Renault Kangoo 1.2 16v - chyby DF 112, DF165
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Renault Kangoo 1.2 16v - chyby DF 112, DF165
Ahojte,
mám u seba Kangoo, rv 2008, motor D4F, 180 tis km.
Motor po pár km stratí výkon, potom znovu obžije a tak sa to strieda.
Pri prvej návšteve motor išiel akokeby na 3 valce, 1-2 valec sa akokeby medzisebou hádali. Rovnaké chybové hlášky DF 112 a DF 165.
Osciloskopicky som si potvrdil nepravidelný signál na napäťových kábloch, obdržal som šľahu. Vymenené nové sviečky, nové vysokonapäťové káble NGK plus nový modul zapaľovania.
Po výmene ide motor zreteľne na 4 valce, otáčky kolíšu v rozsahu 30 ot.. Ale zase po pár km jazdy je výkon motora nerovnomerný.
Vykonané prečistenie palivovej sústavy. Počas jazdy sledované napätia lambda sondy. Keď motor funguje ako má, tak všetko ide ako hodinky, sonda vykazuje zmeny učebnicovo, na pridanie plynu ukazuje bohatú zmes (900mV), pri ubratí plynu klesne na 100 mV. Keď motor za jazdy stratí ťah, tak zošľapnutom plyne je sonda len na 20-30 mV, akokeby motor nedostával palivo (moja domnienka). Po vyhodení rýchlosti do neutrálu, otáčky motora zakolíšu a sonda je razom na 900 mV až sa po pár sekundách všetko vráti do normálu. Trvá minútu kým sa otáčky ustália.
Vykonané meranie tlaku paliva manometrom hneď za čerpadlom. na voľnobehu ako aj za jazdy. Na voľnobehu je tlak paliva 3,6 baru ako pribité. Za jazdy pod plynom je tlak 3,45 - 3,6 baru - ručička manometra prudko osciluje. Tlak paliva je spomínaných 3,45 - 3,6 baru aj v prípade, že motor ide dobre, aj v prípade, že motor stratí ťah, nemení sa.
Vstrekovače opticky rozstrekujú v poriadku.
Podtlakové hadičky sú v poriadku.
Vykonané meranie kompresie - hodnoty sú OK.
Skontrolované ozubenie na zotrvačníku pre signál otáčiek - čisté.
Keďže v kuse vyhadzuje DF 112, teda druhý valec, ostáva mi už len vstrekovač, ten sa opticky zdá byť v poriadku.
Nerozumiem DF 165, mne ju diagnostika vyhadzuje ako vynechanie zážehu z dôvodu znečistenia. Rozumiem tomu ako emisné kritérium, ale neviem si to spojiť.
Osciloskopické zobrazenie signálu z napäťových káblov nie je úplne ideálne.
Doplním - tlak paliva som meral aj pred rampou - 3,6 baru.
Čo vás napadá?
Ďakujem,
mám u seba Kangoo, rv 2008, motor D4F, 180 tis km.
Motor po pár km stratí výkon, potom znovu obžije a tak sa to strieda.
Pri prvej návšteve motor išiel akokeby na 3 valce, 1-2 valec sa akokeby medzisebou hádali. Rovnaké chybové hlášky DF 112 a DF 165.
Osciloskopicky som si potvrdil nepravidelný signál na napäťových kábloch, obdržal som šľahu. Vymenené nové sviečky, nové vysokonapäťové káble NGK plus nový modul zapaľovania.
Po výmene ide motor zreteľne na 4 valce, otáčky kolíšu v rozsahu 30 ot.. Ale zase po pár km jazdy je výkon motora nerovnomerný.
Vykonané prečistenie palivovej sústavy. Počas jazdy sledované napätia lambda sondy. Keď motor funguje ako má, tak všetko ide ako hodinky, sonda vykazuje zmeny učebnicovo, na pridanie plynu ukazuje bohatú zmes (900mV), pri ubratí plynu klesne na 100 mV. Keď motor za jazdy stratí ťah, tak zošľapnutom plyne je sonda len na 20-30 mV, akokeby motor nedostával palivo (moja domnienka). Po vyhodení rýchlosti do neutrálu, otáčky motora zakolíšu a sonda je razom na 900 mV až sa po pár sekundách všetko vráti do normálu. Trvá minútu kým sa otáčky ustália.
Vykonané meranie tlaku paliva manometrom hneď za čerpadlom. na voľnobehu ako aj za jazdy. Na voľnobehu je tlak paliva 3,6 baru ako pribité. Za jazdy pod plynom je tlak 3,45 - 3,6 baru - ručička manometra prudko osciluje. Tlak paliva je spomínaných 3,45 - 3,6 baru aj v prípade, že motor ide dobre, aj v prípade, že motor stratí ťah, nemení sa.
Vstrekovače opticky rozstrekujú v poriadku.
Podtlakové hadičky sú v poriadku.
Vykonané meranie kompresie - hodnoty sú OK.
Skontrolované ozubenie na zotrvačníku pre signál otáčiek - čisté.
Keďže v kuse vyhadzuje DF 112, teda druhý valec, ostáva mi už len vstrekovač, ten sa opticky zdá byť v poriadku.
Nerozumiem DF 165, mne ju diagnostika vyhadzuje ako vynechanie zážehu z dôvodu znečistenia. Rozumiem tomu ako emisné kritérium, ale neviem si to spojiť.
Osciloskopické zobrazenie signálu z napäťových káblov nie je úplne ideálne.
Doplním - tlak paliva som meral aj pred rampou - 3,6 baru.
Čo vás napadá?
Ďakujem,
-
- Príspevky: 459
- Dátum registrácie: 29.12.2006 08:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 29.01.2006 19:08 Zdieľať na Facebook
Ahoj,
vyskusal by som navzajom prehodit dva vstrekovace, ci sa zmeni valec, na ktory bude diagnostika pisat chybu..
Mne ked robilo podobne veci tak bol vadny vstrekovac, opticky rozprasoval ok, ale motoru sa nieco nezdalo.
Na diagnostike mi to pisalo chyby
DF110 - chod motoru - nebezpeci poskozeni
vynechavani zapalovani valec 2 - bez cisla chyby
Nemam odfotene cislo vstrekovacu, ale vrch bol fialovej farby..
Motor D7F
Ak to nepomoze, vyskusal by som odpojit vyfuk, ci sa nerozpadol kat..
vyskusal by som navzajom prehodit dva vstrekovace, ci sa zmeni valec, na ktory bude diagnostika pisat chybu..
Mne ked robilo podobne veci tak bol vadny vstrekovac, opticky rozprasoval ok, ale motoru sa nieco nezdalo.
Na diagnostike mi to pisalo chyby
DF110 - chod motoru - nebezpeci poskozeni
vynechavani zapalovani valec 2 - bez cisla chyby
Nemam odfotene cislo vstrekovacu, ale vrch bol fialovej farby..
Motor D7F
Ak to nepomoze, vyskusal by som odpojit vyfuk, ci sa nerozpadol kat..
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Výmena vstrekovača by mohla priniesť novú informáciu.Uvažoval som o možnosti žeby vstrek čural a pod. a motor nevie podobne vytvorenú zmes v príslušnom valci dobre spapať.Ale ak by došlo k detonačnému spalovaniu,okamžite by RJ sťahovala predzápal a to sa asi nedeje.Ale môže existovať vela foriem nesprávnej činnosti.Kat mi prešiel hlavou,v minulosti som zažil že sa kus spečenej voštiny v kate hore dole podla toku a tlaku plynov dostával do výtokového hrdla a dusil stroj.
Kolísanie otáčok svedčí o nerovnomernosti,a tá tam rozhodne je,RJ zasahuje a robí úpravu otáčok až keď odchýlenie presiahne určitý tolerovaný rozsah,inak malé odchylky ignoruje.
Ten signál lambdy naznačuje problém a asi by som z neho vychádzal a pozornosť venoval vstrekovaču
Kolísanie otáčok svedčí o nerovnomernosti,a tá tam rozhodne je,RJ zasahuje a robí úpravu otáčok až keď odchýlenie presiahne určitý tolerovaný rozsah,inak malé odchylky ignoruje.
Ten signál lambdy naznačuje problém a asi by som z neho vychádzal a pozornosť venoval vstrekovaču
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Veru aspon sa tak potvrdi alebo vyluci mechanicka vada vstrekovaca.
V suvislosti s tymito motormi mi este napada regulator volnobehu. Urcite budes vediet o com hovorim, pouzival sa vo vela peugeotoch, citroenoch, renaultoch a aj u fiatov...
Casto sa tvaril v poriadku ale mechanika bola uz tak rozhegana ze to robilo paseku. Myslim ze je pouzity aj u tejto 1,2. Ak nie tak som nic nepovedal....
Este jedna vec, skus ventil odvetrania na nadobke s aktivnym uhlim ci nie je otvoreny v odpojenom stave.
Bude rozumne zamerat sa na ten druhy valec a prehodit ten vstrekovac ale radsej skontrolovat viac moznosti lebo uz aj ja za tie roky praxe, som videl veci nelogicke a neuveritelne.
V suvislosti s tymito motormi mi este napada regulator volnobehu. Urcite budes vediet o com hovorim, pouzival sa vo vela peugeotoch, citroenoch, renaultoch a aj u fiatov...
Casto sa tvaril v poriadku ale mechanika bola uz tak rozhegana ze to robilo paseku. Myslim ze je pouzity aj u tejto 1,2. Ak nie tak som nic nepovedal....
Este jedna vec, skus ventil odvetrania na nadobke s aktivnym uhlim ci nie je otvoreny v odpojenom stave.
Bude rozumne zamerat sa na ten druhy valec a prehodit ten vstrekovac ale radsej skontrolovat viac moznosti lebo uz aj ja za tie roky praxe, som videl veci nelogicke a neuveritelne.
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Vyriešené - jemne prasknutá pružinka na výfukovom ventile druhého valca. Na voľnobehu prítlak ešte stíhal, ale v otáčkach už nie.
Prišli sme na to náhodou. Pri pokuse o nasimulovanie vynechávania valca na voľnobehu pri vytáčaní motora som zaregistroval veľký klepot z motora... ventilové veko dole, kontrola nastavenia ventilov a zistili sme problém s ventilom na druhom valci.
Štandarndým meraním kompresia sa nič neukázalo, pretože ventil sa stíhal včas zatvárať.
Samozrejme, keby sa to neriešilo, mohlo to dopadnúť pre motor fatálne...
Prišli sme na to náhodou. Pri pokuse o nasimulovanie vynechávania valca na voľnobehu pri vytáčaní motora som zaregistroval veľký klepot z motora... ventilové veko dole, kontrola nastavenia ventilov a zistili sme problém s ventilom na druhom valci.
Štandarndým meraním kompresia sa nič neukázalo, pretože ventil sa stíhal včas zatvárať.
Samozrejme, keby sa to neriešilo, mohlo to dopadnúť pre motor fatálne...
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných