Skoda Felicia - zle tesneie hlavy valcov ?

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pby
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58
Zdieľať na Facebook

Skoda Felicia - zle tesneie hlavy valcov ?

Príspevok od používateľa pby »

Zdravim, musim zalozit este tuto temu.. Chystal som sa na vymenu oleja aj chladiacej kvapaliny vo Felicii 1,3 mpi 40kw ´99
-uz dlhsie som pozoroval jeden fakt ze nejako sa mi trati voda z expanzky (nesledoval som kde, nepozeral som hadice..) a k tomu zacina byt nejaka zakalena - a to je otazka moze sa voda v expanzke nejako zakalit do hneda sama o sebe alebo preteka olej a je vadne tesnenie hlavy valcov ?

-viecko od motoroveho oleja kontorlujem a je luxusne suche a ciste cca 2 r (ziadna emulzia)
- voda v expanzke sa trati (za 2r cca pol litra) a je jemne zakalena do hneda
-motorovy olej mam taky pocit ze za rok neklesol vobec! co mi je tym padom divne ale nedokazem to na beton povedat - jednoducho viem ze bol doliaty po risku MAX a stale to tak je..

Ak to je tesnenie kolko to na felde moze stat v servise ? Doma sa nechem pustat koli tomu ze treba dodrziavat momenty na srubach plus nejake presne otacaniaa a k tomu aj urobit vybrus hlavy a zarovnat ju co co???

Vdaka
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Nerob paniku, nič tomu nie je...

Ked naleješ vodu po max a po 10km ju máš prázdnu tak potom je problém
pby
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pby »

no keby iba prazdna tak nepanikarim - ano straca sa ale preco sa aj zakalila do henda ?? Pamatam si tak rok a pol do zadu ked som pozeral do expanzky krasna cira a teraz ako keby pohara kavy s mielkom som tam vlial - proste hnedasta a zakalena voda - no olej sa netrati a ni viecko nieje od tej bielej emulzie
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Pozri sa doma do rýchlovarnej kanvice aká je ked sa tam neustále varí voda, motor je to isté

Voda v chladiacom okruhu by sa tiež raz za čas mala vymeniť, presne tak ako trebárs aj brzdová kvapalina, bárs aj z nej neubúda
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Má to presne tú príčinu o akej uvažuješ.Je to maličký presak oleja do vody na tesnení hlavy valcov.Kedže medzi dvoma médiami je rozdielny tlak a olej je vyžší,je to pri maličkom rozsahu vždy olej do vody.Až pri zhoršení stavu to môže byť aj opačne,dostane sa už velkou netesnosťou aj voda do oleja.Doporučujem riešiť to čím prv ešte v zárodku.neskôr je problém dostať olej von z vodného okruhu.Doporučujem skutočne poctivý preplach a viac násobný a ozaj dobrým prípravkom rieditelným vodou najlepšie tenzidovým.
Je to malý rozsah prác na niekoľko hodín,a o zrovnávaní môže byť reč jedine po kontrole stavu hlavy brúsenou prizmou.Nezrovnávať len pre blbosť mechanika !!!!!
Každopádne aj nové skrutky !!!
pby
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pby »

mhlavaty - vdaka
- k bruseniu iba po kontrole nerobit to automaticky-hej ?
- zvladnem tu vymnu a cistenie aj v domacich podmienkych - niecom mechanik no rozobrat to nebude problem, na starom bmw som cistil skrtiacu klapku aj rozoberal veko valcov, cize podla nejakeho navodu (nikdy som to ale nerobil) by som to takto mohol zvladnut ? Ako zistim tu potrebu zbrusenia hlavy-este raz, nejaky nastorj ??
-preplach robit po vymene tesniea riadne uzavrety okruh alebo hadice a expenazku + vsetko rozobrat a samostatne precistit ?

Vdaka
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Milan nepanikár, v ktorom aute nie sú zasrané nádržky, doslova zafarbené do hneda ? Treba vymeniť vodu a bude po probléme. Každé jedno auto má už v systéme bordel a pokial sa to nevypláchne tak sa to vždy zafarbí.
Že sa stratí 0,5l za dva roky ? To nie je strata ale odparenie

PS: Preto som mu napísal nech sa pozrie doma do kanvice čo tam narobila voda ktorá sa v nej varila a tiež sa tam liala čistá voda

PS2: pekne si vymen vodu, nalej nemrznúcu zmes a dalej sa voz
pby
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pby »

no ok informacie ohladne vymeni tesniea si aj ta pre istou vyzbueram.. urobim to tak ze vypustim sucastnu chladiaciu a dam tam iba dstilku a uvidim co to spravi - aj ked dlhe roky nic a zrazu sa zafarbila ?? To mi nejde do hlavy..
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Dlhé roky nič ? A ako často pozeráš ? Nemrznúcu nikdy neleješ ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

pby napísal:no ok informacie ohladne vymeni tesniea si aj ta pre istou vyzbueram.. urobim to tak ze vypustim sucastnu chladiaciu a dam tam iba dstilku a uvidim co to spravi - aj ked dlhe roky nic a zrazu sa zafarbila ?? To mi nejde do hlavy..
To sa netýka iba tohoto motora,ale úplne všetkých.Synove Picasso má tak krásnu expanzku ako prvý deň,ale to isté aj stovky iných už letitých strojov.Ak nájdem foto na MPi čo tu kdesi mám by som to názorne ukázal ako vyzerá expanzka ktorá podobným neprešla.

Čistenie sa robí pri zavretom systéme,akurát nie je zavretá expanzka.Doporučujem systém naplniť Supermafrou ale v jemnom pomere riedenie 1:25,nechať zohriať motor chodom na volnobeh do cca 80°C a vypustiť.Dva razy ak sa urobí bude všetko krištálove čisté.Destilku nie je nutné dávať,ja ju už dlhodobo nepoužívam.dávam klasickú vodovodnú vodu (nie je tvrdá) a mám preto dobrý dôvod,ale to nie je pre túto tému podstatné.Mnoho ozaj dobrých odbarníkov sa zhodujeme že je viac na škodu ako užitok (korózia vnútorného prostredia)
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Vsade sa hovori, ze na slovensku mame tvrdu vodu... Ako to teda je? A preco nepouzivat destilovanu? Dakujem za objasnenie.

Pre zadavatela: ma tvoja Felicia vymennik olej voda? Ako to ma benzinova si nepametam, ale na naftovej som si hnedu vodu nasiel pre vianocami a bol to zrovna prasknuty vymennik.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

destilka ma snahu sa nasytit z okolia, da sa povedat, ze sa chova agresivnejsie ako voda z vodovodu, ktora ma rozpustene iste mineraly uz v sebe...ono s kanvicou je to blbost porovnavat, kedze tam sa voda meni a kamen ma odkial pribudat :41c2: , do motora nalejes a jazdis 5 rokov trebars, aj keby nebola zrovna makka, kamena sa tam vyzdraza len raz konecne mnozstvo a nebude to az taka tragedia s usadeninami :4012:

naopak do ostrekovaca by som si rozmyslel co nalejem, pripchata tryska neni nic moc :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Dakujeeem. :)
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Voda v chladici sa ma menit u felicie po 3 rokoch potom ta voda hnedne.za 5 rokov uz byva ako uhol.tesnenie pod hlavou robi z vodou to iste ibaze aj expanska hnedne podla toho poznat ze uz raz na dannom aute tesnenie prdlo.+ chytim hadicu od termostatu k chladicu a podla toho ci je natlakovana viem hned co tomu je.zvykne byt este ta voda spenena.zakazdym ak sa da hlava dole musi ist na tlakovu skusku a rovnanie.nikdy hlava neni rovna po zmontovani.oko mechanika alebo garazoveho stola to neni test to je nadej.firmy to robia do 50 euro.kto to spravi od oka do 2 rokov meni tesnenie zas.olej zrejme davas 15w/40 a ak je dekel nalievania oleja suchy tak motoru nic absolutne nic neni.unik vody zarok trebars 2dcl je nic.sroby na hlavu valcov ak su z vyroby mozes pouzit tie iste jednu montaz vydrzia len posledne zatiahnutue sa uz nerobi napr 90 stupnov ale das to len na 70.postup zatahovanie a momenty niekde vycitas.
pby
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pby »

ok vyskusam este aj tu hadicu od termostatu a olej som daval 5-40 a teraz minuly rok dal mechanik omylom 10-40 a teraz chcem pri vymene dat opat 5-40 o 15-40 som ani neuvazoval :D aj ked kazdy hovori ze do flecie 5-40 ??? :) ja ano taky ide od novoty ma 110 tis nabehane riedky jej nevadi tak nevidim dovod davat husty - prvy problem z motorm je az ta hneda chladiaca - dnes ju vypustim (skusim precistit a nalait iba cistu a trocha pobehat uvidim co to spravi..

-nalievaci vrchnak na mot. olej kontorlujem rpavidelne a je VZDY uplne suchy a cisty tak ako som ho cca pred 3 rokmi vycistil - ziadna vlhkost ziadny olej ziadna emulzia-nic
PS: cital som nejaky stary maual k felii a odporucane istrukcie k chladacej zemsi: nariedit VODOU Z VODOVODU pomerom atd atd tak asi na tom nieco bude :)

-netusim co mam vymennik olej voda ale skusim sa v tom posprtat mozno je tym..

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných