Skoda Octavia - spätná väzba vyfukoveho systemu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

commander464
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.12.2008 15:38
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia - spätná väzba vyfukoveho systemu

Príspevok od používateľa commander464 »

Vcera mi zasvietila žltá kontrolka motora a začalo blikat zhavenie diagnostika vypisala závada na spätnej väzbe vyfukoveho systému vie niekto poradit alebo sa s sa s tym niekto stretol? Octavia 2010 1.6 tdi 77 kW
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Nebola to nahodou chyba P0403 - Exhaust gas recirculation control unit? Ak ano tak sa nachystaj na vymenu EGR ventilu, ventil cca 300 + robota + material, dokopy 500-600 Eur, dava sa tam dole aj DPF, len tesnenia k nemu stoja 50-60 Eur.

Cistenie nepomoze, treba to vymenit za novsi typ (pozeraj index na konci cisla dielu) - mne menili BJ za DQ teraz v lete, tusim uz od indexu CF by mali byt EGRka modifikovane.

Btw. mal by sa nahrat aj novsi soft do riadiacky ktory je menej agresivny na EGRko a aj regeneraciu DPF riadi inac.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

600 euro koli ventilu?tak to by som riesil asi ako ostatny.predaj auta.tym rocnikov 2010 2011 1.6tdi je na predaj dost vela.
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Este by som nehadzal suflikanta do zita, neda sa na 100% povedat, ze je to EGR, ze cistenie nepomoze a ze treba dat dole aj filter pevnych castic... . Moze, ale nemusi.
Moze to byt napriklad len kablik, konektor... .
Ak ukazuje emisie, co som pochopil, ze ukazuje, tak to moze byt napriklad aj zly merac, neviem, aky je v tomto aute.
Pripadne, mozu byt naozaj zle emisie. To moze znamenat nieco so vstrekovacmi, casovanim ventilov, zlym mnozstvom nafty, to sa moze odvijat od snimaca teploty, a dalsich snimacov, atd... . Neriesil by som to stylom, zeby som hned menil EGR.
kostlivec
Príspevky: 221
Dátum registrácie: 30.10.2009 17:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kostlivec »

Comander464 a koľko máš na tom aute už najazdené km a aké trasy? Kamarát kúpil tiež toto isté auto z ruky na veľmi krátke trasy, tak neviem či sa mu to tiež nebude ser...ať :-\
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

moj kolega sa na to pred rokom ulakomil tiez kupil 3 rocnu 176 000km bolo na tacho.9000 eciek za to dal.do mesiaca menil cely motor z buracky.2000 eciek to stalo so vsetkym.auto slo odtahom z nemecka.
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

seven549 napísal:600 euro koli ventilu?tak to by som riesil asi ako ostatny.predaj auta.tym rocnikov 2010 2011 1.6tdi je na predaj dost vela.
Robit mozes vo Svajci aj 10 rokov ale rovnaky sedliak si ostal ako si odtialto odisiel...
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Franc1644 napísal:Este by som nehadzal suflikanta do zita, neda sa na 100% povedat, ze je to EGR, ze cistenie nepomoze a ze treba dat dole aj filter pevnych castic... . Moze, ale nemusi.
Moze to byt napriklad len kablik, konektor... .
Ak ukazuje emisie, co som pochopil, ze ukazuje, tak to moze byt napriklad aj zly merac, neviem, aky je v tomto aute.
Pripadne, mozu byt naozaj zle emisie. To moze znamenat nieco so vstrekovacmi, casovanim ventilov, zlym mnozstvom nafty, to sa moze odvijat od snimaca teploty, a dalsich snimacov, atd... . Neriesil by som to stylom, zeby som hned menil EGR.
Ano, na 100% sa neda povedat, ze to bude EGR, ale blikajuce zhavenie, svietiaca kontrolka motora, nudzovy rezim, dam tomu tak 90% ze to bude ono. Vsak nech mu tam nahraju najnovsi soft a uvidi sa. DPF musi ist dole, jedine zeby si mal ruku ako Saxana a vedel ho vybrat aj cez neho a vyfuk, u 1,6 TDI prvej generacie je EGRko zasite vnutri motora. Osobnu skusenost nemam s cistenim, ale co som cital tak to po case vyskocilo znova, odchadza tam elektronika (aj ked neviem aka, je tam jeden smiesny maly plosak). Ja som isiel do vymeny, usetrenych 200 Eur za opatovne rozoberanie...
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

kostlivec napísal:Comander464 a koľko máš na tom aute už najazdené km a aké trasy? Kamarát kúpil tiež toto isté auto z ruky na veľmi krátke trasy, tak neviem či sa mu to tiež nebude ser...ať :-\
Kamaratovi daj poza usi, na kratke trasy sa vysokotlaky diesel nekupuje...

Na druhej strane, pocul som uz aj bajky o 1,6 TDI pouzivanej kurierom po meste v Caddyne, kratke trasy a ziadny problem. Ale to su ozaj len neoverene bajky z druhej ruky.
quadra2030
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 04.03.2013 12:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa quadra2030 »

EGR ventil na 1.6 TDI je jeden celok s chladicom spalin, da sa to sice rozobrat.. ale uz malokedy sa to posklada tak, aby to aj spolahlivo fungovalo a neunikala chladiaca kvapalina do priestoru sania.. a casto sa tam lame tiahlo z plastu ci ozubenie regulacie ventilu (to uz urobili prave od CF, DQ je to iste, len iny vyrobca).

Vymena je za trest, 5-6 hodin poctivej prace, ak sa nema nic odflaknut, hlavne nesetrit a pouzit nove tesnenia - inak budu citit vyfukove plyny v aute, hlavne pri regeneracii DPF.

Pri vymene sa musi nahrat aj novy sw - 9970/71.

V civilizovanych krajinach (t.j. na zapad od CZ hranic) VW uznava kulanciu na EGR aj po zaruke (ak bolo vozidlo pravidelne a dokazatelne servisovane).. u nas take samozrejme nehrozi.
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Moje EGR bolo mechanicky v poriadku, teda aspon na prvy pohlad, nic polamane. Tiahlo co otvara venitl je kovove, o ako plastovom tiahle hovoris? Jedina plastova cast je ozubene koleso (a samozrejme krytky) ktore ovlada hak ktory tlaci/taha tiahlo.

Kulancia sa uznava ak servisujes v autorizaku aj u nas, ale nemam s tym osobnu skusenost, len som cital na forach.

Nie je mi celkom jasne preco by sa nedal EGR poskladat nazad do povodneho stavu po rozobrati, chladic drzi tusim na styroch srobach, vrchnu cast som tiez bez problemov rozobral, su tam normalne torx sroby. Co tam robi problem s prenikanim chladiacej kvapaliny do sania? Dik ;)
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Pri vymene u tohto typu sme este nikdy neriesili novy sowtvare.Vzdy sme mali problem u tohto typu len s dieravou membranou pre ovladanie Egr.Samozrejme neda sa vymenit,len komplet celok original za cca 500€.Dpf v kazdom pripade musi ist dole.
commander464
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.12.2008 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa commander464 »

Kostlivec najazdené mám asi 10000 km od mája. Trasy rôzne aj aj
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

avelmak napísal:Pri vymene u tohto typu sme este nikdy neriesili novy sowtvare.Vzdy sme mali problem u tohto typu len s dieravou membranou pre ovladanie Egr.Samozrejme neda sa vymenit,len komplet celok original za cca 500€.Dpf v kazdom pripade musi ist dole.
Membrana neovlada samotny ventil, ale klapku, ktora rozhoduje ci pojdu plyny cez chladic alebo nie. Komplet ventil s chladicom stoji 300-350 Eur.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Royal-ano ta membrana ovlada klapku,ta membrana sa zvykne byt dierava.Vzdy sme museli menit koplet aj s egr a chladicom.V origo stoji cca 500.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných