Seat Leon - trasenie volantu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cRot
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 02.10.2011 20:19
Zdieľať na Facebook

Seat Leon - trasenie volantu

Príspevok od používateľa cRot »

Ahojte,

Seat leon FR 2010, 2.0TDI 125kw.
Neviem uz koho a kde sa opytat..
Mam uz asi skoro dvojmesacny problem s trasenim volantu pri cca 135km - 155km.

Stala sa taka vec, ze som isiel po ceste tretej triedy a nevsimol som si betonovy retarder (podotykam ze bol takej farby ako cesta) po kraji cesty boli stromy, nevsimol som si vcas znacku. Presiel som ho asi cca v 60tke. Ano som k0kot. Bohuzial stalo sa, mrzi ma to. Pri 225/40/18 si davam neskutocny pozor na jamy, na vymoli, na vsetko, ale toto mi proste uslo...

Tesne predtym som ako som cez neho presiel som brzdil max ako sa dalo, ale na 85percent som cez neho nepresiel so zatlacenymi brzdami.

Od tohto retaderu som najazdil uz cca 8000km a nema to ziadny progres, nie je to intenzivnejsie ani slabsie. Bol som v troch servisoch, nikto nevie nic..
Tu su javy ktore som si za ten cas vsimol:

Problem:
- Volant zacne triast cca od 135km po 155 dost intenzivne, dalej ked pridavam uz je to slabsie ale stale trasie.
- Niekedy ked sa rozbehnem s 90tky na 150 tak netrasie, ale zacne triast az ako uberem rychlost, tj ustalym sa na 145-150km. Vacsinou to netrasie ked vybehnem prvykrat na dialnicu..
- Ked uz pri tych 140-150km trasie a pribrzdim, tak asi 3x viac trasie volantom az do nejakych 120km cca (teda idem 150, pribrzdim na 120). Pri tomto ma napadlo ze brzdy, ale triaslo by aj pocas normalnej jazdy? Tiez niekedy pri tom brzdeni trasie, niekedy nie..
- Spominal som uz ze obcas to nerobi a vtedy ked to je ako tak v klude a pribrzdim, tak ani pri brzdeni to netrasie
- Mam pocit ze pri tom traseni volantu sa chveje cele auto
- Volant sa este viac chveje ked pri tej rychlosti velmi jemne otocim volantom do prava, alebo do lava, nie je vtedy uplne presny, robi to nepravidelne, ale je to citelne silnejsie
- od toho narazu mi ide auto trochu do prava.. bol som na geometri, spravili mi ju a stale nic...
- drbe tomu.

Veci ktore som uz skusal:

- Menili sa kolesa predne za zadne
- Menil som komplet kolesa
- Menili sa len gumy
- Rovnali sa kolesa
- Vyvazovali sa kolesa 2x
- Bola spravena geometria
- auto mi od spodu dvaja mechanici pozerali, vsetko tip top...

Vela ludi mi hovori, ze mam zacat skusat menit veci, ale tomu sa chcem vyhnut lebo kym sa pride na problem, miniem extremne vela penazi. Velmi rad by som to chcel vyriesit zistenim konkretneho problemu. Hrozne ma to hneva, bolo to tip top, volant bol tuhy od 0 do 230km/h. Auto nebolo nikdy burane..


Dakujem pekne za rady, za pomoc...
cervinka
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cervinka »

Mal som s autom podobný problém a nevyriešil som ho, lebo som ako ty nechcel investovať peniaze do opráv systémom pokus - omyl. Podľa toho čo píšeš, by som si v prvom rade na výpise z geometrie (digitálnej) skontroloval záklon čapu kolies. Ak prišlo k jeho posunutiu mimo toleranciu, tak na tej strane vozidla sa zmenil rázvor kolies, lebo geometria nedokáže priamo zmerať záklon čapu kolesa, ale počíta ho z nameraných hodnôt a sútredil by som sa na tú stranu, kde sa toto stalo. Ak sú záklony v poriadku a chceš vec riešiť, tak by som uchytil malú kameru na podvozok na jednu aj druhú stranu, jazdil by som do prejavenia závady a potom by som v kľude na PC sledoval ako správajú strany nápravy. Iný postup je začať meniť súčiastky systém pokus - omyl a v takom prípade by som začal od najlacnejších. Najprv skontrolovať porovnaním s dobrým kusom, či sa mierne nezohlo niektoré z ramien, čo je pri takejto udalosti ľahko možné. Následne kontrola uchytenia nápravnice. Pri uvedenej udalosti dostali najviac zabrať silentbloky, tak by som tie vymenil. Ak to nepomôže, tak sú na rade náboje s ložiskami, následne otočné čapy a poloosi, čo je však už dosť drahé. Vôbec ti nezávidím, ja som to nevyriešil, lebo sa mi do toho nechcelo ísť a radšej som auto lacnejšie predal a informoval som pri predaji nového majiteľa o tejto závade. Držím palce pri oprave. A ešte som zabudol, môže to byť aj niektorý z guľových čapov - skontrolovať miernym striedavým páčením alebo poklepaním gumeným kladivom pri zdvihnutej náprave.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tieto veci sa neporiešia pre maličkosti.Kadekomu by sa rozum zastavil na akých maličkostiach sa veci rozhodnú.Jedna z posledných prekvapivých vecí sa riešila na aute 1,8T Oct z Dánska (možno sa gnagy vyjadrí) a tiež to bol iba rozdiel L a P strany v detaile navyše spočívajúci v odlišnej montáži,polohe utiahnutia doleného ramena,čo jje obmena Leona.Podobnú chybu robia mechanici bežne a verdikt je vždy na nekvalitu dielu,čo nie je pravda.Geometria je o meraní,vybrácia a trasenie tiež.Geometria na 3D nedáva odpoveď na všetko čo vplyv má,sama o sebe má cenu až po tom,keď som si základné veci nameral ja.Len to obnáša dosť nepríjemnú prácu v zmysel že na zdviháku sa nedajú dodržať niektoré postupy pre nezaťaženie náprav,takže treba trocha vychytralosti ako si pomôcť,ale dá sa.Ale zrovna dívčí sen to nie je,väčšinou kontrola si vyžiada všetko rozhádzať,doslova vykostiť aby neušlo napr niečo ako ohnutie krčka pod hlavou gulového čapu,čo sa inak odhaliť nedá.Práve tie okolnosti mať trpezlivosť,mať meracie pomôcky a vedieť,pomerne zdĺhavá práca a pracnosť to robia ...neriešitelným.každý mechanik dobre vie že urobí jedny háklivejšie rozvody a zarobené má,prečo by sa pišišvoril na niečom kde zhorelo už množstvo dielní a ešte za neistý zárobok,lebo ...čo už len tam taká banalita čo sa s tým treba babrať aj niekoľko dní.
1soda
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 08.07.2005 06:05
Zdieľať na Facebook

omg

Príspevok od používateľa 1soda »

Chlapi,zbytocne sa namahate,dotycny uz vsetko pocul co ma spravit,ale akosi ho cena za original silent leon FR 78eur zastavila ....cize druhe ramena,silenty,kotuce (su uz na vymenu ) ci loziska ....to uz je prenho asi nieco ako diel z hviezdnych vojen. Takze lakomost je problem ,nie trasenie.

A ak si niekto mysli ze naburam a ty,mechanik pozri sa nato a povedz,ktoru jednu suciastku mam vymenit ,to je ako spytat sa doktora pri prasknutej platnicke ,ktory caj si mam dat aby mi bolo lepsie.
cRot
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 02.10.2011 20:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cRot »

Dakujem pekne za odpovede.
Je to tak, mate pravdu.. Mechanici v servisoch sa pozru na nejakych par klasickych a najbeznejsie opotrebovavanych veci ktore mozu byt pricinou problemu a ked zistia ze nic tomu nie je, tak nemaju dovod riesit nieco extra..

Cervinka: som taky lepsi laik (ak to mozem takto nazvat :D), vypis z geometrie mi nic nehovori, boli tam nejake vacsie odchylky a oni ako keby dorovnali len strany. Myslim ze predok bol nejako 7.21 a druha strana 7.29 (priklad) a zadok cca 0.26 0.14 (tiez priklad), a nastavili to tak aby jednotlive strany boli v norme..
Kamery nie su zly napad, musel by som sa ale pobavit s mojim dobrym mechanikom kde servisujem auto aj vsetko, ze kam ich umiestnit, co sledovat a pod.
Jeden mechanik taktiez naznacil, ze silentbloky ramien mohli dostat dost zabrat a po kontrole povedal, ze v zadu su uz celkom opotrebovane, mozno natrhnute ale uplne mi to na 100% nepotvrdil a ze moze to byt tiez pricinou problemu. Jeden original silentblok na FRko ako hovori 1soda stoji okolo 80euro..
Gulove capy mi kontrolovali hned tym pacenim, ze vobec vobec nic, uplne v pohode.

Mimochodom brzdy mam uz na vymenu, resp kotuce, takze tak ci tak musim menit tie, uvidim ci to bude mat nejaky vplyv aspon v ramci toho brzdenia, ked nie, pojdem pravdepodobne do tych silentblokov.

Dakujem velmi pekne
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V podstate si to pomenoval...
Gulove capy mi kontrolovali hned tym pacenim, ze vobec vobec nic, uplne v pohode.
No a to to nepostačuje,už nie jeden raz takto "odkontrolované" gulové čapy sa po uvolnení ukázali ako vadné,kým je všetko spojené je to tuhé
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

typujem to na ohnutu poloos.... ostatne by uz vacsinou videli, naklepali, vypacili, a pod., ale rad by som sa mylil, nakolko to nebude zadarmo...
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

jednoduchy test by mohol byt zdvihnutie prednych kolies, nastartovat a roztocit ich na tu rychlost vo vzduchu. Niektore vole sa mozu prejavit este viac ako ked je auto zatazene, ale mozno prave ten problem sa vobec neobjavi bez zatazenia. Ale je to lacne a rychle pozretie, tak by som to skusil.
277
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 20.09.2018 15:37
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Leon - trasenie volantu

Príspevok od používateľa 277 »

Ako to dopadlo? mám presne ten istý problém a povymieňané veci ani nehovorím.
Napísať odpoveď

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: belloo a 4 neregistrovaní