Renault Megane 2000

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Hlasovanie ukončené 28.05.2020 16:07

3
18%
14
82%
 
Celkom hlasov: 17

xdaile
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51
Zdieľať na Facebook

Renault Megane 2000

Príspevok od používateľa xdaile »

Dobrý deň,
chcel by som radu k tomu či sa mi oplatí ešte udržovať staršie auto pri živote alebo či sa mám skôr nato vykašľať a poobzerať sa po niečom inom(poprípade rada po čom by som sa mal obzerať taktiež poteší)
jedná sa o vozidlo Renault mégane combi r.v 2000 1.9dti najazdených cca 289k km

menené boli - rozvody cca rok dozadu, ložiská vzadu, brzdy vzadu, brzdové trubky, prevodovka + spojka atd. (toto boli najväčšie opravy) + nedávno boli robené výfukové zvody ( do mot. priestoru prenikal dym - oprava spočívala v zacelení netesnosti pomocou spletenca)
momentálne mám k tomu prakticky nové takmer všetky gumy(zimné + letné)

Som študentom VŠ takže financie taktiež hrajú podstatnú rolu a podľa všetkého diely k tomuto autu nie sú zrovna najlacnejšie(výmena rozvodov podľa mechanika výjde 1/2 na obdobné auto škoda Octavia 1,9tdi I.gen) a podobne to bolo so všetkým.

Momentálne bude pravdepodobne opäť nutná výmena prevodovky - ostala zaradená 5 a nejde vyradiť + už dlhšie vyskakovala za jazdy v nižších otáčkach, naposledy som ju zaradil len vďaka medziplynu(taktisto som ju vtedy aj vyradil - potom sme to doma šli pozrieť s otcom a už to nešlo vyradiť).

Za normálneho režimu(bez koronavírusu) som každý týždeň 1x spravil trasu BN->Brno(4 ľudia + batožina) a späť pričom auto 3-4 dni stálo v Brne a počas víkendu jazdilo.

V skratke v poslednej dobe to bolo celkom dosť investovaných peňazí, no aj tak sa mi opäť pokazila už raz opravovaná vec.
Ako pracujúcemu by mi to nevadilo až v takejto miere, no ako študent to dosť cítim. Chcem sa preto spýtať či to ešte má význam alebo sa mám nato už vykašlať a poobzerať sa po niečom novom. Viem že bez fotografií všetkých možných vecí mi moc neporadíte, no beztak by som ocenil aspoň akú takú radu(ešte sa plánujem poradiť s mechanikom ktorý ho posledné 4 roky riešil no momentálne som sa nudil a prišlo mi zaujímavé sa spýtať tuna).
Ešte dodám že auto je prvé 4 roky bez garáže(dovtedy bolo garážované)korózia síce už je viditeľná no nie je to nič hrozné.
So samotným motorom neboli nikdy žiadne problémy, no obávam sa vecí ako turbo tesnenia atd., predsa len to už má 289k km a 20rokov.
V prípade rád k niečomu inému - hore som popísal načo auto využívam. Zatiaľ sa mi najviac pozdáva k tomu vhodná Honda Accord 7 a 8sma generácia 2.2(oba dieslové motory). Pravdepodobne by som bol schopný zbaviť sa terajšieho auta ->tým pádom znížiť výdavky + niečo zarobiť a poriešiť niečo nové.
Taktiež dôvod prečo uvažujem o zmene auta je že by som chcel niečo pohodlnejšie a trocha aj modernejšie pre posádku(častokrát veziem iných-nových ľudí a predsa len človek pôjde radšej v novšom aute).

Som si vedomý že je to primálo informácii na celkové posúdenie no predsa rád si prečítam vaše názory.
Čo myslíte? Resp. čo by ste robili vy?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Študent bez príjmu a zarúbeme rovno do strednej triedy s 2,2 litrovým dieslom? Ale tak keď si spolucestujúci priplatia za lepšie prečo nie...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Úplne na rovinu poviem názor...špekuluješ ako dať lajnu jednu velkú facku.To Dti je motoricky ozaj dobré,veľmi úsporné a pokiaľ ma neklame pamäť je tam vodou chladená turbína.Pokiaľ nemá problémy z koróziou tak by som sa ho držal ako kliešť kým sa dá.Nič proti Honde,ale sú to dva svety a v prípade študenta to vidím jednoznačne - nešpekulovať,je to koledovanie o problémy
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

mna by technicky zaujimalo naco je dobry medziplyn pri radeni zo stvrteho prevodu na posledny piaty (hento auto nema sest prevodov ; medziplyn sa pouziva len pri radeni z vyssich prevodov na mensie, inak je neziaduci a nutne sposobuje zhorsenie radenia ked su dochramane synchrony pretoze motor ma vyssie otacky sposobene medziplynom ktore je treba "spracovat").

Pridavam sa k rade udrzat sucasne pri zivote dokial to pojde s danym prijmom. Totizto nakup Hondy Akkord Sedem nebude za tisic ani dvetisic eur, a to ze je to Honda este absolutne nezarucuje ze do toho auta nebude treba nasypat daleko viac penazi nez do sucasneho Meganiku na ktory pouzite suciastky stoja takmer nula cela prd.
xdaile
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xdaile »

úplne bez príjmu samozrejme nie som - mám niečo mesačne, ale hlavne kým som jazdil do Brna to auta si viac menej dokázalo zarobiť na veľkú časť jeho nákladov samo - čo by ale dokázalo pravdepodobne aj iné
prečo by mal byť 2,2 problém? však to o moc väčší motor nie je(nemal som ho nikdy som v aute s takým motorom nesedel ale nie je to zrovna 3.0)

práve úspora na spotrebe bol jeden z dôvodov prečo som premýšľal nad výmenou auta (od poslednej výmeny prevodovky šla spotreba hore pretože mechanik nezohnal typ aký tam bol predtým) - v prípade terajšej výmeny už tam pôjde tá pôvodná aj keby mám čakať 3 mesiace kým sa niekde objaví.
Pravdepodobne dám na užívateľa mhlavaty a nechám si ho ešte nejakú dobu.

ten medziplyn... no skúšal som proste zaradiť a prvý krát sa ozvali pazvuky z prevodovky ako keby som ani nepoužil spojku, skúsil som vymačknúť spojku a znova zaradiť no už som cítil že to bez tak nepôjde, tak som skúsil medziplyn a približne v otáčkach kde by sa to mohlo pohybovať (dajme tomu pri 80tke 1800 cca) som ju tam dostal

Tá uváha zmeniť auto prišla z toho že som necelý mesiac dozadu menil hrdzavé brzdové trubky a v ten istý deň ako odišla prevodovka som dal spraviť defekt.(nijako to spolu nesúvisí len som proste začal premýšľať a chytať nervy na auto)
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Doma jazdíme rovnako starého francúza ešte navyše s plynom a proste tie náklady tam budú vždy. Nové, staré vždy bude niečo. Ak sa tebe nepokazí auto tak do teba napáli niekto, lebo bude čumieť do mobilu a nedobrzdí. Ďalším(ani novým autom) si náklady nijako neznížiš.
Len mi nejako nejde do hlavy prečo meníš prevodovky? veď dám urobiť tú svoju a basta. To nie je že sa to neoplatí, to je o tom že kupuješ mačku vo vreci.
Je zaujímavé , že sa ti kazí prevodovka, pretože pri manuale to nie je práve najkazovejšia súčiastka na aute.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
xdaile
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xdaile »

Prvý krát odišla pretože sa predrala manžeta nejaká a vytiekol z nej olej(práve na ceste z Brna pričom sa to nesprávalo nijak čudno len proste tuším 5ťka začala robiť troška pišťaví zvuk ale nič hrozného, myslel som že prídem domov a dám to pozrieť no kým som prešiel trasu domov odpálil som ju - nadával som si zato veľmi dlho že som niekde neostal ale mal som v aute 3ch ľudí a nechcel som ich zdržiavať takže no..)
Druhý krát uvidím ešte len, ale ak to bude zas rovnaká manžeta asi ma klepne.
Kúpa druhej používanej je o dosť lacnejšia, oproti repasu a ten taktiež nemusí byť naveky - niekde na fórach čo som čítal ľudia strašili s poľskými súčiastkami.
Uvažoval som vtedy aj teraz o repase - ak ma výjde repas 400€ a druhá prevodovka 90€ tak to je myslím na zváženie.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Je rozdiel medzi poľskými súčiastkami a súčiastkami z Poľska!
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Prezraď ako si prišiel k sume 400eur? a čo si predstavuješ pod skovkom repas? Pretože prevodovky sa opravujú. Teda určí sa zlá súčiastka a vymení sa. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
xdaile
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xdaile »

Tak približne odhadom keď som si pozeral rôzne stránky ohľadom repasov prevodoviek(málo/veľa podľa Vás?).

Aký je podľa Vás rozdiel medzi slovom opravovať a slovom repasovať?
https://jazykovaporadna.sme.sk/q/8343/ <-podľa tohto v tom moc rozdiel nevidím. Možno tak v tom že pri repase sa väčšinou spomína komponent, kdežto pri oprave väčší celok alebo súbor komponentov ale to je len môj osobný názor.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prevodovka u tohoto Renaulta je riešená trochu čudne,zadné päťkové súkolie je za prepážkou a mazané žliabkom z plastu do ktorého súkolia v hlavnej skrini nahádžu olej a tak ho žliabok prevedie za prepážku kde steká.Ono je to ok kým je dostatok oleja.Ďalšia perlička prevodovky je možnosť skočenia dvoch prevodov súčasne.Jedno pozitívum je že prevodovka sa lahko robí lebo to je také hračkársky jednoduché,ale blbo sa vyberá lebo musí von spolu z agregátom.Je to také žabožrútke,ale zase treba povedať že sa to nerobí každý ďeň tak to kaká psík.Dielov za nula peňazí majú poliaci mraky,oni to nevyrábajú,takže blbé reči o zlých polských veciach treba preskakovať.Logicky pindá ten čo ešte aj v halierovom polskom svete kupuje u toho najlacnejšieho polského vola ...a to je tam 60 milion ľudí čiže majú desať ráz viac gaunerov než slovensko Kupuje sa výlučne od 100% predajcov ktorý majú stovky predajov,našiel som takého predajcu v cene cca 60 e.- bez dopravy

Opravovať a repasovať ???
V štáte kde existuje čiastočná GO na to neodpovie ani pánboh
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Repas je vlastne generálna oprava a mení sa pri nej všetko . ložiská, synchrony, púzdra - všetko čo vekom podlieha opotrebeniu, tak sa preventivne vymní. Oprava je že sa mené len poškodený diel.
Čiastočná GO je slovný zvrat podvodníkov a inzeráty s takto označenými výrobkami rovno zatváram.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
xdaile
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xdaile »

Ďakujem za info toto som netušil :)
Len tak mimochodom, dosť ste ma presvedčili na ten repas,
chcem sa spýtať ktorú z prevodoviek by ste radšej dávali repasovať

Na povale mám cca rok ležiacu JC5109 - prvá pokazená, za ten rok olej musel stiecť a tipujem že sa tam už iste objavila hrdza ale kto vie aké hrozné to je. S touto prevodovkou som mal ale o kúsok lepšiu spotrebu ako s tou čo mám v aute.

Druhú JC5132 mám v aute, no repas tejto by bol pravdepodobne zložitý keďže oprava sa robí čo viem tak že ide dole nápravnica, tým pádom by sa musela nápravnica zhodiť 2x(pri vybratí prevodovky, a pri jej vrátení) -> väčšie náklady

Taktiež kto vie v akom stave bude JC5109 keďže keď sa šla meniť už bola zadovážená druhá -> možno sa k nej nepristupovalo jemno.

Čo by ste urobili na mojom mieste?
xdaile
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xdaile »

mhlavaty napísal:Prevodovka u tohoto Renaulta je riešená trochu čudne,zadné päťkové súkolie je za prepážkou a mazané žliabkom z plastu...
Vedeli by ste poprípade odporúčiť aj miesto/človeka kde by túto prevodovku vedeli zrepasovať, keď viete o nej toľko?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To čo vždy,kúpil od 100% predajcu, hodil hore,nalial olej a zabudol.
Na konci prevodovky je dekel na tri skrutky,treba ho dať dole pozrieť akú "rezervu" v zodratí má päťkový synchron a dá sa celkom slušne odhadnúť km aj stav.

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní