Škoda Octavia 1.9 tdi , 77 kw , 2007 - emisná kontrola
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 05.08.2021 07:19 Zdieľať na Facebook
Škoda Octavia 1.9 tdi , 77 kw , 2007 - emisná kontrola
Zdravím Mechanici riešim teraz jeden problém na jednej octavii... Neprešla cez emisiu namerali čísla 3.7 co je dosť príšerne
Mali ste niekto taky problém alebo taketo čísla.. Potrebujem nejaké rady ak ste to dali dokopy
Mali ste niekto taky problém alebo taketo čísla.. Potrebujem nejaké rady ak ste to dali dokopy
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
3,7 co, coho?
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 05.08.2021 07:19 Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Hodnota dymivosti 3.7
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Ale hej,teraz riešim dymivosť 4,5 Treba povedať že veľmi záleží na km,je to kritický údaj od ktorého závisí všetko, niečo je min pravdepodobné alebo naopak prakticky isté.
77 kW môže byť z DPF aj bez,nikde stopa po kode motora ani km...to sú základné veci pre otázku
77 kW môže byť z DPF aj bez,nikde stopa po kode motora ani km...to sú základné veci pre otázku
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 05.08.2021 07:19 Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Momentálne autíčko ma 266000km
Kód Motora BXE
A bez dpf filtra ma to katalyzátor
Kód Motora BXE
A bez dpf filtra ma to katalyzátor
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
V prvom rade,pokiaľ sa rieši bez DPF kový motor tohoto typu je dobré mať jasno čo dymenie spôsobuje.Sú len dve možné príčiny,ale každá má tisíc možných variant.Dym je z dôvodu zlého pomeru vzduch a paliva. Pre PD tohto typu (8V) je charakteristické že má veľmi krátku životnosť zdvihátok,už prekročením hranice 200-220 tis mäknú,začne sa im poškodzovať dotyková ploška a na oplátku oni zdevastujú vačkovicu.Maximálny vplyv na celý proces má olejový servis a podtáčanie motora.Mäkké zdvihátko skracuje čas otvorenia ventilov a to spôsobuje zlý prísun čerstvého a vyhoreného vzduchu. Samozrejme nesmie sa zabudnúť že čas otv a zatv je závislý aj pozície kluka/vačka.Má to iba jednu vačkovicu takže zlým nastavením rozvodu je zároveň oplyvnená aj práca vstrekovačou.Majú iba jednu skrutku upevnenia,takže už pri 200 tis je skrutka toľko natiahnutá že vstrek sa odkloní a vybije bok šachty.Odklonením sa stratí prítlak na O krúžok na odlahčenej strane a tak podtečie palivo zo strany vysokého tlaku rovno do prepadu.
Samostatná kapitola sú dýchacie cesty,EGR,zberné potrubie,nánosy sajrajtu na stopkách ventilov.Množtvo bordelu je neraz ohromujúce,až tak že prietok pre vzduch nemá ani 10% pôvodnej plochy
Takže...začína sa zabezpečením meraných dát motora (pre neskoršie porovnanie) von sanie,dole víko ventilov,výmena hydra,výmena vačky (pri tých km) von vstreky,špičky vstrekov ultrazvuk,nové O krúžky,napruženie kontaktov vstrekov,presne nastaviť rozvod,overiť EGR.Znova diagnostika a záznam všetkých hodnôt,záťažový log. protokoly z meraní a logov, na záver kontrolná emisná (neprotokolovaná). Práca samotná na 2 dni pokiaľ sú nachystané veci a na nič sa nečaká.Popis nezachytáva všetky úkony,je iba rámcový,vyžaduje veľa diagnostiky vrátane protokolovania výstupov pre majiteľa
Vzhľadom na km je to priskoro,odpoveď na príčinu musí hľadať majiteľ.Či to bolo nevhodné jazdenie,zlý servis či žiadny,klamané km,alebo všetko dokopy.Závady tých km sú isté,ale ani pri nich ešte také PD nevyhodia od EK,tú tie motory robia často na úrovni akoby mali DPF.
Samostatná kapitola sú dýchacie cesty,EGR,zberné potrubie,nánosy sajrajtu na stopkách ventilov.Množtvo bordelu je neraz ohromujúce,až tak že prietok pre vzduch nemá ani 10% pôvodnej plochy
Takže...začína sa zabezpečením meraných dát motora (pre neskoršie porovnanie) von sanie,dole víko ventilov,výmena hydra,výmena vačky (pri tých km) von vstreky,špičky vstrekov ultrazvuk,nové O krúžky,napruženie kontaktov vstrekov,presne nastaviť rozvod,overiť EGR.Znova diagnostika a záznam všetkých hodnôt,záťažový log. protokoly z meraní a logov, na záver kontrolná emisná (neprotokolovaná). Práca samotná na 2 dni pokiaľ sú nachystané veci a na nič sa nečaká.Popis nezachytáva všetky úkony,je iba rámcový,vyžaduje veľa diagnostiky vrátane protokolovania výstupov pre majiteľa
Vzhľadom na km je to priskoro,odpoveď na príčinu musí hľadať majiteľ.Či to bolo nevhodné jazdenie,zlý servis či žiadny,klamané km,alebo všetko dokopy.Závady tých km sú isté,ale ani pri nich ešte také PD nevyhodia od EK,tú tie motory robia často na úrovni akoby mali DPF.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Ak je toto všeobecná vedomosť , nie je možné zdvihátka nahradiť inými, tvrdšími kvalitnejšími? (pri oprave, alebo preventívne)Pre PD tohto typu (8V) je charakteristické že má veľmi krátku životnosť zdvihátok,
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Nie je.Ich "tvrdosť" je daná tlakom oleja a dobre prepočítaná,majú úlohu vymedziť vôlu,zvýšenie tvdosti by vec ešte zhošila.Sú kvalitné,ale sú vystavené takému pôsobeniu extrému (torzné kmitanie) aké žiaden iný motor nepozná.Jedna vačkovica otvára ventily ale aj stláča vstrekovače kolosálnym tlakom.To nestačí,nábeh vačky pre vstreky je tak strmý že vstrek potlačí za pár uhlových stupňov.Plné potlačenie je na veľmi malý uhol,to je kolosálna sila,vznik a zánik sily je ako úder 2 tonovým kladivom.To všetko zvláda bez väčších problémov,ale má vplyv na krátku životnosť a teda napr hydrá je nutné meniť každých 200 tis. To zvládnu pekne...ďalej ide ich postupná deštrukcia.Schopné sú ísť až po dieru v strede tanierika a takmer chýbajú hrby vačky,ale do dielne to príde aj tak po svojich.Rozum zastavuje iba to že to niekto takto dojazdí a rieši až keď už naštartuje po dlhých minutách a hulí ako lokomotíva.Tvrdosť chodu ale devastuje aj O krúžky vstrekov,pozvolna povoluje prítlak skrutiek a otláča podložku pod vstrekom. Tento prítlak ktorý drží vstrek v kolmici by sa mal obnoviť každé rozvody.Ibaže sa nerobí.Pokiaľ áno,k vybitiu šachtu nikdy nedôjde.To je cena za nerobene údržby.Cena týchto úkonov je smiešna...4x 2.5 e.- Naťahovanie času vedie že sú z toho opravy,bežne viacero vecí naraz kedže sa vzájomne opotrebili. Veci majú svoju životnosť,úplne každá má svoju životnosť.Treba ju teda včas vymeniť aby jej zhoršovanie nebralo zo sebou x iných zväčša drahých dielov do kovošrotového neba.Tento systém súčasne najviac chráni peňaženku,aj sa postará o najdlhšiu možnú spoľahlivosť a životnosť v km.Ani len to že olej je na 10 tis km, nie na 12,nie na 15...hrach na stenu.Fotbalu,ženám,politike a olejom rozumie každý kto má dieru v zadnici
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Nebolo to takto podobne pri panvičkách na kluke u motorov DCI, keď začínali. Tiež 200t km
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Bolo.AJ VW začal používať panvičky bez zámku,tj ten výstupok ktorý bráni otočenie panvičky v oku ojnice to nemá.Drží to iba to,že zosvorenie je prepočítané.Pokiaľ z akéhokoľvek dôvodu čap zadrapne do panvičky (neoddeluje ich vrstvička tlakového oleja) pootočí panvičku čím sa otvorček pre prechod oleja prekryje a +- 1-2 km a je to vykované na hrúbku žiletky.
U PSA to bolo olejom,u VW skrutkami (utiahnutie väčším momentom),týkalo sa jednej výrobnej skupiny a ročníka
U PSA to bolo olejom,u VW skrutkami (utiahnutie väčším momentom),týkalo sa jednej výrobnej skupiny a ročníka
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Toto mi ale vychádza tak že si majitel musí zobrať pomaly úver a pri tom auto doteraz normálne používal, normálne fungovalo, skrátka nevidel žiaden problém. Keby ho nevyhodili z STK, tak spokojne dalej jazdíTakže...začína sa zabezpečením meraných dát motora (pre neskoršie porovnanie) von sanie,dole víko ventilov,výmena hydra,výmena vačky (pri tých km) von vstreky,špičky vstrekov ultrazvuk,nové O krúžky,napruženie kontaktov vstrekov,presne nastaviť rozvod,overiť EGR.... Práca samotná na 2 dni pokiaľ sú nachystané veci a na nič sa nečaká.
A to je ten kamen úrazu pre mnohých majitelov - auto používajú, funguje a aj napriek tomu chce servisák od nich vytiahnúť nemalú sumu
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Ivko Milan to tu napísal -
Fakt nemalú sumu??Cena týchto úkonov je smiešna...4x 2.5 e.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Každých 100 tis km 4x 2.50.- každých 200 tis 60 e.- to je určite ruinujúce. Ruinujúce to nie je nikdy,dokonca ani keď sa zanedbá úplne všetko a pos...sa naraz a všetko.Ak to ovšem niekto z blbosti vidí voči cene jazdenky ktorú kúpil za soplík z nosa ako príšerný nepomer k cene toho hovna,mal pobrať trochu viac na rozume v čase keď sa dalo a dokonca žiadalo.Už bude iba hlúpejší každým novým dňom.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Ked sa začne hovoriť o výmene vačky, zdvihátok, vybratie a repas vstrekovačov, k tomu kludne nové rozvody, nový olej, filtre bla bla bla a dva dni roboty, tak sa bojím že 1000€ je málo...
To je dosť vzdialené od tých 4x 2,5€
A to je presne to čo majú ludia vedieť ked idú kupovať "ludovú jazdenku"
Ja neviem prečo sa tu bráni potencionálnym kupcom poznať realitu.
Skrátka treba jasne povedať - chceš kúpiť dvojkovú Octaviu s 1.9TDI čo má dnes každá natočených 300tkm, tak počítaj že na servis v tom utopíš cez 1000€ do motora a potom máš pokoj. Lebo väčšina má predstavu že dá po kúpe urobiť rozvody s olejom a vybavené
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDI 77KW 2007
Ivko ale to je nasledok nerobenia servisu, a za druhé kupil som auto za liter ale dva som mal pripravené na servis.Ked sa začne hovoriť o výmene vačky, zdvihátok, vybratie a repas vstrekovačov, k tomu kludne nové rozvody, nový olej, filtre bla bla bla a dva dni roboty, tak sa bojím že 1000€ je málo...
To je dosť vzdialené od tých 4x 2,5€
Pri tom konkretmom motore ak s rozvodmi vymeníš aj zdvihátka za 60 a šroby na vstreky za 10 eur tak vačka vydrží naveky. A olej nie 15 ale 10t.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 63 neregistrovaných