Radenie bez brzdy

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rob1no
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 02.07.2012 10:06
Zdieľať na Facebook

Radenie bez brzdy

Príspevok od používateľa rob1no »

Zdravim vsetkych, hladam odpoved na otazku, ktora sa tyka automatickej prevodovky na mercedese. Pokial viem, na niektorych modeloch je mozne prehodit z Neutralu do Drive bez stlacenia brzdy, prechod je plynuly a pohodlny. Moze sa tato varianta pouzivat v ramci beznej obsluhy auta? Za reakcie vopred dakujem.
Robert
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

ak to konkrétne auto umožňuje, nevidím v tom problém. Podmienka stlačenia brzdy je tam kvoli bezpečnosti, aby sa auto nepohlo při nechcenom zaradení rýchlosti. Technicky to nemá na nič vplyv.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aj u bežných prevodoviek teda klasických starších to takto bolo a radiť takto nie je problém ani tam,ani späť v premávke ak to niekto robí, a robia to mnohý.Všetko čo byť nesmie je blokované
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ja som mal niekoľko áut s automatom a vo vačšine starších to šlo bez brzdy. Je to tam fakt len a len preto, že naozaj sa može stať že niekto, napr spolujazdec nechtiac zavadí o páku, zaradí rýchlosť a auto hneď ide. Preto tá brzda, aby sa auto nerozbehlo. Nemá to nič společné so samotným radením ani funkciou převodovky. Je to len blokácia páky proti radeniu. Momentálne mám automat u kterého je možné radiť bez brzdy a vyhovuje mi to. Služobák s DSG musí ísť cez brzdu a trochu ma to otravuje.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Takto, radiť N aj za jazdy z kopca při dojazde ku križovatke a pod při robotizovaných převodovkách (napr DSG) v tom nevidím problém. nedeje sa tam nič iné ako při manuálnej prevodovke. Vyraďovať za jazdy při hydromeničových AP neznamená, že sa hneď pokazí no znižuje sa životnosť lamiel a repas bude potrebný skor. Ako skoro, závisí od intenzity takého používania.
rs09
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 29.06.2014 15:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rs09 »

Neviem či všetky DSG alebo je to prvok príplatkovej prípravy ale čo sem tam jazdím golf VII tak má možnosť nastaviť si "ekonomický mód" a vtedy ak nemáš nohu na plyne ani na brzde tak si to vyradí, motor ide na voľnobeh = nespomaľuje ťa motor. Preto nevidím dôvod prečo by som na DSG tam pchal neutrál ak si to vie urobiť samo.
viktorDDD
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 07.07.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa viktorDDD »

ja radím cez brzdu, keď stojím na mieste tak mi to nevadí položiť nohu na pedál pred radením, a keď som sa už pohol s autom na D-čku tak až do ďalšieho zastavenia nemám potrebu hýbať s pákou
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja nevidím jediný dôvod na vyradenie pokial som nezastavil, zasa asi niekto rieši ako ušetriť trochu paliva

Akurát neviem čo to znamená bežná obsluha auta v jeho reči
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

rs09 napísal:....."ekonomický mód" a vtedy ak nemáš nohu na plyne ani na brzde tak si to vyradí, motor ide na voľnobeh = nespomaľuje ťa motor. Preto nevidím dôvod prečo by som na DSG tam pchal neutrál ak si to vie urobiť samo.
Ano, súčasné robotické převodovky si neutrál radia už samé a to aj veělké 12-16stupňové v nákladiakoch. No staršie nie
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

cviro a prečo nie? Sekvenčná može byť manuálna, poloautomatická alebo automatická no stále je to převodovka so spojkou a neutrálnym stupňům, takže radenie N sa ničím nelíši od akejkoľvek manuálnej alebo robotickej převodovky. A skutočn enevidím dovod mať zaradený stupeň z tiahleho klesania, alebo při dojazde do křižovatky a pod. Len preto, že si možem dovoliť minúť o pár dl paliva viac? Jasné, ak niekto potřebuje svetu dokázať, že ho to nepoloží, nech sa páči. Pre mnohých to može byť ušlachtilý dovod ;-)
tommi2
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 25.09.2011 23:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tommi2 »

urcite sa tak da radit, len tak ako pise cviro v navode je, ze sa ma radit cez brzdu! Inak mne sa raz stalo cestou po dialnici, zapnuty tempomat, zrazu auto spomaluje, pridavam plyn a nic, len otacky vyleteli, pozrem na paku a je v N-ku-moja spiaca polovicka na sedadle spolujazdca pri otacani na druhy bok, kolenom vyradila do neutralu:) v cca. 80-tke som zaradil D a pokracoval dalej(ta prevodovka to prezila bez ujmy a radi doteraz, rychlo a hladko)
cviro: co sa tyka preradenia sekvencnej prevodovky do N a potom napr.do 4-ky, tak podla mna pri beznej sekvencnej prevodovke si myslim , ze to mozne je, pokial to teda nie je nejak blokovane. Dost davno som sa viezol v bmw-cku, ktore malo sekvencnu prevodovku smg a pamatam si ako mi znamy vysvetloval, ako to radi a ukazoval cisla na diplaji resp. A-cko(boli to rychlostne stupne resp. mod preradovania prevodovky), takze v takej 4-ke zaradim N, potom A prejdem do manualneho modu a podla rychlosti a otacok tam mozno znovu zaradi tu 4-ku:) Je to sice blbost robit takyto ukon, ale mozno by to slo
tommi2
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 25.09.2011 23:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tommi2 »

Zaujimalo by ma, ktore auto ma taku sekvencnu prevodovku ako v tom videu okrem WRC Imprezi a spol:)
Co sa tyka vyradzovania do N, tak za jazdy pri automate sa mi to zda, ako totalna hlupost a co sa tyka statia napr. na semafore, tazko povedat, niekto hovori ze vyradzovat, niekto zase, ze nie, zevraj pre co najdlhsiu zivotnost prevodovky sa ma co najmenej preradzovat medzi jednotlivymi stupnami, cize pouzivat len P-R-D. Su aj prevodovky, ktore pocas statia po par sekundach same zaradia neutral.
tommy
Príspevky: 267
Dátum registrácie: 26.05.2006 01:15
Bydlisko: Nitra
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tommy »

z Nka do R ci D das na vecsine prevodoviek bez brzdy,tu treba len ak ides z P.
Odtahova sluzba,recyklacia vozidiel,autoservis. www.odtahynitra.sk
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

ano, sekvencia v princípe vylučuje N z iného stupňa jako 1 no išlo mi o iné. Ale to je jedno.

Radiť N na hydroautomate NIE
Radiť N na robote niajko nepoškodzuje převodovku a moderné převodovky to tak robia automaticky. Pokiel ide o N na křižovatkách, tak robory při zaradenej rýchlosti "stoja" na spojke. Stojí niekto z Vás na spojke so zaradenou rýchlosťou na križovatke?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

moja zena lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných