Skoda Fabia 2, 1,4 16V - rano neudrzi otacky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kerpu
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 19.12.2014 07:14
Zdieľať na Facebook

Skoda Fabia 2, 1,4 16V - rano neudrzi otacky

Príspevok od používateľa kerpu »

Moja fabia rano po nastartovani chyti hned ale neudrzi otacky a nereaguje na plyn. Takto nastartujem asi 3 krat a potom v pohode. Cez den ked jazdim to nespravi, len rano.
V com to moze byt ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vyhladaj rozumného mechanika,nech ho napichne na diagnostiku a počas prvého štartu odsleduje v akej pozícii RJ vidí škrtiacu klapku.Ak vykáže pozíciu inú než volnobeh,tak načítava polohu ktorú nepozná,nevie si stanoviť krajné polohy zatv/otv
Ale to nemusí byť jediná možnosť,tých je celkom dosť tak elektrických (dodávka paliva),rušenie signálu kluky od štartéru,až po mechanické ako odchádzajúce dvihátko ventilu alebo reťaz nanesie ruch do čidla klepania,je toho neúrekom a nie vždy pomôže štastie a náhoda.
kerpu
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 19.12.2014 07:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kerpu »

dik, najvacsi problem vidim asi v tom "Vyhladaj rozumného mechanika" . :(
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

vycisti skrtiacu, to nikdy neuskodi
ohenri
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 16.12.2008 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ohenri »

výborná téma, tento istý problém trápi aj mňa odkedy sa oteplilo. môj dvorný mechanik žiaľ dlhodobo PN, ale vyslovil názor, že problém môže súvisieť s odvetrávaním nádrže, resp. nejakým teplotným čidlom. Odporučil ešte vyčistenie škrtiacej klapky a diagnostiku. Zatiaľ podomácky diagnostika nenačítala chybu. Auto robí problém tiež len pri prvom rannom štarte prvých 10 sekúnd. Ďakujem aj v mene kolegu za akýkoľvek podnet, alebo nápad...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

pidizvi napísal:vycisti skrtiacu, to nikdy neuskodi
Ani toto vždy neplatí.Ak sa dlhodobým zanášaním klapky postupne ukladané adaptačné hodnoty posunuli do oblasti problémov kde sa prehupli do oblasti ktorú RJ už nepozná,tak je návrat po vyčistení trocha zložitejší,a dokonca mnohokrát vedie ku kúpe novej škrtiacej.Čo paradoxne situáciu nespráví a RJ ju odmietne kedže dáva pre RJ neakceptovatelné hodnoty. Porieši zlatá dobrá KTS -ka,kedže načítanie (adaptáciu) prevádza inak ako bežné diagnostiky ktoré proces adaptácie buď prerušia,alebo ani nezačne
celerb
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 24.10.2007 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa celerb »

tú reťaz by som pri tomto motore vylúčil, mal by mať remeňový rozvod, neviem kód Tvojho motora ale na VW fóre tuším na motoroch CGGA ľudia menili nejaké teplotné čidlo, fakt si už presne nepamätám, ale problémy sa prejavovali problémom pri rannom štarte
kerpu
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 19.12.2014 07:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kerpu »

Myslis "Snímač teploty nasávaného vzduchu" . Kedysi som to este na felicii cistil. Tam bol zozadu na skrtiacej klapke . Ze by to bolo toto ? Alebo to je tusim snimac tlaku nasavaneho vzduchu ?
celerb
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 24.10.2007 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa celerb »

celerb
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 24.10.2007 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa celerb »

Len posúvam ďalej, ak by mohlo pomôcť, ale stále nepíšeš konkrétnosti, čiže dedukujem, že aj v Tvojom prípade je alternatíva 1,4ka s kódom CGGA alebo ...pri F2vojke ... ale aj všeobecne ak sa toho môžeš chytiť... Klapku riešiť pod 200tis km to asi je malá pravdepodobnosť...
kerpu
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 19.12.2014 07:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kerpu »

je to Fabia 2, 1,4 kod motora je BXW , ma najazdene 60tis. rv 2008. Asi to suvisi s tym teplom, lebo dnes rano bolo chladnejsie ( teplomer ukazoval 12,5°C) a nastartoval a v pohode motor slapal.
kerpu
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 19.12.2014 07:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kerpu »

kde sa ten ventil vo Fabii nachadza ?
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Pozri na VAGu hodnotu čidla tepla u studeneho motora či to sedi.
kerpu
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 19.12.2014 07:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kerpu »

No teplotu ukazovalo okolo 30°C ale to som prvy krat isiel az okolo 11tej a vonku bolo cca 25°C . Potom stupla na asi 50°C a ta druha co je asi teplota vody na 90°C.
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Pozri to rano pred štartom.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných