Range L322 3.0TD6 - slabo sa zohrieva motor

Diskusia ohľadne vozidiel značky Rover

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Range L322 3.0TD6 - slabo sa zohrieva motor

Príspevok od používateľa VinicP »

AHojte. Mám Range rover s motorom od BMW, TD6, 130KW, klasika čo je v BMW 3, 5, 7, X5
Stala sa mi taká vec, že počas jazdy terenom sa mi začala strácať voda - tak som zistil že praskla plastová príruba odtoku vody z motora - čo je na vrchu motora. Proste bežná závada. Plast časom poddá. Oprava 5e, výmena za novú prírubu.
Lenže. Odvtedy sa auto nechce dobre zohriať, pokiaľ nie je motor v záťaži. Pokiaľ idem do kopca, tak sa ako tak zohreje, ale zase po ceste z kopca, zase teplota klesne možno aj na 50C. A takto dokola. Hore dole. Vymenil som hlavný termostat a vymenil som aj termostat EGR ventilu, kedže aj to sa má meniť. Takže oba termostaty nové. ALE stále bez zmeny. A samozrejme Webasto nonstop kúri, kedže motor sa nechce poriadne zohriať.
Netlakuje hadice, nevyhadzuje vodu, auto normálne kúri, v oleji voda nieje, emulzia na víčku nie je. Jednoducho narážam na to, že či náhodou pri tom offroade ked sa stratila voda, nepraskla hlava, alebo tesnenie. ALE auto sa vtedy neprehrialo. Tak nechápem čo sa tomu stalo že zrovna odvtedy sa to prestalo dobre zohrievať. Neviete mi niečo poradiť? Díkes páni.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Tam v podstate nie je iny dovod zleho zohrievanie resp. ochladzovania motora pocas jazdy ako hlavny termostat. Maly termostat pre chladic egr plynov u bmw otvara pri 70 stupnoch ale hlavny problem je "velky" termostat. Akej znacky termostat tam isiel?
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

ahoj. Teraz ma asi zabiješ. Starline. Ten EGR je Behr. Myslíš že by to bolo značkou? Totiž kamoš nedávno menil termostat na X5 s týmto istým motorom, pretože sa mu to nezohrievalo, no a dal tento istý starline a auto sa zohrieva super ako má.
Ten čo som odtiaľ vybral bol nejakej značky ITALY.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

este ma napadlo senzor teploty vody. Či nahodou nie je zlý. Kedze to auto kúri, nevychadza mi to na ten termostat. Xentry nevies kde ho mam hladat to čidlo?
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Cidlo je vzadu na hlave pod sacim potrubim, pri poslednom valci ale nemyslim, ze tam bude skryty problem.

Ono kurit bude, za behr by som dal ruku do ohna za starline tak z malicka nechet :) Tiez som sebe menil obidve tohto roku, aj tu prirubu pod sanim na vodu. Ja som samotny termostat nemal zly ale mal som ulomeny ten plast v ktorom ho drzi na mieste vnutri v telese. Tieto veci sa vzdy oplati uz ked sa rozobera cim lepsej kvality.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Hm. No to by som nepovedal ze az tak na tom záleží. Ked si pomyslim ze to vsetko zase rozoberat, moc sa mi nechce. Skor mam ale pocit ze je chyba niekde inde...aj ked vsetko ukazuje prave na termostat. Lenže ani ten povodny sa nejaví poškodený. Ten kamoš čo ho menil na X5 - tomu sa po vybrani rozpadlo. Proste vypadol zo sedla ten termostat. Takze opravnená výmena. Mne to začalo blbnut vymenením tej vrchnej priruby, resp. po tom co sa kvoli tomu stratila v systeme voda.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Teraz som ten starý termostat vyvaril,. a pekne funguje. Otvorí aj zatvorí ako má zhruba pri 90C. V podstate ho nebolo treba meniť. Tak čo tomu šibe nechápem
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Vodu si do toho napustil akym sposobom? Treba otvorit odvzdusnovak ten co je vratka ku termostatu a naliat vodu kym odtial nevyjde cista voda bez bubliniek vzduchu tym to v podstate aj odvzdusnis, neviem ako presne ma tam range rover odvzdusnovaky. Tam ho uvidis ked pozries na to plastove potrubie za hadicou ako je privod vzduchu do sania.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Má to dva také plastové šroby. Jeden je na EGR termostate, druhý je na vyrovnávacej nádržke. To som postupne povoloval až kým namiesto bubliniek nešiel nemraz. Spodná hadica od termostatu je vlažná, vrchná od chladiča je horúca.
Teraz som zmontoval viskospojku s vrtuľou - aby nebol nápor vzduchu, pretože tak či tak sa trochu točí, aj ked je zima.
No a auto sa zohreje naplno pokiaľ stojí. Pokiaľ sa pohnem, začne teplota klesať. Kks.. no všetko sa to fakt javí na ten termostat. ALE teda to si budem nadávať do degešov, že som 20korún nepridal a nekúpil gates, alebo proste hocičo len nie starline. ALe fakt mi to poradil kamoš, pretože ten ho asi pred mesiacom menil na X5 a všetko ok.
Nič, poobede s tým idem pre istotu na diag, či niečo nevyhodí náhodou čidlo teploty vody.. a ak nie, tak to musí byť ten pokakaný termostat. :342a:
V ponuke je starline, mahle, vemo. Gates tam ani nemajú skladom.

Ešte sa mi nestalo, že by nový diel, bol vadný. ALE počul som o tom. Takže nebol by som prvý a žial asi ani posledný. Tak uvidím. napíšem výsledok.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Mala by tam byt este jeden plastova srubka na tom plastovom kolene co sa vracia k termostatu ako je egr a hadica privodu vzduchu na sanie pod nimi pozeraj, pre odvzdusnenie sa povoluju tie dve na tom kolene a na vyrovnavacke ale toto by ten problem robit nemalo. Termostat ked tak tak potom Mahle.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Dakujem. Ked to bude termostat, tak určite skúsim zohnať origo BMW. Alebo potom ten mahle. OK, popozerám to ešte a poriadne odvzdušním.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ventilator sa trosku toci stale on stat nebude ked ide motor. Spojka sa ma zavriet pri pozadovanej teplote a potom ide na plno. Tak ako sa ma termostat otvorit tak viskozna spojka ma zavriet. Termostat pusti vodu do velkeho okruhu cez chladic a ked je potreba spojka na ventilatore zavrie a ide vrtula. To iste robi naopak odpor vzduchu ak termostat pusti vodu cez chladic a mas pri jazde odpor vzduchu tak ti ju bode ochladzovat. Iny dovod nato aby ti takto padala teplota chladiva tam v podstate nie je.

Pozor, ktory motor tam mas ci prvy obsahu 2926 alebo ten novsi trosku vacsi obsah lebo maju trosku ine termostaty ak by si chcel origo bmw maju ine cisla su ine trosku co sa upevnernia tyka. Ten starsi je drahsi. Bude stat v bmw okolo 70-80 a ten novsi okolo 55-60 cca. Ale Mahle behr /jedna firma/ je ok.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

No tak problém je inde. Merali sme laserom teplotu a termostat otváral okolo 80C.. takže relatívne ok. ALE auto sa tam dostalo veľmi dlho na tú teplotu.
Zmerali sme prítomnosť CO2 vo vode, a bim - je to tam. Proste mám CO2 vo vodnom okruhu. Preto som sa ja hned od začiatku bál, či sme to pri tom offroade neuvarili, ale teda podľa teplomera nie.
Takže sú 3 močnosti? Chladič EGR, tesnenie, hlava.
Čo z týchto troch by zapríčinovalo to klesanie a stupanie teploty?

Napadlo ma že som do toho auta nalial asi 3-4l nemrazu čo som mal doma pre prípad núdze, a bol to nemraz z rôznych aut, proste z vrakoviska, kde majú povinnosť tieto autá odšťaviť od roznych kvapalín. Takže som toho mal doma dosť.. a toto som tam nalial - takže aj to mohlo spôsobiť CO2. Kto vie z akého auta to tam bolo. Takže možno CO2 v nemraze je zlá stopa a nesúvisí s mojím autom.
Toto je celé domotané. Taká súhra náhod všelijakých a teraz neviem čo kde ako prečo.

keby to bola hlava a tesnenie - nemalo by to tlakovat hadice a robit problemy s vodou?
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Malo a keby bol prasknuty chladic egr tak ti ide voda do nasavania.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

kks..nic z toho sa nedeje. Nakoniec to bude ten skapaty termostat. Musim sa tomu poriadne povenovat. Trubku po trubke pochopiť co kam tečie, co kde otvara,zaviera...atd. Lebo to vyzera na blbost nejaku. Dufajme.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322

Návrat na "Rover fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní