Renault 19 ´90 - Prehrievanie motora, padajú otáčky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

wajdi
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 29.01.2009 21:14
Zdieľať na Facebook

Renault 19 ´90 - Prehrievanie motora, padajú otáčky

Príspevok od používateľa wajdi »

Cafte,

mám taky problém s jedným mojim autom že sa mi priehrieva.
Ide o auto značky renault chamade 19, rok výroby 1990.

Po naštartovaní auta (ked je ešte chladne) mám napr. 500 ot/min. Ked sa nahreje na 90 stupňov tak otačky by sa mali držať na tych 600-700 ot/min. Aj ked som rozsvietil svetla otačky mi vždy držali.

No a teraz ked idem autom a je chladnejšie počasie tak teplota motora sa mi drži na 90 stupňov, ale ked jazdim po meste a teplota sa mi dvihne nad 90 tak auto na volnobehu straca otačky (spusti sa chladičový ventilátor) a otačky spadnu až na 300- 400 alebo mi auto zdochne...

Ja už neviem čo mam s tym autom robiť, aj ked je vonku teplejšie okolo tych 30 stupnov a jazdim 90 kilometrovou rýchlosťou tak teplota sa mi aj tak dvihne nad 90 stupnov.

Takže prečo ked sa mi ventilator zapne pri vyžšej teplote motora mi spadnu otačky ?
Ked je auto naštartovane a ked rozsvietim svetla tak isto mi stiahne otačky o 200-300..
jethro922
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 24.05.2009 17:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jethro922 »

hovoríš, že ked zapneš svetlá alebo zapne vetrák chladiča, čiže ked nastane väčší odber tak klesajú otáčky... vtedy tam hrá úlohu alternátor nie?

ja tiež ked zapnem svetla tak mi mierne poklesnú otáčky, ale iba trošku, určite nezdochne, možno sa mýlim, opravte ma, ale ja by som skontroloval alternátor...

a k tej teplote, studený motor a cca 500 ot/min - volnobeh, to sa mi nezdá zdravé, jasné záleži aj od kubatúry ale mne sa to zdá velmi málo
wajdi
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 29.01.2009 21:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wajdi »

alternátor to nieje, dal som ho premerat a ide ako ma isť...

ked teplota prekroči 90 stupnov tak spusti sa ventilator (volnobeh mam teraz nastaveny na 1100ot/min) a ked dam dole nohu s plynu tak otačky mi spadnu na 400 ...

Ide o kubaturu 1.9 D.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetko vedla. Udržiavanie otáčiek má na starosti regulátor čerpadla.Pri čerpadlách Bosch je ešte velmi pravdepodobné prasknutie jednej z vratných pružím rotačného piestika.Dá sa odhaliť po demontáž horného veka.Skontroluj aj spätný ventil,dierkový nerobí problémy,ale ten druh s lapovaným piestikom áno.Ak s ním zahrkáš,musíš ho vnútri počuť že lieta.Čerpadlo po zvýšení odberu (zapnutie ventilátora,svetiel,klímy) musí nominálne otáčky automaticky dorovnať,850 +-50
wajdi
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 29.01.2009 21:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wajdi »

mhlavaty napísal:Všetko vedla. Udržiavanie otáčiek má na starosti regulátor čerpadla.Pri čerpadlách Bosch je ešte velmi pravdepodobné prasknutie jednej z vratných pružím rotačného piestika.Dá sa odhaliť po demontáž horného veka.Skontroluj aj spätný ventil,dierkový nerobí problémy,ale ten druh s lapovaným piestikom áno.Ak s ním zahrkáš,musíš ho vnútri počuť že lieta.Čerpadlo po zvýšení odberu (zapnutie ventilátora,svetiel,klímy) musí nominálne otáčky automaticky dorovnať,850 +-50
Presne ako hovoriš, mám čerpadlo bosch. Zašiel som ešte za kamošom mechanikom čo mi robi auto a povedal som mu nech sa skusi pozrieť nato čerpadlo, on povedal že ma pre nastavenie čerpadla nejaku knižku a že sa nato mrkne.... dnes rano mi hovorí že mal si pravdu s tym čerpadlom... že vraj tam je nejaka chyba... :)

Takže ti velmi pekne dakujem, velmi si mi pomohol.... :)
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných