Renault Thalia 1.4 55kw benzín - ťažké ranné štarty
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39 Zdieľať na Facebook
Renault Thalia 1.4 55kw benzín - ťažké ranné štarty
Zdravím, v poslednej dobe, ako sa teplota znižuje a vlhkosti vonku pribúda, mam problémy ráno auto naštartovať. Trvá niekedy aj pol minúty kým naštartuje, pričom točím štartér max 7-10sekund na 3x (štartér točí normálne, čiže baterka je ok). Zaujímavé je ze auto cez leto ani zimu predtým nejavilo žiadne podobne príznaky, štartovalo vždy na supu. Taktiež keď už s nastartovanym autom prejdem pár kilometrov, štartuje na brnk.
Treba spomenúť že cez leto som prešiel zajaca, ktorý mi úplne rozflakal spodny kryt pod chladičom (Thalia nemá kryt motora), a teda má napadlo ci to nespôsobuje práve ten kryt, keďže sa dostáva do motoru ľahšie vlhkosť. Dalej na napadá snimac teploty, cievka, snímače vzduchu pripadne motýlik aj keď keby je vadný ten, asi by som nenastartoval. Na palubovke nesvieti nič, a diagnostiku nemám. Menené boli sviecky a svieckove kable.
Keď otočím klucikom do štartovacej polohy, je počuť zo zadu krátky zvuk palivového čerpadla, čiže to je tiež ok (palivový filter bol meneny 5tisic km dozadu). Nevie niekto co by toto mohlo spôsobovať? Ďakujem za odpovede.
PS: spomínaný problém sa nedeje vždy, ale väčšinou vtedy, keď je vonku zima a vlhko, hlavne po ráne. Poobede keď je už teplejšie auto nemá problém naštartovať.
Treba spomenúť že cez leto som prešiel zajaca, ktorý mi úplne rozflakal spodny kryt pod chladičom (Thalia nemá kryt motora), a teda má napadlo ci to nespôsobuje práve ten kryt, keďže sa dostáva do motoru ľahšie vlhkosť. Dalej na napadá snimac teploty, cievka, snímače vzduchu pripadne motýlik aj keď keby je vadný ten, asi by som nenastartoval. Na palubovke nesvieti nič, a diagnostiku nemám. Menené boli sviecky a svieckove kable.
Keď otočím klucikom do štartovacej polohy, je počuť zo zadu krátky zvuk palivového čerpadla, čiže to je tiež ok (palivový filter bol meneny 5tisic km dozadu). Nevie niekto co by toto mohlo spôsobovať? Ďakujem za odpovede.
PS: spomínaný problém sa nedeje vždy, ale väčšinou vtedy, keď je vonku zima a vlhko, hlavne po ráne. Poobede keď je už teplejšie auto nemá problém naštartovať.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Na prvý pohľad to vyzerá že RJ nevie že sa znížila teplota.Ťo by znamenalo že dostáva nesprávny údaj teploty.Ale možností je vždy viac z podobným efektom a spomeniem iba jednu nie celkom známu,keď vada druhej lambdy spôsobí zámerné takéto správanie čím donúti majiteľa skôr neskôr k návšteve servisu.Inak by vec ignoroval.Takže...diagnostika,logovanie štartu a preskúmanie parametrov
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39 Zdieľať na Facebook
Laco, motýlik je odborne nazývaný aj ako snímač impulzov klukového hriadela. Čo sa týka presprejovania kontaktov, zajtra to vyskúšam a uvidíme, ale skôr sa prikláňam k tomu čo si myslí mhlavaty keďže to dáva zmysel. Naštastie na tomto aute sú len dva snímače ktoré odosielajú do RJ teplotu, snímač teploty nasávaného vzduchu, a snímač teploty chladiacej kvapaliny, vymením obidva a uvidíme čo to urobí, keďže stoja len pár eur. Toto auto má len jednu lambdu - pred katalyzátorom, kedže je to len Euro3. Niesom odborník ale dočítal som sa že lambda by takéto niečo skôr spôsobovala pri prevádzkovej teplote, ako za studena, ale neviem, uvidíme.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
- jaroslavelektro
- Príspevky: 353
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Dobrý deň , Ja sa vyjadrím iba ktým snímačom teploty je jasne že stoja iba par EUR ale je vám aj jasné že po namontovaní lacného aftermarketu snímača z vysokou pravdepodobnosťou zanesiete ďalšiu chybu do systému ? a potom budete riešili : NEŠTARTUJE A ZA JAZDY ZA Určitej TEPLOTY MOTOR škube , neskor to odnesiete normálne na opravu a sa budete čudovať prečo je ta oprava tak dráha v servise .
A bude to preto že bude sa riešiť naraz oprava 3 možno ja 4 veci a to už je dosť náročné zistiť kde je problém. A pritom na začiatku možno stačilo zistiť čo je vadné a vymeniť to za kvalitnú súčiastku nie za lacnú ktorá vydrží tak 2 týždne.
Snáď tu niesom sám kto tu pochybuje o kvalite dnešných dielov?
A bude to preto že bude sa riešiť naraz oprava 3 možno ja 4 veci a to už je dosť náročné zistiť kde je problém. A pritom na začiatku možno stačilo zistiť čo je vadné a vymeniť to za kvalitnú súčiastku nie za lacnú ktorá vydrží tak 2 týždne.
Snáď tu niesom sám kto tu pochybuje o kvalite dnešných dielov?
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pre elektronicu motora takmer výhradne platí že dávať jedine originál.Ak sú to veci na ktorých veľmi záleží ako sa bude motor správať,tak výlučne to čo tam patrí a bolo dané výrobcom.Inak tú istú vec kupujú ľudia dva razy,ak nie tri,kým sa poučia.Ibaže medzitým pokračuje oprava ktorá vlastne nemá zmysel,pretože treba preverovať všetko čo tam pokadilo kopec ľudí a už nikto nevie čo je dievča a čo chlapec.Ak je dosť práce,sa to automaticky odmieta ako práca,nech si to dorobia tí čo to zmrvili
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39 Zdieľať na Facebook
Presne ako povedal oco, kvalita dielov v dnešnej dobe nesúvisí s cenou ani značkou. Väčšina výrobcov aftermarketovych dielov dodáva aj tak diely do prvovýroby, na vlastné oči som videl ako napríklad originál rozvody od Audi sú len pre lepené rozvody INA, len s tým rozdielom že stoja o 40% viac . Co sa týka elektroniky, mam dobru skúsenosť s nemeckým výrobcom Hella, ktorý vyraba výlučne elektroniku a svetla do aut a ich diely rozhodne niesu lacne, dokonca sú drahšie ako OEM snímače, ktoré pre renault vyrába ERA. Mam od nich v aute snimac rychlosti už 4 roky a funguje perfektne. Nečudoval by som sa keby niektoré snímače od nich sú v prvovýrobe nejakých iných znaciek pokiaľ niekto ale kúpi shit typu maxgear alebo topran za 3€ tak sa nemôže čudovať že mu ten snimac prinajlepšom vydrží dva týždne.
Naposledy upravil/-a whiskeY11 v 11.10.2020 14:06, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 04.02.2020 18:23 Zdieľať na Facebook
Whiske
Ja som mal podobny problem čím väčšia vlhkost tým horší štart, pocas dažďa som nevedel naštartovať vôbec, vymenil som sviečky, kable, rozdelovač a nakoniec to bola cievka... od vtedy bezproblemove startovanie za kazdeho pocasia..
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
To je debata na dlho. Ale nie je ziadna vynimka, ze originalne cidlo senzor, regulator je lacnejsi originalny ako aftermarket. Napr. aftermarket senzor spatneho tlaku vyfukovych plynov s regulernej predajne kde samozrejme predavaju nahradne diely aj kvalitnych znaciek stal 85 euro, original z autorizaku stal 61 euro, aftermarket nevedel spravne merat to co donho islo vykazoval nespravnu hodnotu skreslenu, original pracuje na 0.001 baru presne, rozne tlakove cidla maju snad asi najvacsi problem s meranim tlakov a podtlakov na presnost a potom tam neustale vyskakuje problem lebo maju problem merat detailne s cim potrebuje pracovat rj. Je problem ci vedia pracovat s 0.01 alebo s 0.001. Topran a podobne znacky o tom aj skoda reci mal som minuly tyzden v ruke regulacny ventil pre turbo znacky topran on sice elektricky vyzera vyborne aj nebude hlasit chybu ale mechanicky co sa tyka regulacie samotneho podtlaku bol mrtvy, nepouzitelny a bol to novy diel. Kupis novy, vymenis, namontujes a problem je stale aktualny, originalny diel do prvovyroby tam je pierburg ona sa automobilka za to nehanbi vsak je na tom diely napisane pierburg a ten bol kupeny a funguje vyborne.
Dalsia vec pri ktorej pri nakupe roznych cidiel a senzorov pozor je ze diel vyzera rovnako dajme tomu pre mercedes tlakove cidlo lenze diel sa ma kupovat podla VIN cisla presne co tam patri lebo mozu byt rozdielne rovnako vyyerajuceho cidla moze byt 8 druhov. Vyzeraju rovnako pre 250cdi aj pre 320cdi aj ci meria tlak na dvoch roznych miestach lenze su rozdielne na aku hodnotu su postavene. V internetovom katalogu si ludia kupia cidlo lebo tak isto vyzera ale nie je to to co tam ma ist a bude merat nezmysel a sa clovek potom zamota co je vlastne na tom aute problem.
Dalsia vec pri ktorej pri nakupe roznych cidiel a senzorov pozor je ze diel vyzera rovnako dajme tomu pre mercedes tlakove cidlo lenze diel sa ma kupovat podla VIN cisla presne co tam patri lebo mozu byt rozdielne rovnako vyyerajuceho cidla moze byt 8 druhov. Vyzeraju rovnako pre 250cdi aj pre 320cdi aj ci meria tlak na dvoch roznych miestach lenze su rozdielne na aku hodnotu su postavene. V internetovom katalogu si ludia kupia cidlo lebo tak isto vyzera ale nie je to to co tam ma ist a bude merat nezmysel a sa clovek potom zamota co je vlastne na tom aute problem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pod to sa dá podpísať.Niektoré sondy sú velmi presne kalibrované,tých tlakových sa to určite týka.Že nejaké teplotné čidlo má rozptyl výroby 20-30% ale to sú triviálne veci.U mnohých je presnosť nutná.Ak je aftenmarket rovnocenný,je to zázrak a čo bude záleží už iba od toho ako to zpracuje RJ.Ale je to prvý dobrý krok k priekaku.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných