Skoda Octavia 1.6 tdi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tomo777
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 1.6 tdi

Príspevok od používateľa tomo777 »

Zdravim, chcel by som sa informovať aké máte skúsenosti s tymto typom motora. Ide o 1.6tdi ročnik 2009 a hore. Oplati sa čo sa týka spoľahlivosti? Nabehám veľa kilometrov a premýšlam o tejto kúpe už aj z dôvodu úspory paliva. ďakujem za ohlasy
thomas333
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 07.11.2011 22:47
Zdieľať na Facebook

služobné vozidlá

Príspevok od používateľa thomas333 »

Ahoj, máme presne tieto autá s týmto motorom tri. A musím povedať že s nimi nie je žiadny problém. Máme ich cca 3 roky najazdené majú medzi 90 000 - 140 000 km, ale doteraz nebol jediný problém. Do servisu chodia akurát na pravidelné prehliadky.
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

osobna skusenost ale superb 230 000 uplne v pohode bez problemu len olej, filtre a raz rozvody prvy krat pri 200 000, pri 206000 homokineticky klb, teraz zacinaju buchat tycky stabilizatora, inak absolutne nic
tomo777
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomo777 »

Dakujem za rady, ked som sa aj dopytoval tak maju pozitivne ohlasy. Nieje to nic extra s vykonom no ako som spominal ide o tu spotrebu. Momentalnr mam octaviu 2.0tdi PD tak oproti 1.6tdi CR bud v spotrebe podstatny rozdiel.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Momentalnr mam octaviu 2.0tdi PD tak oproti 1.6tdi CR bud v spotrebe podstatny rozdiel.


tak toto by ma asi tak zaujimalo ze aky ocakavas rozdiel ked 2.0tdi je strasne zle a 1.6tdi bude strasne dobre. Ze ty mas predstavu ze 1.1tdi by bol najlepsi motor pre teba lebo by zral uplne najmenej paliva co sa len da predstavit a ze nad tri litre by nesiel ani keby si tahal dvojtonovy prives hore kopcom ?
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Nazdar Lubo , tak si sa nám vrátil . Pre zadávatela : ja by som sa na to pozrel cez váhu vozidla.
Octavia s motormi 1,6TDi , 1,9TDI , 2,0TDi , má stále rovnakú váhu . Takže kým na 2,0 pôjdeš na volnobehu na 1,6 pôjdeš na pol plynu a spotrebovo to vyjde stále rovnako . Ak chceš ušetriť kúp Lupo 1,4TDi to jazdí realne pod 3 litre.
Opravte ma ak píšem niečo zle.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nasej tvrdej praci cest, nepises uplne zle ale... pre spotrebu je dolezite to, kolko taznej sily potrebujes na pneumatikach aby si ju polozil na cestu. A tento faktor prilis nezmenime.

Vymyslim si : oktavia 2.0tdi ma hmotnost X, aerodynamiku Y, prevody Z, atd, atd, na to aby isla 105km/h ustalenou rychlostou potrebuje 19kW vykonu. Tychto 19kW dokazeme pri dnesnom spalovacom procese (ktory sa nezmenil uz hodnych 150 rokov a este chvilu sa nezmeni) a energetickej vytaznosti paliva (takisto) dostat z vymyslim si desiatich kvapiek nafty. Je uplne nepodstatne ci mas objem 1.6tdi alebo 2.0tdi, obidva tie motory proste potrebuju vymackat zo seba 23kW vykonu aby dostali cez prevodovku, poloosi a kompletne celu mechaniku tych 16kW na kolesa a na cestu, ostatne su tepelne straty, mechanicke straty a podobne.

Nech sa ti to paci alebo nie, tych 23kW dostanes len z mnozstva paliva ABCD cize ani keby si mal motor 0.2-sedemturbo, ani tak nebudes mat spotrebu pol litra na 100km pri tejto rychlosti. Vyrobcovia znizuju spotrebu optimalizaciou vnutorneho trenia (straty v motore, prevodovke, preto su lahkoobezne oleje lebo ti uderia 4% spotreby dole a vies ako, percento tu, percento tam a mas pollitra dole), preto su pneumatiky s nizkym valivym odporom (a kratsou zivotnostou co zabudli povedat) atd, atd. Oktavia 1.6tdi ani 1.2tdi ani 0.7tdi nemoze jazdit 120km/h na akomkolvek prevode pri otackach 918 za minutu lebo proste pri nich ten motor nevyprodukuje tolko vykonu kolko je treba na tu rychlost (aerodynamika !).

Technologicky uz proste atakujeme fyzickalne moznosti. Pokial sa nam nepodari zvacsit mnozstvo energie uvaznenej v jednotke paliva co sa nam teda proste nepodari, pokial sa nam nepodari zmensit aerodynamicky odpor KTORY MOMENTALNE NAJVACSOU MIEROU PRISPIEVA K SPOTREBE, pokial nedokazeme zefektivnit spalovaci proces tak uz to proste dole nepojde a mozeme tie blbe motory zmensovat doaleluja. Cela ta problematika je nesmierne zlozita, vynechal som obrovske tlaky commonrailu v porovnani so staruckymi dieslikmi ktore sa riesia za ucelom co najlepsej atomizacia paliva a siedmych faz pracovneho cyklu, vynechal som kopec inych detailov samozrejme, na ilustraciu:

motor 1.9tdi, volnobeh, bez akejkolvek zataze : spotreba na hodinu 0.4litra nafty, ak je motor uplne v poriadku.

motor 2.0tdi, volnobeh, bez akejkolvek zataze : spotreba na hodinu 0.4litra nafty, ak je motor uplne v poriadku.

motor 1.6tdi, volnobeh, bez akejkolvek zataze : spotreba na hodinu 0.4litra nafty, ak je motor uplne v poriadku.

rozdiel ? Ziadny. Teraz pride ten zazrak : ak si uvedomime ze motor sam, jeho mechanika, trenie, odpor atd, potrebuje skoro pol litra paliva na hodinu aby sa proste len tocil (sakra nezohladnil som ze on sa toci spolu s alternatorom, takze tam mame tiez skoro desatinu litra paliva na hodinu), tak si narataj ake fenomenalne vysledky sme dosiahli, ked obycajna Oktavia z roku 1997 dokaze upalovat na dialnici rychlostou okolo 100km/h a pritom spotrebovat len styri litre paliva na tych 100km.

Cize : motor naprazdno hodinu : 0.4litra

ten isty motor taha cele 1.5tonove auto 100km daleko rychlostou 100km/h cize sa znovu toci taku istu hodinu, spotreba 4 litre.



Fenomenalne. Rozum sa zastavi ked sa do toho pustis do hlbky. A to rozpravam o veciach ktore boli realne uz v roku 1997. Uz vtedy vedela Oktavia a ine vozy jej triedy prejst 100km vzdialenost za styri litre paliva.

Co sa odvtedy zmenilo, teda prakticky za 20 rokov ? Nic. Mas dnes spotrebu dva litre paliva na 100km ? Nemas. A ani nebudes mat len tak skoro, pokial sa nebavime o nejakej motorke alebo Smarte namiesto Oktavie.

Takze preto je otazka autora na spotrebu 2.0tdi versus 1.6tdi totalne scestna, nezmyselna, malicherna a divna. Ked nemas na palivo, preco si kupujes Oktaviu 1.6tdi ? Su to vozy nove, relativne drahe, ked mas problem s palivom, kup si za 2500eur Oktaviu 1.9td 66kW alebo 81kW a jazdi na nej.

Ludia preboha uz si uvedomte ze TCO, total cost of ownership, celkove naklady na vlastnictvo, pri aute nie su len spotreba. Pokles hodnoty [!!!], pneumatiky, servis, poistenia, to su vsetko tisice eur a vy sa tu ako obycajne idete hadzat o zem kvoli stvrt litru paliva NORMOVANEJ (a nie realnej) spotreby horedole. To ako s autom jazdite - namiesto 128km/h chodte 105km/h - vplyva daleko viac na spotrebu ako vsetky sproste ciselka na internete.

Uplne najviac neznasam KRETENOV co idu kupit Audi A6 v predajni a pytaju sa na spotrebu. Ked nemas 60.000eur na autiak tak ani neloz do predajne a ked mas tak sa nepozeras na polliter spotreby horedole, lebo z tych 60 papierov ti zostane po styroch rokoch vlastnictva sotva 13 alebo 14 tisic, tak co doriti riesis, sedlak ?!

Minule som to jednemu zratal. Nech najazdis 200.000km co mnoho majitelov nenajazdi pocas vlastnictva auta, ale nech.

Spotreba : 6 litrov na 100km alebo 7 litrov na 100km, teda LITER ROZDIEL.

200.000km sa rovna 2000 "stokilometrovnikov"
Rozdiel v spotrebe paliva teda bude 2000 x 1 liter = 2000 litrov x 1.4eur = 2800eur.

Pozor, zohladnime ze spotrebujeme 2000 x 7 = 14.000 litrov paliva x 1.4eur = 19.600eur !!!!

Reku ty magor, kupujes auto za 60.000 na ktorom rozhodne stratis 45.000eur za styri roky vlastnictva (nove audi a6 3.0tdi versus predaj 2010tky stvorrocnej), potrebujes 4 poistky za 1200eur rocne to je 4800eur cize uz mame 50.000eur dole, este sme neratali servis ktory je na Audi asi drahsi ako na Daciu, to je tazko odhadnut ale mas tam zarucne prehliadky, brzdy, este sme neratali pneu na 200.000km ktore budes potrebovat asi 7 sad, zhruba po 30.000km jedny lebo viac moc nevydrzia na takom vykone, cize to mame 7x 700eur cize dalsich 5 litrov v eurach... este sa ti nic nepokazilo ako kolegovi na 27.000km 1.2htp pole [!!!] DSG prevodovka za 1800eur, a uz mas 55.000eur dole. Este sme nezaratali ze celkova spotreba paliva bude 19.600eur, cize rozhodne na aute prerobis 75.000eur.

Fakt ta velmi zaujima ci na palive minies na 200.000km [!] o 2800eur viac alebo menej ?!?! Prave si vyhodil von z okna 75.000eur, co riesis 2.800 ??? A to samozrejme kupuje 3.0tdi na to aby jazdil vzdy podla predpisov - samozrejme ze tomu bude pridrbavat co to da, takze AKAKOLVEK PAPIEROVA SPOTREBA je totalne nepodstatna lebo ju nedodrzi a proste keby jazdil setrne, usetri obrovske kvantum penazi. Lenze hentaki fesaci maju v hlavicke trosku nasrane minimalne co sa tyka tohoto a ucta k ludskemu zivotu je niekde velmi daleko v pozadi.

Hovorim mu ze ti ludia su drbnuti, co ? A on pokyva svojou mudrou hlavickou az sa mu na krku reťázka otrásala že aaaaano, ludia su obcas taki zvlastni. Reku vidis ich kôkôtôv...


Ked vidim temy o spotrebe 1.6tdi tak by som tych ludi rovno rozdrapil. Prva cast otazky bola fenomenalna - spolahlivost, servisne naklady, perfektne. No a potom to zaklincuje vsadepritomna slovenska spotreba. To proste musi byt, bez toho sa ani zemegula neotoci.

Hátatitla. Old Šetrhend. Házetdées. Howgh.
tomo777
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomo777 »

Dakujembza velmi podrobne rozobratie temy. Nne najma ide o spolahlivost motora a neberme do uvahy spotrebu. Co sa tyka spolahkivosti zatiak sa mi 2.0 u octavii moc neusvedcil a stale sa deju problemy
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ona ju velmi hrubo preskoci. Oktavia za 17000 ale na palive za 300.000km minies okolo 26.000eur podla spotreby. Rozhodne je to viac ako cenovka auta celeho, nehovoriac o tom ze palivo je von kominom kdezto 5rocna oktavia este furt nejaku hodnotu ma, takze ju predas za cojaviem 6000eur. Vzdy lepsie ako nula.

S tymto sa ale nic urobit neda. Kto chce a potrebuje jazdit 300 litrov, musi s tym ratat a zarobit na ne. Alebo moze sediet doma a nemat problemy s cislami.

V technologickom vyleve hore som nespomenul hmotnost auta a kvantum dalsich velicin. Kvoli jednoduchosti :)
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Mne jazdí scooter po meste za 4,5 l ...a niekto by chcel na aute jazdiť za menej..... :::
webster88
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 12.06.2013 19:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa webster88 »

Ked chces jazdit uspornejšie skus si pozrieť toto http://autobild.cas.sk/clanok/196697/te ... ati-sa-cng#
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

mp3turbo napísal: preto su pneumatiky s nizkym valivym odporom (a kratsou zivotnostou co zabudli povedat) atd,

nezabudli.

Pneu s nizsim vaylivym odporom maju praveze DLHSIU zivotnost - logicky menej sa suchaju, teda dlhsie vydrzia.

Zase naopak - slabo brzdia a na vode je to tiez bieda.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

webster88 napísal:Ked chces jazdit uspornejšie skus si pozrieť toto http://autobild.cas.sk/clanok/196697/te ... ati-sa-cng#

ehm, a kde budes tankovat? Dokopy asi styri pumkpy na celkom SK..
ester25
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 16.05.2009 23:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ester25 »

mam 12/2009 a zatial spokojnost, slape ako hodinky 82t nabehane a za tie roky odisiel akurtat kompresor klimy co je asi vraj srdcovka octavii. Auto stoji vonku a ani v zime neboli problemy, samozrejme dostane svoju udrzbu a v zime maxx motion. Spotrebu ma slusnu aj ked na nu casto nepozeram, nezvyknem setrit na nafte, skor som rad ze to nerapci ako traktor. Len je to riadny lenivec ak presadnes z 2.0tdi. Trhac asfaltu v octavii 1,6tdi necakaj.
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Mam ten motor v Golfe, vykonovo na SK cesty staci, plne nalozeny vsak uz nie je nic moc. Momentalne mam najazdenych 102 000 (auto mam od nova, r.v. 2011), pred mesiacom som menil EGR ventil (600 Eur material + robota - autorizak), odchadzaju na tychto motoroch, cistit sa to neoplati najma kvoli zlemu pristupu (napravnica dole, DPF dole...). Meni sa za novsi typ (povodny mal index BJ, ten co je v aute ma DQ), tazko povedat ci vydrzi viac ako povodny. Spotreba okolo 5 litrov normalnou jazdou (+10 nad limit) = cca to iste co dvojliter, pricom ten je o poznnanie zivsi.

Odporucanie:
Ak nove tak 1,6, za dvojliter sa neoplati priplacat 2500 Eur a chodit aspon do tych 150 000 na prehliadky do autorizaku (aj ked u tretej generacie CR by uz problem s EGR nemal byt).

Ak jazdenku tak dvojliter CR druhej generacie (t.j. +- 2-3 rocne auto), podstatne pruznejsi, vacsia rezerva pri predbiehani, spotreba +- rovnaka ako pri 1,6, spolahlivost tiez.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných