Skoda Felicia 1.3 bmm a mpi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

1enter1
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 10.12.2012 18:04
Zdieľať na Facebook

Skoda Felicia 1.3 bmm a mpi

Príspevok od používateľa 1enter1 »

Dobry den, rozpraval som sa so znamym o feldach a tvrdil mi ze boli dva druhy motorov v 1.3 oba s vykonom 50kw a trochu som skusal hladat rozdiel ale nasiel som len BMM a MPI. Chcel by som sa spýtať aky je rozdiel medzi motormi BMM a MPI? Oba su v 1.3 feldach, a tusim bmm sa montoval do 97 a mpi od 97, prvy by mal byt jednobodový a druhy trojbodový vstrek. Ale aky je konkretny rozdiel? myslim spolahlivosť, vykon, kvalita, spotreba a podobne. Ktorý je lepsi respektive kvalitnejsi? dakujem za odpovede.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi nebude ťažké uhádnuť že Mpi je trochu vyžší level a v menežmente prípravy paliva znateľne vyspelejší a z hranicami použitelnosti niekde úplne inde ako BMM..Nakoľko v tejto dobe sa veci nijako extra nekomplikovali dajú sa oba považovať za jednoduché a bezproblémové.Ak aj ten primitívny stroj niekomu urobí vrásky na čele nie je to chyba stroja.Už jednoduchší a predsa riadený RJ byť nemôže.Oba spoľahlivé
BMM má obmedzenia,je vhodný iba po istý objem a výkon,MPi má úplne iné mantinely
1enter1
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 10.12.2012 18:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 1enter1 »

Ale myslim porovnanie priamo vo felicii, tj rovnaka vaha karoserie a rovnaky objem 1.3. Ktory druh je v tomto pripade lepsia volba a spolahlivosť? a ake su obmedzenia BMM? dakujem za odpoved
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

ten ktory je v menej zhnitej felicii
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

1enter1 napísal:Ale myslim porovnanie priamo vo felicii, tj rovnaka vaha karoserie a rovnaky objem 1.3. Ktory druh je v tomto pripade lepsia volba a spolahlivosť? a ake su obmedzenia BMM? dakujem za odpoved
Na iné než Felíciu sa u týchto motorov myslieť nedá ani keby si ako chcel.
mondeoh2o
Príspevky: 263
Dátum registrácie: 11.12.2012 22:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mondeoh2o »

MPi je Multi Point Injection cize 4 bodovy vstrek cize kazdy valec ma svoj vstrekovac zvlast , a do 97 roku sa tam daval LXi a mal len jednobodovy vstrek - skrtiacu klapku ktora zmiesavala zmes a vstrekovala spolu , kw zalezali od Riadiacej jednotky , motory uplne rovnake , vsetky boli spolahlive , jednoduche na udrzbu a tiez lacne , treba si vybrat hlavne zdravu karoseriu , volakedy som mal 1,6 kod AEE bola strasne ziva , a tiez aj 1.9D AEF ta zas strasne malo zrala ,nebolo to sice zihadlo , ale teraz ma cez 700 tisic s povodnym motorom akurat ze prevodovka uz huci a stale chodi obcas na ukrajinu , pouziva ju kamos ako taxi
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

BMM sníma otáčky z čidla kľuky nad zotrvačníkom..MPi také čidlo nemá a sníma otáčky z Hallov snímača vo vnútry rozdelovača.
U BMM je rozdelovať bez tohoto prvku,teda bez akejkoľvek elektroniky a teda nemôže byť použitý k systému MPi ktorý ten Hall nutne potrebuje
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

patrik kalozi napísal:Ano a gde je ten halow snimac prosim ta?
mhlavaty napísal:MPi také čidlo nemá a sníma otáčky z Hallov snímača vo vnútry rozdelovača.
Veď aspoň čítaj keď už písať nevieš!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Máš to ťažké,dám hlavu pod klát že si maďar.Ale to aspoň napíš a ja ti to napíšem maďarsky,akosi náhodou tú reč ovládam kedže som mal mamu maďarku.Len so mnou nevysr.a a nedala ma do maďarskej školy za čo jej velmi ďakujem.Maďarčinu som napriek tomu nezabudol,logicky.
Ja úprimne ale ani neviem doteraz čo tam ide ktorý motor miesto ktorého,možno by som písal jasnejšie
jazvec
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 22.02.2014 13:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jazvec »

mhlavaty napísal:BMM sníma otáčky z čidla kľuky nad zotrvačníkom..MPi také čidlo nemá a sníma otáčky z Hallov snímača vo vnútry rozdelovača.
Dovolím si poopraviť - 1,3MPi vo felde nemá rozdeľovač (má dvojitú indukčnú cievku ovládanú priamo z RJ), snímač otáčok má tiež na zotrvačníku. Rozdeľovač so snímačom by mohol mať 1,6MPi, ale to je už iný motor.

A k úplne pôvodnej otázke - z hľadiska prevádzky je hlavný rozdiel medzi feldou 1,3BMM a 1,3MPi v krivke výkonu (aj krútiaceho momentu), MPi tých 50 kW dá pri nižších otáčkach a v širšom rozsahu, takže sa na rozdiel od BMM skutočne dajú využiť... ale mám dojem že autor otázky to už aj tak nečíta.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hovoriť striebro,mlčať zlato...niekedy

MPi má Hallov snímač v rozdelovači to je pre tento systém čidlo otáčok.RJ tento signál spracuje a dáva impulz pre zapalovacie trafo
Nemám čo opravovať,je to takto správne.Treba doštudovať
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Moc tomu nerozumiem tak sa opytam ktora vecička je rozdelovač u MPI? Mam 1.3 MPI 1998.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

jazvec,pravdu máš,úplne som opomenul že sa jedná o MPi 1,3 a to čo píšem ja sa týka 1,6 MPi. Sorry,pravda je u teba,je tam čidlo na prevodovke a Hall je u 1,6-ky v rozdelovači
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

tempo 1O napísal:Moc tomu nerozumiem tak sa opytam ktora vecička je rozdelovač u MPI? Mam 1.3 MPI 1998.
Žiadna, MPI má zapaľovaciu lištu...
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných