Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

martin100000
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 09.07.2013 20:22
Zdieľať na Facebook

Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa martin100000 »

Dobrý deň vážení, chcel by som sa tu trochu informovať...
Nakoľko predchádzajuce auto už kľaklo a oprava bola značne nerentabilna, tak som sa obzeral po niečom novšom a zaujal ma tento renault. Je to renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour, nájazd 74000 kilometrov.
Zaujímajú ma nejaké skúsenosti, pripadne problémy s týmto modelom. S renaultmi som doteraz nemal absolútne žiadne skúsenosti, tak preto tu píšem. Jedine čo viem, za prevodovka EDC je dvojspojka ako Dsg a ten motor je z Nissanu😁.
Vďaka za odpovede ku danej téme.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ak to má reálne kilometre, tak by to mohlo jazdiť teoreticky bez problémov...
Ale ak sa to začne srať, tak budeš aj plakať, lebo je to auto plné elektroniky a modernej techniky.
Servis dnes nerobí za modré oči, náhradné diely nie sú lacné a tomu bude zodpovedať cena údržby.

Ak sa smiem spýtať čo si mal doteraz aby sme boli v obraze ohladne toho ako komplikovanú techniku to malo???
Lebo dnes platí že čím novšie tým viac komplikovanejšie a to sa nejak nezlučuje s nízkymi nákladmi na servis...
Naposledy upravil/-a ivko1 v 30.08.2023 16:27, upravené celkom 1 krát.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa fzubaty »

Ten motor ma 205 koni a 280 NM. Motor je dobry. Prevodovka je mizerna, ako dvojspojka. Je to este horsie ako DSG.
martin100000
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 09.07.2013 20:22
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa martin100000 »

ivko1 napísal: 30.08.2023 16:23 Ak to má reálne kilometre, tak by to mohlo jazdiť teoreticky bez problémov...
Ale ak sa to začne srať, tak budeš aj plakať, lebo je to auto plné elektroniky a modernej techniky.
Servis dnes nerobí za modré oči, náhradné diely nie sú lacné a tomu bude zodpovedať cena údržby.

Ak sa smiem spýtať čo si mal doteraz aby sme boli v obraze ohladne toho ako komplikovanú techniku to malo???
Lebo dnes platí že čím novšie tým viac komplikovanejšie a to sa nejak nezlučuje s nízkymi nákladmi na servis...
Doteraz som mal Ford focus II combi 1,8 tdci 2008,kľaklo tam palivové čerpadlo a samozrejme piliny nasali aj vstreky, oprava aj s náhradnými dielmi vychádzala okolo 3000€,takze auto šlo na odpis.
martin100000
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 09.07.2013 20:22
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa martin100000 »

ivko1 napísal: 30.08.2023 16:23 Ak to má reálne kilometre, tak by to mohlo jazdiť teoreticky bez problémov...
Ale ak sa to začne srať, tak budeš aj plakať, lebo je to auto plné elektroniky a modernej techniky.
Servis dnes nerobí za modré oči, náhradné diely nie sú lacné a tomu bude zodpovedať cena údržby.

Ak sa smiem spýtať čo si mal doteraz aby sme boli v obraze ohladne toho ako komplikovanú techniku to malo???
Lebo dnes platí že čím novšie tým viac komplikovanejšie a to sa nejak nezlučuje s nízkymi nákladmi na servis...
Má to reálne kilometre, trochu som ho preveroval v u nášho predajcu renault, a posledný servis tam bol v apríli tohto roku, keď sa menil motorový olej
martin100000
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 09.07.2013 20:22
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa martin100000 »

fzubaty napísal: 30.08.2023 16:27 Ten motor ma 205 koni a 280 NM. Motor je dobry. Prevodovka je mizerna, ako dvojspojka. Je to este horsie ako DSG.
A ako je na tom so spoľahlivosťou?
martin100000
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 09.07.2013 20:22
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa martin100000 »

martin100000 napísal: 30.08.2023 16:43
fzubaty napísal: 30.08.2023 16:27 Ten motor ma 205 koni a 280 NM. Motor je dobry. Prevodovka je mizerna, ako dvojspojka. Je to este horsie ako DSG.
A ako je na tom so spoľahlivosťou?
Myslím tú prevodovku
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Keď Renault, tak diesel a manuál
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa fzubaty »

Suhlasím. Ideálne 2.0 Dci. Ten je top.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa ivko1 »

martin100000 napísal: 30.08.2023 16:40 Doteraz som mal Ford focus II combi 1,8 tdci 2008,kľaklo tam palivové čerpadlo a samozrejme piliny nasali aj vstreky, oprava aj s náhradnými dielmi vychádzala okolo 3000€,takze auto šlo na odpis.
Vidíš ako to je, to nebolo 3000€ preto, lebo to bolo staré ojazdené auto, ale preto, lebo dnes sú také ceny, aj ked sa mi to zdá trochu ozaj prestrelené, ale možno sa tam toho malo opravovať trošku viac ako si napísal.

U moderného auta, máš každú chvílu hlášku "do servisu" lebo to, lebo hento...
Teraz bol u mna kamoš čo má Brambor 116D 2010, bolo treba resetnúť servisný interval predných brzd a keby bol človek ozaj neznalec, tak musí ísť do servisu, kde by to resetli ale samozrejme nie ZADARMO.
No a ono tam tých servisných intervalov je ale 6-7 a teraz si predstav že pre každú chujovinu tam musíš ísť a vždy zaplatiť...
Vieš kolko mám ja servisných intervalov na aute??? Presne NULA!!! Ani na olej...
Brambor má predne brzdy, zadné brzdy, brzdovú kvapalinu, olej,...

Môj predpoklad je ten, že chceš aby si do servisu dával čo možno najmenej, ale to si si potom vybral príliš moderné a komplikované auto.
Verím že tlačíš aj na čo najnovšie auto (z hladiska teorie že bude potrebovať menej často servis), ale to je velmi diskutabilná informácia. Ale aj tu sa dá kúpiť nejaká Toyota s 1.6i
Dnes má lacný servis také auto, kde si vieš veci vyriešiť svojpomocne, alebo za pomoci nejaké kamoša, ak musíš do servisu tak ťa ošklbú ako hus tak či tak.

Uvediem príklad, čo myslíš zvládne trošku zručný človek poriešiť zadné brzdy ak je zadná ručná brzda mechanická?
A teraz mi povedz či to tiež zvládne ak je zadná ručná brzda elektrická a treba k tomu diagnostiku a po výmena vykonať nejaké servisné nastavenie...
Nezvládne lebo nemá diagnostiku. Bude musieť do servisu, kde mu vymení diely, ktoré budú predražené (dôvod tu nebudem vysvetlovať po 500x) a ešte mu musíš zaplatiť za prácu.
No sám to človek zvládne napríklad do 100€, ked to pôjde cez servis, tak to lahko skončí na 250€...
Takže 150€ v p<>i, len preto že si človek ZLE vybral na začiatku...
Ja mám klasický benzinák atmosféru, sviečky si viem vymeniť s prstom v nose. Keby som mal moderný diesel a je tam problém so vstrekmi tak s tým doma neurobím nič aj ked nie som lavý...
Rozumieš tomu čo ti vysvetlujem?

Vieš do čoho by som šiel ja z hladiska maximálnej jednoduchosti?
Mazda 6 GH 1,8i 88kW nejaká 2010-11, bez priameho vstrekovania, bez variabilného časovania, bez turba, s klasickou ručnou brzdou, s klasickou spínačkou a obyčajným klúčom a nie nejakým poyebaným elektronickým klúčom a elektrickým zámkom volantu.
Skrátka maximálne primitívne ako len môže byť!!! Ak sa ti žiada trochu modernej technologie z hladiska telefonu, tak originálne radio vieš vymeniť za niečo moderné (nejaký Pioneer) čo bude komunikovať kludne bezdrôtovo a celá tá sranda bude tak za 7-800€ vrátane adpetéru, rámika a montáže.
Pri kúpe sa zamerať na stav karoserie a bez rozmýšlania vykonať prevenciu proti korozii = nečakať až sa začne objavovať problém.
To auto by mal vedieť opraviť každý "lojzo" lebo na to nemusí mať vyštudovanú jadrovú fyziku ako v prípade tých súčasných áut
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa easyridersvk »

fzubaty napísal: 30.08.2023 18:16 Suhlasím. Ideálne 2.0 Dci. Ten je top.
od 2011 a vyssie..to uz ma vychytane muchy
tuninka
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa tuninka »

2,0 DCI 110kW mám v Lagúne 3 grandtour a je ozaj super
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Pri väčšom počte km /okolo 300kk/,údajne hrozí pretočenie motora, na šálkac h.
Volakedy bol problém s malými olejovými filtrami, ale čo počúvam posledné roky, fakt je veľmi dobrý.
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Ahoj , kolega to má , pravidelne mení olej 10 tisíc , prevodovka 50 tisíc , moment nájazd 287tisic dlhé trasy - do práce do Nemecka všetko pôvodne ,
martin100000
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 09.07.2013 20:22
Zdieľať na Facebook

Re: Renault megane 2017 1.6 tce edc gt grandtour

Príspevok od používateľa martin100000 »

miroslav114 napísal: 31.08.2023 13:14 Ahoj , kolega to má , pravidelne mení olej 10 tisíc , prevodovka 50 tisíc , moment nájazd 287tisic dlhé trasy - do práce do Nemecka všetko pôvodne ,
A kolega nespomínal nejaké problémy s prevodovkou? Lebo len tu čítam, že je celé zle a atď...

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných