Renault Megane II 1.6 16V 2003 - nastavenie rozvodov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Renault Megane II 1.6 16V 2003 - nastavenie rozvodov

Príspevok od používateľa salomen30 »

Zdravím.Vedeli by ste mi niekto analyzovať tento priebeh synchronizácie vačky s klukou? Signál z vačky sa kryje z každou druhou synchronizačnou značkou z Kľuky ale neviem ako presne sa to má prekrývať..Vďaka.

https://www.youtube.com/watch?v=maADWLM0uQY
Naposledy upravil/-a salomen30 v 04.05.2014 08:47, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tu je klasickĂ˝ prĂ­klad
Obrázok
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Z toho mojho priebehu sa neviete niekto vysomáriť?
lauryl
Príspevky: 338
Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lauryl »

Čisto teoreticky to môže byť spôsobené aj tým, že to video je súkromné a nikomu inému okrem teba prehrať nepôjde...
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Chybička se vloudila.Už by mal byť funkčný link.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nik iný ako ty sa z toho nemôže vysomáriť,video nie je prístupné

Frekvencia na kluke dá odpoveď koľko je signálov na 360°
Na obrázku sú dva signály kľuky na jednu obrátku (1 obrot valu korboweho) a k tomu dva signály z vačky z ktorých má každý valec iný aby RJ okamžite vedela polohu

Ak je jedna kľuka na dve vačky,je to správne ak je na kluke iba jeden impulzový bod (zub alebo pod.),to zistíš porovnaním otáčiek a počtu impulzov
Vačka dáva vždy na jednu otáčku toľko impulzov koľko je valcov,čiže tu 4x
Posunutie je samozrejmosť,vyjadruje predsa časové posunutie a ak máš softwérové pravítka tak to ide merať a porovnávať či nie je poškodené koleso odkial sa sníma impulz prípadne či nie je povolené,prípadne poškodenie na zotrvačníku,malá alebo veľká medzera pod snímačom..Ideálne je si zohnať oscilogram k tomu motoru
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

No však toto musím sa niekde dostať k oscilogramu na tento konkrétny motor.Signály vyzerajú byť v poriadku nedeformované len netuším v akom bode presne sa ideálne pretína signál z vačky zo synchronizačným zubom z kluky.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

chcelo by to zmeniť veľkosť signálu, aby sa na obrazovku zmestili dve otočky kľukového hriadeľa a vtedy by si pekne videl, kde sa signály pretínajú, pekne pravidelne
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Ktorý je vlastne synchronizačný na obrázku 1 ? alebo 2 ?

http://leteckaposta.cz/922395564
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

[img]http://i.imgur.com/yS0lJSg.jpg[/img]

Pozrel som prvé video,a mám názor že nemá chybu.Ale...tu treba upozorniť že jediné konštatovanie je na úrovni že má štandardný tvar a je v poriadku.O čo ale kráča v otázke,je to,či sú tie dva signály synchrónne.Nesmieme zabudnúť že pozícia kedy vynechaný zub zanechá výkmit je závislý od konkrétneho vyhotovenia,typu snímacieho prvku a tu neexistuje jednotnosť.Bez reálnej vedomosti čo presne robíme vieme zhodnotiť iba tú korektnosť signálu,že nie je rušený,deformovaný atd. čo ovšem je dôležitá informácia dávajúca odpoveď na správnosť čidla ale aj či nie je poškodený element z ktorého sa signál sníma,či je správna medzera snímača od kolesa alebo či nehádže.Ale napr posunutie snímacej dosky na kluke,resp pootočenie vačky voči unášaču,vymlátený klínek, môže spôsobiť že celú vec zle vyhodnotíme.Preto je rozumné a lepšie začať klasickou diagnostikou,z nej si vyhodnotiť čo sa dá a týka hodnôt,a v prípade potreby si pozrieť korektnosť signálov oscilom.Je dobré poznať rozdiel v tom ako ho vyprodukuje snímač a ako ho "vidí" RJ,lebo to často spôsobuje problém napriek tomu že na prvý pohľad sa javí všetko OK,signál vôbec nespustí činnosť koncových stupňov.Je to široká téma ktorú kto vie ako hľadať nájde v knihe Osciloskop v dielenskej praxi od Štepána Jičínskeho ktorá oskenovaná lieta na nete
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Veď to je to že ja by som potreboval práve tu synchronizáciu.
Roberbo
Príspevky: 428
Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roberbo »

Pozrel som si to video aj ja,

Rada - ak chcem do buducna poslat taketo video treba pre uplnost - bud napisat, alebo viditelne zobrazit aj casovu zakladnu..

Co sa da z toho videa zistit..
Dal som si to prevzorkovat a az potom bolo vidiet aj casovu zakladnu, si ju mal nastavenu na 10ms..
Co to teda znamena:
Spocitanim CELKOVYCH poctoV amplitud dochadzame k zaveru, ze mas 58zubov na zotrvacniku..a podla videa za cas 82ms a tym sa vieme posunut dalej,
Matematicky:
1/82 = 0.012195x1000(a mame sekundy) = frekvencia 12.195Hz, sekundy x 60 mame za minutu - cize otacky motora boli okolo 731ot/min

Takze vieme, co mas za jednotku,

Co sa tyka impulzu polohy vacky, tak tam ten snimac funguje presne naopak nez si ludia myslia, nakolko je elektronicka, a drzi si maximalnu hodnotu na zaklade toho, ze bez vytvorenej "prekazky", permanentny magnet na opacnej strane snimaca vytvara napatie a to je zosilnene a spatne "urezane" preto tie krasne obdlznikove tvary...

A az polohou vacky sa vytvori "zabrana" a impluz na osciloskope vtedy skoci k nule...
A odpoved..>>>Veď to je to že ja by som potreboval práve tu synchronizáciu

Takze uz vies, coho sa mas chytit. A z tychto info to vies aj matematicky previest na stupne, nakolko veci pohybujuce v motore su dane..

Nic to nemeni na fakte, ze si nenapisal, aky problem vlastne riesis..atd..Osobne tam ziaden problem nevidim.

V tomto pohlade je to aj odo mna, len skor vyukova tema..

Lebo poloha vacky voci kluke cez osciloskop znamena, ze uz mas minimalne aj diagnostikou overne dalsie fakta a osciloskopom sa uz len potrebujes pohnut dalej..Pripadne opacne, nemusis vediet vobec nic, len potom MUSIS pouzit este externy vstup ...a podmienku pre casovu zakladnu a tym uz podmienis dalsiu zavislost ....

Cele je to na dlhsie, ..
Naposledy upravil/-a Roberbo v 05.05.2014 23:37, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Musel som som sa usmiať,ale máš úplne pravdu,je to výuková téma.Ano je to 60 zubov,dva vynechané.Aj bez kalkalačky to je je jedna perioda = 6°na kľuke. vačka je Hall,preto signál iného tvaru. Nutne to nejde tieto veci robiť bez jasnej vedomosti čo robíš,a ako veci fungujú.Takže ešte trocha teórie..kluka (jej signál) určuje pre RJ polohu piesta.Vačka určuje poriadie zapalovania a oznamuje ktorý piest je v ktorom pracovnom cykle.Preto je ten signál taký cik cak,lebo každý piest (zdvih) má určenú inak postavenú dvojicu signálov,preto tie rozličné rozostupy.To umožnuje rýchle určenie pozície a patričného valca na identifikáciu.Na určenie poradia by stačila aj jediná značka vačky,ale motor by na určenie pozície potreboval plné dve otáčky. Tak ako Roberbo píše,Hall dáva pravoúhlý signál podla tvaru kulisy z ktorej sa sníma.Ja nevidím zmysel sa synchronizácii viac venovať touto formou.Ak bol urobený záznam (video 1) tak to znamená že po vzhliadnutí tvaru ktorý je OK,tu už niet čo riešiť zo synchronizáciou..Roberbo sa už určite smeje a vie prečo.Možno by inak prebehlo všetko ak by bola vedomosť čo sa vôbec rieši za problém
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Riešim už dosť dlho neznámy problém z uchlastaným motorom a spotrebou ako trojliter takže skúšam vylučovacou metodu a teraz sú na rade rozvody teda nastavenie.Chcel som najskor uprednostniť túto metodu pred mechanickou kontrolou rozvodou.

Takže neviete mi teda niekto priamo povedať či sú dobre alebo zle nastavené nech sa pohnem ďalej.

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných