Seat Ibiza 1.4 16V 55KW BBY 2004 PROBLEM S MOTOROM

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Seat Ibiza 1.4 16V 55KW BBY 2004 PROBLEM S MOTOROM

Príspevok od používateľa dekarbon »

zdravim. chcem sa len opýtať že ak mám vaddné hydraulicke zdvihátka ventilov a motor ma aj po zahriati klepkavý zvuk čo sa najhoršie môže stať alebo ako mi dopadne motor ak tuto zavadu neham taka a nebudem ju riešiť? Potrebovalp by som vedieť presne čo ma časom čaká..či teda sa mi prestane vymedzovať vola ventilov časom uplne alebo čo sa stým motorom stane a oplatí sa mi to vobec robiť na aute ktoré má vyse 250 000 km najazdené? dakujem

a este jedna otazka..pri motoroch koncernu VW teda patri tam aj ten moj zo seat ibiza ked su tie motory po zabehu po kolkatich km ak má mtor vyse 250 000 ako ten moj je to už na odpis? alebo tieto motory ak sa o ne clovek stara( meni pravidelne rozvody olej,filtre) aj ked su to benziny zvladnu aj 500 000 km a nerozsype sa to? dakujem
Naposledy upravil/-a dekarbon v 05.06.2014 22:24, upravené celkom 1 krát.
peter89
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 15.04.2009 13:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter89 »

Tiez mam tento motor a podobny problem s nim ako ty nechal som vymenit hydrozdvihatka ale nepomohlo to, trebalo by zrejme dat celu hlavu na repas, ale do toho sa mi nechce pustat, inak tento motor mame uz vyse 10 rokov a okrem toho klepania a poruch zapalovacich cievok s nim nebol ziaden problem celkovo ma dobru spotrebu aj vykon na svoj objem, myslim ze aj tebe este posluzi nejaky ten piatok :)
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Klepotavy zvuk nemusi byt sposobeny zdvihatkami.Aj zle nastavene rozvody mozu ,,prdiet,,.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

A je to tak extremne drahy problem vymenit vadne zdvihatka???
Ved sa daju zohnat v pohode 5 € za kus.
Ale neni problem niekde inde v mazacej sustave, co by mohlo sposobovat, ze tie zvyhatka nenatlaci dostatocne olejom?
Co sa stane ak sa to bude ignorovat? Tu sa sotva da odpovedat, a zrovna tak ako dlho bude ten motor este takto fungovat, pokial sa s istotou neurci, ze chyba je jednoznacne v chybnom, vadnom zdvihatku.
Inak, ten motor za predpokladu dobrej starostlivosti vydrzi v pohode 500 000 km. Viem o Fabii co ma najazdene takmer pol miliona a motor je este k svetu...
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

aj tak rozmyslam lebo je to 16 vntil tam len material bude vychadzat cez 300 evri plus robota a "novy" motor BBY na ibizu sa da zohnat uz okolo 400 evri nie? takze ej zbytocne to riesit takto ked tak tak iny motor dat ci?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dám foto aké veci unikajú pozornosti a ako nevšímavý sú ľudia
[img]http://i.imgur.com/rdKWAtq.jpg[/img]

Je to ventil na štvorročnom aute.Je to plôška kde pôsobí vahadielko (TDCi HDi 1,6 16V) na ventil.Na druhej strane vahadielka pôsobí hydroštel,ale toto si nikto na svete nepozrie.Hydroštel je iba jeden z mnohých dielov rozvodu a tak je v tom často nevinne. Tento motor z fota napr mal iný problém,ale majiteľ dostane "vedomosť" aj o tomto,ak by "chcel" riešiť.Takmer na 100% nechce ale ponusunie auto inému šťastlivcovi

Matematika kúpy motora za 400e.- sa poľahky zmení na...
400e.- motor plus cena výmeny 200e.- plus tých 300e.-
Preto vidím skôr istotu vo svojom motore
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

prosim vas a k čomu môže prijsť ak tie hydroštely budem sušiť a sušiť proste budem an tom jazdiťdalej bez vymeny este asi 100 000 km lebo oni uz klepu či je motor studeny alebo teply či sa sním jazdilo 50-200 km ale po natlakovani oleja stichnu samozrejme to klepanie sa deje len po štarte asi taku minutu dve klepe a pototm je ticho ale občas aj po zahriati a prejdemnej dlhsej trase klepe ale to len občas..trocha tomu pomohol shell helix ultra 5w-40 4L ked sa naliali do motora tak to trocha pomohlo ale inak stale to klepe a lepšie to už asi nebude..čo sa môže teda stať ak to tak neham? spotreba je sice vyssia ale viem sa dostať na celkom pekne hodnoty sice tažkoa le viem sa dostať aj na 5.2l/100 km ak je dobry den
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Prosím ťa to na každú blbosť ohladne tvojho auta budeš zakladať novú tému ? To sa neviem opýtať na všetko v jednej ?
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

ak to nieje proti pravidlám fora tak to tak budem robit ja som zakladal nove temy len kvoli tomu aby som nebol off-topic
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

Chalani prosim vas troska iny problem na mojej ibize:( alternator novy valeo 70 amper aj s novym remenom Dayco pekne dobijq aj pri plnej zatazi neklesne pod 13,80v ale co som spozoroval je ze ked mi bezi auto na volnobeh tak asi dve minuty si drzi pekne volnobezne otacky 750/min ale potom otacky klesnu pod 500 a motor na teendenciu skapat ale v zapati to asi riadiaca jednotka vystreli na povodnych 750 a zas dve tri minuty drzi a potom.sa to cele zas zopakuje a dookola.palivivy filter meneny pred takmer 30 000 km olej aj s filtrom meneny kazdych 15000 km pravidelne vzduchovy filter meneny rovnako ako palivovy filter kazdych 30 000km novy.rozvody menene pri 146 000 tachometrovych ale je to stocenka takze to uvadzam len aby ste si vedeli odratat kolko tam uz su a aktualny stav ne teraz na tachometri 200 351 km a vymenu dalsej rozvodovej sady mam naplanovanu pri stave km 236 000 tachometrovych co bude zodpovedat 90 000 km intervalu vymeny rozvodov.casto jazdim.uplne nadoraz kedy v nadrzi zodtane cca 1 az 2 litre benzinu ani to nie mozno a tankujem len shell benzin ale mhlavaty sa k tomuto vyjadril ze ak budem jazdit nadoraz pri tejto motorizacii co mam nic vazne nehrozi len to ze mi dojde benzin tak neviem moze toto chvanie mat aj prucinu vo vadnych hydrosteloch kedze klepanie pozorujem uz hrozne dlho ale zatial sa na vymenu nechystam bo je to moc drahe nakolko je to 16 ventil skuste poradit prosim dakujem
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

Nikto nic?
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

zdravim.chcem sa informovať nakolko sa v blízkej dobe chystám vymeniť komplet rozvody aj s vodnou pumpou musím riešiť aj hydraulické zdvihátka-ich výmenu všetkých 16 nakolko je to 16 ventilový motor a chcem sa spýtať či je potrebné meniť okrem zdvihátok aj váhadlá? dakujem
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

v poslednom čase čoraz viac a viac si všímam aj za tepla drsný chod motora..nieje to taký hladký zvuk keď pridám plyn,ale vyslovene taký drsný taký..neviem to ani dobre popísať..filtre autu mením pravidelne v štýle olejový každých 15 000 km aj s výmenou oleja,vzduchový apalivový filter mením každých 30 000 km. používam občas do benzínu aditíva značiek buď SONAX alebo SHERON alebo STP alebo PETROMAX na vyčistenie palivového systému nakolko častokrát jazdím na dno nádrže.Kedysu tieto prípravky pomáhali a auto malo po ich pridaní do nádrže hladší chod taký aký má byť ale v poslednom čase je to stále rovnaké či pridám tieto aditíva alebo nie..ďalšou vecou je fakt že mám vadné hydraulické zdvihátka ventilov a častokrát som v minulosti jazdil na plný kotol s motorom za studena lebo som mal vžyd málo časua ponáhlal somsa..motor v súčasnosti klepe a chcel by som vedieť že ak vymením teraz rozvody aj hydraulické zdvihátka či by sa drsnosť chodu motora vráti takýmto servisom do normálu a motor zas bude hladko bežať..keď som začal byť majitelom auta ja tak sa tam dával olej CASTROL MAGNATEC 5W-40 a filtre som dával značky ALCO,potom ako som zmenil servis tiež sa do motora lial olej CASTROL MAGNATEC 5W-40 ale značka filtrov sa zmenila na UFI a keď som repšiel na značku oleja SHELL HELIX ULTRA 5W-40 ktorý taktiež splňal normy VW 501.00 a VW 502.00 tak som použil olejový filter CHAMPION a pri ďalšej výmene oleja som už použil filtre komplet značky MANN+HUMMEL a pri tejto značke filtrov chcem aj ostať..Tankujem prioritne SHELL palivá alebo AGIP palivá občas SLOVNAFT..auto má najazdené necelých cca 300 000 km..
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Daj si spraviť zdvihátka, poprípade zgenerálkovať motor u majstra, nech to máš poriadne spravené. Ak rozmýšľaš nad kúpou "nového" motora, tak aj to je cesta, len s veľmi nejasným cieľom. Možno kúpiš dobrý kus, a možno ešte väčšiu vraždu, ako máš teraz. Je to buď - alebo. Je to na tebe.
Ak máš auto na "dojazdenie", tak kašli na to - ak sa pototo, tak auto rozpredáš na diely - potešíš zopár ľudí...:).
Ak ho chceš ešte mať na niekoľko rokov, tak našetri a zgenerálkuj motor - dáš 500€ a budeš mať nové črevá - bude ti potom ten motor ešte dlho slúžiť.
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

Prosím vás potrebujem poradiť..dnes sa mi po ceste do roboty stala taká vec..stojím v kolóne pomaly sa posuvam a zarzu vididm že mi ide spredu od prednej mriežky biela para ale nie enjako výrazne len troška,hneď ako sa dalo som auto hodil na stranu a otvoril kapotu pozerl som všetko okolo chladiča,žaidan voda nikde neunikala aj v expanzke povezme no ako tak sa ta hladina okolo stredu držala ale nebežal ventilátor,vonku 4 stupne a teplota chladiacej kvapaliny 90 stupnov čo je jasne normálne len púrečo mi nebežal ventilátor ked som bol v kolone a posuval sa pomaly..tam by som predpokladal že ten ventilátor má častejšie zopínať alebo ja neviem čo stým do servisu mám ísť?

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných