Renault 19 ´90 - Prehrievanie motora, padajú otáčky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 137
- Dátum registrácie: 29.01.2009 21:14 Zdieľať na Facebook
Renault 19 ´90 - Prehrievanie motora, padajú otáčky
Cafte,
mám taky problém s jedným mojim autom že sa mi priehrieva.
Ide o auto značky renault chamade 19, rok výroby 1990.
Po naštartovaní auta (ked je ešte chladne) mám napr. 500 ot/min. Ked sa nahreje na 90 stupňov tak otačky by sa mali držať na tych 600-700 ot/min. Aj ked som rozsvietil svetla otačky mi vždy držali.
No a teraz ked idem autom a je chladnejšie počasie tak teplota motora sa mi drži na 90 stupňov, ale ked jazdim po meste a teplota sa mi dvihne nad 90 tak auto na volnobehu straca otačky (spusti sa chladičový ventilátor) a otačky spadnu až na 300- 400 alebo mi auto zdochne...
Ja už neviem čo mam s tym autom robiť, aj ked je vonku teplejšie okolo tych 30 stupnov a jazdim 90 kilometrovou rýchlosťou tak teplota sa mi aj tak dvihne nad 90 stupnov.
Takže prečo ked sa mi ventilator zapne pri vyžšej teplote motora mi spadnu otačky ?
Ked je auto naštartovane a ked rozsvietim svetla tak isto mi stiahne otačky o 200-300..
mám taky problém s jedným mojim autom že sa mi priehrieva.
Ide o auto značky renault chamade 19, rok výroby 1990.
Po naštartovaní auta (ked je ešte chladne) mám napr. 500 ot/min. Ked sa nahreje na 90 stupňov tak otačky by sa mali držať na tych 600-700 ot/min. Aj ked som rozsvietil svetla otačky mi vždy držali.
No a teraz ked idem autom a je chladnejšie počasie tak teplota motora sa mi drži na 90 stupňov, ale ked jazdim po meste a teplota sa mi dvihne nad 90 tak auto na volnobehu straca otačky (spusti sa chladičový ventilátor) a otačky spadnu až na 300- 400 alebo mi auto zdochne...
Ja už neviem čo mam s tym autom robiť, aj ked je vonku teplejšie okolo tych 30 stupnov a jazdim 90 kilometrovou rýchlosťou tak teplota sa mi aj tak dvihne nad 90 stupnov.
Takže prečo ked sa mi ventilator zapne pri vyžšej teplote motora mi spadnu otačky ?
Ked je auto naštartovane a ked rozsvietim svetla tak isto mi stiahne otačky o 200-300..
-
- Príspevky: 114
- Dátum registrácie: 24.05.2009 17:26 Zdieľať na Facebook
hovoríš, že ked zapneš svetlá alebo zapne vetrák chladiča, čiže ked nastane väčší odber tak klesajú otáčky... vtedy tam hrá úlohu alternátor nie?
ja tiež ked zapnem svetla tak mi mierne poklesnú otáčky, ale iba trošku, určite nezdochne, možno sa mýlim, opravte ma, ale ja by som skontroloval alternátor...
a k tej teplote, studený motor a cca 500 ot/min - volnobeh, to sa mi nezdá zdravé, jasné záleži aj od kubatúry ale mne sa to zdá velmi málo
ja tiež ked zapnem svetla tak mi mierne poklesnú otáčky, ale iba trošku, určite nezdochne, možno sa mýlim, opravte ma, ale ja by som skontroloval alternátor...
a k tej teplote, studený motor a cca 500 ot/min - volnobeh, to sa mi nezdá zdravé, jasné záleži aj od kubatúry ale mne sa to zdá velmi málo
-
- Príspevky: 137
- Dátum registrácie: 29.01.2009 21:14 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Všetko vedla. Udržiavanie otáčiek má na starosti regulátor čerpadla.Pri čerpadlách Bosch je ešte velmi pravdepodobné prasknutie jednej z vratných pružím rotačného piestika.Dá sa odhaliť po demontáž horného veka.Skontroluj aj spätný ventil,dierkový nerobí problémy,ale ten druh s lapovaným piestikom áno.Ak s ním zahrkáš,musíš ho vnútri počuť že lieta.Čerpadlo po zvýšení odberu (zapnutie ventilátora,svetiel,klímy) musí nominálne otáčky automaticky dorovnať,850 +-50
-
- Príspevky: 137
- Dátum registrácie: 29.01.2009 21:14 Zdieľať na Facebook
Presne ako hovoriš, mám čerpadlo bosch. Zašiel som ešte za kamošom mechanikom čo mi robi auto a povedal som mu nech sa skusi pozrieť nato čerpadlo, on povedal že ma pre nastavenie čerpadla nejaku knižku a že sa nato mrkne.... dnes rano mi hovorí že mal si pravdu s tym čerpadlom... že vraj tam je nejaka chyba...mhlavaty napísal:Všetko vedla. Udržiavanie otáčiek má na starosti regulátor čerpadla.Pri čerpadlách Bosch je ešte velmi pravdepodobné prasknutie jednej z vratných pružím rotačného piestika.Dá sa odhaliť po demontáž horného veka.Skontroluj aj spätný ventil,dierkový nerobí problémy,ale ten druh s lapovaným piestikom áno.Ak s ním zahrkáš,musíš ho vnútri počuť že lieta.Čerpadlo po zvýšení odberu (zapnutie ventilátora,svetiel,klímy) musí nominálne otáčky automaticky dorovnať,850 +-50
Takže ti velmi pekne dakujem, velmi si mi pomohol....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných