Renault Kangoo 1.2 16v - chyby DF 112, DF165

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Renault Kangoo 1.2 16v - chyby DF 112, DF165

Príspevok od používateľa martincichy »

Ahojte,

mám u seba Kangoo, rv 2008, motor D4F, 180 tis km.

Motor po pár km stratí výkon, potom znovu obžije a tak sa to strieda.

Pri prvej návšteve motor išiel akokeby na 3 valce, 1-2 valec sa akokeby medzisebou hádali. Rovnaké chybové hlášky DF 112 a DF 165.

Osciloskopicky som si potvrdil nepravidelný signál na napäťových kábloch, obdržal som šľahu. Vymenené nové sviečky, nové vysokonapäťové káble NGK plus nový modul zapaľovania.

Po výmene ide motor zreteľne na 4 valce, otáčky kolíšu v rozsahu 30 ot.. Ale zase po pár km jazdy je výkon motora nerovnomerný.

Vykonané prečistenie palivovej sústavy. Počas jazdy sledované napätia lambda sondy. Keď motor funguje ako má, tak všetko ide ako hodinky, sonda vykazuje zmeny učebnicovo, na pridanie plynu ukazuje bohatú zmes (900mV), pri ubratí plynu klesne na 100 mV. Keď motor za jazdy stratí ťah, tak zošľapnutom plyne je sonda len na 20-30 mV, akokeby motor nedostával palivo (moja domnienka). Po vyhodení rýchlosti do neutrálu, otáčky motora zakolíšu a sonda je razom na 900 mV až sa po pár sekundách všetko vráti do normálu. Trvá minútu kým sa otáčky ustália.

Vykonané meranie tlaku paliva manometrom hneď za čerpadlom. na voľnobehu ako aj za jazdy. Na voľnobehu je tlak paliva 3,6 baru ako pribité. Za jazdy pod plynom je tlak 3,45 - 3,6 baru - ručička manometra prudko osciluje. Tlak paliva je spomínaných 3,45 - 3,6 baru aj v prípade, že motor ide dobre, aj v prípade, že motor stratí ťah, nemení sa.

Vstrekovače opticky rozstrekujú v poriadku.

Podtlakové hadičky sú v poriadku.

Vykonané meranie kompresie - hodnoty sú OK.

Skontrolované ozubenie na zotrvačníku pre signál otáčiek - čisté.

Keďže v kuse vyhadzuje DF 112, teda druhý valec, ostáva mi už len vstrekovač, ten sa opticky zdá byť v poriadku.

Nerozumiem DF 165, mne ju diagnostika vyhadzuje ako vynechanie zážehu z dôvodu znečistenia. Rozumiem tomu ako emisné kritérium, ale neviem si to spojiť.

Osciloskopické zobrazenie signálu z napäťových káblov nie je úplne ideálne.

Doplním - tlak paliva som meral aj pred rampou - 3,6 baru.

Čo vás napadá?

Ďakujem,
frogycek
Príspevky: 459
Dátum registrácie: 29.12.2006 08:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa frogycek »

kompresia? hodnoty plynveho pedalu? stav skrtiacej klapky a predpokladam ze v sani bude karbonu a oleja
adam221
Príspevky: 116
Dátum registrácie: 29.01.2006 19:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam221 »

Ahoj,

vyskusal by som navzajom prehodit dva vstrekovace, ci sa zmeni valec, na ktory bude diagnostika pisat chybu..
Mne ked robilo podobne veci tak bol vadny vstrekovac, opticky rozprasoval ok, ale motoru sa nieco nezdalo.
Na diagnostike mi to pisalo chyby
DF110 - chod motoru - nebezpeci poskozeni
vynechavani zapalovani valec 2 - bez cisla chyby
Nemam odfotene cislo vstrekovacu, ale vrch bol fialovej farby..
Motor D7F

Ak to nepomoze, vyskusal by som odpojit vyfuk, ci sa nerozpadol kat..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Výmena vstrekovača by mohla priniesť novú informáciu.Uvažoval som o možnosti žeby vstrek čural a pod. a motor nevie podobne vytvorenú zmes v príslušnom valci dobre spapať.Ale ak by došlo k detonačnému spalovaniu,okamžite by RJ sťahovala predzápal a to sa asi nedeje.Ale môže existovať vela foriem nesprávnej činnosti.Kat mi prešiel hlavou,v minulosti som zažil že sa kus spečenej voštiny v kate hore dole podla toku a tlaku plynov dostával do výtokového hrdla a dusil stroj.
Kolísanie otáčok svedčí o nerovnomernosti,a tá tam rozhodne je,RJ zasahuje a robí úpravu otáčok až keď odchýlenie presiahne určitý tolerovaný rozsah,inak malé odchylky ignoruje.
Ten signál lambdy naznačuje problém a asi by som z neho vychádzal a pozornosť venoval vstrekovaču
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Presne tak.Ak nemas tester vstrekov,tak treba prechodit vstrekovace medzi sebou,chyby vymazat a urtobit s skusobnu jazdu.Uz sme mali podobny pripad/v 1 valci/ u P206,a bol vadny vstrekovac/cural len obcas/.Zatial katalizator nechaj tak.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Podobny pripad som mal na benzinovej C3, bol vadny vstrekovac. Zmeraj vsetky vstreky ohmicky, jeden mi v tomto pripade vykazoval vysoky odpor nad 500 ohmov.

Inak ak je tam Siemens Sirius 32 tak u tych sa obcas stavalo ze posli.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak ohmicky rozhodne treba začať,ale Martin je starý kozák predpokladám že to meral
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

ahojte, vstreky ohmicky boli samozrejme premerané, všetko v poriadku

ale zajtra sa prehodí vstrek a uvidím. ďakujem za postrehy, uvidíme zajtra.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Veru aspon sa tak potvrdi alebo vyluci mechanicka vada vstrekovaca.
V suvislosti s tymito motormi mi este napada regulator volnobehu. Urcite budes vediet o com hovorim, pouzival sa vo vela peugeotoch, citroenoch, renaultoch a aj u fiatov...
Casto sa tvaril v poriadku ale mechanika bola uz tak rozhegana ze to robilo paseku. Myslim ze je pouzity aj u tejto 1,2. Ak nie tak som nic nepovedal.... :)
Este jedna vec, skus ventil odvetrania na nadobke s aktivnym uhlim ci nie je otvoreny v odpojenom stave.
Bude rozumne zamerat sa na ten druhy valec a prehodit ten vstrekovac ale radsej skontrolovat viac moznosti lebo uz aj ja za tie roky praxe, som videl veci nelogicke a neuveritelne.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Vyriešené - jemne prasknutá pružinka na výfukovom ventile druhého valca. Na voľnobehu prítlak ešte stíhal, ale v otáčkach už nie.

Prišli sme na to náhodou. Pri pokuse o nasimulovanie vynechávania valca na voľnobehu pri vytáčaní motora som zaregistroval veľký klepot z motora... ventilové veko dole, kontrola nastavenia ventilov a zistili sme problém s ventilom na druhom valci.

Štandarndým meraním kompresia sa nič neukázalo, pretože ventil sa stíhal včas zatvárať.

Samozrejme, keby sa to neriešilo, mohlo to dopadnúť pre motor fatálne...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Martin-ale rec nebola o klepanie motora.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Cakal som kadeco ale toto zrovna nie :) no nie je v jednoduchosti (pricine problemu) krasa.
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných