Skoda Octavia - trasenie brzdového pedála Vyriešené!
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia - trasenie brzdového pedála Vyriešené!
Zdravím,
jedná sa o Octaviu 2, r.v.2007, 1,6 MPI, najazdené 158000 km, problém spočíva v tom, že pri normálnom dobrzďovaní, brzdení jemne cítiť že trasie brzdový pedál, pri prudšom brzdení to nie je vôbec cítiť, auto neťahá do strán, ani pri jemnom, ani pri prudšom brzdení. Čo to môže spôsobovať? Nápravy sú pevné nič nebúcha neklepe. Robí to aj na letných pneu, aj na zimných pneu oboje vyvážené každé majú svoje disky, auto nebolo búrané ani nikde som nevybehol na obrubník ani nič podobné. Pred cca. 3000 km boli v zadu menené kotúče aj dosky zn. Meyle, vpredu dosky Meyle, kotúč ATE menený nebol ma ešte 20,1mm. Kotúče nemajú žiadne známky prepálenia, ryhy drážky, neboli prehriate, nakoľko autom jazdím len ja. Problém sa vyskytol cca. 600 km dozadu, nestupňuje sa trasenie. Napadlo ma či to nemôžu spôsobovať púzdra vodiacích čapov predného strmeňa, tie neboli menené. Ďakujem za každú serióznu odpoveď.
jedná sa o Octaviu 2, r.v.2007, 1,6 MPI, najazdené 158000 km, problém spočíva v tom, že pri normálnom dobrzďovaní, brzdení jemne cítiť že trasie brzdový pedál, pri prudšom brzdení to nie je vôbec cítiť, auto neťahá do strán, ani pri jemnom, ani pri prudšom brzdení. Čo to môže spôsobovať? Nápravy sú pevné nič nebúcha neklepe. Robí to aj na letných pneu, aj na zimných pneu oboje vyvážené každé majú svoje disky, auto nebolo búrané ani nikde som nevybehol na obrubník ani nič podobné. Pred cca. 3000 km boli v zadu menené kotúče aj dosky zn. Meyle, vpredu dosky Meyle, kotúč ATE menený nebol ma ešte 20,1mm. Kotúče nemajú žiadne známky prepálenia, ryhy drážky, neboli prehriate, nakoľko autom jazdím len ja. Problém sa vyskytol cca. 600 km dozadu, nestupňuje sa trasenie. Napadlo ma či to nemôžu spôsobovať púzdra vodiacích čapov predného strmeňa, tie neboli menené. Ďakujem za každú serióznu odpoveď.
Naposledy upravil/-a PP298MPI v 29.05.2015 13:19, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Vojto, presne ako píše patko, keď už to nevieš sám od seba, tak sa trocha vzdelaj, lebo rozdávať takéto rozumy, to už radšej nič nepísať.VOJTO55 napísal: tzv.kopanie ABS do pedálu nie je v poriadku...???
Uvedom si čo a ako funguje ABS - počas brzdenia ak dôjde k zastaveniu otáčania niektorého kolesa a minimálne jedno z ďalších kolies má ešte nejakú uhlovú rýchlosť, tak ABS zníži tlak brzdovej kvapaliny k tomu stojacemu kolesu a tým uvoľní jeho otáčavý pohyb.
Celé sa to deje v zlomku sekundy opakovane za sebou, čiže je to také automatické prerušované brzdenie, ktoré sa kedysi doporučovalo pri horších adhéznych podmienkach na ceste. ABS to teraz za nás robí automaticky a rýchlejšie.
Tým že systém ABS pôsobí vlastne proti tomu ako tlačíš na pedál brzdy, vzniká pulzácia v brzdovom hydraulickom rozvode, čo sa prejavuje tebou spomínaným "kopaním" do pedálu.
Ale ako vyplýva z povahy veci, k tomu aby bola ABS aktivované, musí byť buď brzdenie dostatočne intenzívne alebo adhézia medzi kolesom a povrchom cesty mimoriadne malá. Popisovaná situácia nie je tento prípad.
Sú ľudia ktorí v živote nezažili fungovanie ABS, ak jazdia po dobrých vozovkách bez intenzívneho brzdenia.
A k pôvodnému zadaniu otázky.
Ako PP298MPI sám píše, vymenil na brzdách skoro všetko čo sa bežne mení, okrem predných kotúčov.
Javí sa že najskôr bude problém práve v nich, sú pravdepodobne už čiastočne nepravidelne opotrebované, aj keď ešte s dostatočnou hrúbkou, čo pri slabšom brzdení môže spôsobovať ich rozkmitanie, najskôr v spojení s už trocha zvýšenými voľami v ložiskách predných kolies.
Pri intenzívnejšom brzdení sa vôle brzdnou silou vymedzia v jednom smere (proti brzdnej sile), takže vibrácia kotúčov sa neprejavuje, presne tak ako píše zadávateľ.
Prípadné zvýšené vôle v puzdrách vodiacich čapov strmeňov samozrejme nezlepšujú situáciu, ale nemyslím že by to mala byť prvotná príčina popisovaného stavu, pretože pri brzdení sa vôle v nich vymedzujú ako prvé.
A ešte k automatickej výmene platničiek s kotúčom. Nemyslím že by to malo technické opodstatnenie, ak sú platničky v dobrom stave, rovnomerne opotrebované a dostatočne hrubé, pretože vtedy nie je žiaden rozumný dôvod aby nejako nepriaznivo vplývali na nový kotúč. Mechanici obvykle zákazníkovi samozrejme doporučujú výmenu všetkého, veď pokaziť sa tým zväčša nič nedá a oni to neplatia.
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
...PROSÍM admina nech VŠETKY moje príspevky čo som kedy sem napísal VYMAŽE a takisto mňa ako užívateľa...
...ĎAKUJEM...
...ĎAKUJEM...
Naposledy upravil/-a VOJTO55 v 25.05.2015 16:05, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
Tak, myslel som si že to nebude kotúčmi, no skúsim ešte tú ručnú brzdu za jazdy zatiahnuť či bude niečo cítiť. Ináč volant absolútne nehádže pri tom jemnom chvení pedálu. Ak by som menil kotúče je potrebné meniť aj dosky tie čo tam teraz sú majú za sebou cca.3000 km, a sú opotrebované rovnomerne, po zmeraní šublerou majú ešte 18,8 mm, mal som to včera rozobraté. Nie že by som chcel šetriť na brzdách to nie, ale vyhodiť ich mi je ľúto.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
ak sa davaju nove kotuce automaticky aj dosky.ale ak boli dane nove kotuce a dosky odjazdilo 3000km tak by malo stacit len kotuce je to zadok tam az tak netreba to prezivat.ale ak jazdis dialnice nove kotuce dosky.tie si nechas do buducna ked zjazdis nove dosky.naj je kotuce a dosky rovnakej znacky.ja uz mam na jednom aute cez rok a pol starline co kazdy na to pluje a vsetko je ok.a za tu cenu neriesim nic.nech sa to meni aj kazdy polrok.PP298MPI napísal: dosky tie čo tam teraz sú majú za sebou cca.3000 km, Nie že by som chcel šetriť na brzdách to nie, ale vyhodiť ich mi je ľúto.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných