Renault Clio 1.5dci - vzduch v prepade pal.cerpadla
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
Renault Clio 1.5dci - vzduch v prepade pal.cerpadla
ahojte,
zacalo mi trucovat moje clio (1.5dci 175t km,k9k712).
Tazko startuje, po dlhsom stati dlho treba tocit 10s a viac. Nasledne starty su uz ok.
Na vystupe z cerpadla (deplhi) mi tlaci dost vela vzduchu (spenenej nafty), odhadom po 10cm nafty ide 5 cm spenenej nafty a tak dookola. Vysledok je ze mam vo filtri vzduch.
Ked pumpovanim pumpickou pretlacim vzduch do nadrze, kde to vybuble, nastartujem, smerom do cerpadla neidu bublinky ale smerom von ano.
Skusal som nahradit hadicku ktora ide od prepadov trysiek priesvitnou, nech vidim ci to nie odtial tlaci vzduch, ale z prepadov ide velmi malo toho.
Sledoval som start na diagnostike, napatie je pocas startovania na 10.9 volta, toci to konstantne, ale tlak paliva je nizky, az v momente naskocenia motoru vyskoci na pozadovanu hodnotu 400 Mpa? (jednotku si nepamatam co tam bola) a potom klesne na 232 cca na volnobehu.
A tak predpokladam ze tam je problem s tlakom (alebo jeho meranim).
Cerpadlo aj trysky som rozhodnuty poslat na cistenie / repas, podla toho aky bude stav.
Len ma zaujima ci ste mali niekto uz to cerpadlo rozobrate a ci neviete ci je tam nejaky ventil, alebo nie co ine co by mohlo takyto stav sposobit.
Cisla na cerpadle su:
R9042A041A
0934596JXE
dakujem, ked nieco treba doplnim.
edit:
Paliv.Filter ma cca rok a 18t km
zacalo mi trucovat moje clio (1.5dci 175t km,k9k712).
Tazko startuje, po dlhsom stati dlho treba tocit 10s a viac. Nasledne starty su uz ok.
Na vystupe z cerpadla (deplhi) mi tlaci dost vela vzduchu (spenenej nafty), odhadom po 10cm nafty ide 5 cm spenenej nafty a tak dookola. Vysledok je ze mam vo filtri vzduch.
Ked pumpovanim pumpickou pretlacim vzduch do nadrze, kde to vybuble, nastartujem, smerom do cerpadla neidu bublinky ale smerom von ano.
Skusal som nahradit hadicku ktora ide od prepadov trysiek priesvitnou, nech vidim ci to nie odtial tlaci vzduch, ale z prepadov ide velmi malo toho.
Sledoval som start na diagnostike, napatie je pocas startovania na 10.9 volta, toci to konstantne, ale tlak paliva je nizky, az v momente naskocenia motoru vyskoci na pozadovanu hodnotu 400 Mpa? (jednotku si nepamatam co tam bola) a potom klesne na 232 cca na volnobehu.
A tak predpokladam ze tam je problem s tlakom (alebo jeho meranim).
Cerpadlo aj trysky som rozhodnuty poslat na cistenie / repas, podla toho aky bude stav.
Len ma zaujima ci ste mali niekto uz to cerpadlo rozobrate a ci neviete ci je tam nejaky ventil, alebo nie co ine co by mohlo takyto stav sposobit.
Cisla na cerpadle su:
R9042A041A
0934596JXE
dakujem, ked nieco treba doplnim.
edit:
Paliv.Filter ma cca rok a 18t km
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je výborné že máš možnosť pozrieť tlak v údajoch.Ako sám píšeš to rozhodne nie je v poriadku,nepoznám hodnotu Dci ale pre porovnanie Hdi čo je tiež CR je nábeh tlaku cez 200 barov za 1 1/2 otáčky
Ale...pripísať to okamžite čerpadlu ?..neviem,ten vzduch sa mi nepáči. Ale chrobák v hlave hovorí,že čerpadlo ten tlak urobiť vie (ak chce)a ani slovkom nie sú iné problémy spomenuté.To navádza na myšlienku overovať a hladať chybu mimo,skontrolovať prepadové dávky ak už diagnostika je aj korekčné.Nakoniec ak sú tie dve veci v norme vyberal by svätý Áron vstreky von
V hre teda dľa môjho úsudku aj regulátor tlaku na čerpadle a snímač tlaku na rampe. Možnosť generovať náhradný signál na oklamanie asi mať nebudeš,ale výstup snímača tlaku by šlo merať aj multimetrom,prevod tlak na volty sa nájde.
A ešte jedna vec by stála za overenie,to sú vstupné a výstupné tlaky (nízky tlak logicky),žial tu hodnoty nepoznám,trebalo by hladať,ja som Hdi pozitív. Takmer nikto to ani u Hdi nerobí a to je pritom prvá vec ktorá dáva zásadné informácie na začiatok.Vela šťastia a málo unáhlených rozhodnutí
Ale...pripísať to okamžite čerpadlu ?..neviem,ten vzduch sa mi nepáči. Ale chrobák v hlave hovorí,že čerpadlo ten tlak urobiť vie (ak chce)a ani slovkom nie sú iné problémy spomenuté.To navádza na myšlienku overovať a hladať chybu mimo,skontrolovať prepadové dávky ak už diagnostika je aj korekčné.Nakoniec ak sú tie dve veci v norme vyberal by svätý Áron vstreky von
V hre teda dľa môjho úsudku aj regulátor tlaku na čerpadle a snímač tlaku na rampe. Možnosť generovať náhradný signál na oklamanie asi mať nebudeš,ale výstup snímača tlaku by šlo merať aj multimetrom,prevod tlak na volty sa nájde.
A ešte jedna vec by stála za overenie,to sú vstupné a výstupné tlaky (nízky tlak logicky),žial tu hodnoty nepoznám,trebalo by hladať,ja som Hdi pozitív. Takmer nikto to ani u Hdi nerobí a to je pritom prvá vec ktorá dáva zásadné informácie na začiatok.Vela šťastia a málo unáhlených rozhodnutí
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
dakujem za odpoved,
kedze to je uz moj treti renault tak som si nasiel cestu ku clip sonde, odial viem vycitat niektore hodnoty.
TU je obrazok zo startu ktory skoncil uspesne po takých 10s (cely zaznam je 30s), to bolo este vcera, dnes sa mi to uz nepodarilo nastartoval, ale nejako som to ani dlho netrapil. Zistim aku hlasku som vygeneroval ked to uz nenaskocilo.
Tych 1 1/2 otacky na dosiahnutie tlaku su otacky cerpadla alebo kluky? (myslim ze cerpadlo).
Keď to už nejako naskoči, tak čerpadlo už nemá problém, či sa ide a vozidlom jemne, alebo na plný plyn. Iny problem: mam taky pocit pri dotyku na vysokotlakovu trubku k poslednej tryske (najdalej od remena), viac vybruje pri chode motora ako ostatne, cize mozno tam nieco bude, mozno je to len dosledok ako je trubka poohybana aby mala rovnaku dlzku ako ostatne.
Prepadové dávky som pozeral pred zimou pri vymene oleja, pri voľnobehu to bolo 17-19ml rovnako na vsetky trysky za 3 minuty volnobehu. Neviem vsak ci to je vela alebo ok. Korekcne davky som tam nevidel v Clipe. Jedine co ma oslovilo pri vstrekovani bol udaj Advance (zeby predvstrek?) v stupnoch zacalo to na -3 stupne cca a pomalicky to klesalo nizsie (-3.1 atd).
Prešiel som si dokumentaciu ktoru sem ktosi zavesil o deplhi z fordu. Hodnoty ako teplota paliva, teplota vzduchu su realne, tak to by mu nemalo branit startu.
Regulator tlaku a snimac tlaku na raily sa pokusim odmerat voltmetrom zajtra.
Uvidim ci nieco nameram a zistim aku hlasku som dnes sposobil, predpokladam ze nizky tlak.
Napisem
kedze to je uz moj treti renault tak som si nasiel cestu ku clip sonde, odial viem vycitat niektore hodnoty.
TU je obrazok zo startu ktory skoncil uspesne po takých 10s (cely zaznam je 30s), to bolo este vcera, dnes sa mi to uz nepodarilo nastartoval, ale nejako som to ani dlho netrapil. Zistim aku hlasku som vygeneroval ked to uz nenaskocilo.
Tych 1 1/2 otacky na dosiahnutie tlaku su otacky cerpadla alebo kluky? (myslim ze cerpadlo).
Keď to už nejako naskoči, tak čerpadlo už nemá problém, či sa ide a vozidlom jemne, alebo na plný plyn. Iny problem: mam taky pocit pri dotyku na vysokotlakovu trubku k poslednej tryske (najdalej od remena), viac vybruje pri chode motora ako ostatne, cize mozno tam nieco bude, mozno je to len dosledok ako je trubka poohybana aby mala rovnaku dlzku ako ostatne.
Prepadové dávky som pozeral pred zimou pri vymene oleja, pri voľnobehu to bolo 17-19ml rovnako na vsetky trysky za 3 minuty volnobehu. Neviem vsak ci to je vela alebo ok. Korekcne davky som tam nevidel v Clipe. Jedine co ma oslovilo pri vstrekovani bol udaj Advance (zeby predvstrek?) v stupnoch zacalo to na -3 stupne cca a pomalicky to klesalo nizsie (-3.1 atd).
Prešiel som si dokumentaciu ktoru sem ktosi zavesil o deplhi z fordu. Hodnoty ako teplota paliva, teplota vzduchu su realne, tak to by mu nemalo branit startu.
Regulator tlaku a snimac tlaku na raily sa pokusim odmerat voltmetrom zajtra.
Uvidim ci nieco nameram a zistim aku hlasku som dnes sposobil, predpokladam ze nizky tlak.
Napisem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tak to je zaujímavý záznam a mne to vychádza na takto.
To čerpadlo akoby vôbec nedostalo palivo z nízkeho tlaku,resp až po jeden bod,kde naraz začne čerpadlo pracovať a vlastne bleskovo natlakuje a dôjde k úspešnému štartu.Ja by som rozhodne vrazil pred vstup do CR čerpadlas tlakomer.Vidím to akoby sa nízky tlak spozďoval,ale akonáhle dosiahne potrebnú hodnotu všetko nabehne.Len úvaha...
Inak to správanie tlaku v okamihu nabehnutia a potom je štandardne dobrý.Velmi by som si overoval celý nízky tlak,ja preto u Hdi ani sekundu nerozmýšlam a pchám tam dva manometre,a okamžite všetko je jasné.Vstup,tlak,priechodnosť filtra,odpor a priechodnosť vracačky.V týchto veciach je päť ráz viac závad ako vo vysokom tlaku.Ak je nízky tlak OK idú na overenie vyrovnávacie dávky a prepady a overovanie snímačov tlaku a elmag regulátor.
Už to je divné že nenabehne ani len tlak prvého stupňa vysokého tlaku ktorý nabehne (mal by) aj ak by elmagnet nedostal signál alebo bol odpojený. Prvý stupeň tvorí vždy tlak pružiny,a ten tam proste musí nabehnúť už iba preto že sa točí čerpadlo.A kedže nenabehne ani ten,tak uvažujem ako to vyžšie píšem,že je vadný nízky tlak
To čerpadlo akoby vôbec nedostalo palivo z nízkeho tlaku,resp až po jeden bod,kde naraz začne čerpadlo pracovať a vlastne bleskovo natlakuje a dôjde k úspešnému štartu.Ja by som rozhodne vrazil pred vstup do CR čerpadlas tlakomer.Vidím to akoby sa nízky tlak spozďoval,ale akonáhle dosiahne potrebnú hodnotu všetko nabehne.Len úvaha...
Inak to správanie tlaku v okamihu nabehnutia a potom je štandardne dobrý.Velmi by som si overoval celý nízky tlak,ja preto u Hdi ani sekundu nerozmýšlam a pchám tam dva manometre,a okamžite všetko je jasné.Vstup,tlak,priechodnosť filtra,odpor a priechodnosť vracačky.V týchto veciach je päť ráz viac závad ako vo vysokom tlaku.Ak je nízky tlak OK idú na overenie vyrovnávacie dávky a prepady a overovanie snímačov tlaku a elmag regulátor.
Už to je divné že nenabehne ani len tlak prvého stupňa vysokého tlaku ktorý nabehne (mal by) aj ak by elmagnet nedostal signál alebo bol odpojený. Prvý stupeň tvorí vždy tlak pružiny,a ten tam proste musí nabehnúť už iba preto že sa točí čerpadlo.A kedže nenabehne ani ten,tak uvažujem ako to vyžšie píšem,že je vadný nízky tlak
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Jasne,tu je čerpadlo inak,to čo som písal sa týka Hdi z čerpadlom v nádrži.Tu vlastne pôjde o tesnosť celej tej nasávacej vetvy od čerpadla po nádrž,čo sa ľahko povie ale značne ťažšie skontroluje bez patričného vybavenia.V dielni nahodíš podtlakovú pumpu s manometrom na jeden koniec,druhý zaslepíš a ručička sa nesmie ani pohnúť späť,podtlak tam ostane hoci polovicu dńa.
Možno pre prvý studený štart by som dal prívodovú hadicu paliva nech si ťahá z flaše,vtedy nehrozí možnosť falošného vzduchu
Možno pre prvý studený štart by som dal prívodovú hadicu paliva nech si ťahá z flaše,vtedy nehrozí možnosť falošného vzduchu
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
Nahradil som kratsiu hadicku privadzajucu prepady od trysiek dlhsiou, priesvitnou
Tam som si vsimol ze ten vzduch prichadza predsa len odtialto (ked to priskrtim tak je to bez bubliniek).
Cize odhalil som aspon smer odkial ten vzduch prichadza.
Z pricipu normalneho fungovania CR vstrekovaca sa tam nemoze vzduch dostat aspon co som sa docital, cize predpokladam ze to nasaje niekde na tych prepadovych hadickach a nato sa zameriam.
dakujem za pomoc mhlavaty, rad opatujem pomoc ked bude prilezitost
Tam som si vsimol ze ten vzduch prichadza predsa len odtialto (ked to priskrtim tak je to bez bubliniek).
Cize odhalil som aspon smer odkial ten vzduch prichadza.
Z pricipu normalneho fungovania CR vstrekovaca sa tam nemoze vzduch dostat aspon co som sa docital, cize predpokladam ze to nasaje niekde na tych prepadovych hadickach a nato sa zameriam.
dakujem za pomoc mhlavaty, rad opatujem pomoc ked bude prilezitost
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
ked som to uz natocil, tak to sem dam.
Takto to buble, asi to bude na repas ale cakam na vyjadrenie od odbornikov.
http://youtu.be/pWn2hinx9ko
Takto to buble, asi to bude na repas ale cakam na vyjadrenie od odbornikov.
http://youtu.be/pWn2hinx9ko
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
Saga pokracuje.
Dnes som to opat nenastartoval (tymto autom momentalne nechodim, tak tak po 3 dnoch som ho zvykol prevetrat).
Uplne mrtve. Motor toci, neodpali.
Ukazuje to nizky tlak v raily. chyba DF137.
Tlak skutocne nizky, vybral som tlakove cidlo, vystriekal cisticom. Skusal som startovat s vybratym cidlom. Na otvore cidla ani naznak tlaku, nafty, nic.
Zajtra pozriem regulator na cerpadle. Premeral som odpor na nom, mal ako ma byt 5.3Ohm -+ 0.5.
Dnes som to opat nenastartoval (tymto autom momentalne nechodim, tak tak po 3 dnoch som ho zvykol prevetrat).
Uplne mrtve. Motor toci, neodpali.
Ukazuje to nizky tlak v raily. chyba DF137.
Tlak skutocne nizky, vybral som tlakove cidlo, vystriekal cisticom. Skusal som startovat s vybratym cidlom. Na otvore cidla ani naznak tlaku, nafty, nic.
Zajtra pozriem regulator na cerpadle. Premeral som odpor na nom, mal ako ma byt 5.3Ohm -+ 0.5.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
Čidlo som striekal hlavne aby som tam nezaniesol špinu.
Snimač tlaku raily som sa snažil merat, mam schemy, su tam 3 piny +,-,signal +, nenameral som tam vsak nic a preto som ho napokon vybral a zistil preco som nic nenameral.
Regulátor v PC vidim len či je open alebo close, iný stav mi nedáva. Je možné že close je čiastočne otvorený. Regulator som napokon vybral, lebo mi to pride ako dalsia suciastka medzi cerpadlom a tlakovym cidlom. Trocha piplacka ale dalo sa.
Na otocenie kluca reaguje, ale divne.
1. Na chviľu sa otvorí (stlaci pruzinku) a hned aj zavrie. Pri vypnuti kluca niekedy znova takto zmeni stav, nie vzdy.
2. Pri tých zmenách stavu nameriam na jeho pripojeni tesne nad 10V, potom tesne pod 10 pokial zas nevypnem spinaciu skrinku a skoci to zas nad 10 a po par sekundach to spadne na 0. Baterka ma nad 12.
Bez regulatora nafta isla von otvorom, neviem akym tlakom, ale aspon viem ze tam je.
Skusim zistit ako sa ma ten konkretny regulator spravat a kolko ma mat voltov na otvorenie, a podobne paramere. Problem mozem byt aj v kabloch, aj ked od cidiel po RJ som to v ramci moznosti uz skontroloval.
Snimač tlaku raily som sa snažil merat, mam schemy, su tam 3 piny +,-,signal +, nenameral som tam vsak nic a preto som ho napokon vybral a zistil preco som nic nenameral.
Regulátor v PC vidim len či je open alebo close, iný stav mi nedáva. Je možné že close je čiastočne otvorený. Regulator som napokon vybral, lebo mi to pride ako dalsia suciastka medzi cerpadlom a tlakovym cidlom. Trocha piplacka ale dalo sa.
Na otocenie kluca reaguje, ale divne.
1. Na chviľu sa otvorí (stlaci pruzinku) a hned aj zavrie. Pri vypnuti kluca niekedy znova takto zmeni stav, nie vzdy.
2. Pri tých zmenách stavu nameriam na jeho pripojeni tesne nad 10V, potom tesne pod 10 pokial zas nevypnem spinaciu skrinku a skoci to zas nad 10 a po par sekundach to spadne na 0. Baterka ma nad 12.
Bez regulatora nafta isla von otvorom, neviem akym tlakom, ale aspon viem ze tam je.
Skusim zistit ako sa ma ten konkretny regulator spravat a kolko ma mat voltov na otvorenie, a podobne paramere. Problem mozem byt aj v kabloch, aj ked od cidiel po RJ som to v ramci moznosti uz skontroloval.
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
Vzduch v prepade bol kvoli tryskam, po repase trysiek uz vzduch nieje a startuje pekne.
Vymenil som aj cerpadlo, mal som jedno v zalohe, dal som ho otestovat a kedze to v aute z nejakeho dovodu prestalo tlacit, overil som funkcnost tlakoveho cidla a cerpadlo som vymenil. Dovod netlacenia sa este zisti.
Tazke srdce mam na mechanikov ktori sa v minulosti mojho auta dotkli, ale to nebudem rozpitvavat.
Vymenil som aj cerpadlo, mal som jedno v zalohe, dal som ho otestovat a kedze to v aute z nejakeho dovodu prestalo tlacit, overil som funkcnost tlakoveho cidla a cerpadlo som vymenil. Dovod netlacenia sa este zisti.
Tazke srdce mam na mechanikov ktori sa v minulosti mojho auta dotkli, ale to nebudem rozpitvavat.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
Problem s startom je uplne odstraneny, auto startuje aj po dlhsom stati pekne. Bublinky odisli tiez.
Nie je ale vsetko OK.
Na 4. valci mam chybu DF133 a citit nespalenu naftu a pri zatazeni dymi na cierno.
edit: ked je clovek unaveny, zabudne ze tryska vysla bez podlozky a hned tam da druhu.....tak som si zarobil na dalsie cistenie.
Nie je ale vsetko OK.
Na 4. valci mam chybu DF133 a citit nespalenu naftu a pri zatazeni dymi na cierno.
edit: ked je clovek unaveny, zabudne ze tryska vysla bez podlozky a hned tam da druhu.....tak som si zarobil na dalsie cistenie.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných