Skoda Fabia - voľnobežné otáčky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 24.04.2008 08:14 Zdieľať na Facebook
Skoda Fabia - voľnobežné otáčky
Zdravím páni,
obraciam sa na toto fórum so žiadosťou o erudovanú radu k riešeniu môjho problému. Vlastním Fabiu Combi 1,4 16V 55kW, kód motora BKY - bez EGR, r.v. 2005, najazdené mnou cca 300 000 km. Auto stále slúži, vyše dvoch rokov je tam aj LPG - Tartarini. Môj problém je voľnobeh, nestále otáčky a občasné zdochnutie motora. Skúsim opísať čo sa s autom deje a čo už bolo porobené, napriek tomu problém stále pretrváva.
Ráno, keď auto stálo celú noc, v pohode sa dá naštartovať a niekedy kolíšu otáčky medzi 1000 a 1200, niekedy si drží 1200. Neviem od čoho to závisí. Keď sa auto zohreje, voľnobeh je niekedy kľudný - ako má byť a niekedy otáčky kolíšu medzi 500 a 1000. No a niekedy to proste zdochne. Dá sa to zase normálne naštartovať a tak stále dookola. Na LPG sú o veľmi malý kúsok príznaky markantnejšie, ale robí to aj na benzín. Na plyne keď to stojí a drží si voľnobeh tých 1000 tak cítiť trasenie, na benzín trasenie zmizne.
Vymenené:
- nová škrtiaca klapka, (nastavená SuperVAGom)
- nové obe lambdy,
- snímač otáčok kľuky,
- snímač otáčok vačky,
- čidlo teploty
- sviečky - také aké majú byť NGK
- spojka komplet
- pretesnené veko ventilov
- skontrolovaná hadica podtlaku z posilovača bŕzd
- skontrolované sanie na falošný vzduch
Diely sú všetko buď originál, alebo značky ako FEBI, MEYLE atď,žiadna Čína a pod. Samozrejme na aute je robená bežná údržba, vždy keď si auto vypýta, olej+filter mením po 10 000 km. Auto nemá problém s ničím ,akurát ten voľnobeh. Štartuje studené, teplé na brnk, spotreba a výkon v normále.
V servise vždy niečo vymenia a keďže to robí sporadicky, tak zaplatím, odídem a na druhý deň to zase zdochne. Už ma nebavia opravy typu vymeňte toto a keď nie, tak zase niečo iné.
VAG neukazuje žiadnu chybu.
Mám k dispozícii VAG 304, bezprostredne po zdochnutí, to napichnem na kábel a v pamäti závad nie je nič. Nie som automechanik, len ma autá trocha zaujímajú. Auto nechcem predať, ani vymeniť za nové, zatiaľ mi postačuje. Trocha som sa rozpísal, dúfam že som na nič nezabudol. Skúsim sem neskôr nahodiť aj video, ako sa to správa. Vie niekto poradiť?
Ďakujem
obraciam sa na toto fórum so žiadosťou o erudovanú radu k riešeniu môjho problému. Vlastním Fabiu Combi 1,4 16V 55kW, kód motora BKY - bez EGR, r.v. 2005, najazdené mnou cca 300 000 km. Auto stále slúži, vyše dvoch rokov je tam aj LPG - Tartarini. Môj problém je voľnobeh, nestále otáčky a občasné zdochnutie motora. Skúsim opísať čo sa s autom deje a čo už bolo porobené, napriek tomu problém stále pretrváva.
Ráno, keď auto stálo celú noc, v pohode sa dá naštartovať a niekedy kolíšu otáčky medzi 1000 a 1200, niekedy si drží 1200. Neviem od čoho to závisí. Keď sa auto zohreje, voľnobeh je niekedy kľudný - ako má byť a niekedy otáčky kolíšu medzi 500 a 1000. No a niekedy to proste zdochne. Dá sa to zase normálne naštartovať a tak stále dookola. Na LPG sú o veľmi malý kúsok príznaky markantnejšie, ale robí to aj na benzín. Na plyne keď to stojí a drží si voľnobeh tých 1000 tak cítiť trasenie, na benzín trasenie zmizne.
Vymenené:
- nová škrtiaca klapka, (nastavená SuperVAGom)
- nové obe lambdy,
- snímač otáčok kľuky,
- snímač otáčok vačky,
- čidlo teploty
- sviečky - také aké majú byť NGK
- spojka komplet
- pretesnené veko ventilov
- skontrolovaná hadica podtlaku z posilovača bŕzd
- skontrolované sanie na falošný vzduch
Diely sú všetko buď originál, alebo značky ako FEBI, MEYLE atď,žiadna Čína a pod. Samozrejme na aute je robená bežná údržba, vždy keď si auto vypýta, olej+filter mením po 10 000 km. Auto nemá problém s ničím ,akurát ten voľnobeh. Štartuje studené, teplé na brnk, spotreba a výkon v normále.
V servise vždy niečo vymenia a keďže to robí sporadicky, tak zaplatím, odídem a na druhý deň to zase zdochne. Už ma nebavia opravy typu vymeňte toto a keď nie, tak zase niečo iné.
VAG neukazuje žiadnu chybu.
Mám k dispozícii VAG 304, bezprostredne po zdochnutí, to napichnem na kábel a v pamäti závad nie je nič. Nie som automechanik, len ma autá trocha zaujímajú. Auto nechcem predať, ani vymeniť za nové, zatiaľ mi postačuje. Trocha som sa rozpísal, dúfam že som na nič nezabudol. Skúsim sem neskôr nahodiť aj video, ako sa to správa. Vie niekto poradiť?
Ďakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 24.04.2008 08:14 Zdieľať na Facebook
Hm, zaujímavé. Dvaja servisáci mi tvrdili opak. Určite sa s ním ešte nič nerobilo. Mohol by spôsobovať uvedené problémy?
Najprv ho ale budem musieť nájsť v motore...
edit: Našiel som motor BKY, kde vidno v prednej časti motora EGR ventil. Ja mám tiež BKY a EGR nepřítomen.
Skúsim sem dať fotky, kde to bude vidieť.
Najprv ho ale budem musieť nájsť v motore...
edit: Našiel som motor BKY, kde vidno v prednej časti motora EGR ventil. Ja mám tiež BKY a EGR nepřítomen.
Skúsim sem dať fotky, kde to bude vidieť.
Naposledy upravil/-a lukynoo v 07.05.2014 20:11, upravené celkom 1 krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 24.04.2008 08:14 Zdieľať na Facebook
Môj motor - vid link
http://imgupload.sk/viewer.php?file=y2p ... 2zo70n.jpg
EGR je kde?
edit: k tomu videu, kde čistia sanie pod škrtiacou klapkou, ja tam mam len dieru. A navyše to vyzerá ako 74kW verzia s kovovým sacím potrubím, čiže to nebude BKY motor.
http://imgupload.sk/viewer.php?file=y2p ... 2zo70n.jpg
EGR je kde?
edit: k tomu videu, kde čistia sanie pod škrtiacou klapkou, ja tam mam len dieru. A navyše to vyzerá ako 74kW verzia s kovovým sacím potrubím, čiže to nebude BKY motor.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 24.04.2008 08:14 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 927
- Dátum registrácie: 19.10.2009 16:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 24.04.2008 08:14 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
No ja čítam iba to čo píšeš,ak píšeš BKY tak z toho vychádzam.Ja mám iba klávesnicu a tvoj opis
Snáď toto rozhodne
[img]http://i.imgur.com/1qtF5Q7.jpg[/img]
Aby si veci správne pochopil,mne je šumafuk čo máš kde zapísané,ale ako chceš riešiť niečo na nete,kde treba (a nie je iná možnosť) ako vychádzať z presných vecí.To ako tláchať by sa dalo tri dni,ale to nepomôže,je nutné vedieť čo sa rieši.
Snáď toto rozhodne
[img]http://i.imgur.com/1qtF5Q7.jpg[/img]
Aby si veci správne pochopil,mne je šumafuk čo máš kde zapísané,ale ako chceš riešiť niečo na nete,kde treba (a nie je iná možnosť) ako vychádzať z presných vecí.To ako tláchať by sa dalo tri dni,ale to nepomôže,je nutné vedieť čo sa rieši.
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 24.04.2008 08:14 Zdieľať na Facebook
Obávam sa, že nerozhodne. Proste mám síce Fabiu 1,4 16V 55 kW BKY, ale EGR ventil nemá. To, že prečo tam nie, netuším, ale viem, že auto nabehalo 280 000 bez nejakých problémov s otáčkami a určite mi nikto EGR z auta nevymontoval.
Nie je možné, že sa robila táto verzia aj bez EGR ventilu?
Našiel som starú diskusiu z iného fóra, odkiaľ pochádza aj foto mojho motora. Už tam sa riešilo či ho tam mám, alebo nie. Užívateľ MartinD uvádza, že verzie BBY a BKY EGR nemajú.
http://forum.skodahome.cz/topic/12371-e ... cha/page-3
to mhlavaty: snažím sa byť presný, ako sa len dá. Naozaj neviem, ako by som ešte mohol prispieť k objasneniu toho, o čom sa tu bavíme. A na tliachanie naozaj nemám čas, ani chuť.
Nie je možné, že sa robila táto verzia aj bez EGR ventilu?
Našiel som starú diskusiu z iného fóra, odkiaľ pochádza aj foto mojho motora. Už tam sa riešilo či ho tam mám, alebo nie. Užívateľ MartinD uvádza, že verzie BBY a BKY EGR nemajú.
http://forum.skodahome.cz/topic/12371-e ... cha/page-3
to mhlavaty: snažím sa byť presný, ako sa len dá. Naozaj neviem, ako by som ešte mohol prispieť k objasneniu toho, o čom sa tu bavíme. A na tliachanie naozaj nemám čas, ani chuť.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 24.04.2008 08:14 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 24.04.2008 08:14 Zdieľať na Facebook
Dávam sem sľúbené fotky, snáď už to bude jasné.
http://imgupload.sk/viewer.php?file=qql ... jnq0v2.jpg
http://imgupload.sk/viewer.php?file=1k8 ... wxolor.jpg
http://imgupload.sk/viewer.php?file=5yb ... 13zf6b.jpg
http://imgupload.sk/viewer.php?file=gf3 ... nvz8x0.jpg
Posledná fotka je foto miesta, kde by sa mal nachádzať EGR.
http://imgupload.sk/viewer.php?file=qql ... jnq0v2.jpg
http://imgupload.sk/viewer.php?file=1k8 ... wxolor.jpg
http://imgupload.sk/viewer.php?file=5yb ... 13zf6b.jpg
http://imgupload.sk/viewer.php?file=gf3 ... nvz8x0.jpg
Posledná fotka je foto miesta, kde by sa mal nachádzať EGR.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných