Skoda Octavia 1.8 - tlak oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mareklip
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 19.04.2012 11:19
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 1.8 - tlak oleja

Príspevok od používateľa mareklip »

zdravim mam motor skodu octaviu 1.8 20v bez turba
nemam tlak oleja(straca sa pri zohriati)vymenene skoro vsetko cerpadlo hlava vsetky kluk loziska tesnenia cidla atd.
akurat co som nevymenil je predstavovac (sponovak)moze to unikat tade?stretol sa stym niekdo?
milanpohl
Príspevky: 391
Dátum registrácie: 08.10.2009 23:17
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanpohl »

Môže....ale to zistíš jedine jeho výmenou.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Teraz je otázka či je to údaj tlakomeru (fyzického externého merania) alebo signál baroskopu.Na ten by som sa rozhodne nespolahol.Nastavovač by som práve nepodozrieval,navyše jeho funkciu a činnosť kontroluje Hallov snímač na konci sacej vačkovice a činnosť je závislá na tlaku oleja. Ovšem ten motor obsahuje dokonca dva pretlakové ventili,jeden dostupný keď je dole vaňa a jeden zvonka na telese olejového filtra.Predpokladám že o nich vieš.
milanpohl
Príspevky: 391
Dátum registrácie: 08.10.2009 23:17
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanpohl »

Mohol si to viac rozpísať(autor).Prestavovač je činný až od 85 stupňov celzia chlad.kvapaliny.Je to aj poznať akusticky,motor rapídne zmení zvuk od 1250ot./min..A teraz stráca sa tlak po aktivácii prestavovača alebo aj pred ním,stráca sa rýchlo-pomaly,v akom rozsahu?

Viac info nás nezabije neboj sa...
mareklip
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 19.04.2012 11:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mareklip »

je to udaj tlakomeru za studena mi tlaci 4 bar a ked sa zohreje zasvieti kontrolka a tlak mam 0,2 je to unik jak hovado a motor potom zacne klepat,tie ventili som vymenil sice s inej octavie ale roby to iste teraz zhanam druhy motor ak by niekdo vedel tak kupim...
mareklip
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 19.04.2012 11:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mareklip »

milanpohl napísal:Môže....ale to zistíš jedine jeho výmenou.
zas to toho investujem a nic co ked to bude robit to iste?
mareklip
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 19.04.2012 11:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mareklip »

mhlavaty napísal:Teraz je otázka či je to údaj tlakomeru (fyzického externého merania) alebo signál baroskopu.Na ten by som sa rozhodne nespolahol.Nastavovač by som práve nepodozrieval,navyše jeho funkciu a činnosť kontroluje Hallov snímač na konci sacej vačkovice a činnosť je závislá na tlaku oleja. Ovšem ten motor obsahuje dokonca dva pretlakové ventili,jeden dostupný keď je dole vaňa a jeden zvonka na telese olejového filtra.Predpokladám že o nich vieš.
je to udaj tlakomeru za studena mi tlaci 4 bar a ked sa zohreje zasvieti kontrolka a tlak mam 0,2 je to unik jak ho*** a motor potom zacne klepat,tie ventili som vymenil sice s inej octavie ale roby to iste teraz zhanam druhy motor ak by niekdo vedel tak kupim...
mareklip
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 19.04.2012 11:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mareklip »

milanpohl napísal:Mohol si to viac rozpísať(autor).Prestavovač je činný až od 85 stupňov celzia chlad.kvapaliny.Je to aj poznať akusticky,motor rapídne zmení zvuk od 1250ot./min..A teraz stráca sa tlak po aktivácii prestavovača alebo aj pred ním,stráca sa rýchlo-pomaly,v akom rozsahu?

Viac info nás nezabije neboj sa...
ako nahle sa zohreje motor tak straca sa vo velkom rozsahu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To nie je normálne,0,2 to musí utekať ako dierou v plote.Ani ten tlak 4,0 sa mi zrovna nepozdáva,pretlakový ventil vnútri má tlaky 0,25 -0,32 a vonkajší 0,35-0,45 MPa z čoho vychádza že ho už prvý nesmie pustiť vyžšie.Ale budiž.To by som v zásade neriešil.
Prestavovač vačky môžeš vyradiť pre odskúšanie či to spôsobuje odpojením konektoru elektromagnetického ventilu jeho ovládania.Tým pádom ostane nastavovač v základnej polohe (tj výkonovej pozícii)
milanpohl
Príspevky: 391
Dátum registrácie: 08.10.2009 23:17
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanpohl »

Keby nie je tlak v prestavovači tak 1.8 20V nemá blokovací čap
a reťaz by tým pádom rachotila ako šialená,lebo bez neho by bola v pozícii ako keby bol motor vypnutý.

To ma mohlo napadnúť už ked som ti napísal to ,,Môže"
takže sorry ale prestavovačom to asi nembude.
mareklip
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 19.04.2012 11:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mareklip »

ved to strasne velky unik...
mareklip
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 19.04.2012 11:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mareklip »

milanpohl napísal:Keby nie je tlak v prestavovači tak 1.8 20V nemá blokovací čap
a reťaz by tým pádom rachotila ako šialená,lebo bez neho by bola v pozícii ako keby bol motor vypnutý.

To ma mohlo napadnúť už ked som ti napísal to ,,Môže"
takže sorry ale prestavovačom to asi nembude.
ved to ja stym prejdem cca 5az 8 km a konec uz sa rozsvieti kontrolka ako nahle sa to zohreje netlaci som stoho zufali uz nato pozeralo cca 5 mechanikov mrte vela telefonatov a stale nic preto zhanam druhy motor nech mam pokoj
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných