Skoda Felicia 1.9d r.v.2000 AEF 47kW

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Skoda Felicia 1.9d r.v.2000 AEF 47kW

Príspevok od používateľa guide19 »

Zdravim,

prosim o radu pri mojom probleme s motorom na felicii 1.9d. Cestou z domu mi na prvej krizovatke po pridani plynu zdochol motor.
Nasledne som nastartoval a snazil sa ist dalej, ale pri pridavani motorom cukalo, isiel nepravidelne a z vyfuku slo vela dymu.
Pri otackach 1500 a viac znova zdochol.
Nechal som auto odtiahnut. Vymenil som palivovy filter, vzduchovy filter, skontroloval plavak v nadrzi, ci nie je zaneseny.
Velka spina tam nebola ale aj to malo co tam bolo som vycistil. Na privod od palivoveho filtra ku cerpadlu som dal priehladnu hadicku ci v nafte do cerpadla nie su bubliny a ci sa to nezavzdusnuje. Auto startuje pekne. Na volnobeh bezi OK, aspon mne osobne to pride celkom v pohode. Zvysene otacky volnobehu 1050 a po vypnuti sytica na vonobeh 972. V priehladnej hadicke bubliny nevidno. Po pridani plynu pri otackach od 1500-1600 a viac zacne motorom trhat ide nepravidelne, a pri cca 2000ot. zdochne. Z vyfuku ide vela dymu. Neviem odhadnut, ale zdal sa mi cierny resp. modro sedo cierny. Skontroloval som olej a od vymeny doteraz co je cca 1rok a 6500km som nedolieval a ani olej nechyba.
Rozvody boli menene pred cca 50tis km. Motor ma minimalne 260tis km.
Nasledne som zohnal trysky z ineho auta, nechal skontrolovat na rucnej pumpe s tlakomerom. Rozstrekuju pekne a tlaky maju vsetky styri cca 138-140bar. Vymenil som trysky, ale aj tak sa motor chova rovnako. Len sa mi zda ze auto menej dymi ale chod motora sa nezlepsil.
Skusal som ladit potenciometer zataze (cez VAG som zmeral ze pred ladenim som mal hodnoty 0.320 - 4.16V) skusal som ho od dolnych hodnot 0.22 cez 0.36 0.55 0.8 ale motor sa choval v podstate rovnako a vzdy nim pri zvyseni otacok cukalo a pri vyssich otackach zdochol. Nastartoval vzdy ihned.
Pri laborovani s motorom som si vsimol, ze ked je motor studeny a nastartujem ho tak ide do otacok v pohode aj do 2200, ale len ked je studeny, po chvili bezania motora sa hranica otacok, kedy motor zacne ist nepravidelne a zacne nim cukat znizuje az na 1500ot. Vyskusal som to viac krat a potvrdilo sa mi to. Studeny motor ide hned po starte viac do otacok, zatial co zohriaty motor je schopny ist len do mensich otacok. A pri tom som si vsimol ze od prveho valca od rozvodov ide v urcitych otackach cca 1600 do 2000 taky kovovy cinkotavy zvuk, ako ked prejdem kovovou tyckou po plote alebo take nieco. Zeby to boli zanesene ventily?
Neviete poradit co by to mohlo byt? Co este skontrolovat alebo skusit a ako najst chybu?
Moze to byt cerpadlom? Alebo hydraulicke zdvihatka zle vymedzuju volu ventilov?
EGR ventil odpojeny, kvoli tomu ze asi pred rokom zacalo autom cukat pri pridavani okolo 1500ot.
Poradte prosim...
turboo
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 18.03.2012 19:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa turboo »

vymen cerpadlo
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je tam Lucas čerpadlo ktorého sacia schopnosť je malá tj v rozmedzí 4-6 kPa,preto pri väčšom odpore v prívodnom palivovom vedení dochádza k problémom.Môže ísť aj o problém samotného sacieho čerpadielka,to je odstredivé a priamo pod deklíkom na konci čerpadla kde sú pripojené vysokotlaké trubky.Proste čerpadlo pracuje zo zlým vnútorným tlakom.Ale je aj viac možných chýb,ale tie sa laicky nedajú overiť ako tieto spomenuté.
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 27.06.2014 13:16, upravené celkom 1 krát.
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

Skusim teda zohnat ine cerpadlo.
Ale nerozumiem tomu kovovemu cinkaniu alebo zvoneniu od prveho piestu ako keby klepali ventily ci co, ak by to teda bolo cerpadlo. Moze vela alebo malo vstreknutej nafty sposobit taky zvuk?
Ak ma cerpadlo slabsi tlak tak logicky vstrekne menej nafty a moze sa to spravat tak ako to popisujem? Ak by bolo malo nafty siel by z vyfuku cierny dym? Ak je nespravny pomer vzduch/nafta v zmysle ze je menej nafty a zle sa to vznieti tak pojdu nejake dymy z vyfuku?

A este ked si spomenul, ze:
"preto pri väčšom odpore v sacom vedení dochádza k problémom."
Mas na mysli spinu resp. zanesene sanie?

Co ine by to teoreticky este mohlo byt aj ked to asi ja sam doma neporiesim? Nech sa viem zariadit, ci zhanat len cerpadlo alebo rovno nejaky cely slusny motor s cerpadlom.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Áno,prísun paliva nesmie mať väčší odpor,inak ho čerpadielko neprekoná.Treba brať v úvahu že to nie je samonasávacie čerpadlo,tj nevie si natiahnuť palivo ak je vo vedení vzduch.Vie pracovať iba vtedy ak má ucelený stlpec paliva,akonáhle sa preruší,tak sa nevie samo chytiť
Cinkanie...to sú veci ktoré treba vidieť počuť,to môže byť všetko úplne inak.
Teoria že čerpadlo dáva málo paliva....treba zase začať faktom,že ak sa nevyvinie tlak vyžší ako je otvárací vstrekovača,tak sa proste do valca nedostane nič a vstrek sa ani neotvorí.Ja nechcem zarmucovať ale palivový systém bez znalostí jeho funkcie opravovať je dosť neštastná myšlienka.
To je o dňoch trápenia,nevidím to na dobrý výsledok.
To sacie vedenie radšej opravujem..správne palivové prívodné potrubie
jimmylajo
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 06.11.2009 23:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jimmylajo »

podla mna to bude tesnenie pod hlavou,alebo simering na ventile, skus najskor tam, niekde ti ide do spalovacej komory olej,alebo olej s vodou,- to ten farebny dym. otvor nadrzku na vodu a pozoruj ci ti nestupa hladina vody, ak ano tak je to tesnenie.
Minotn
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 29.11.2009 00:25
Bydlisko: Trencin
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Minotn »

Ahoj,podľa toho ako si opísal, tvoj problém, tak mi to pripadá na skocene rozvody. Raz som sa Stymi príznakmi stretol na bratrancovej fel.Vymenil som mu komplet rozvody, mali od výmeny 1600km,a jedného dňa, mi volá že mu to robí čo tebe. Skocilo mu čerpadlo o zub,dym z výfuku,a klepotavy zvuk. Nechápal som,čo a prečo, po výmene, cca 1600km,v poriadku a zrazu to Skocilo. Nastavil som to ako to má byť, na vacku podkovu, na cerpadlo kolík, a kluku na risku. Od vtedy auto jazdí, a už sa to nestalo.On tvrdil že sa to stalo počas jazdy do mierneho kopceka.Podľa mňa mu to pri rozbehu do kopca zhaslo, cuklo autom zo zaradenov rýchlosťou do zadu, otočilo motorom naopak a v tedy sa to stalo. Skontroluj rozvod!!!
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

pre mhlavaty:
>cinkanie...to sú veci ktoré treba vidieť počuť,to môže byť >všetko úplne inak.
OK, ale chcel som mozno aspon nazor co to moze robit alebo co sa tak moze chovat. pocuval som to cez tycku prilozenim ku veku ventilov. A ten zvuk ide jednoznacne od oblasti prveho valca.Ale mozem sa aj mylit.

pre jimmylajo
>otvor nadrzku na vodu a pozoruj ci ti nestupa hladina vody, >ak ano tak je to tesnenie.
mam to skusit pri nastartovanom motore? mala by stupat hned alebo ako dlho treba asi cakat? preco by sa mala pri zlom tesneni voda zvysovat? do nadrzky som pozeral a nevidel som ziaden olej a naopak ani v oleji som nemal emulziu od chlad. vody

pre Minotn
ako pootocit remenicou kluk. hriadela? je tam dost zly pristup od motora. Viem ze tam ide 19 kluc ale na to aby som ju otocil na rysku musim nieco demontovat. ako to robis ty?
Minotn
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 29.11.2009 00:25
Bydlisko: Trencin
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Minotn »

Klukovov remenicov tocievam, orechom 19mm viac hran,alebo esko kľúčom 19skov.Keď je tam malo miesta, budeš musieť povoliť silenblok čo drží motor, aby motor klesol dole, a nasadil si tam niečo čim budeš točiť.
jimmylajo
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 06.11.2009 23:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jimmylajo »

pri nastartovanom.ked sa ti zohreje a prejavy sa zavada, vypni motor ,pomaly otvor nadrzku,aby si sa neoparil, nastartuj a sleduj, vodu by malo zacat tlacit do par minut,bude stupat,stupat az von z nadrzky.
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

rozvody boli skontrolovane, neboli preskocene vsetko nastavene presne. Nakoniec som zohnal druhe cerpadlo. Po vymene presne rovnake chovanie. Trochu je motor hlucnejsi lebo mechanik pridal predvstrek, ale v podstate to robi to iste. Pri zvyseni otacok zadusi motor, zdochne a dymi silno na cierno. Neviete co by to este mohlo byt? Zla nafta? Zapchaty katalyzator?

zahada vyriesena bol to upchaty katalyzator. chce to este ale poladit cerpadlo. zda sa mi ze je tam nastaveny velky predvstrek.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 30 neregistrovaných