Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

patkan50
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 30.07.2018 19:22
Zdieľať na Facebook

Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa patkan50 »

.
Naposledy upravil/-a patkan50 v 14.03.2024 08:21, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aký bude vývoj zanášania popolčekom je ťažko prognozovateľné pretože na tá vplyv veľa faktorov.Prvá podmienka pre malú tvorbu sadzí je stav motora.Druhá je spôsob jazdenia.Nie to či mesto atd,ale spôsob.Až kdesi potom je to otázka či niekto tankuje tam či tam,duplom ak si palivo majiteľ aditivuje sám,čo je asi 100 efektívnejšie ako kupovať drahé palivo.
V tých údajoch je údaj popolčeka +- zodpovedajúci km.Ale treba mať vždy na pamäti že menežment vie prd o popolčeku,je to vypočítaná hodnota a teda treba presnosť brať z určitou rezervou že je presná.Jedna z ďalších celkom výpovedných hodnôt je diferenčný tlak,samozrejme jeho hodnota je závislá na otáčkách a záťaži,čo vyžaduje poznať konkrétnu motorizáciu.
Tieto diagnostické hračky by dávali zmysel pokiaľ by ich majiteľ používal od prvého km a samozrejme vývoj v čase a km si všímal a osvojoval.Vletieť kdesi do polčasu je ako začať školu v piatom ročníku,ale inak to už teraz nejde.
V každom prípade,treba dať do poriadku teplotu.Jazdiť v režime kde sa tvorí málo sadzí (1900-2000) ako minimálne otáčky hlavne v meste.proste v ktoromkoľvek okamžiku mimo spomalovania a zrychlovania musí byť na otáčkomeri min 1900 ot. To je jediný spôsob ako motor urobiť vhodným aj pre mesto,hoci aj výlučne.Automat je pohroma,takže prepínať do športového režimu inak bude jazdiť na pätke pri 1200 otáčok. Olej !!! Zabudnúť idiotské termíny...je jediný -10 tis km,tu niet diskusie.Treba si vysledovať hodnoty dif.tlaku ...volnobeh (studený a teplý) a pri otáčkách všetky režimy.Treba poznať "svoje" hodnoty tesne po regenerácii aj pred.
Veľa štastia a spokojnosti
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Ahoj, kapacita je myslím okolo 70 g. Počítané na životnosť 250000 km.
Takže nameraná hodnota je úplne ok, 100000 km ešte bez problému nabehá kým bude treba meniť dpf.

Víf imho nemá vplyv na usadzovaniu popolčeka, skôr to bude štýl jazdy.
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa Moonshine »

Ja teraz pozorujem pol roka vypalovanie dpf cez podobnú aplikáciu a mám otázku, či palivo z rôznych benzínok má vplyv na zanášanie DPF?
Tankoval som slovnaft+vif alebo bez a regenerovalo každých cca 600-900km
Teraz tankujem Shell+vif a regeneruje do 200km
pacho17
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa pacho17 »

keď kupuješ prémivé palivo, tak VIF, zrejme nemá zmysel.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa seven549 »

Moonshine napísal: 19.09.2023 17:19 Ja teraz pozorujem pol roka vypalovanie dpf cez podobnú aplikáciu a mám otázku, či palivo z rôznych benzínok má vplyv na zanášanie DPF?
Tankoval som slovnaft+vif alebo bez a regenerovalo každých cca 600-900km
Teraz tankujem Shell+vif a regeneruje do 200km
palivo je vsade rovnake.vsetci beru z jednej plnicky.rozdiel robi majitel cerpacky a ako stym pancuje.pojdes na inu shellku a budes zase inac regenerovat.

ja tankujem na slovensku tesco slovnaft benzinol.ine velmi nenavstevujem.len ak je nutne.capujem tu najlacnejsiu naftu ale davam 2x davku vifka roky rokuce.
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Ja nedavam žiadne aditiva , tankujem všade možne najviac v DE, AT , v mondeu mám pôvodne všetko okrem EGR , a už je za pol megom , aj DPF je pôvodné a len raz čistene, v Talismane som od novembra dal 70 000 km bez aditiva , zatiaľ ok ale ja na všetkom jazdím nad 2000 tisíc otáčok , Mondeo mi na 6 stupni jazdilo pri 140km/h na 2350 ot manuál , Talisman jazdí pri 140 km/h na 2450 Automat , vytacam každé auto a nesledujem spotrebu , ani regeneráciu filtra , ani jedno mi to nepíše kedy regeneruje a ani si to nevšimam nakoľko idem cca 700 km v kuse a bez vypínania motora ,tieto autá sú pre mňa len na dlhé diaľničné km . Na mesto a dedinu používam b+LPG
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa seven549 »

patkan50 napísal: 18.09.2023 20:01
Ako prve som zistil, ze nefunguje poriadne klima - v case obhliadky bolo zrovna chladnejsie, nenapadlo mi to. Diagnostika - vadny kompresor, uz riesim s predavajucim, postavil sa k tomu ferovo, kompresor da vymenit. Otazka je, kolko takyto filter este vydrzi. Dalsich 150 tisic km? Viem, ze nemate vestecku gulu ale da sa uplatnit takato primitivna matematika? Auto mam len velmi kratko, tankujem najdrahsie palivo na zltych pumpach + este zakazdym pridavam VIF. Viem takto spomalit usadzovanie castic vo filtri? Popr. je ta hodnota Oil Ash Residue este v pohode, stresovat sa? Diky!
ja by som ti nedal vymenit nic.ziadnu klimu.asi nechce aby si ho pred rodinou ofrflal tak ti to zaplati.

to tak bolo aj unas.brat bratovi dal auto zadarmo za prepis.jeden je bezny zamestnanec a ten co mu auto daroval podnika a nikdy v zivote nemal jazdene auto.vzdy kupil len funglovku uz aj za sociku.a tolko reci sa darca napocuval o tom aute ze co vsetko musel dat opravit ze uz mu nikdy nic nedal.a dalsie auto ktore chcel brusil si nanho zubky som dostal ja synovec.krasnu limuzinu 6 valec

uplne zadarmo auto so 123000km..a ja som sa na to nepozeral ze co mi to dal.pekne som si zaplatil opravu a podakoval.a ked som to po 6 rokoch uz daval prec dal som ho tiez za prepis.ani cent som na nom nezarobil.-----pretoze darovane sa nepredava---- ale znova niekomu daruje.

dpf filter sa nikdy nezregeneruje na plno.vzdy sa usadza viac a viac vsetko zalezi od pouzivania auta.mas to uz napoly zaplnene.porucha nebude pri 100 percentom zaplneni ale pri 80 to zacne.ak to bude jazdit okolo komina a zacnu nedokoncene regeneracie co aj bude,ocakavaj o 30000km dpf plne.


draha nafta a vifko je zbytocnost.bud drahe palivo aleo lacne + vifko.

a nikdy neotravuj s tym autom uz toho kto ti ho z rodiny predal.nasilu ti ho nenutil.
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa royal555 »

Ahoj, mam rovnaky motor v Golfe, ked som ho kupoval vela som cital o DPF a dost som aj odsledoval pocas 250 000 km prevadzky (kupoval som nove pred 12 rokmi). Ako Yxo napisal kapacita popolceka by mala byt cca 70g cize +- tych 150k km este mozes urobit, samozrejme ak sa dovtedy nic nepokasle a DPF neodpali napriklad chybny vstrek alebo turbo. Regeneruje kazdych 750km alebo 750 minut jazdy, bez ohladu na to na kolko je zaplneny DPF, pri jazde po dialnici sa za 750km "zaplni" na cca 50-55% takze je normalne ze sa regeneracia pusti skor ako sa "zaplni". Pisem v uvodzovkach, lebo ako pisal pan Hlavaty je to len vypocitana hodnota a pre realnu mieru zaplnenia sa treba riadit dif. tlakmi - pre laika vsak postacuje a clovek sa dokaze zariadit hlavne ak vie kedy sa regeneracia zacne. Ak teda vies ze o 50km bude auto regenerovat a ty to mas domov 55km tak si to vymyslis tak, aby zacalo regenerovat 20km pred cielom a nemusel si regeneraciu prerusovat - pojdes napr. do obchodu alebo si zatrtkat so starou kusok do lesa. :o Alebo sa proste prevezies o nieco viac, cim menej prerusenych regeneracii tym mensia sanca na riedenie oleja naftou co je samostatna kapitola, ale u svojho CAYC som s tymto problemy nepozoroval, aj ked za celu dobu prevadzky (tych 250k km co som pisal vyssie) som regeneraciu prerusil mozno 5x. Co sa tyka podmienok na spustenie tak som vysledoval, ze teplota vody musi byt minimalne 50 a takisto nesmie svieti rezerva, pokial nemas dost paliva regeneracia sa nespusti. Najlepsie a najrychlejsie regeneruje pri ustalenej jazde po rovine s aspon mierne stlacenym akceleratorom - akonahle vyziadas od auta vykon (do kopca, predbiehanie) alebo vobec nestlacas pedal plynu (dolu kopcom) teploty na filtri idu dole a moze dokonca dojst k ukonceniu regeneracie co je podla mna tiez neziaduce takze pocas regeneracie je najlepsie sa takymto situaciam vyhnut.

Trochu nesuhlasim s nazorom vacsiny, ze kvalita paliva nema vplyv na funkciu a mieru zanesenia DPF - lepsie palivo = cistejsie spalovanie = menej sadzi, ci? Osobne som jazdil 240k km obyc. naftu + zimny VIF, minulu zimu som vsak natankoval na OMV v Kosiciach Barci Maxx Motion a subjektivne sa motor na volnobehu ukludnil (tarokuje menej, studeny volnobeh je pocutelne kludnejsi, ine prejavy zlepsenia som vsak nepozoroval). Takze momentalne aj kvoli malemu rocnemu najazdu (15k km +-) tankujem Maxx Motion (ale len na pumpe co som spominal) a davam stale zimny VIF kym mam, ked dojde uz ho asi nebudem kupovat.

Nepodtacat motor je tiez dolezite ako pisal pan Hlavaty, tych 1900 je asi vela, s CAYC a manualom sa to tazko dodrziava, prevodovka je dost dlha a medzery medzi stupnami prilis velke, ale tych 1700 po preradeni na vyssi stupen je realnych a z nich hned zrychlit na aspon 2000 je ok. Po meste napr. neradit stvorku, trojka potiahne v pohode tachometrovych 60, takisto pod 80 podradit zo 4 na 3, pod 100km/h nejazdit na piaty stupen atd., proste ten motor nedusit.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S týmto názorom sadá stotožniť.Motor sa veľmi zavďačí za jazdu v optimálnych otáčkách a súhlasím že do mesta nepatrí štvrtá rýchlosť vonkoncom.Akcelerácie z nízkych otáčok síce motor zvláda,ale podpisuje sa na skracovaní života dvojhmoty aj väčšou tvorbou sadzí.Pokiaľ niekto namieta že automat predsa jazdí väčšinou v podotáčkách,tak treba vysvetliť že tu funguje ochrana prevodovky,limiter ´ktorý nedovolí do motora naflákať kvantum paliva hoci sa dá pedál do podlahy.Takto sa čiastočne tento hendikep zrovnáva.
Čo sa aditív týka,tu by sa žiadalo si preštudovať si jeho technický list a čakať od neho iba splniteľné,je to dobré aj správne,ale nie nie je to produkt na opravy motorov.Do mrcha múky môžete dať najlepšie kvasnice sveta,dobrý chlieb z toho nebude.
patkan50
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 30.07.2018 19:22
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa patkan50 »

Diky za odpovede/rady. Este otazka, preco vacsinou pocujem, ze aj po vycisteni DPF firmou sa o niekolko stoviek/tisic km znovu objavi kontrola DPF? To cistenie necisti ten usadeny popolcek alebo je to vacsinou nekvalitnou pracou?
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa fzubaty »

Je to vacsinou chybou motora samotneho.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa ivko1 »

patkan50 napísal: 25.09.2023 14:29 Diky za odpovede/rady. Este otazka, preco vacsinou pocujem, ze aj po vycisteni DPF firmou sa o niekolko stoviek/tisic km znovu objavi kontrola DPF? To cistenie necisti ten usadeny popolcek alebo je to vacsinou nekvalitnou pracou?
Dpf sa zanáša nesprávnym využívaním vozidla, alebo aj "horším stavom motora"
Máš zanesené sanie sadzami, máš zanesené EGR, máš opotrebený motor, vačku, turbo, vstrekovače, jazdíš na nejaký bordel kúpený za lacno...

Zanášanie EGR je vždy len dôsledok niečoho iného, velmi často je to viac problémov v počiatku.
Ked už niekto má problém s DPF, tak to rieši práve jeho vyčistením, lebo to je najlacnejšie, ale nie odstránením problému pre ktorý sa zanáša
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to výsledok biednej diagnostiky,pri vniku potreby čistenie filtra musí byť predsa jasné,či k zaplneniu prišlo prirodzene na základe ubehnutých km,alebo predčasne a teda je takmer isté že samotný motor má problém.Diagnostika obsahuje aj nenápadné údaje o progrese akým sa filter zapĺňa.Po vyčistení samozrejme pár sto km problém nebude.Lenže nutne nabehne kedže sa začal tvoriť hneď od prvého km.Pritom po namontovaní vyčisteného filtra treba urobiť aj nejaké zmeny v nastaveniach a sa dá správnosť funkcií spojených z regeneráciou overiť.Samozrejme majiteľ je pre každý prípad oboznámený s tým,že systém je plne funkčný až ak sa regenerácia spustí prirodzene z nariadenia rj a v správnom odstupe.Tu sa ešte skontrolujú (mali by sa) hodnoty čidiel súvisiacich z regeneráciou plus stav readiness kódu.
Lenže sa to tak nerobí,učiť sa nikomu nechce,a peniaze sa platia hneď po práci takže je rovnako zaplatené aj keď bude všetko ok,aj keď to o pár sto km celé praskne znova.No a...čo už potom,zle to vyčistil ten druhý,,príp tamten to zle namontoval,proste slovenská realita.
K prvej vete späť.Absolutná väčšina ľudí nie ochotná zaplatiť za 1-2 dňovú komplexnú diagnostiku čo logicky nie je 20-30 e.- z ktorej by dostal vyčerpávajúcu správu o stave...a teda aj potrebe čo treba spraviť.Pritom mantáctvo pri emisnom systéme modernej mašinky ide hravo do tisícok,s tým sa už ale nik nepochváli a človek sa to dozvie až následne prakticky ako posledný opravár čo všetko už bolo "robené".Toto takto je a bude,lebo ľudia sa nemenia,presnejšie k lepšiemu určite nie.
patkan50
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 30.07.2018 19:22
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.6TDI CAYC - starostlivosť o DPF

Príspevok od používateľa patkan50 »

dakujem pani za rady a vysvetlenia. o auto sa budem starat svedomito a co najlepsie ako viem, snad posluzi par rokov. nove budem riesit, az ked pride rodina :)

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 89 neregistrovaných