Seat Ibiza 6k1 - tazke starty pri nizkych teplotach
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 10.04.2009 13:30 Zdieľať na Facebook
Seat Ibiza 6k1 - tazke starty pri nizkych teplotach
Zdravim. Mam taky zvastny problem a v hladani na fore som nic podobne nenasiel. Auto startuje velmi tazko ako pri vybitej baterii,ale robi to ked teplota klesne priblizne pod 10 stupnov a auto je vychladnute a stoji niekolko hodin.za tepla to je v pohode. Premeraval som kludovy odber prudu a je nieco cez 50mAh ked som odpojil alarm tak bol 20mAh a robilo to stale.bateria je rocna 100%. Davam vinu starteru ale chcel by som este dake odbornejsie rady. Motor 1.9SDI. Za rady dakujem.ked bude treba este doplnim dake info.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 10.04.2009 13:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Preco to robi za studena si hadam nemyslel vazne. Vsetko je stuhnute olej je husty, vykon a kapacita baterie vplyvom nizkej teploty rapidne klesne, je potrebne mnozstvo energie na nazhavanie atd....
To ze mas rocnu baterku nemusi vobec nic znamenat. Pokojne moze moze byt aj vadna. Odporucam dat si do poriadku starter, skontrolovat zhavice, palivovy filter, otestovat baterku a alternator.
To ze mas rocnu baterku nemusi vobec nic znamenat. Pokojne moze moze byt aj vadna. Odporucam dat si do poriadku starter, skontrolovat zhavice, palivovy filter, otestovat baterku a alternator.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
A hlavne odmerať napätie pri štartovaní aj na baterke priamo nan jej vývodoch a aj na štartéri samotnom....možno je baterka OK a stráca sa to dakde v kábloch ukostrenie alebo aj hrubá pluska od baterky k štartéru alebo je blbý prúdový kontakt v spínači ktorý je na štartéri na vysúvacej cievke ...je toho viac kde môže byť problém....
-
- Príspevky: 3801
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
Vylagrovany motor. Treba G.O.
ZHAVICE,TRYSKY, CIDLO TEPLOTY, UPRAVIT STARTOVACIU DAVKU PALIVA atd,atd,
ZHAVICE,TRYSKY, CIDLO TEPLOTY, UPRAVIT STARTOVACIU DAVKU PALIVA atd,atd,
Naposledy upravil/-a PROCHY603 v 22.11.2011 19:07, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
odber 50mA ? to je trochen moc !!!! . Mal by byt tak do 20-25. Osobne som teraz meral a nameral tusim 15mA , lebo nie tazsie ale o cosi dlhsie mi tocilo . Vsimol som si zaoxidovane kontakty na alternatore tak som precistil a zlepsilo ale proste tak ako v lete to proste startovat nebude. Inak kolko si nameral na baterke teda ked bola zima pred startovanim ?
-
- Príspevky: 227
- Dátum registrácie: 06.02.2010 20:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 20.05.2007 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 10.04.2009 13:30 Zdieľať na Facebook
asi dva tyzdne som jazdil s odpojenym alarmom pricom bol kludovy odber 15-20mAh.ani to nepomohlo. A co si mal na mysli? ci som meral prud alebo napetie pred startovanim. Meral som len kludovy odber a dobijanie-pri nastartovanom motre mi ukazovalo okolo 14V. Da sa zmerat multimetrom ten odpor kablov alebo co to treba vsetko. Pred asi tromi rokmi som mal zaoxidovane ukostrenie a obcas mi trhlo auto a zasvietilo zhavenie a minuli rok som kable okolo startera a baterky cistil no netvdim ze budu sto percentne.fester777 napísal:odber 50mA ? to je trochen moc !!!! . Mal by byt tak do 20-25. Osobne som teraz meral a nameral tusim 15mA , lebo nie tazsie ale o cosi dlhsie mi tocilo . Vsimol som si zaoxidovane kontakty na alternatore tak som precistil a zlepsilo ale proste tak ako v lete to proste startovat nebude. Inak kolko si nameral na baterke teda ked bola zima pred startovanim ?
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Nie je baterka ako baterka, dve baterky s rovnakou hodnotou Ah , môžu mať výrazne rozdielnu hodnotu štartovacieho prúdu...
Na baterke sa rozhodne neoplatí šetriť, ja som si tiež mohol kúpiť mierne predimenzovanú 54Ah (mám predpísanu 52Ah) u ktorej sa pohybuje štartovací prúd od 420-500A , pričom cenový rozdiel pár €€€ (EXIDE Premium 53Ah slubuje až 540A), ale priplatil som si 10€ za Exide Premium 64Ah (77,50€) ktorá má štartovaci prúd 640A , už len ked porovnám rozdiel štarovacieho prúdu u "predpísaných" kde to môže byť 100A vs naddimenzovaná , kde je to cez 200A, tak pre 10€ nie je čo riešiť... Ja dám tých 10€ radšej hned , ako by som mal dať neskoršie dalších 70€ viac za patrične dimenzovanú bateriu
Na baterke sa rozhodne neoplatí šetriť, ja som si tiež mohol kúpiť mierne predimenzovanú 54Ah (mám predpísanu 52Ah) u ktorej sa pohybuje štartovací prúd od 420-500A , pričom cenový rozdiel pár €€€ (EXIDE Premium 53Ah slubuje až 540A), ale priplatil som si 10€ za Exide Premium 64Ah (77,50€) ktorá má štartovaci prúd 640A , už len ked porovnám rozdiel štarovacieho prúdu u "predpísaných" kde to môže byť 100A vs naddimenzovaná , kde je to cez 200A, tak pre 10€ nie je čo riešiť... Ja dám tých 10€ radšej hned , ako by som mal dať neskoršie dalších 70€ viac za patrične dimenzovanú bateriu
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 10.04.2009 13:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 27.10.2011 07:03
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
I ked sa zda, ze aku je novy, nie je vylucena jeho sulfatacia pri uvadzanom kludovom odbere a v dosledku toho uz znizena kapacita.
V predchadzajucich prispevkoch je vela pravdy, ale pre domacky postup je najvhodnejsie a najma v tomto pripade kvalitne nabit aku a hned potom si nechat odborne zmerat jej vlastnosti, pripadne i schopnosti. Ak bude mat aspon 85% a
auto nadalej bude velmi zle otacat motorom, potom platia predchodzie prispevky a bude jedno kde sa zacne, ale ja by som zacal prechodovymi odpormi najma silovej kabelaze.
V predchadzajucich prispevkoch je vela pravdy, ale pre domacky postup je najvhodnejsie a najma v tomto pripade kvalitne nabit aku a hned potom si nechat odborne zmerat jej vlastnosti, pripadne i schopnosti. Ak bude mat aspon 85% a
auto nadalej bude velmi zle otacat motorom, potom platia predchodzie prispevky a bude jedno kde sa zacne, ale ja by som zacal prechodovymi odpormi najma silovej kabelaze.
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 10.04.2009 13:30 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných