa sharky607 »

ahoj potrebujem surne radu mam škodu octavia 1.9tdi 81kw 2003 adnes mi začala prblikovat kontrolka dobijanie zo začiatku mi to len preblikovalo ale potom začala svietit stale myslel so ze to bude klinovy remen ale ten je ok aj poistky som kontroloval a su ok ..:(bateria je tes ok ma rok a pol ...auto nedobija lebo mi bateriu vibilo celkom ze som po ceste uz mam problem nastartovat kamarat mi vravel ze to bude urcite alternator...? :zga27: :41c2: čo to je nevie mi niekto povedat ...:(
lukinko1965
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 01.12.2010 19:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukinko1965 »

zodrate uhlíky v alternatore
PROCHY603
Príspevky: 3801
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Treba spravit G.O. alternatora. :41c2:
martinkudy
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 25.06.2013 19:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martinkudy »

Alternátor je generátor, ktorý vyrába elektrický prúd.Cievka, alebo kotva, tvorí rotor generátora a permanentné magnety alebo elektromagnety, ktoré tvoria homogénne magnetické pole, nazývame stator.

Stručne povedané, alternátor pri jazdení dobíja batériu pomocou klinového remeňa.
Ak to je na 100% alternátor, tak buď výmena za nový alebo G.O. starého.

Ak som dobre porozumel, tak si sa na konci príspevku pýtal, že či ti to niekto nevysvetlí. Ak nie, tak sorry.
srsen19
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 06.04.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa srsen19 »

Treba pozrieť altík, v ňom uhlíky, regler. Inak je ich plno funkčných na inzerátoch, v tomto by som problém nevidel... Cena nie je takisto závratná...
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Tak, tak, pravdepodobne alternator, mozno uhliky... .Kukni uhliky a ak nie, neviem, ja by som to asi nedaval repasovat, vzhladom na to, ake je to auto, by som asi klikol na bazos.
Toto nieje asi presne Tvoj pripad, ale ci dobija, alebo nie, sa da zistit aj , ze auto nastartujes, odpojis baterku a ak nezdochne, tak dobija... .
Na silvestra sa mi stalo, sli sme s priatelkou z jednej chaty na druhu, a zrazuu mi zacali slabsie svietit svetla a auto mi zdochlo. Skusil som nastartovat a baterka vystavena. Tak prisiel znamy, dali sme kable, auto nakoplo, odpojil som baterku, auto fungovalo a kym sme presli par km, tak baterku dobilo. Odvtedy s tym problem nebol a ani som neprisiel na to, co sa asi tak mohlo stat... .Blby pocit... .
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Uplne najblbsi napad je dat pouzity (nikto nevie co ma za sebou a dokedy pojde). Bud riesit opravu alternatora u niekoho kto to naozaj vie a da si na robote zalezat alebo kupit novy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ako píše laki...nikdy,ale nikdy nech ťa nenapadne odpájať točiaci sa alternátor od batérie,tj záťaže.
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Aha, zasa som sa dozvedel nieco nove, ale logiku to ma... :-\
Neviem, myslel som si, ze ked ju odpojim a zapojim, bez toho, aby som pridaval plyn, ze to neuskodi, zatial som tym alternator neposkodil, ale asi som mal teda len stastie... .
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Nemá sa to odpájať aj keď v praxi sa to už pár krát stalo a nebol problém...Ten problém je skorej teoretický ako praktický totižto odpojením záťaže môže vzniknúť napäťová špička a tá môže preraziť usmerňovač nakolko diody v ňom majú záverné napätie len okolo 50V.
Tiež k Tvojmu problému, môžeš mať načatú niektorú diodu v usmerňovači a cez tú sa Ti môže aj vybíjať baterka a pritom nabíjacie napätie môže byť ako tak v norme....nemusí sa hneď namerať že nenabíja alebo prebíja....Respektíve sa to prejaví len ak sa zohreje alebo za studena alebo pri zvýšenom prúde počas jazdy a na volnobehu nie...Skrátka najlepšie by bolo voltmeter do autozapalovačovej zásuvky a jazdiť s tým a sledovať ako sa to chová za jazdy. A tiež zmerať kľudový odber prúdu pri vypnutom motore...
impax
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 28.07.2011 07:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa impax »

uhlíky v alternátore, už je čas aj vek na výmenu, nedobíja už baterku,
sharky607
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 04.03.2009 10:51
Zdieľať na Facebook

dakujem

Príspevok od používateľa sharky607 »

ano je to alternator dakujem vam za radu..:) :2f93:
navaho
Príspevky: 219
Dátum registrácie: 11.07.2010 09:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa navaho »

zdravim, mam podobny problem ako kolega hore. pripajam aj video. pri nizsich otackach preblikuje, pri vyssich vacsinou prestane sveitit.
bude to teda tiez alternator, alebo nejaky kontakt?
vdaka za radu.

bjbbobek
Príspevky: 653
Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
Bydlisko: Gbely
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bjbbobek »

Rozhodne pozriet tie uhliky a potom budes mudrejsi.
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
michaloss1
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 18.11.2009 23:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michaloss1 »

Zdravim, mam rovnake auto a mam uz 260 000 Km odjazdenych a pravdepodobne original alternator a zatial bez problemov.

Ma niekto skusenost a moze povedat ze asi cca pri akych Km alternator pri tomto aute vypovie sluzbu. Uvedomujem si, ze nik nema medzi nami sklennu gulu, ale ci sa nahodou niekto nestretol viac krat s podobnym problemom a pri akych km? napr. na videu kde je problem pravdepodobne s alternatorm je 292 tis. km.

Na predchazdajucom mojom aute fiat brava 1,2 16v som dal prevencne zrepasovat alternator pri 170 tis km a autoelektrikal povedal ze som prisiel v pravi cas.

Zas nemozem sa byt do prs ze udane km su spravne, len by ma zaujmala dlzka zivotnosti alternatora. Som toho nazoru ze radsej prevencne zrepasovat ako stat niekde vysiet. Mam skusenost repas na benzinovom aute 50€ a dieslove do 100€.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných