Škoda Octavia II - cukanie, trasenie a zrýchľovanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

samsam123
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 25.08.2014 21:16
Zdieľať na Facebook

Škoda Octavia II - cukanie, trasenie a zrýchľovanie

Príspevok od používateľa samsam123 »

Zdravím Vás páni, prebrázdil som už viaceré témy a fóra no riešenie na môj problém som zatiaľ nenašiel, tak sa skúsim priamo opýtať.

Ide o Škodu Octaviu 1,9TDI, 77kw, motor BLS, rok 2008, tachometrovvých 100 000km (realita môže byť iná). Auto mám štyri mesiace,hneď po kúpe som menil rozvody a odvtedy som najazdil cca 8000km a potom začali problémy.

Prvá vec čo odišla bol snímač teploty spalín 1 na DPF a kedže som na tom ešte chvíľu jazdil ďalej, samozrejme sa zaniesol DPF filter a auto spadlo do núdzového režimu. Išlo do servisu, kde sa však prišlo na to, že snímač je vlastne v poriadku a ide iba o hnilé káble vedúce k snímaču, ktoré sa vymenili (vraj tieto káble zvyknú odchádzať, aj keď sa nejedná o utopenku). Následne čistenie DPF-ka (lúh, nútená regeneracia..) a auto bolo znovu akože OK.
Až po najbližšiu jazdu po diaľnici zhruba o dva dni, keď mi nenápadne začalo približne po každom kilometri pri plynulej jazde rýchlosťou 130-140km/h cukať (otáčky 2700-3000)...niečo ako keby ne sekundu prudko pustím nohu z plynu a znovu pridám. Zo začiatku takmer neciteľné no postupne asi po 100 km jazde po diaľnici sa to len zhoršovalo, auto skákalo čím ďalej častejšie a cukanie bolo razantnejšie a dlhšie, hoci mi nevyhadzovalo žiadnu chybu.

Následne mi to začalo robiť problémy aj na všetkých nižších stupňoch (1,2,3,4) keď som prudšie akceleroval a otáčky vybehli nad 2500, auto bolo akoby pridusené, neskôr ho na sekundu trochu pustilo do výkonu a znovu prudko pridusilo a takto vznikali neprijemne seknutia až takej razancie, že som si miestami išiel rozbiť držku o volant. Často sa stalo keď som v týchto otáčkach púšťal nohu z plynu tak si zrazu auto akoby samo pridalo...resp. v sekunde ak som už stláčal spojku a púšťal plyn tak otáčky vyleteli až kdesi nad 3000. A takto sa správa rovnako či už je motor studený alebo zohriaty.

Tento problém sa naďalej len zhoršoval, autom začalo nepravidelne a razantne triasť na voľnobehu a tak išlo znovu do servisu na reklamáciu...

Kedže sa auto tvárilo že mu nič nie je a diagnostikou sa na nič neprišlo, nastal kolotoč výmen a pokusov postupne od prívodu nafty:
- palivový filter(výmena-nepomohlo)
- nádrž(nečistoty,čerpadlo-OK)
- tandemové čerpadlo(bolo nahradené použitým na skúšku-nepomohlo)
- váha vzduchu (premerané, odpojené, nahradené-nepomohlo)
- trysky (nové tesnenia-nepomohlo, boli skúšané aj náhradné trysky-nepomohlo)
- kabeláž pod výkom v olejovej lázni (menené-nepomohlo, tu boli aj prihnuté kontakty a nič)
- išlo sa teda znovu na káble (rozmotávanie a premeriavanie zväzku pod baterkou-niečo sa prekáblovalo čo sa nezdalo ale nepomohlo)
- flash riadiacej jednotky (nepomohlo)
- silentbloky (OK)
- dvojhmota (OK)
- neskôr sa zdalo že snímač otáčok kľukového hriadeľa nie je úplne v poriadku, ale bol vymenený na skúšku novým a nepomohlo (tu bolo menené aj to čo je oproti snímaču a nič)

Najhoršie je že mechanik mi tvrdí že motor vypadá v poriadku (tlaky a pod.) ale zase až tak do toho nevidím...na volnobehu sa motor jasne trasie, v otáčkach s ním stále trhá čím ďalej viac, takže chyba sa zrejme len zhoršuje.
Jedine kedy to vedel mechanik ako tak umelo obmedziť bolo v momente keď odpojil kábel práve k tomu snímaču otáčok kľukového hriadeľa (ak som teda dobre pochopil čo to bol za kábel). Potom síce musel pri štartovaní auto niekoľko sekúnd točiť kým naštartovalo (čo je vraj korektný efekt toho odpojenia kábla) no zrazu sa na volnobehu motor ani nepohol a dokonca aj za jazdy auto išlo v poriadku. Preto tá výmena snímača ale ani to nepomhlo, kedže auto asi len padlo do náhradného režimu a zrazu dostávalo správnu dávku nafty, alebo čo ???

Už však začínam byť zúfalí...mám pocit že dochádzajú nápady a možnosti. Ešte padol návrh, že by mohol byť poškodený hardware riadiacej jednotky, kedy vraj už len flash nepomôže a treba ju vymeniť, lebo mechanik sa mi párkrát posťažoval že mu pri jazde na počítači občas hádzalo nejaké nezmyslené hodnoty (napr. teplota nasávaného vzduchu 300C alebo naopak išla do mínusu na -70C, ale že to len nejaké chvíľkové výpadky a vraj sa to nikde neobjavilo ako chyba). Myslíte že by to mohlo byť ono? Alebo treba hľadať niekde úplne inde?
kalvaster4
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 08.07.2008 18:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kalvaster4 »

Nemas uvedene s kadial si ked si z Ke napis.
samsam123
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 25.08.2014 21:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa samsam123 »

Hmm, KE sú príliš ďaleko, pohybujem sa na západe buď PD alebo BA.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> trysky (nové tesnenia-nepomohlo, boli skúšané aj náhradné trysky-nepomohlo)

ja len ze po manipulacii so vstrekovacmi ste urcite davali UPLNE NOVE SROBY ktore ich drzia v hlave, ze ? Lebo ked nie, tak mas o srandu postarane o par mesiacov i ked chlapci budu tvrdit nieco uplne ine.

K problemu : presne rovnake spravanie ako mas som videl minuly mesiac, bol chyteny intercooler - minimalna netesnost sposobovala pri jazde falosny vzduch v systeme, cim nasledne auto vykazovalo rovnake znaky ako tvoje. Pri vozoch bez DPF/FAP by dochadzalo k nadmernemu dymeniu z vyfuku v momentoch ubytku vykonu, pri tvojom aute s DPF uz k takejto aktivite prist nemoze takze jednoduche laicke potvrdenie tejto hypotezy nie je mozne.

doporucujem pozriet. Cokolvek tykajuce sa netesnosti vzduchu, pretoze to sposobi zmenu prevadzkovych parametrov (nafta/vzduch). Ziadna chyba v diagnostike v mojom pripade nebola zaznamenana.
samsam123
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 25.08.2014 21:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa samsam123 »

Super díky moc za radu, určite sa na to skúsime pozrieť..na toto sa mechanik zrejme nezameriaval, teda aspoň mi to nespomínal že by hladal chybu týmto smerom, kedže stále som mu za zadkom nestál.

Čo sa týka tých nových šróbov na vstrekovačoch, tak momentálne sú tam ešte od včera nahodené tie náhradné a pôjdu tam naspäť moje pôvodné, tak skúsim na to chlapcov upovedomiť. Uvidíme ako sa budú tváriť na takúto požiadavku...

Každopádne ďakujem ešte raz a určite dám vedieť ako to dopadlo.
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Aby nebol aj tvoj pripad ako vela inych, slabsie hydrostely, kde potom vyrazne derie vacku. Od nejakeho roku to je standart.
samsam123
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 25.08.2014 21:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa samsam123 »

lakinooo napísal:Nové šróby a nové gumičky pri každej demontáži vstrekov!!!!! Bezpodmienečne. Dotiahnuť na moment a nastaviť uhol vstrekov.

Koľko ťa stáli tieto pokusy?
Ok ďakujem, dám si na to pozor aby to takto aj reálne prebehlo.

No a zatiaľ ma to stálo asi viac nervov ako peňazí, kedže auto je tretí týždeň nepojazdné a že ho fakt potrebujem.
Našťastie je to viacmenej bez roboty u známeho a väčšina náhradných dielov je menená len na skúšku a ak sa nepotvrdí závada menia sa naspäť pôvodné. Zatiaľ sa čudujem že má na to mechanik ešte nervy a uprednostňuje ma aj keď musí odkladať inú robotu, kde mu utekajú aj prachy...
samsam123
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 25.08.2014 21:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa samsam123 »

autickar21 napísal:Aby nebol aj tvoj pripad ako vela inych, slabsie hydrostely, kde potom vyrazne derie vacku. Od nejakeho roku to je standart.

No nepopieram aj túto možnosť, ale nebolo by tie hydroštely počuť cvakať? U mňa sa žiadne podozrivé zvuky neobjavujú...
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

ak by takto postupovali doktori ked pacienta bolí brucho tak už má pacient všetky vnútornosti vymenené :40bd:
samsam123
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 25.08.2014 21:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa samsam123 »

"ak by takto postupovali doktori ked pacienta bolí brucho tak už má pacient všetky vnútornosti vymenené"


Áno a paciet by mohol žiť ďaľších 100 rokov :)

To je tak keď diagnostika nič nehlási a išlo sa myslím celkom logicky a postupne vyraďovacou metódou, od najjednoduchších vecí až k tým komplikovanejším, no bohužial sa stále niečo prehliada.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Pre teba je logické vymieňať dobré veci za nové?! :::
samsam123
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 25.08.2014 21:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa samsam123 »

"Pre teba je logické vymieňať dobré veci za nové?!"


Možno to tak len blbo vyznelo, ale veď ako som už aj písal, že pokiaľ sa potvrdilo, že výmena danej veci za novú nepomohla, tak išla naspäť pôvodná...v skutočnosti tam vlastne zostal len ten palivový filter ostatné mám naspäť všetko pôvodné (a teda ešte trysky sú tam teraz na skúšku iné ale zajtra pôjdu späť pôvodné).

Všetko čo bolo skúšané a na skúšku menené som spomínal hlavne preto aby ste mi pri radení už tieto veci nemuseli opakovať a teda som sa Vám snažil zjednodušiť prácu :)

Je to všetko v mechanikových rukách ako to robí a ako hľadá závadu...do toho ja tak nevidím, ale zase nie som taký blbý aby som menil a platiť za niečo čo funguje. Rovnako som už spomínal že vlastne peňazí to stálo zatiaľ minimum...
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

druhe co mi napadlo bolo turbo, bud sa pridiera a potom sa rozbehne zas.
kedze pises ze ste to po odpojeni snimaca kluky nezaznamenali (tu chybu) tak som sa stratil.
nie som na naftožruty ale mohlo by to byt aj tak nieco okolo turba - regulacia, podtlak, natacanie lopatiek alebo co vsetko to ma. Samozrejme tesnost celeho systemu sa oplati pozriet.
nedava mi zmysel ze po odpojeni snimaca auto islo paradne.
potom by som tipol snimac tlaku cerpadla.
inak uplne prve co mi napadlo - ze mas medzi 200 a 250.000 najazdenymi KM hlavne ak je to dovoz, ale to teraz asi nebude podstatne, akurat ze tomu by potom skor zodpovedala ta vymena turba...
este si nerozpisal ako to pridava samo, ale pre istotu si dobre pozri kolko mas oleja v motore oproti tomu kolko bolo pri poslednej vymene.
tusim ze 1.9 TDi ho velmi nepapaju.
a ked budes v koncoch tak este mi napada plynovy pedal ale to uz len fakt strielam - ako posledna bezradna vec ako hladat okuliare v mraznicke...
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Mas dobreho mechanika....
Sam si postuduj:
http://bit.ly/XTl7Yt
A potom sa obrat na toho svojho mechanika, ze nech uz aj vykona nieco rozumne a nie len vsetko bez zmyslu menit...
Diagnostika sa preto tak nazyva, lebo predovsetkym ma sluzit na diagnostikovanie, nie len na "citanie chyb"...
Ak to nedokaze a nerozumie tomu, tak si najdi niekoho schopnejsieho, teda pokial chces jazdit a nie byt neustale v servise. Neverim tomu, ze by sa to nedalo zdiagnostikovat a lokalizovat problem, pokial mas spominane problemy uz aj na volnobehu a prakticky neustale... Najhorsie zavady su sporadicke, ktore sa vyskytuju viacmenej nezavisle na okolnostiach. Tam je naprava potom skor o stasti ci velkych skusenostiach s danym problemom. No to sa tvojho pripadu zjavne netyka.
Myslim, ze clovek znaly diagnostiky by po nejakych 15-20 minutach vedel ktorym smerom sa uberat. A mozno aj bez toho logovania.
Este detail... Asi ako prvym by som zacal kontrolou EGR. Len moj tip, aspon ake hodnoty vykazuje.
imo17
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.05.2008 15:38
Bydlisko:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa imo17 »

Vylúčiť plynový pedál sa dá velmi lahko, ak máš tempomat.
Prípadne na diagnostike je to pekne vidno čo robí potenciometer.
Skôr by som sa priklánal k tomu EGR. Ale aj ten pri BLS sa dá vylúčiť jednoducho odpojíš-síce ostane konrolka závad zapnutá, ale auto pôjde. DPF bude regenerovať takže môžeš na skúšku takto jazdiť.
Neviem síce čo odpájal mechanik, ale ked odpojí snímač kluky tak by menalo ísť naštartovať vôbec.
Ale aj ten snímač sa dá kontrolovať....

A čo hovorí DPF?
Ako moc je to zanesené? Ako často to regeneruje?
Typujem, keď menil mechanik vstreky tak vačku skontroloval a je na 100% dobrá.
Vyrovnávacie dávky na vstrekoch a oneskorenie vstrekovacieho času? Môže byť problém aj v samotnej hlave-vybyté uloženie vstrekovačov a nafta tečie do prepadu....
Tých možností je ozaj dosť.
Bez diagnostiky a človeka čo rozumie tým číselkám sa asi nepohnete a buď vymenite postupne všetko a raz nato prídete, alebo neprídete na to vôbec.
Ja by som sa ako prvé zameral na EGR a DPF.
Nestačí ho pozerať len na diagonostike. Ja som mal s EGR taký problém, že na diagnostike chodil pekne, ale fyzicky sa ani nepohol....
A hneď popri tom môžte skontrolovať sanie ako moc to je zanesené......

Dúfam, že to tu nezostane tak ako v 90% tém, že zadavateľ už nenapíše či problém vyriešil a čo tomu vlastne bolo.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných