Prve auto 8-9000

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fastcharge »

Ja este dodam, ze ono to nie je tak, ze by som primarne lovil co najnizsi najazd. Ja plne rozumiem argumentu, ze km nie su vsetko. Zaroven ale tak podvedome verim, ze clovek ktory na tom jazdil menej mal mensiu sancu to znicit. Ale su auta a motory kde akceptujem pokojne aj vyssi najazd, ak bude preukazane, ze o to bolo riadne starane, alebo pripadne potrebny servis nebude nakladny.

Mam kamarata ktory v minulostu kupil E90 preFL 320D, najazdene to malo 213 000. On to predaval 2-3 roky dozadu ked to malo cez 260 000km a nikdy s tym autom nic nerobil. A tu jeho E90 by som kludne bral. On to predaval za 6000eur a aj v socka vybave to bolo skvele auto.

Inak teda ja osobne som laik a informacie mam z internetu. Akurat som asi trochu otvorenejsi novym pristupom, takze nemam rad tvrdenia, ze Ford/Renault/Peugeot cokolvek je zle, lebo to bolo zle 20 rokov dozadu. Alebo mega argument "1.0 Ecoboost je hnoj, jazdil som vo Fabii 1.2 HTP a 3 valec nikdy" a podobne. Auto by som urcite nepozeral sam, mam znameho ktory ma vlastny servis a on mi zase neodporuci nic ine nez Skodu, v tomto pripade Octaviu. Ale skratka ma zaujima viac nazorov, ale takych tych relevantnych, nie takych tych obecnych tykajucich sa niecoho celkom ineho nez co sa pytam.

Inak Kazimir: Z tych aut co si pisal som zvazoval akurat toho Ceeda. Zda sa byt vydarenejsi nez i30 a ten naftak je udajne velmi slusny motor. Akurat pripadne nahradne diely u korejcov udajne stoja celkom rance.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Viem že to je tak.Čo ma vyrušuje a neviem pochopiť je ochota ľudí prijať akýkoľvek blud.Ja situáciu poznám celkom obstojne,v počiatkoch "kapitalizmu" som aj ja dovážal,takže tento druh biznisu mi ozaj netreba predstavovať.Opravovali sme krátku dobu pre iných čo dovážali,z toho si skúsenosti radšem nechám.A kedže sa celkom dosť ľudí obracia o radu pred kúpou,viem čo a ako premýšlajú dnešný kupujúci.No a samostatná kapitola sú ľudia ktorý už kúpili,teda čerstvý majiteľa keď krátko po kúpe riešia prvé veci.
Čo si všímam je že síce ľudia čítajú...ale nerozumejú.Pozerajú,ale nevidia.Idú po aute z vysokou euro normou ale nevedia čo to vlastne znamená a aký často krutý dopad to na ich peňaženku bude mať.A pokojne idú po aute bez človeka za chrbtom čo by ich potiahol za rukáv že toto neber ani zadarmo.
Čo je dnes mimoriadne vypuklé a neskovateľné...ľudia idú po vonkajšku,po vzhlade,čo evokuje navonok to auto.A často je tam šokujúca ochota (lebo slečna je modelka) prepáčiť čokoľvek zásadné.Dôležitý je vonkajšok,dojem,zdanie

Zo zoznamu jediné do čoho by jeden kopol je to Mitsu
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fastcharge »

Ja som sice auta nedovazal nikdy, ale

1) od pocitaku kapitalizmu sa toho asi dost zmenilo a aj historia auta z dovozu je asi dohladatelnejsia.

2) Focus na ktory som sa pytal je zo SR.

3) Lancer sa mi kedysi tiez velmi pacil, ale opat ... auto pre mladeho zavodnika. Ja hladam nieco komfortne.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

keby si dal vyhladat problemy 1.0 ekobuust motorocekov, uz nikdy by si tym smerom nepozrel a bal by si sa aj z postele vyjst.

Nerob to.



>> Predsa len, ked clovek kupi starsie japonske auto, sice to zere, ale zase servis si toho moc nepyta.

1) starsia japonska 2.5i mazda automat pyta pod sedem litrov v Bratislave.
2) starsie japonske prerobis na LPG kde budes jazdit za polovicu, kdezto 1.0i Ekobuuuust prerobis akurat tak na hovno. Mazda LPG co zerie 8 LPG jazdi ukrutne lacnejsie a hlavne spolahlivejsie nez ekobuust co pyta sestku.


Pocuvaj, motor ktory postavis na list A4 (s tym sa ekobuust chvali !!) a vyberes z neho >90kW uzitocnej roboty !!!!! nemoze vydrzat. PREDSTAV SI RADIATOR, DOBRE ? AKO VELKY MUSI BYT ABY DOKAZAL TLACIT 100KW ?????

Podruhe, ekobuusty maju elektronicke olejove cerpadla ktore ZAMERNE znizuju mazanie motora v situaciach "ktore nevyzaduju plne mazanie", to je quote z Ford literatury. Znie to ako dobra kktina, ze ? A vies preco to robia ? Lebo v labaku dosiahli o sedem kvapiek mensiu spotrebu. Taketo zverstvo chces ?

Aby dokazali zmensit ten motorcek, samozrejme mu stencili steny medzi valcami. Masina ktora je vybombovana cez oblaky do stratosfery a toto ? Lepsie rozptylis teplo s poctivym zelezom alebo s tenkym plieškom ?

Mali problem s praskajucimi hadicami na chladenie, vytiekla ti chladiacka, vies co sa stalo s motorom ?

Karbonovanie je garantovane, vymeny olejov na 30.000km tomu uzasne pomahaju.

ekobuuuust je uzivatelsky dobry motor "taha to vocpodu" no jasne lebo turbiatko je malilinke jak dve vajicka, schovas ho do dlane, toci len 260.000 otacok za minutu ked tomu pribijes, to neni az taky velky problem s tymi prepalenymi olejmi... pokial je v zaruke, dobre, ale po zaruke si neviem predstavit nachylnejsiu technologiu. Fakt ze ne.

Netvrdim ze sa vsetky pokazia ale tvrdim ze VSETKY ekobuusty maju OBROVSKY PRIESEROVY ZAKLAD a DESIGN AKO TAKY. Tvrdim ze tie motory su cenovo osekane na kost, montuju sa do najlacnejsich HOVIEN a cele je to o tom aby vydrzali zaruku - a tie kusy ktore nevydrzia musia byt zaratane do korporatneho rozpoctu.

Cele.

Mazda6 2.5i je konstrukcne absolutne inde nez Fokusík ekobúústik jedna-nula trojhrnček.

Nerob to.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fastcharge »

Vdaka. Aj ked polovici toho co si napisal nerozumiem, znie to akoze asi vies o com pises, co ma tesi. Kiez by kazdy prispevok bol taky :-)

Ja som sa na to pytal svojho mechanika (toho ktoreho som spominal) a tiez mi to vrcholne nedoporucil, lebo s tym maju problemy. Rozleptana retaz, alebo take nieco. Ak sa nemylim, to je bezny problem tych litroviek v pripade, ze sa nepouzije Fordom predpisany olej, ale rozhodol som sa do toho neist aj z ineho dovodu.

Pri tej Mazde/Honde clovek sice zaplati viac za palivo, ale zase ma znacnu sancu, ze to bude jazdit. U nafty zasse plati menej za plaivo, ale je to zdroj potencionalnych problemov a mam strach, ze 1.0 Ecoboost v dialnicnych tempach moze byt kombinacia nevyhod oboch. Zlakalo ma to, ze ide o nove a pre mna atraktivne auto, ale asi by som zbytocne riskoval.

Takze hladam dalej :)
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Uvažuješ ako všetci...
Za dané peniaze chceš čo najnovšie (akože menej vyjazdené a teoreticky spoľahlivejšie)

Veď sa zamysli že niekto z objemu 1000ccm žmýka 92kW a iný z 2500ccm žmýka 125kW

Ako máš napísané v príspevku vyššie, dnešné autá sú konštruované aby prežili záruku a potom je to výrobcovi jedno.
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fastcharge »

No este mi vysvetluj ako uvazujem. Ach Ivan.

Nie, nepotrebujem najnovsie auto. Moja aktualna preferencia by bola Leon ST 5F, aspon Style vybava (kombinacia designu, praktickosti, jazdneho komfortu) co ano, nie je stare auto, ale Focus/308/Astru zozeniem novsiu. Ale Leonov za tie peniaze vela nie je. Po menej vyjazdenom aute vylozene nejdem, akurat sa snazim zmestit do nejakych 200 000.Ale samozrejme, relativne nove auto s nizsim najazdom a este nedajboze v zaruke mi naozaj nevadi.

Zamyslam sa a dospel som k zaveru, ze doba pokrocila. V hodinach mam x tisic krat vyssi vykon nez pocitac ktory dostal raketu na mesiac, tak si hovorim, ze snad aj automotive trochu pokrocilo. Ze 1.0 Ecoboost nevydrzi tolko co Mazdacky 2.5 liter ? To nech riesi niekto kto si to auto chce nechat 20 rokov, mna to nezaujima. S tym autom extremne pochybujem, ze najazdim viac nez 100 000.

S tvrdenim, ze je vsetko robene na zaruku tiez nesuhlasim. Zaruka je vacsinou dva roky a tie auta vydrzia podstatne viac. Ono totizto vyrobca musi hladiet aj na svoju reputaciu a ak by sa im rozpadli vsetky motory starsie nez 2 roky, asi by toho uz vela nepredal, nemyslis ?

Jednoducho je tam xy dovodov preco sa motory robia komplikovanejsie a zaroven sa tlaci na cenu a emisie, takze to nie je ani tak o tom co vyrobca chce, ale co urobit musi.

Ano, mp3turbo napisal zmysluplny prispevok, narozdiel od tychto obecnych hluposti ako porovnanie 20 rokov stareho Mazdackeho motora s modernym trojvalcom.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ale aj Turbo ti napísal, že 20r starý Mazďacky motor je lepší ako trojvalec od Forda. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fastcharge »

Ale samozrejme. Ja ale zaroven nikde netvrdim opak.

Rozdiel je, ze turbo mi napisal preco a o tom motore zjavne nieco vie. To pre mna ma hodnotu. Take tie obecne krcmove pravdy, akoze trojvalec nemoze vydrzat a stuff ... to ma moc nezaujima.

Sused oproti dovliekol 1.2TSi Rapida. Ma to nabehaneho pol miliona. Netusim co s tym kedy ako a kto robil, ale stale to jazdi. Takze skratka tvrdenie, ze vsetko nove je na odpis ... u mna to automaticky vzdubudzuje nedoveru.

Takze ... zase sa opakujem. Ja chapem, ze starsie auta su jednoduchsie a je tam menej veci ktore sa mozu posrat. Nesnazte sa ma o tom presviedcat, vedel som to skor nez som sem napisal. Ale to, ze je nieco obecne spolahlivejsie napriklad mne nestaci.
Chapem ze Ivanovi jeho Subaru robi radost, citam o tom roky, ale to je on. Ja chcem od auta nieco ine. A samozrejme ano, nechcem byt kazdy tyzden v servise.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Uz roky dopredu pozeram svoje buduce auto a Subaru co momentalne jazdim som si vybral asi uz pred 3mi rokmi pred kupou, len som cakal, pokial dojazdim stare, a najdem paradny kusok od majitela, ktory sa proste staral. Sice som mal vyssi rozpocet ako Ty, ale chcel som nejaky rokmi overeny benzin, vo vacsom aute, ktory prisiel na svet evolucne, nie revolucne. A uz aj teraz viem, cim ho nahradim o par rokov, sledujem trh s autami, bavi ma to. Chcem tym povedat, ze treba hladat a pokial peniaze nepalia, treba pockat na pekny kusok.

Teraz je taka zvlastna situacia, na nove auta sa caka aj 9 mesiacov a tento fakt hybe aj s cenami jazdeniek.

Ak by som mal rozpocet len 9 tisic, fakt pozeram najviac zachovaly kusok od japonskej znacky (Toyota, Mazda, Honda), bez ohladu na najazd km a bez ohladu na vek, bral by som do uvahy podrobny servis, ktory sa na aute robil, pozriet fakturky, doklady atd. Velky pozor na hrdzu, japonci stale tahaju za kratsi koniec v porovnani so zvyskom sveta. S dieslom u japonca si daj pokoj. No a netreba zufat, stale su ludia, ktori sa ukazkovo staraju o auta.

Porozmyslat o dovoze, najdi si, pripadne kontaktuj Davida Kubrta, typek dovaza uz 25 rokov auta z Nemecka a ma celkom vystizne videa o tom, ako to to proste v tom biznise chodi.

popozeraj bazos, pre ilustraciu - jedna pekna accordica sa predava v Sabinove, skoda, ze automat (preto sa asi tak dlho predava, ked 3600 ludi uz videlo inzerat :) )
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fastcharge »

Dakujem, opat ocenujem rozumny prispevok :-)

Ako som pisal, japonske auta nevyradzujem, len presne ako si pisal, nie je ich vela.

Accord, tam fakt v podstate nic a co som aj pozeral na nete, ak benzinovy Accord s manualom stoji v inzerate dlhsie nez tyzden, nieco s nim je. (samozrejme, brat s rezervou).

Mazda 6 je dostupnejsia a aj dnes jedna pribudla, tusim KE, 2011, 2.0 DISI co je motor ktory chcem. Sice v kombiku, ale zvykol by som si.

S tymito autami mam v podstate len dva problemy.
1) su trochu vacsie, kedze je to vyssia trieda. Nic zasadne, ale kedze je to prve auto, nieco kompaktnejsie mi skaratka sadne viac. Nemat tie poziadavky na komfort, vezmem kludne Fiestu. Toto nie je nepriechodne, len ma to odradza.

2) Su to proste starsie auta a bojim sa, ze by som sa relativne rychlo snazil tie auta vymenit. Cize vzdy je to o tom, ci ma ten konkretny kus zaujme ci uz cenou/stavom/vybavou. K tym nevsim autam som asi trochu benevolentnejsi.

Inak teda mne to v podstate neponahla, problem je, ze jazdenky nejaku dobu sledujem a ako to tak vidim, tak tie ceny aktualne stupaju a s poklesom sa zatial nepocita, z coho mam trochu obavy. Preto sa snazim to trochu popohnat.

Inak ono tie japonske auta maju aj modernejsie varianty, napriklad Auris 1.6 je asi priechodny, ale tam ma vzdy rozplace ten interier. Oni to snad robia naschval :)

Inak dalsia vec co tak vnimam pri novych autach je hlavne citlivost na zaobchadzanie a to, ze na to ludia seru co je prave casto cesta do pekla. Pytal som sa na tej olej a nie, nie je to ten ktory predpisal Ford a chlapik si to menil sam, pretoze sak nie je kkt a nebude platit autorizaku vymenu oleja. Takze do motora nalial nejaku chujovinu a teraz ma motor v tahu. A potom preco tie motory nevydrzia.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

fastcharge : ty si pýtaš radu ale nečítaš pozorne a asi ani poriadne, respektíve nerozumieš tomu čo ti niekto píše...

Vieš prečo mám atmosféru bez turba?
Prečítaj si tu nejaké príspevky, nezapína turbo a podobne...
A teraz je jedno či sa bavíme o diesloch či benzínoch ak to má turbo tak núdzový režim znamená že to vôbec nejde...
Si rád že to rozgúlaš na 60-70km/h do kopca ledva 50...

Mne ked zasvieti kontrolka na Subaru, tak zasvieti a idem si veselo dalej ani necítim že by mi nejaký kW chýbal...
A ty sa pozeráš na autá, kde je 100 dôvodov prečo to padne do núdzového režimu...
Milujem ludí čo povedia, že ked im to padne do núdzaku tak stačí zhasnúť a naštartovať a ide sa dalej, ale to dlho fungovať nebude a stane sa to že check engine bude svietiť stále a auto nebude mať žiaden výkon

Brat mal Passat B6, nuž prišiel do auta, šiel naštartovať a ono to nič neurobilo...
Jáááj, ono to nemá klúč, ale elektronickú čítačku, ktorá prestala fungovať a s tým má problém asi každý Passat z toho obdobia.
Kolega má stále Audi A6 2005, vopcháš klúč odblokuje ti zámok volantu, otočiš a ono to naštartuje. Len raz to nenaštartovalo, porucha elektrického zámku volantu...
Tiež sa mu na tej A6-tke kusol motorček ručnej brzdy a to tiež skončil, lebo ručná ostala zatiahnutá...

Ale ako som písal kúp si čo chceš, len ti hovorím ako sa veci v dnešných autách majú, všetky tie výdobytky čo to dnes má sú samá elektronika, ako natáčacie svetlá a podobné somariny.
Ked si písal že sa to snád niekam za tie roky posunulo, tak ano posunulo...
Posunulo tam že s každou pi<>nou ideš do servisu
Už si čítal o tom že niektoré dnešné autá ked chceš prezuť tak musíš najskôr na diagnostike nastaviť režim že to auto pôjde na zdvihák? A po výmene zasa deaktivovať.
Chápeš kam sa to posúva?


Písal si tam niečo o bezpečnosti, tak z toho by som obavy naozaj nemal. Dnes má každá auto nejaký stabilizačný systém, čelné bočné ABG, čo viac ti treba?
Ked nechceš byť otrokom auta, tak si kúp skutočne nové, alebo si kúp niečo jednoduché kde ked bude treba servis, tak si to poriešiš sám či nejaký garažmajster a nie sa naťahovať s autorizákom, ktorý na teba nemá čas.
Alebo si kúp niečo na operatívny leasing, kde starosti bude riešiť spoločnosť od ktorej máš auto
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Ja mam otazku. Ake poziadavky na komfort? Pises ze to bude tvoje prve auto. Asi si jazdil uz na niecom predtym, NEpredpokladam uplne cerstvy vodic.

Budes jazdit kazdy mesiac vylet do Chorvátska? Alebo ako casto mas v plane tie 1000km trasy o ktorych je rec? Ako casto ich jazdis teraz a na com?

Ja neviem, keby mam radit mladsiemu bratovi, kamaratovi prve auto, tak mi ako prve fakt nenapadne accord alebo mazda 6 combi.
Na jednej strane pises, ze ti to nevadi, ale ze to nevyuzijes a ze kompaktnejsie by sa hodilo.

Nie si asi obchodak ani manazer co jazdi kazdy den streky kde to pohodlie urobi rozdiel. Pochybujem, ze pojdes 4 1000km vylety za mesiac a aj keby hej, tak stale neviem o akom pohodli je rec.

Pohodlie je funkcna klima, mozno nejaky ten tempomat aby si noha aspon na chvilu oddychla, mozno je pohodlie to aby ti to auto nehucalo na dialnici na 5000 otackach. Spotrebu tiez asi nechces mat obrovsku, ked budes chodit na dlhe vylety. Plyn dodatocne montovat sa ti chciet nebude do prveho auta a experimentovat s alternativnym palivom ked este len ides naberat skusenosti s vlastnictvom auta. Nie su japonce dokonca aj menej vhodne na prerabku na plyn?

Ono to su otazniky ktore si musis ujasnit hlavne ty. Kupujes za vlastne peniaze a ty s tym budes jazdit. Mas znameho servisaka s dielnou ktory neda dopustit na skodovky, tak nehodi sa ti najlepsie nejaka dvojkova naftova oktavka, ktoru by ti pomohol vybrat?
Tu sa da polemizovat do vecera. Ujasni si kriteria cez ktore ti nejde vlak a podla toho vyber to spolahlivejsie co je v ponuke.
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fastcharge »

To je hodne relevantna otazka a odpoved asi bude zabavnejsia nez vysvetlovat Ivanovi preco nechcem Subaru na Matadorkach.

Cize moja situacia.

Momentalne nepotrebujem auto dennej potreby. Nemam deti, nepotrebujem nikoho vozit nikde. Pracu mam asi 10 minut peso s tym, ze uz pracujem vacsinu casu z domu. Buduci rok, ak bude stat nova nehnutelnost to uz budem mat do prace cca 30km, ale nepredpokladam, ze ich budem jazdit autom. Resp vacsinu casu budem robit z domu, ale pokial nebudem auto potrebovat kvoli inym veciam, radsej vyuzijem vlak (kedze som ale auto nemal, kludne sa moze stat ze som naivny a spohodlniem :-) )

Ale. Snazim sa fungovat viac aktivne, chodit na bicykel, turistiku, rad fotim a poslednu dobu cestujem. Vacsinou lietadlom, ale asi 2 roky dozadu v lete sme vzali auto z pozicovne a spravili si jazdu do Slovinska. Toto by som rad robil castejsie ci uz s bicyklom, alebo na turistiku a podobne. Samozrejme tu sa neda hovorit o nejakej pravidelnosti, taku akciu mozno spravim 2, mozno 4x za rok. Potom nejaka lokalnejsia turistika/jazdy do Tatier/Alp a okolia, ale opat nic co sa odohra kazdy tyzden. Takze sa kludne moze stat, ze auto sa nepohne z miesta 2-3 tyzdne, alebo mesiac a potom urobi razom 2000km (aj ked mozno vacsi nakup raz tyzdenne sa stane rutinou :) )

Co sa tyka toho komfortu. Z pozicovne sme mali pozicane Clio a ked som dosiel do Slovinska, takmer som stratil hlas, lebo pri budikovych 150km/h (moja bezna dialnicna rychlost) som asi 7 hodin "krical" v aute :-D

Cize komfortom myslim hlavne akusticky komfort a urcite by boli fajn pohodlne sedacky. Co sa tyka odpruzenia, tam dnes uz clovek asi vylozene tvrde auto ani nekupi a pokial mam pocit, ze to situacia dovoluje, rad sa zveziem aj sportovo, takze to zase nemusi plavat. Co mam tak nejak odksusane, Octavia II je niekde na hrane. Na blbom asfalte je stale dost pocut, ale pokial clovek ide po hladkom, tak je to auto akceptovatelne tiche, ale dufam v nieco este o malinko lepsie. Spominam Octaviu, lebo nou jazdim teraz.

Koncepcne idealne auto pre mna je Peugeot 308 GT. Nie tak velke, ale vykonne auto stavane prave na dlhsie dialnicne presuny ci uz odhlucnenim, podvozkom, alebo sedackami. Tiez to pri ten 150km/h toci tusim pod 2500 otacok, takze to v podstate fakt plachti.

Z tohto pohladu napriklad Accord/M6 nie su zle auta, pretoze tie auta su prave na toto stavane, aj ked teda Mazdy obecne su na svoju triedu dost hlucne a sestku s prstom v nose zotrie Golf. Ale skratka stredna trieda je stredna trieda. Lenze zaroven sice mam nieco odjazdene, rok som robil kuriera, potom auta z pozicovni (v zahranici, napriklad teraz 10 dni v Mazde 3 na Cypre), jazdil som vpravo, jazdil som vlavo, aj v strede, ale aj tak si obcas aj s Octavkou pripadam v meste ako v mamutom aute a trochu nesvoj. Chyba tomu pravidelnost a preto som si volbou aut strednej triedy menej isty (inak by vo vybere bolo aj Mondeo s Passatom). Na druhej strane, konstrukcna nepriestrelnost ma svoje benefity, takze za istych okolnosti som ochotny to prehliadnut. (v pripade dobrej ponuky).

Co sa vybavy tyka ... podmienka je auto klima a senzory aspon vzadu. Regulator hemeroidov je vraj super, ale zatial sa mi nestalo, ze by som to potreboval. Skor by som v aute chcel CarPlay co je jeden z dovodov preco ma lakaju niektore novsie auta, akurat ze ani u nich jeho pritomnost nie je pravidlom. Dokonca mi zatial nechybal ani tempomat, akurat mam prirodzene odpor k najzakladnejsim vybavam, pretoze sa v takom aute proste necitim dobre. A priplatkove audio je tiez fajn, ale ak by som toto daval do kriterii, tak budem do konca zivota chodit vlakom :)

Snad som spomenul vsetko.

PS: dakujem Ivanovi za cennu informaciu, ze veci ktore v aute nie su sa v aute nekazia. Nechcem sa hrat na mudreho, ale popravde som to tak trochu tusil, ale je vzdy dobre, ked to niekto fundovany potvrdi.

PS2: Doma mame ako som pisal Octavku 1.6 TDI 77kW, facelift (neviem rocnik). Je to ta prva generacia kde ta 1.6tka pokial viem bola problemovejsia. Kupili sme ju jazdenu ked mala 140k, teraz ma 180k. Hned po kupe odislo ERG (ak si spominam spravne, ono odislo predchadzajucemu majitelovi ktory to nahradil nejakym hnojom (farar zasrany) a "zabudol" sa o tom zmienit). Inak sa v tm aute ale motoricky neriesilo nic a pokial viem, modernejsia 1.6 v GVII/OIII/LeonIII je vychytanejsi motor, takze ja proste neverim ze tie auta jazdia len do servisu a spat.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

To sice nejazdia, ale stačí aj raz za štrť roka za dva litre a prestane ťa to baviť.
Milan Hlavatý ti to tu jasne napísal - čím vyššia emisná trieda tým drahší servis a väčšie riziko porúch.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Napísať odpoveď

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných