Renault Megane II Grandtour - vysoká spotreba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Renault Megane II Grandtour - vysoká spotreba

Príspevok od používateľa salomen30 »

Zdravím.Mám Megane II Grandtour 2003 1,6 16V a začal cucať dosť benzínu.Spotreba tak 10-11 litrov-80 percent mesto a jazdím teraz jemne len na spotrebu.Cítiť silný zápach benzínu z výfuku.Sviečky sú čierne ale nie je to moc veľký nános.Kompresné tlaky som meral tie sú v poriadku premeral som aj cievky hodnoty :
1 2 3 4

Primárne vinutie: 1.0 0.9 1.0 1.0

Sekundárne: 9,62 12,52 12,90 10,55
Napadajú ma len prasknuté zvody a z toho je zblbnutá lambda prisávaním falošného vzduchu alebo vadná lambda ako taká.
Pozeral som Lambdu zatiaľ len tak predbežne ELM327 čkou na voľnobehu skáče na Lambde 1 napatie v tých cykloch od nuly po 0,7 V a ukazuje aj korekciu paliva.Lambda 2 je stále na 0,7 V a korekcia paliva žiadna.Do týchto Lambda sond sa vobec nevyznam tak sa pýtam ako najlepšie diagnostikovať ich funkčnosť alebo celkovo ako riešiť tento moj problem.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

A vysoký tlak paliva prípadne aj zlý snímač teploty by to nemohol robiť???
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Veru to bude zatiaľ asi najrozumnejšie hodiť to na normálnu diagnostiku a tym vylúčiť aj všetky snímače čo majú dočinenia zo spaľovaním ako tlak v sacom,teplota v sacom a pod.
dark17
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 17.04.2010 08:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dark17 »

kto ma tip na dobru diagnostiku na toto vozidlo? V okoli Nitry, nie do Renaultu. Aby nebola reklama pripadne do sukromnej spravy, diky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Skús si pomôcť aspoň diagnostikou VCDS,tak je aj možnosť OBD II a hlavné veličiny ukazuje. Lambda je dobrý ukazovateľ ale klasická diagnostika dáva na jej prácu nedostatok informácií,ale orientačne to stačí.Ideálne je pozrieť priebeh osciloskopom,ten dáva úplne všetky informácie.Tlak paliva,funkcia variabilnej vačky,hodnoty predstihu a reakcie na otáčky,čidlá detonačného spalovania,tamje vecí na preverenie vcelku dosť.Na výpadok niektorých signálov reaguje RJ znížením výkonu,takže treba brať do úvahy všetko,aj kombinácie (súbeh) dvoch záležitostí.Riešenie sacieho traktu je tam taká,že ozaj nie je problém prisávanie aby krásne uniklo pozornosti už iba pre hlúposť ako je to urobené.Najrýchlejšie je zhodiť celý sací trakt,velmi pozorne si prezrieť všetky spoje vrátane utesnenia vstrekovačov.Ja osobne by som odmeral aj tlak vo výfuka
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Neviete mi niekto povedať aké sú približné hodnoty tlaku nasávaného vzduchu a teplota nasávaného vzduchu na tomto motore?Alebo kde by som sa dopátral k nejakej tablke z hodnotami?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tlak a teplota.Benzínový atmosferický motor,tj na začiatku pred štartom bude tlak rovný atmosferickému a teplota takmer identická s teplotou vody aj paliva.Po štarte sa nič dramatický nezmení,tu niet čo skúmať na hodnote.Pokial už je dôvod o to čo sa v saní deje tak je to problematika pulzácie,tá ovšem nie je pre rýchle zmeny kontrolovatelná ničím iným ako osciloskopom prestredníctvom tlakovej sondy.O čo tu ale kráča,je hodnota prietoku.
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Zaujímavé teplota nasávaného vzduchu je pri zohriatom motore cez 50 stupňov.
bombalino
Príspevky: 1721
Dátum registrácie: 28.11.2010 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bombalino »

dark17 napísal:kto ma tip na dobru diagnostiku na toto vozidlo? V okoli Nitry, nie do Renaultu. Aby nebola reklama pripadne do sukromnej spravy, diky.
Ak ti to nije ďaleko do PN jednoznačne Ti odporúčam p.Šútovského z Brunoviec.A nielen na Renault.Len sa treba objednať. :2f93:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

salomen30 napísal:Zaujímavé teplota nasávaného vzduchu je pri zohriatom motore cez 50 stupňov.
a co je na tom divne ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Aké majú byť teda hodnoty?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Konkrétnu presnú hodnotu asi nenapíše nikto,ale rozhodne to nemôže byť 50°C.Bežne je táto teplota u PD motorov v plnej prevádzkovej teplote okolo 34/35 °C a čo som tak narýchlo nazrel do archívu zákazníkov, Fabia v plnej teplote bola 30°C a merané bolo v lete
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

No uvidím.Kedže údaj o teplote nasávaného vzduchu má tiež čo to spoločné z miešaním paliva a tým pádom aj spotreby tak odskúšam najprv snímač či neblbne a potom jedine prejsť celé nasávanie či niekde neprisáva teplý vzduch z motora pretože iný dovod na takéto hodnoty ma nenapadá.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

schvalne sa nato pozrem na mojom aute zajtra, aj nalogujem...mne sa zda, cosi cez 30C mal vstup, ale to bolo na nejaky cas vonku odstavenom aute, vypnutom motore a vonkajsej blizko 0C, takze zato mi 50C neprislo zvlasne...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Čo je vlastne za údaj snímač podtlaku v sáni?Načo slúži a aké má mať hodnoty?

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných