Škoda Fabia 1.4 MPi 2001 50kW
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 06.07.2014 21:32 Zdieľať na Facebook
Škoda Fabia 1.4 MPi 2001 50kW
Zdravím páni. Viem ze sa to tu uz riesilo ale nic z toho nepomohlo tak poprosim docitat si to ked tak az do konca.
Ide oto ze auto stratilo vykon a pri vacsom zosliapnuti plynoveho pedalu sa zacne dusit a ma velku spotrebu. Co je viditelne aj z vyfuku.
Najskor to vypisovalo chybnu lambdasondu. Vymena samozrejme nepomohla.
Dalej tam boli vymenene z funkcnej fabie nejake veci (komplet vstrekovaci system, sviecky, rozdelovac k svieckam, komplet vyfukove potrubie, snimac otaciek motora. Tak isto bol merany tlak a pri vsetkych 4 valcoch boly hodnoty v poriadku.
Dalej bolo menene tesnenie pod hlavou a popritom prekontrolovane vsetky kanaly ale nic viditelne poskodene tam neni. Aj ticky k ventilom su v poriadku (rovne).
Potom to bolo u autoelektrikara dost dlho a ked uz si nevedel rady skusal to porovnavat s takou istou fabiou a nic viditelne tam nebolo. Este skusil dat novy SW do riadiacej jednotky co nepomohlo. Skusal aj vymenit riadiacu jednotku ale aj tak nic nepomohlo.
Este by som mal spomenut ze je tam LPG ale to bolo komplet odpojene a nepomohlo to. A pri vacsom zosliapnuti plynoveho pedalu je citit z vyfuku nespalene LPG.
Ak by niekto mal este nejake navrhy co by stym mohlo byt bol som velmi vdacny. Mozno tak bolo robene este nieco co som zabudol. Za odpovede vopred dakujem.
Ide oto ze auto stratilo vykon a pri vacsom zosliapnuti plynoveho pedalu sa zacne dusit a ma velku spotrebu. Co je viditelne aj z vyfuku.
Najskor to vypisovalo chybnu lambdasondu. Vymena samozrejme nepomohla.
Dalej tam boli vymenene z funkcnej fabie nejake veci (komplet vstrekovaci system, sviecky, rozdelovac k svieckam, komplet vyfukove potrubie, snimac otaciek motora. Tak isto bol merany tlak a pri vsetkych 4 valcoch boly hodnoty v poriadku.
Dalej bolo menene tesnenie pod hlavou a popritom prekontrolovane vsetky kanaly ale nic viditelne poskodene tam neni. Aj ticky k ventilom su v poriadku (rovne).
Potom to bolo u autoelektrikara dost dlho a ked uz si nevedel rady skusal to porovnavat s takou istou fabiou a nic viditelne tam nebolo. Este skusil dat novy SW do riadiacej jednotky co nepomohlo. Skusal aj vymenit riadiacu jednotku ale aj tak nic nepomohlo.
Este by som mal spomenut ze je tam LPG ale to bolo komplet odpojene a nepomohlo to. A pri vacsom zosliapnuti plynoveho pedalu je citit z vyfuku nespalene LPG.
Ak by niekto mal este nejake navrhy co by stym mohlo byt bol som velmi vdacny. Mozno tak bolo robene este nieco co som zabudol. Za odpovede vopred dakujem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Aj mi Ťa je ľúto,lebo tiež riešim niečo podobné zo systémom MPi a to za ideálnych podmienok keď je k dispozícii všetko,od diagnostiky cez všetko čo treba na odmeranie čohokoľvek až po osemkanálový osciloskop.Prešiel som už všetko,poznám každú hodnotu všetkých komponentov,našiel som desať rôznych závad od falošných vzduchov cez prechodku brzdového posilovača,po samorezkami prichytenú trubku EGR ! sporadicky vynechávajúcu zapalovaciu cievku,premerané všetky signály od pedála po signál všetkých vstrekov a zapalovacích impulzov,práce taktovacieho ventilu a EGR,urobené merania na protitlak výfuku,preverené rozvody,hodnoty predstihu,signál čidla klepania,potlačená hodnota čidla teploty.Všetko je OK a stroj aj ide nádherne ale až po nadobudnutí malej teploty.Studený štart je krásny,len po cca 3/4 sekundách sa škrtiaca klapka pootvorí a chod skolabuje.Urobilo sa niekoľkokrát základné nastavenie.Ukončenie klasické z výsledkom OK. Je to ako začarované,niet jedinej neznámej veličiny z riadenia motora ktorá by nebola odmeraná. V mojom prípade je strašné to,že mám prakticky jeden dva pokusy.Na niektoré veci je nutný človek pomocník,lebo už iba pozerať do hrdla klapky pri štarte je problém a z miesta vodiča vďaka el.pedálu nejde,to samé mať na očiach prístroje,tlakomer a pod.viac vecí a dejov je katastrofa.proste dnešné stroje sú opravárensky dosť nevľúdne,pán idiot konštruktér akosi nemyslel že sa nadá merať motor zakrytovaný,a zase odložením niektorých častí z motorapre získanie prístupu sa zase znemožnuje diagnostika.My to pripadá akoby sa niektoré veci robili konštrukčne naschvál,lebo hraničia z idiotizmom.Dostať iba prístup k žile vstrekovača je výkon,a treba sa dostať ku všetkým čidlám a akčným članom,treba vedieť číslo pinu,a to je problém ten debilný konektor vôbec odpojiť lebo zámok je VŽDY a zásadne na jedinej neprístupnej strane.Náhoda ? Ani náhodou nie,je to naháňanie servisného času na riešenie volovín,polámanie vecí za ktoré sa bude platiť atd.Svinstvo zámerne robené
A tak sem ide zaslepenie aby to nebralo falošný vzduch tu sa zase niečo musí naklamať aby to šlo namerať a proste je to niekedy horor.Sú chvíle že keby som dostal do rúk toho vola čo tie kraviny navrhuje,tak mu vykrútim krk alebo polámem prsty aby už žiadnu hovadinu nenakreslil.
Budeš to mať ťažké ak Ťa čaká to čo mňa,lebo ja mám údaje,miery,parametre,viem kde a čo a ako odmerať a čím,a aj tak je to k zblazneniu lebo musím nechať motor odstáť kvôli teplote,zbytočne by som to silil.
Mnoho vecí som už v zúfalstve aj ja zamenil na skúšku,kedže sú na sklade tak aj viac kusov,ale nultý výsledok
Žial niet ani hmlistej možnosti sa poradiť z kolegami z fachu, aby som napr neopakoval dookola chybu,to pozerajú na mňa a nevedia o čom hovorím nie aby k tomu aspoň zablačali čokoľvek
A tak sem ide zaslepenie aby to nebralo falošný vzduch tu sa zase niečo musí naklamať aby to šlo namerať a proste je to niekedy horor.Sú chvíle že keby som dostal do rúk toho vola čo tie kraviny navrhuje,tak mu vykrútim krk alebo polámem prsty aby už žiadnu hovadinu nenakreslil.
Budeš to mať ťažké ak Ťa čaká to čo mňa,lebo ja mám údaje,miery,parametre,viem kde a čo a ako odmerať a čím,a aj tak je to k zblazneniu lebo musím nechať motor odstáť kvôli teplote,zbytočne by som to silil.
Mnoho vecí som už v zúfalstve aj ja zamenil na skúšku,kedže sú na sklade tak aj viac kusov,ale nultý výsledok
Žial niet ani hmlistej možnosti sa poradiť z kolegami z fachu, aby som napr neopakoval dookola chybu,to pozerajú na mňa a nevedia o čom hovorím nie aby k tomu aspoň zablačali čokoľvek
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1120
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 31.08.2011 22:25 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Aj prekuknutý je,aj diagnostikovať ho nie je problém,aj tak jeden z tisíc dostane nemoc ktorú nevieš odhaliť bežnou rutinnou diagnostikou.A rozprávať sa s ním nedá.Z ľudmi sa dá a je to lepšie ? Koľko chorôb neodhalia lekári z titulom pred zad a štyrmi atestáciami ? A ľudí nik nevyrába sedemsto nových modelov za rok
-
- Príspevky: 414
- Dátum registrácie: 26.12.2008 21:56 Zdieľať na Facebook
ako sa pytal pred mnou robi to aj na lpg?ak si neskusal skus ci to iste robi na lpg a ci k tomu striela do sania ked prudko pridas a uberies
mne strielalo do sania a dusilo na lpg a na benzine dusilo vysledok bol utrhnuty jeden drotik v kabloch co idu na zapalovaciu listu
to co pises rad robi snimac otacok, zapalovacia lista, filter paliva lambda
mne strielalo do sania a dusilo na lpg a na benzine dusilo vysledok bol utrhnuty jeden drotik v kabloch co idu na zapalovaciu listu
to co pises rad robi snimac otacok, zapalovacia lista, filter paliva lambda
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 414
- Dátum registrácie: 26.12.2008 21:56 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných