SANDERO 1,6 MPi, 2008 - Kompletná výmena predných brźd
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 30.11.2014 21:09 Zdieľať na Facebook
SANDERO 1,6 MPi, 2008 - Kompletná výmena predných brźd
Zdravím,
chcem na Jar vymeniť komplet predné brzdové ústrojenstvo, čo znamená: kotúče, obloženie, kvapalina.
Chcem sa opýtať, či sa menia aj tie pliešky, po ktorých sa pohybujú brzdové doštičky, alebo sa menia, len ak sú poškodené?
Toto myslím:
- [img]https://cdn.autodoc.de/thumb/?m=1&id=7657426&lng=sk[/img]
- https://cdn.autodoc.de/thumb/?m=1&id=7657426&lng=sk
Alebo je najlepšie vymeniť toto všetko:
- [img]https://cdn.autodoc.de/thumb/?m=1&id=7885925&lng=sk[/img]
- https://cdn.autodoc.de/thumb/?m=1&id=7885925&lng=sk
ďakujem
chcem na Jar vymeniť komplet predné brzdové ústrojenstvo, čo znamená: kotúče, obloženie, kvapalina.
Chcem sa opýtať, či sa menia aj tie pliešky, po ktorých sa pohybujú brzdové doštičky, alebo sa menia, len ak sú poškodené?
Toto myslím:
- [img]https://cdn.autodoc.de/thumb/?m=1&id=7657426&lng=sk[/img]
- https://cdn.autodoc.de/thumb/?m=1&id=7657426&lng=sk
Alebo je najlepšie vymeniť toto všetko:
- [img]https://cdn.autodoc.de/thumb/?m=1&id=7885925&lng=sk[/img]
- https://cdn.autodoc.de/thumb/?m=1&id=7885925&lng=sk
ďakujem
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 30.11.2014 21:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
Ked to chces poriadne urobit je to potrebne vsetko rozobrat vytlacit piestiky dokonale vycistit,dobre vycist aj drazky kde sa nasadzju prachovky,capy strmenov vycistit,premazat,nove dosticky sa nesmu tazko posuvat v ulozeniach,prachovky ak nie su popraskane menit netreba,kedysi som ich vymeni ,po roku boli popraskane predali ich akoze orginal,ale bola to nejaka cina,tak som tam dal povodne co mali uz niekolkorokov a stale su v poriadku.Na mazanie pouzivaj mazivo na baze silikonu napr od Ate,obycajnu vazelinu tam nedavaj lebo ti gumicky a prachovky napuchnu.
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 30.11.2014 21:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
Vazelina na homo klby je predpokladam vyrobena na baze ropnych produktov na brzdy by sa mala pouzit na baze silikonu.https://autotechnik.sk/diely/4339/ate-b ... lastilube/
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 30.11.2014 21:09 Zdieľať na Facebook
Našiel som, že používajú na vodiace čapy, ATE, alebo túto: [img]https://gkmplus.sk/interconnection.tec- ... nt/1774021[/img]https://sk.bosch-automotive.com/sk/part ... superfit_1
Ale na googly som našiel, že vodiace čapy natierajú s Keramickou pastou ale aj s Medenou pastou. Je to normálne?
Uvažujem o kúpe tej BOSCH Superfit a Medenú pastu, ale za cenu týchto 2 by som mohol kúpiť Keramickú a použiť ju všade ak sa dá použiť.
Ale na googly som našiel, že vodiace čapy natierajú s Keramickou pastou ale aj s Medenou pastou. Je to normálne?
Uvažujem o kúpe tej BOSCH Superfit a Medenú pastu, ale za cenu týchto 2 by som mohol kúpiť Keramickú a použiť ju všade ak sa dá použiť.
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
Na googli najdes vselico ,aj ze pod prachovky nastriekaju WD,ze to je najlepsie.Vyrobcovia komponentov brzd v predpisoch uvadzaju ,ze na mazanie pri montazi a pri opravach brzdovych piestov a vodiacich capov treba pouzit vazelinu na baze silikonu .Ked kupis sadu vodiacich capov tak niektori vyrobcovia k tomu vacsinou s tym dodavaju aj mazivo k tomu urcene v takych poduskach .Niekde mam presne predpisy ake mazivo sa ma na brzdove komponenty pouzivat,ked to najdem tak to tu dam.
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 30.11.2014 21:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Neviem či dobre rozumiem čo píšeš.
Predpokladám teda že medenú pastu nechceš dávať na brzdnú plochu doštičiek (aby nepískali). Možno by nepískali, ale ani nebrzdili, aspoň teda do času než sa to vypáli.
Alebo chceš mazať tie upevňovacie výstupky platničiek ? To nie je najlepší nápad, tam doporučujem aby to bolo suché, čisté, bez hrdze.
Na a ak by si chcel mazať zadnú stranu platničiek, tak tým ničomu neublížiš, ale ani nepomôžeš.
Predpokladám teda že medenú pastu nechceš dávať na brzdnú plochu doštičiek (aby nepískali). Možno by nepískali, ale ani nebrzdili, aspoň teda do času než sa to vypáli.
Alebo chceš mazať tie upevňovacie výstupky platničiek ? To nie je najlepší nápad, tam doporučujem aby to bolo suché, čisté, bez hrdze.
Na a ak by si chcel mazať zadnú stranu platničiek, tak tým ničomu neublížiš, ale ani nepomôžeš.
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 30.11.2014 21:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Myslím že hrdzi to nezabráni, ale dôležitejšia je správna funkcia.
Platničky sa majú vo vedeniach pohybovať hladko, aby pri povolení tlaku v brzdovom valčeku mohol kotúč „rozhodiť“ platničky od seba a teda aby vznikla medzi kotúčom a platničkami drobná medzera.
Keď tam dáš hocijakú vazelínu, zakrátko sa do nej dostane prach, špina a zhorší sa možnosť voľného pohybu platničky vo vedení.
Práve preto je lepšie keď sú platničky aj vedenia v strmeni suché, čisté, hladké.
Problém ale môže byť že už nové platničky drhnú vo vedení, aj keď to je čisté, hladké, pretože ich rozmer je jednoducho väčší ako má byť.
Vyrába ich dnes hocikto v rôznych toleranciách, už sa nedá na nič spoľahnúť. Ak pri skladaní bŕzd zistím že platnička sa z dôvodu nadrozmernosti pohybuje v strmeni ťažko, prípadne je tam zadrhnutá, tak to treba napraviť. Takú nadrozmernú platničku treba na koncoch pribrúsiť, aby sa vo vedení v strmeni pohybovala hladko, ale samozrejme treba to robiť s citom, aby tým nevznikla nadmerná vôľa.
Platničky sa majú vo vedeniach pohybovať hladko, aby pri povolení tlaku v brzdovom valčeku mohol kotúč „rozhodiť“ platničky od seba a teda aby vznikla medzi kotúčom a platničkami drobná medzera.
Keď tam dáš hocijakú vazelínu, zakrátko sa do nej dostane prach, špina a zhorší sa možnosť voľného pohybu platničky vo vedení.
Práve preto je lepšie keď sú platničky aj vedenia v strmeni suché, čisté, hladké.
Problém ale môže byť že už nové platničky drhnú vo vedení, aj keď to je čisté, hladké, pretože ich rozmer je jednoducho väčší ako má byť.
Vyrába ich dnes hocikto v rôznych toleranciách, už sa nedá na nič spoľahnúť. Ak pri skladaní bŕzd zistím že platnička sa z dôvodu nadrozmernosti pohybuje v strmeni ťažko, prípadne je tam zadrhnutá, tak to treba napraviť. Takú nadrozmernú platničku treba na koncoch pribrúsiť, aby sa vo vedení v strmeni pohybovala hladko, ale samozrejme treba to robiť s citom, aby tým nevznikla nadmerná vôľa.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Predné kotučové brzdy budú vždy v poriadku , nakolko pri prednom pohone sa na celé ustrojenstvo prenášajú rázy od pohonu, ted všetko tam vibruje a trasie ,preto
predné kotúče sa nikdy nehrejú nadmieru z toho dovodu , že platnička zostala "visieť", take dačo sa nikdy nestane
zadne brzdy su inak namahané a tiež su viac vystavené učinkom vody a všetkeho bordelu
tie pliešky čo spomina zadavateľ témy , práve tie zabezpečujú to,že doštičky v nich pružia a tým padom by nemalo dochádzať k tomu,žeby doštičky zostali visieť a trením, by nadmerne zahrievali kotúč....
preto nejaké mierne namazanie uchytenia brzd.doštičiek v tých plieškoch by malo umožniť vratný pohyb brzd. doštičiek avšak vplyvom agresivnych vonkajších podmienok
sa toto namazanie vyplaví po nejakom čase a doštičky znova zostavajú "visieť"
obrusiť z nosa doštičky,teda urobiť voľu v uložení v pružnych plieškoch , nie je riešenie, nakoľko dojde k vykriveniu brzd. strmena pri intenzivnom brzdení a potom dochádza k zablokovaniu celeho brzd.kotúča, jednak pri brzdení a jednak na mieste pri použití parkovacej brzdy
a nasledne k nerovnomernemu opotrebeniu brzd.doštičky, doštička opotrebená došikma...
Riešenie je namontovať nové doštičky a vyrovnať brzd. strmeň aby sa nová doštička dotýkala kotúča celou svojou trecou plochou, a hoci aj vymeniť spominané vodiace pliešky
Inak, čo sa týka vymeny brzd. kvapaliny ,podla mojho názoru treba meniť brzd.kvapalinu, len pri ROZPOJENÍ brzd. okruhu.
Zbytočne rozpojovať brzd. okruh a meniť brzd.kvapalinu len kvoli vymene , nie kvoli nutnosti, znamená koledovať si o zavzdušnenie brzd. systemu a tým pádom znefunkčnenie brzd.
predné kotúče sa nikdy nehrejú nadmieru z toho dovodu , že platnička zostala "visieť", take dačo sa nikdy nestane
zadne brzdy su inak namahané a tiež su viac vystavené učinkom vody a všetkeho bordelu
tie pliešky čo spomina zadavateľ témy , práve tie zabezpečujú to,že doštičky v nich pružia a tým padom by nemalo dochádzať k tomu,žeby doštičky zostali visieť a trením, by nadmerne zahrievali kotúč....
preto nejaké mierne namazanie uchytenia brzd.doštičiek v tých plieškoch by malo umožniť vratný pohyb brzd. doštičiek avšak vplyvom agresivnych vonkajších podmienok
sa toto namazanie vyplaví po nejakom čase a doštičky znova zostavajú "visieť"
obrusiť z nosa doštičky,teda urobiť voľu v uložení v pružnych plieškoch , nie je riešenie, nakoľko dojde k vykriveniu brzd. strmena pri intenzivnom brzdení a potom dochádza k zablokovaniu celeho brzd.kotúča, jednak pri brzdení a jednak na mieste pri použití parkovacej brzdy
a nasledne k nerovnomernemu opotrebeniu brzd.doštičky, doštička opotrebená došikma...
Riešenie je namontovať nové doštičky a vyrovnať brzd. strmeň aby sa nová doštička dotýkala kotúča celou svojou trecou plochou, a hoci aj vymeniť spominané vodiace pliešky
Inak, čo sa týka vymeny brzd. kvapaliny ,podla mojho názoru treba meniť brzd.kvapalinu, len pri ROZPOJENÍ brzd. okruhu.
Zbytočne rozpojovať brzd. okruh a meniť brzd.kvapalinu len kvoli vymene , nie kvoli nutnosti, znamená koledovať si o zavzdušnenie brzd. systemu a tým pádom znefunkčnenie brzd.
-
- Príspevky: 2710
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní