Skoda Felicia 1.9d 47kw - samovolne zvys. otacok/pridanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Skoda Felicia 1.9d 47kw - samovolne zvys. otacok/pridanie

Príspevok od používateľa guide19 »

Zdravim,

mam taku zavadu na svojej felicii 1.9d, ze obcas pocas jazdy, niekedy aj na volnobeh mierne stupnu otacky samovolne z 1800 na cca 2200-2500 na par sekund a potom sa vratia do povodneho stavu alebo na volnobeh z 900 na 1500 a zase sa vratia spat. Stava sa to sporadicky na par sekund, t.j. na trase 100km mozno raz. Aj to nie vzdy. Neviete co by to mohlo byt?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z tých jednoduchých vecí je to často vzduch v palive,tj.problém s tesnostou,ten spôsobí pokles otáčok a vzápäťí nutne vzostup kedže zapracuje regulácia,alebo haprujúci ventil systémového tlaku paliva na výstupe nafty z čerpadla s tým istým dôsledkom
Ďalej sú už väčšinou zlé veci a riešenia
srsen19
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 06.04.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa srsen19 »

Trubky pod autom, hadičky, spoje, filter, sitko v nádrži, skús jazdiť s povoleným viečkom na nádrži, možno je toto primitívna chyba či sa to zopakuje. Mal som boxera, kde táto primitívnosť pomohla.
Väčšinou sa mi stalo že to bol vzduch. Toľkoto zatiaľ. Toto sú najlačnejšie a najjednoduchšie veci zatiaľ.
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

zdravim, po dlhsej dobe sa ozyvam zase. ten moj problem som zial nevyriesil. ale vsimol som si ze to samovolne zvysovanie nastava hlavne pri prejazde nerovnosti ako napriklad rozbite zeleznicne priechody a podobne. tak som si myslel, ze mam nejaku netesnost v systeme. Ale teraz ked prisli tieto mrazy, tak som skusil rano nastartovat. na druhykrat sa to podarilo ale po asi 15 sekundach vyleteli otacky hore a potom dole a nasledne motor zdochol a auto sa mi uz nepodarilo nastartovat.
musel som si pomoct s nahradnou bateriou. hovorim si ze asi rovnaka pricina ktora sposobi pri prejazde nerovnosti sposobuje aj pocas tuhych mrazov zvysovanie otacok. tak som na druhy den skusil napojit privod paliva od nadrze do filtra z bandasky, to znamena priehladne hadice do filtra som dal do bandasky s naftou. napumpoval som rucnou pumpou naftu a skusil nastartovat. chytilo to na prvy krat aj ked trochu dlhsie tocil starter. a nasledne motor isiel pravidelne a nezvysovali sa otacky. po asi 15 minutach kultivovaneho chodu sa zvysili otacky tiez. v hadicke z bandasky do filtra isiel cely stlpec nafty bez bublin. a teraz ozaj neviem. viem mozno by bolo lepsie dat priehladnu hadicku medzi filter a cerpadlo. ale to az nabuduce.
teraz som bezradny. ziadne bublinky a aj tak sa zvysili otacky.(viem ze mozno blbost ale este spomeniem ze pred tym zvysenim otacok som skusal prepradovat rychlsti so stlacenou spojkou. potom uz aj ked som to skusal viac krat tak sa otacky nezvysovali) .
Moze toto zvysovanie otacok sposobovat cerpadlo samotne? ze pri prejazde nerovnosti (sa silnejsie zatrasie nieco vvnutri cerpadla) alebo pri velkych mrazoch je tam nejaka vacsia vola, a preto sa zvysuju otacky?
este som rozmyslal ze signal o otackach sa berie zo svorky W na alternatore. Moze byt, ze tato informacia je obcas skreslena (zly kontakt alebo neviem co) a tym padom sa to takto prejavi?
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

Tak tomu prepojeniu hadic ako si popisal uplne nerozumiem,Len sa spytam ci si filter paliva vynechal ked si to napojil z bandasky alebo nie.Ak si nevynechal tak to zapoj tak ze filter obides staci ked naftu zoberies z plastovej 2 l flase.Ak to bude nadalej zvysovat otacky tak chyba bude v cerpadle.
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

nie filter nebol obideny. tie hadicky co idu z filtra do nadrze som odpojil a dal som dve priehladne od filtra k bandaske.
cize filter ostal funkcny a bol zapojeny.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Filter obísť netreba,stačí obísť to posraté T-čko,hadičky z neho dať dole a vzájomne prepojiť. Uvolnené konce téčka prepojiť kúskom hadice vzájomne v oblúčiku,alebo oba konce zaslapiť,to je šumafuk ako T-čko znefunkčníš.
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

Treba sa vyvarovat spojom hadica- cerpadlo, hadica filter kde by mohlo prisavat vzduch, aj na cerpadle je odvzdusnovacia skrutka aby nebola slabo pritiahnita alebo poskodena pripadne privodna hadica k cerpadlu aby nebola popraskana,skratka nasavacia vetva paliva musi byt v 100 % tesnom stave.
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

Ok. To t-cko skusim vysachovat ako pise mhlavaty.
Aj ked zase v tych zimnych mesiacoch mozno to tcko vyznam ma.
A tomu ako sa mam vyvarovat spojom hadica filter a cerpadlo v privodnej vetve celkom nerozumiem. Ved inac ako cez hadicu pslivovu trubku k filtru asi ani nepripojim.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nevyvaruješ,musia byť.Ale treba robiť poctivé spoje
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

Vzvarovat sa spojom -myslene tak ze sa treba vyvarovat netesnym spojom.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných