rozvod OHV
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 05.11.2009 17:00 Zdieľať na Facebook
rozvod OHV
Chlapi chcel by som sa spytat na nissane terano 2 r.v. 1994 2.7 td, je rozvod riesený ozubenými kolami treba to po urcitych kilometroch ako napr. pri rozvodovom remeni menit alebo je to tak povediac bez udrzby? dakujem
-
- Príspevky: 101
- Dátum registrácie: 18.09.2009 18:43 Zdieľať na Facebook
Ja viem tak že rozvody OHV sú úplne bezúdržbové, ale OHV určite neni riešený ozúbenými kolieskami ale tzv. tyčkami lebo vačkový hriadeľ je v kľukovej skrini a nie v hlave valcov. Keby to bolo ozúbenými kolieskami tak by musel byť ešte niaky hriadeľ aj v hlave. OHV zvykli mať väčšinou len krátku reťaz.
-
- Príspevky: 2242
- Dátum registrácie: 02.12.2008 13:29
- Bydlisko: PP-okolie Zdieľať na Facebook
no podobny motor je aj od fiatu 2.5 td tiez to ma rozvod sukolie ozubene ktore su v olejovom naleve stale ...takze tak cesta nevedie nieje dovod menit
jedien ešte croma ma remen rozvodovy ktomu čerpadlo a vačka a ten sa meni a nie kolieska
ako spominane bolo nadomnou retaz OHV je niečo ine koliesko klukovy hriadel -koliesko vačkovy hriadel a retiazka ako pohon
jedien ešte croma ma remen rozvodovy ktomu čerpadlo a vačka a ten sa meni a nie kolieska
ako spominane bolo nadomnou retaz OHV je niečo ine koliesko klukovy hriadel -koliesko vačkovy hriadel a retiazka ako pohon
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
Rozvod OHV je niečo iné ako rozvod kolesami, aj rozvod OHC môže byť remeňom, reťazou aj ozubenými kolesami...
OHC (over head camshaft) - vačka v hlave
OHV (over head valve) - vačka dole a ventily ovládajú tyčky
OHC (over head camshaft) - vačka v hlave
OHV (over head valve) - vačka dole a ventily ovládajú tyčky
-
- Príspevky: 174
- Dátum registrácie: 11.11.2009 16:19 Zdieľať na Facebook
OHV môže byt pohananý priamo ozub. kolesami alebo aj retazou,ktorá určite nie je naveky,meni sa zhruba tak často ako OHC pohananý retazou.OHV rozvod pomocou ozubených kolies je teoreticky bezvymenný,je to velmi starý a osvedčený spôsob pohonu vačky,napr.Volga,CHryslerTD...Nie je na to žiadny výmenný interval,len to treba občas/po zhruba 300 000km/raz za 100 000km skontrolovat.Passsssssat napísal:Ja viem tak že rozvody OHV sú úplne bezúdržbové, ale OHV určite neni riešený ozúbenými kolieskami ale tzv. tyčkami lebo vačkový hriadeľ je v kľukovej skrini a nie v hlave valcov. Keby to bolo ozúbenými kolieskami tak by musel byť ešte niaky hriadeľ aj v hlave. OHV zvykli mať väčšinou len krátku reťaz.
P:S:tie tyčky nepohanajú vačku,ale vačka pomocou nich dvíha vahadlá.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných