rozvod OHV

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Bavor
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 05.11.2009 17:00
Zdieľať na Facebook

rozvod OHV

Príspevok od používateľa Bavor »

Chlapi chcel by som sa spytat na nissane terano 2 r.v. 1994 2.7 td, je rozvod riesený ozubenými kolami treba to po urcitych kilometroch ako napr. pri rozvodovom remeni menit alebo je to tak povediac bez udrzby? dakujem
Passsssssat
Príspevky: 101
Dátum registrácie: 18.09.2009 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Passsssssat »

Ja viem tak že rozvody OHV sú úplne bezúdržbové, ale OHV určite neni riešený ozúbenými kolieskami ale tzv. tyčkami lebo vačkový hriadeľ je v kľukovej skrini a nie v hlave valcov. Keby to bolo ozúbenými kolieskami tak by musel byť ešte niaky hriadeľ aj v hlave. OHV zvykli mať väčšinou len krátku reťaz.
italcars
Príspevky: 2242
Dátum registrácie: 02.12.2008 13:29
Bydlisko: PP-okolie
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa italcars »

no podobny motor je aj od fiatu 2.5 td tiez to ma rozvod sukolie ozubene ktore su v olejovom naleve stale ...takze tak cesta nevedie nieje dovod menit
jedien ešte croma ma remen rozvodovy ktomu čerpadlo a vačka a ten sa meni a nie kolieska :)

ako spominane bolo nadomnou retaz OHV je niečo ine koliesko klukovy hriadel -koliesko vačkovy hriadel a retiazka ako pohon
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Rozvod OHV je niečo iné ako rozvod kolesami, aj rozvod OHC môže byť remeňom, reťazou aj ozubenými kolesami...

OHC (over head camshaft) - vačka v hlave
OHV (over head valve) - vačka dole a ventily ovládajú tyčky
robert7305
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 11.11.2009 16:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa robert7305 »

Passsssssat napísal:Ja viem tak že rozvody OHV sú úplne bezúdržbové, ale OHV určite neni riešený ozúbenými kolieskami ale tzv. tyčkami lebo vačkový hriadeľ je v kľukovej skrini a nie v hlave valcov. Keby to bolo ozúbenými kolieskami tak by musel byť ešte niaky hriadeľ aj v hlave. OHV zvykli mať väčšinou len krátku reťaz.
OHV môže byt pohananý priamo ozub. kolesami alebo aj retazou,ktorá určite nie je naveky,meni sa zhruba tak často ako OHC pohananý retazou.OHV rozvod pomocou ozubených kolies je teoreticky bezvymenný,je to velmi starý a osvedčený spôsob pohonu vačky,napr.Volga,CHryslerTD...Nie je na to žiadny výmenný interval,len to treba občas/po zhruba 300 000km/raz za 100 000km skontrolovat.
P:S:tie tyčky nepohanajú vačku,ale vačka pomocou nich dvíha vahadlá.
Napísať odpoveď

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných