Skoda Fabia tdi 2005 - nefunkcna klima po doplneni
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 04.09.2007 01:06 Zdieľať na Facebook
Skoda Fabia tdi 2005 - nefunkcna klima po doplneni
Prosim o radu po doplneni freonu do klimatizacie stale fuka horuci vzduch aj po otoceni ovladača okruh je ok. aj kom
presor.
presor.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Málo info.Manuálna klíma, alebo automatická? ...zopne kompresor ? ak áno mala by chladiť ak zopne kompresor a nechladí tak môže byť chyba v miešacej klapke teplý-studený....Alebo má kompresor problém že je KO a nevytvára tlak aj keď sa remenica točí , alebo skrátka chladivo necirkuluje, lebo remenica sa točí ale magnetická spojka nezopla a kompresor stojí alebo ak je tam kompresor čo sa furt točí, ale jeho funkcia je ovládaná ELMG ventilom a ten má problém. alebo nezopne kompresor lebo je zlý termistor čo sníma teplotu výparníka. Alebo je teraz len skrátka moc teplo a po tak krátkej dobe je furt výstupný vzduch naloľko vyhriaty že je pocit že klíma nechladí. Alebo ak sa naštartuje a zapne klíma tak je počuť zmenou zvuku motora počiatočným poklesom otáčok že skrátka kompresor sa točí a kladie aj motoru nejaký mechanický odpor a teda je predpoklad že kompresor je funkčný. To že sa točí remenica na kompresore neznamená vlastne nič tá sa točí furt....aby sme teda neboli v omyle ak je napísané že kompresor je OK v poriadku len podla toho jediného znaku.
Naposledy upravil/-a VLADY v 23.07.2015 10:25, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 653
- Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
- Bydlisko: Gbely
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 08.05.2015 14:34 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 04.09.2007 01:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 04.08.2009 16:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Ja teda neviem... Pre zaciatok, neni to manualna klimatizacia. Minimalne je to "poloautomaticka". Voci climatronicu jej chyba svetelny senzor, avsak udrziava automaticky teplotu vzduchu.
Ta klima pred doplnenim aj isla?
Co znamena "stale fuka horuci vzduch"??? Znamena to, ze stale kuri???
Overit ci vobec kompresor funguje sa da jednoduchym otestovanim teploty trubiek a chladica. Ventilator na chladici sa po chvilke spusti???
Ta klima pred doplnenim aj isla?
Co znamena "stale fuka horuci vzduch"??? Znamena to, ze stale kuri???
Overit ci vobec kompresor funguje sa da jednoduchym otestovanim teploty trubiek a chladica. Ventilator na chladici sa po chvilke spusti???
-
- Príspevky: 233
- Dátum registrácie: 29.03.2010 14:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Je to bežné že dakedy aj pri sebemenšom náraze môže prísť k netesnosti a úniku chladiva...dnes je všetko robené optimalizovane , chladiče z hliníka hrúbky pomali že alobal, trubky to isté , tlaky vysoké, tak sa potom netreba diviť.
A osobná skúsenosť s Clio 3 , nám už po cca troch rokoch slabšie chladilo, zrejme pozvoľný únik cez nejaký spoj. A tak celkovo klímy v autách je treba častejšie doplňovať to nieje jek chladnička že všetko tesné letované a zvárané. Skrátka v aute je kopec spojov ktoré sú tesnené jedným O-krúžkom plus hadice a ich spoje , namáhanie pomerne častou zmenou vysokých teplôt, k tomu vybrácie . Takže ak dakomu chladí klíma na aute bez doplnenia viac ako 5-6 rokov v rovnakej nezmenenej sile jak za nova, tak si môže gratulovať.
Takže ak zopla a nechladila bol tam ešte zrejme nejaký tlak aby čidlo bolo v stave že klíma zapla a po zrazení zajaca sa niekde urobila netesnosť a teda je už systém celkom prázdny a preto ani nespína kompresor.
A osobná skúsenosť s Clio 3 , nám už po cca troch rokoch slabšie chladilo, zrejme pozvoľný únik cez nejaký spoj. A tak celkovo klímy v autách je treba častejšie doplňovať to nieje jek chladnička že všetko tesné letované a zvárané. Skrátka v aute je kopec spojov ktoré sú tesnené jedným O-krúžkom plus hadice a ich spoje , namáhanie pomerne častou zmenou vysokých teplôt, k tomu vybrácie . Takže ak dakomu chladí klíma na aute bez doplnenia viac ako 5-6 rokov v rovnakej nezmenenej sile jak za nova, tak si môže gratulovať.
Takže ak zopla a nechladila bol tam ešte zrejme nejaký tlak aby čidlo bolo v stave že klíma zapla a po zrazení zajaca sa niekde urobila netesnosť a teda je už systém celkom prázdny a preto ani nespína kompresor.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Fabia r.v. 2007, najazdene bez mala 300 000 km, klima od vyroby funguje bez problemov, akurat minuly rok som ju nechal odsiat, vymenit olej a doplnili mi o cca 40g viac chladiva nez odsali.
Citroen, r.v. 2012, uz sa muselo zasahovat, kedze sa "uklepala" trubka od klimakompresora, takze zavarit a plnenie. Najazdene 67 000 km. Kolko vydrzi? Neviem. Pri plneni (vakuovani) tam bol daky unik, avsak lampou sa zatial nenasiel.
Ford, r.v. 2004, klima pri kupe funkcna a aj dnes po rokoch chladi super a bez doplnania, ci dakej udrzby.
Octavia, r.v. 1999, 350 000 km, pred tromi rokmi umrel kompresor, dovtedy bez zasahu a chladila.
VW passat, r.v. 2000, v roku 2009 sa porucala spojka klimakompresora, takze vymenena a aj urobena vymena chladiva. ide do dnes.
Stara Audi 100, r.v. 1992, kupena niekedy v roku 1998, predana pred dvomi rokmi a klima funkcna bez zasahu (este stare chladivo R22?).
Fakt mam dojem, ze starsie-spolahlivejsie. Ale to je len osobny nazor.
Citroen, r.v. 2012, uz sa muselo zasahovat, kedze sa "uklepala" trubka od klimakompresora, takze zavarit a plnenie. Najazdene 67 000 km. Kolko vydrzi? Neviem. Pri plneni (vakuovani) tam bol daky unik, avsak lampou sa zatial nenasiel.
Ford, r.v. 2004, klima pri kupe funkcna a aj dnes po rokoch chladi super a bez doplnania, ci dakej udrzby.
Octavia, r.v. 1999, 350 000 km, pred tromi rokmi umrel kompresor, dovtedy bez zasahu a chladila.
VW passat, r.v. 2000, v roku 2009 sa porucala spojka klimakompresora, takze vymenena a aj urobena vymena chladiva. ide do dnes.
Stara Audi 100, r.v. 1992, kupena niekedy v roku 1998, predana pred dvomi rokmi a klima funkcna bez zasahu (este stare chladivo R22?).
Fakt mam dojem, ze starsie-spolahlivejsie. Ale to je len osobny nazor.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných