Skoda Octavia III RS DSG 80 tis. km
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 30.07.2015 13:31 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia III RS DSG 80 tis. km
Práve kupujem Octaviu Combi III RS DSG 135kW (2014) a mal by som otázku na skúsenejších čo sa týka strojovne auta.
Ide o to, že auto je chipnute (neviem na aky vykon a točivý moment) no základný výkon je 135kW (184koní)
Dopočul som sa že v týchto oktáviach sú prevodovky montované na presný výkon auta, takže pri tomto chipnutom aute na vyšší výkon by mohla byt ta prevodovka už značne opotrebovaná.
A tak isto som sa dopočul že do týchto oktávií sa dáva rovnaká prevodovka, aké sa dávajú do benzínovej 169kW III RS oktávky, čiže by mala zniesť vačší výkon.
Viete mi o tomto podať bližšie info ? Hľadal som na nete servisné papiere, typ prevodovky atd a neviem to nájsť.
Auto má najazdené 80tis kilometorv najvačší strach mám s toho že po pár desaťtisíckach kilometroch mi odíde celá spojka práve koli tomu chipu na vyšší výkon, na aký je spojka stavaná.
Velmi pekne dakujem
Ide o to, že auto je chipnute (neviem na aky vykon a točivý moment) no základný výkon je 135kW (184koní)
Dopočul som sa že v týchto oktáviach sú prevodovky montované na presný výkon auta, takže pri tomto chipnutom aute na vyšší výkon by mohla byt ta prevodovka už značne opotrebovaná.
A tak isto som sa dopočul že do týchto oktávií sa dáva rovnaká prevodovka, aké sa dávajú do benzínovej 169kW III RS oktávky, čiže by mala zniesť vačší výkon.
Viete mi o tomto podať bližšie info ? Hľadal som na nete servisné papiere, typ prevodovky atd a neviem to nájsť.
Auto má najazdené 80tis kilometorv najvačší strach mám s toho že po pár desaťtisíckach kilometroch mi odíde celá spojka práve koli tomu chipu na vyšší výkon, na aký je spojka stavaná.
Velmi pekne dakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Auto v sériovom stave je pred preťažením prevodovky chránené už samotným softom RJ.Tá obsahuje tzv limitery pre viac oblastí režimu motora,medziiným aj túto ochranu ktorá limituje že istú dávku paliva proste nepresiahne.v prípade čipu sa tieto limitery posúvajú zároveň so ostatnými zmenami a tak logicky bude dochádzať k preťažovaniu.To už k tomuto proste patrí a treba s tým počítať.
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Ja by som mal pri Octavii III RS aj kopec iných starostí, od problémov po nachipovaní, cez vykradnutie (NAVI, ABG...) či orabovanie auta, až po jeho úplné odcudzenie...
To nepoznáš inú alternatívu kde eliminuješ aspon časť možných problémov ? Kde povedzme vyberieš takú verziu, kde bude mať motor v serii dostatočný výkon tvojím potrebám. Trebárs nejaký Medved C 250CDI 150kW 4-Matic, alebo aj výkonnejšiu variantu ???
To nepoznáš inú alternatívu kde eliminuješ aspon časť možných problémov ? Kde povedzme vyberieš takú verziu, kde bude mať motor v serii dostatočný výkon tvojím potrebám. Trebárs nejaký Medved C 250CDI 150kW 4-Matic, alebo aj výkonnejšiu variantu ???
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 249
- Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11 Zdieľať na Facebook
Re: Skoda Octavia III RS DSG 80 tis. km
len pre upresnenie.. Prevodovku a spojku zaťažuje krútiaci moment, resp. hlavne jeho samotný nábeh. Tzn. ak je to TDI nafúknuté niekde k 450Nm, tak bude podstatne viac zaťažovať spojku a prevodovku, než TSI s výkonom približne rovnakým alebo aj vyšším, ale krútiacim momentom nižším.safire napísal:Práve kupujem Octaviu Combi III RS DSG 135kW (2014) a mal by som otázku
Ide o to, že auto je chipnute (neviem na aky vykon a točivý moment) no základný výkon je 135kW (184koní)
A tak isto som sa dopočul že do týchto oktávií sa dáva rovnaká prevodovka, aké sa dávajú do benzínovej 169kW III RS oktávky, čiže by mala zniesť vačší výkon.
Inak je ťažko povedať v akom stave to auto je po tých 80tis. km, nakoľko nieje známe aká úprava na ňom bola vykonaná-spáchaná, aké su skutočné výkonnostné parametre - hodnoty a priebeh, a čo je najhlavnejšie u chipnutého vozu, aký to malo servis a ako sa k tomu autu užívateľ správal..
No ja osobne, práve z týchto dôvodov a kvôli týmto chýbajúcim informáciam by som auto, ktoré už je chipované nikdy nekúpil, nech by sa na prvý pohľad tvárilo neviem ako pekne a dobre.
Naposledy upravil/-a Sparing1 v 30.07.2015 17:35, upravené celkom 3 krát.
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Aby zistil či má čip mu stačí diagnostika a pozreť na hodnoty.
Čipovaných je väčšina strojov TDi,všetky jednuché rotačky aj PD-čka hlavne z manuálom kde takpovediac o nič nekráča ani keby sa zrovna niečo porúčalo.Ja osobne neevidujem u jednoduchých prevodoviek výskyt problémov z prevodovkou,ale stane sa.Hlavne keď je posadený prílišný nárast momentu do nízkych otáčok,tam sa stane že sa otočí šálka ložiska treba opravovať uloženie ložiska.Pri rozumných čipoch dokonca neevidujem častejšiu výmenu dvojhmoty,dokonca šetrílkovia jazdiaci neustále v podotáčkách ju zlikvidujú ďaleko skôr.Rozumný čip a rozumný majiteľ vôbec nie je skratka do problémov.Len tie dve podmienky sa musia stretnúť.Bolo by to na dlhé to vysvetľovať,ale je ich kopec ktorý jazdia s čipom dlhé roky vyškerený ako vlašský orech.Somár z čipom odpíše motor skôr než povieš švec.
Čipovaných je väčšina strojov TDi,všetky jednuché rotačky aj PD-čka hlavne z manuálom kde takpovediac o nič nekráča ani keby sa zrovna niečo porúčalo.Ja osobne neevidujem u jednoduchých prevodoviek výskyt problémov z prevodovkou,ale stane sa.Hlavne keď je posadený prílišný nárast momentu do nízkych otáčok,tam sa stane že sa otočí šálka ložiska treba opravovať uloženie ložiska.Pri rozumných čipoch dokonca neevidujem častejšiu výmenu dvojhmoty,dokonca šetrílkovia jazdiaci neustále v podotáčkách ju zlikvidujú ďaleko skôr.Rozumný čip a rozumný majiteľ vôbec nie je skratka do problémov.Len tie dve podmienky sa musia stretnúť.Bolo by to na dlhé to vysvetľovať,ale je ich kopec ktorý jazdia s čipom dlhé roky vyškerený ako vlašský orech.Somár z čipom odpíše motor skôr než povieš švec.
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 959
- Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných