P0340 KIA - Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 03.04.2013 20:07 Zdieľať na Facebook
P0340 KIA - Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
Caute
Možno sa to niekomu zijde Jedna sa o chybu ( P0340 KIA - Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction ) po zistení bol objednaný a namontovaný novy no bez výsledku , chyba sa prejavovala tak že motor bežal no ako náhle sa zohrial prestal a nebolo možné štartovať po ochladení znova šlo naštartovať .Premeral som osciloskopom signál až pri RJ a signál tam bol . problém bol v snímači kľukovej hriadele ( Crankshaft position sensor ) . ak ten nedá signál a vačka áno dôjde k chybnému označeniu error code .
Možno sa to niekomu zijde Jedna sa o chybu ( P0340 KIA - Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction ) po zistení bol objednaný a namontovaný novy no bez výsledku , chyba sa prejavovala tak že motor bežal no ako náhle sa zohrial prestal a nebolo možné štartovať po ochladení znova šlo naštartovať .Premeral som osciloskopom signál až pri RJ a signál tam bol . problém bol v snímači kľukovej hriadele ( Crankshaft position sensor ) . ak ten nedá signál a vačka áno dôjde k chybnému označeniu error code .
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 16.05.2014 19:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 03.04.2013 20:07 Zdieľať na Facebook
Ak si predstavíte konštrukciu snímača , je to jednoduchý princíp ,jedna sa o permanentný magnet ktorý je z časti tvorený ako jadro cievky a to všetko je zaliate plastom.
Ta cievočka ma veľmi tenký drôt ktorý vplyvom teploty môže sa roztiahnuť a tým pádom prerušiť obvod a následné od takéhoto snímača nedostane RJ žiaden signál.
Zaujímavosťou je že konštruktér RJ respektíve programátor namyslel na po riešenie takejto situácie keď ma signál od vačkovej hriadele vie že motor sa štartuje a kľuka signál nedáva .
Neviem ako sa tu dajú vložiť obrázky chcel som tu vložiť oscilogram pre info. [/url]
Ta cievočka ma veľmi tenký drôt ktorý vplyvom teploty môže sa roztiahnuť a tým pádom prerušiť obvod a následné od takéhoto snímača nedostane RJ žiaden signál.
Zaujímavosťou je že konštruktér RJ respektíve programátor namyslel na po riešenie takejto situácie keď ma signál od vačkovej hriadele vie že motor sa štartuje a kľuka signál nedáva .
Neviem ako sa tu dajú vložiť obrázky chcel som tu vložiť oscilogram pre info. [/url]
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Predpokladám že na to myslel.Ale ...problém je v tom,že každý jeden systém od Digifan-u po MPi má svoju architektúru,svoj algoritmus činnosti.
Ak je niečo pre diagnostika dôležité a vlastne vedomosť No1 tak určite táto znalosť.Z nej vyplýva karakteristické správanie,niečo ako...ak sa stane toto,tak RJ urobí toto
Pre príklad...odpojenie teplotného čidla vyvolá to,že RJ signál nahradí hodnotou ktorá zodpovedá teplote 80°C.Toto už dokonca pár ľudí pochopilo.Ale často sú rôzne stavy,tj signál chýbať nemusí ale je mimo očakávanú hodnotu a reakcia RJ môže byť diametrálne iné ako na chýbajúci signál.Iné býva vadný signál a iné úplné prerušenie resp.skrat.
No a tu začína plný prieser,práve tejto veci sa venuje absolutné minimum pozornosti a tak veškeré vedomosti mechanikov sú odvodené z praxe kde ak sa niečo dva/tri razy stane,odvodzuje sa z toho určitá vedomosť že je to takto.Ak niekto zavesí na net kravinu,často to kopec ľudí preberie a nemusí to zodpovedať skutočnosti.Žiaľ aj tu je to bežné že sa pletú pojmy a dojmy,ale nemá zmysel do toho zakaždým vstupovať.Ludia aj tak nerozumejú tomu čo čítajú a diskusia pokračuje ďalej riešením volovín.Už som stále odolnejší a stále menej chuti mám diskutovať s hluchými a prispievať do siahodlhých diskusií bez hlavy a päty
Ak je niečo pre diagnostika dôležité a vlastne vedomosť No1 tak určite táto znalosť.Z nej vyplýva karakteristické správanie,niečo ako...ak sa stane toto,tak RJ urobí toto
Pre príklad...odpojenie teplotného čidla vyvolá to,že RJ signál nahradí hodnotou ktorá zodpovedá teplote 80°C.Toto už dokonca pár ľudí pochopilo.Ale často sú rôzne stavy,tj signál chýbať nemusí ale je mimo očakávanú hodnotu a reakcia RJ môže byť diametrálne iné ako na chýbajúci signál.Iné býva vadný signál a iné úplné prerušenie resp.skrat.
No a tu začína plný prieser,práve tejto veci sa venuje absolutné minimum pozornosti a tak veškeré vedomosti mechanikov sú odvodené z praxe kde ak sa niečo dva/tri razy stane,odvodzuje sa z toho určitá vedomosť že je to takto.Ak niekto zavesí na net kravinu,často to kopec ľudí preberie a nemusí to zodpovedať skutočnosti.Žiaľ aj tu je to bežné že sa pletú pojmy a dojmy,ale nemá zmysel do toho zakaždým vstupovať.Ludia aj tak nerozumejú tomu čo čítajú a diskusia pokračuje ďalej riešením volovín.Už som stále odolnejší a stále menej chuti mám diskutovať s hluchými a prispievať do siahodlhých diskusií bez hlavy a päty
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 03.04.2013 20:07 Zdieľať na Facebook
ja som chcel týmto iba niekomu napomôcť .
ja programujem procesory on Microchipu programujem to v jazyku C prevažné , konštruujem zariadenia , prístroje a stroje , viem programovať aj real time programming (v prerušeniach), no prekvapuje ma že programátor ne ošetrí jednoduché zistenia a navedie automechanika na tu dobru cestu .
no ale musím sa priznať aj ja som niekedy lenivý a tiež to odflaknem no ale automobilka ma viac hláv a viac kapusty . no a autoelektrika je len môj koníček . ak môžem pomôžem .
ja programujem procesory on Microchipu programujem to v jazyku C prevažné , konštruujem zariadenia , prístroje a stroje , viem programovať aj real time programming (v prerušeniach), no prekvapuje ma že programátor ne ošetrí jednoduché zistenia a navedie automechanika na tu dobru cestu .
no ale musím sa priznať aj ja som niekedy lenivý a tiež to odflaknem no ale automobilka ma viac hláv a viac kapusty . no a autoelektrika je len môj koníček . ak môžem pomôžem .
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: P0340 KIA - Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
no jasne ze dojde pretoze pre rj motora je dolezitejsi udaj od cidla kluky.mino77 napísal:Caute
.Premeral som osciloskopom signál až pri RJ a signál tam bol . problém bol v snímači kľukovej hriadele ( Crankshaft position sensor ) . ak ten nedá signál a vačka áno dôjde k chybnému označeniu error code .
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3410
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 03.04.2013 20:07 Zdieľať na Facebook
Keby som sa na to pozrel ako automechanik ? .no uvediem zopár príkladov : Mitsubishi L 200 common rail snímač tlaku v rampe po zahriati prestal fungovať, opel a jeho slávne riadiace jednotky namontovane na bloku motora prestali fungovať vstreky ( benzin ) . opel , renault atd tiež benzín po zahriati indukčnej cievky trhanie alebo nemožnosť štartovania . No to sú len malo uvedené príklady kedy teplota ovplyvnila elektroniku a preto tvrdenie že (Keby som sa na to pozrel ako automechanik )je nie celkom správne , dnes nestačí bit automechanik .
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3410
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní