Santa Fe II. - pri nízkych teplotách nejde zaradiť dvojku

Diskusia ohľadne vozidiel značky Hyundai

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Santa Fe II. - pri nízkych teplotách nejde zaradiť dvojku

Príspevok od používateľa ampo »

Ahojte,

mám Hyundai Santa Fe II (2006). Nedávno ako začali ranné zimy (pod 10°C), všimol som ti nesmierne veľký problém. Keď idem ráno do práce, rozbehnem sa na jednotke a následne chcem zaradiť dvojku, no tá dvojka proste nejde zaradiť - akoby ju niečo blokovalo. Skúšam ju zaradiť aj trošku silou, no proste nejde. Nepomáha ani prešlapovanie spojky (aj 4x prešliapnem), pomôže len zaradenie do 3jky!

Ostatné rýchlosti idú radiť bez problémov, no táto dvojka je nejaká vadná. Zdôrazňujem, že to robí len keď je auto nezohriate a vonku je cca pod 10°C. Po zhruba 10minútovej jazde sa už auto zahreje, a už sa radí v pohode.

Neviete mi prosím poradiť, v čom môže byť problém? Keďže to má súvis so zimou, napadá mi jedine olej v prevodovke, ale ten sa vraj pri 4x4 autách nezvykne meniť...a navyše, už minimálne raz musel byť určite menený. Má to najazdené 170 tisíc. Môže to byť niečo so synchŕónom resp. krúžkami? Majú tendenciu správať sa inak v chlade? Alebo na čo by som sa mal zamerať? Ďakujem za každé radu!!!
marek90
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 05.08.2008 10:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marek90 »

Ahoj nemyslim si ze by to mohlo byt v prevodoke zly synchron presne toto iste mi robi aj na mojom peugeote 406 ale s tym ze mne pri poklese teplot nejde zaradit jednotka ale ked sa auto zohreje tak uz ide zaradit jednym prstom a v lete bez problemov kamos ma ten isty problem na octavii tiez mu nejde v zime zaradit jednotka a co sme zistovali tak by to mali byt nejake gumicky na radiacej pake neviem presne povedat je to treba pozriet asi budu uz vybuchane a maju vacsiu volu a pri poklese teploty stuhnu a priecia sa tam neni som si isty ale myslim ze urcite tu niekto bude vediet dobre poradit :3035:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Nemení sa a už určite musel byť menený? Skús sa zamyslieť nad tým čo si napísal a potom hajde do servisu vymeniť olej!
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

To o tom oleji som myslel tak, ze auto som kupil ojazdene po prvom majitelovi. Tvrdil mi, ze uz na nom bola menena aj spojka atd. spolu aj s prevodovym olejom. Kedze si to vsak nemam ako overit (a vo vela veciach mi ten majitel pravdepodobne aj klamal), je to len moja domnienka, ze olej v prevodovke bol uz meneny.

Kazdopadne, bol som sa na to spytat v autorizovanom Hyundai servise, a povedali, ze netusia, co to moze byt. Spominali aj nejake lanko, alebo prevodovku ci co...asi to budu musiet cele rozobrat, aby nieco zistili...neviem.

Mam taky zly pocit, ze vymena prevodoveho oleja tomu nepomoze. Ako by sa olej mohol prejavovat prave na jednej konkretnej rychlosti, t.j. dvojke? Podla mna by sa malo zle radit aj na ostatnych rychlostiach, nemyslite?

To marek90:
Vybuchane gumicky na riadiacej pake? Znie to celkom nepravdepodobne, ale zaujima ma to. Nevies, ci to tvojmu kamosovi potom menili, a ci to pomohlo? Alebo ty na svojom Peugeote si to nejako riesil? Co ti povedali v servise?
marek90
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 05.08.2008 10:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marek90 »

urcite sa ho opytam ci mu to robili lebo on mi spominal nejake gumicky a dam vam vediet ci mu to urobili alebo ci to este neriesil ale u mna pomohlo ked som sadol do auta zoslapol spojku a par krat som pakou pohol a hodil som 3 a 4rku a potom to islo v pohode da sa povedat ze som to rozpohyboval alebo ked som nechal auto nastartovane dlhsie a potom tiez to islo lahucko a to je aj tvoj pripad ale urcite sa ho na to opytam a dam vam vediet lebo aj ja by som to chcel urobit ked mi povedal ze to je oprava za par euro a si myslim ze bud to budu nejake tie gumicky a taktiez to mozu byt aj tie lanovody no uvidime co povie lebo este sa mi zda ze mal niekto taky isty problem s jednotkou v zime
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

No u mna je ale problem asi komplikovanejsi.

Pretoze ked rano nastartujem a este stojim na mieste, preradovanie vsetkych rychlostí ide bez problemov, aj ta dvojka. Problem nastane, akonahle sa pohnem, vtedy mi z jednotky do dvojky nejde preradit, proste akoby bole nezosynchronizovana.

Dalsia dolezita vec, ktoru by som mal spomenut, je to, ze ta dvojka nejde zaradit NIE VZDY, napriklad, na prvej krizovatke na sidlisku mi nejde, potom na najblizsej krizovatke mi ide, potom mi zase nejde...a trva to takych 10-15minut, a ked uz je auto zahriate jazdou, uz mi radi bez problemov.

Preto si myslim, ze ak by bol problem v nejakych gumickach, robilo by to nepretrzite, ale ako hovorim, niekedy to preradi, niekedy nie. Takze skor je to nieco mechanicke si myslim. Navyse som si vsimol, ze to robi napr. vzdy ked idem rano do krizovatky na neutrale, a potom chcem rovno zaradit tu dvojku (napr. pravouhla zakruta na sidlusku).

Prosim ta spytaj sa ho a napis to sem, vdaka.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Mam obdobny problem na Mercedese c200cdi rocnik 2006 rano prvy rozbeh dvojka ide dost tazko az akoby cez zuby, dalsie auto mazda 6 rocnik 2008 presne ten isty problem tu bol vymeneny olej preblem taky isty
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

To braga:

Spominas tam vymeneny olej - mas na mysli olej v prevodovke? Vymenili ti ho kvoli tej dvojke? Pomohlo to niecomu???
matiisek
Príspevky: 966
Dátum registrácie: 23.03.2011 18:44
Bydlisko: Oldenburg/Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matiisek »

V mojej Mazde som tiez kvoli tomu vymenil olej ale nepomohlo to... robi to len v zime, ked sa zohreje tak to je lepsie. Z jednotky do dvojky to ide z tuha ale z trojky do dvojky celkom v pohode.
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Matiisek, a nejako si to vyriešil nakoniec? Keď nepomohla ani výmena oleja. Skúšal som aj preradiť z trojky, ale do tej dvojky to aj tak nechce padnúť, ani silou. Nepomáha ani medziplyn.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

problem moze byt aj v tom, ze magorov, ktori prehlasuju ze v prevodovke netreba menit olej (este duplom na 4x4) tak nechytaju do klietok, ale davaju ich opravovat auta...
potom rozpravaju bludy zakaznikom, ktori bludom uveria, ved to povedal automechanik
cize :
na KAZDOM osobnom aute M1 N1 do 3.5t (vratane 4x4, automatu, poloautomatu, variatoru, hybride atd.) sa olej v prevodovke MUSI menit najcastejsie v intervale medzi 60.000 a 100.000km. Kto pocul o celozivotnej naplni, tak ten nedopocul (nedostudoval, nepochopil) ze zivotnost sa mysli 200.000km na ktoru su zial dnesne auta stavane (a nie vsetkym vyrobcom sa tato meta podari bez vymeny dolezitej skupiny - agregatu).
za stazenych podmienok sa tento limit ma SKRATIT na zhruba tretinu az polovicu.
Z vyssie uvedeneho dovodu su potom problemy s radenim Dvojky, opotrebene hlavne loziska na hriadeli, rozletena prevodovka - diferencial a pod.
K teme : vymena oleja moze aj nemusi pomoct. Kedze je to otazka par EUR, jednoznacne by som olej VYMENIL a hlavne ak nemam istotu ci bol alebo nebol meneny a uz vobec istotu co tam vlastne naliali.
Problem moze byt aj so synchronizaciou DVOJKY. Je to zaujimave ale vela aut trpi prave tymto problemom DVOJKY. Sam neviem preco prave dvojka, ale je to tak a naozaj s poklesom teploty sa to prejavi.
Skusil by som bud predpisany olej a ak vyrobca dovoluje, resp. ak naozajstny PAN mechanik odobri, tak by som tam dal redsi olej.
Este detail - znackovy servis nie vzdy znamena aj odborny servis - len aby koli staremu (nevhodnemu) oleju neuctovali opravu celej prevodovky ako to byva zvykom. Totiz na vymene oleja sa nenabalia az tak a vlastne servisu vyhovuje ak ma sprostych mechanikov (menia co netreba, zanedbaju co sa da) a zaroven sprostych zakaznikov ktori to cele platia...

inak nepomozu lanka ani gumicky ani nic - teda ak vada suvisi s teplotou oleja resp. s prvotnym rozhybanim, namazanim.
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Skúšal som medziplyn, a mam pocit, že to väčšinou pomáha (nie som si však 100% istý). Pridám plyn a až potom stlačim spojku, a väčšinou mi to už do tej DVOJKY skočí.

Chcem sa spýtať, že ak teda medziplyn pomáha, vieme z toho zistiť niečo nové, v čom môže byť problém? Resp. ci sa tým nevylučuje možnosť zlého oleja?
Napísať odpoveď

Návrat na "Hyundai fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných