Prve auto 8-9000
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 112
- Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45 Zdieľať na Facebook
Prve auto 8-9000
Ahojte,
hladam nejake auto v cene cca 8-9000. Bude moje prve a povodny rozpocet bol este vyrazne nizsi, nakolko idea bola kupit nieco o co nebudem mat strach, ale okrem Golfa VI som nic uspokojive nenasiel a ten mi vzhladom k veku prisiel uz dost drahy, takze som sa dostal az 9k ktore by som uz navysovat nechcel.
Kedze ide o prve auto, je tazko jednoznacne urcit na co bude vyuzivane, ale nepredpokladam kratke cesty do prace, obchodu, alebo posilnovne. Aktualne mi chyba hlavne dopravny prostriedok ktorym sa dostanem na tureistiku, doveziem bicykel, alebo zajdem na dovolenku (normalnu, alebo vikendovu). Takze sa kludne moze stat, ze auto bude 1-2 tyzdne stat a dalsi spravi 1000km (ak sa nerozsype )
V tomto rozpocte som dufal v nieco modernejsie, ale zacinam mat pocit, ze som privelky optimista. Bavime sa o autach ako Golf VII/Leon III/Peugeot 308/ Astra K/ Focus III poFL.
Bol by som rad, ak by to auto bolo aspon ako tak odhlucnene hlavne pri jazde po dialnici, co by mal dobre splnat Golf/Focus/Peugeot. Nie som si isty Astrou a Leon skor nie, ale ak by som sa dostal k modelu s FullLED, asi mu odpustim vsetko
Dokazem vyuzit kombik, ale zaroven sa bez neho zaobidem, takze v podstate ktorekolvek z tychto auto moze byt tak kombik, ako aj klasicky hatch. Miesto vzadu nie je extra dolezite, resp sa nan nezameriavam.
Otazka teda je, ci ma zmysel nad tymito autami uvazovat a dufat, ze za tie peniaze kupim, nieco co bude chvilu jazdit bez toho aby som do toho vyznamne investoval. Myslim, ze slusneho Golfa za tie peniaze nekupim, ale co ten zvysok ?
Alternativne som este uvazoval o Passate B7, ale tam sa prave bojim, ze by investicie boli vyznamne. Potom Accord 8G, ale zohnat ho s manualom a v benzine sa v podstate neda. Potom este A4 B8, ale tam bude asi nakladny servis, alebo Mazda 6, ktora mi ale v interieri pride dost archaicka a faceliftovane benziny tiez takmer nie su. Lahodka by bolo Volvo V40, ale s tymto rozpoctom asi mozem zabudnut.
Takze ?
Dakujem
hladam nejake auto v cene cca 8-9000. Bude moje prve a povodny rozpocet bol este vyrazne nizsi, nakolko idea bola kupit nieco o co nebudem mat strach, ale okrem Golfa VI som nic uspokojive nenasiel a ten mi vzhladom k veku prisiel uz dost drahy, takze som sa dostal az 9k ktore by som uz navysovat nechcel.
Kedze ide o prve auto, je tazko jednoznacne urcit na co bude vyuzivane, ale nepredpokladam kratke cesty do prace, obchodu, alebo posilnovne. Aktualne mi chyba hlavne dopravny prostriedok ktorym sa dostanem na tureistiku, doveziem bicykel, alebo zajdem na dovolenku (normalnu, alebo vikendovu). Takze sa kludne moze stat, ze auto bude 1-2 tyzdne stat a dalsi spravi 1000km (ak sa nerozsype )
V tomto rozpocte som dufal v nieco modernejsie, ale zacinam mat pocit, ze som privelky optimista. Bavime sa o autach ako Golf VII/Leon III/Peugeot 308/ Astra K/ Focus III poFL.
Bol by som rad, ak by to auto bolo aspon ako tak odhlucnene hlavne pri jazde po dialnici, co by mal dobre splnat Golf/Focus/Peugeot. Nie som si isty Astrou a Leon skor nie, ale ak by som sa dostal k modelu s FullLED, asi mu odpustim vsetko
Dokazem vyuzit kombik, ale zaroven sa bez neho zaobidem, takze v podstate ktorekolvek z tychto auto moze byt tak kombik, ako aj klasicky hatch. Miesto vzadu nie je extra dolezite, resp sa nan nezameriavam.
Otazka teda je, ci ma zmysel nad tymito autami uvazovat a dufat, ze za tie peniaze kupim, nieco co bude chvilu jazdit bez toho aby som do toho vyznamne investoval. Myslim, ze slusneho Golfa za tie peniaze nekupim, ale co ten zvysok ?
Alternativne som este uvazoval o Passate B7, ale tam sa prave bojim, ze by investicie boli vyznamne. Potom Accord 8G, ale zohnat ho s manualom a v benzine sa v podstate neda. Potom este A4 B8, ale tam bude asi nakladny servis, alebo Mazda 6, ktora mi ale v interieri pride dost archaicka a faceliftovane benziny tiez takmer nie su. Lahodka by bolo Volvo V40, ale s tymto rozpoctom asi mozem zabudnut.
Takze ?
Dakujem
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Práve pre tú archaickosť by som zobral Mazdu 6
Klasická ručná primitívnym lankom, kde sa v živote neposerie motorček =zakusnutá brzda
Jednoduché atmosferické motory
Mnohé tie Mazdy 6 nemajú ani len trojblik na smerovke, dokupoval sa na to modul. Ale bez všetkých tých cocotín sa dá žiť, berie sa jednoduchosť
Na cocotiny typu "Full LED" sa tiež z vysoka vyser...
A zmestíš sa aj pod 7000€. Hlvane sa vyhnúť dieslu aj keby bola ako lákavá cena.
Nájsť kus kde je zvuk od BOSE
Klasická ručná primitívnym lankom, kde sa v živote neposerie motorček =zakusnutá brzda
Jednoduché atmosferické motory
Mnohé tie Mazdy 6 nemajú ani len trojblik na smerovke, dokupoval sa na to modul. Ale bez všetkých tých cocotín sa dá žiť, berie sa jednoduchosť
Na cocotiny typu "Full LED" sa tiež z vysoka vyser...
A zmestíš sa aj pod 7000€. Hlvane sa vyhnúť dieslu aj keby bola ako lákavá cena.
Nájsť kus kde je zvuk od BOSE
Naposledy upravil/-a ivko1 v 02.09.2021 20:20, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
Vyber auta je skutocne alchymia.
Najprv si ujasni velkost auta, alebo triedu auta. Potom typ karoserie. Mne to u Teba vychadza na nizsiu strednu, strednu triedu v kombi.
So servisom sa musis zmierit. Ide o to, ze aky drahy servis to bude. Vyberas jazdenky, ktore uz budu mat nejakych 100 000km za sebou, s nutnym servisom po kupe musis pocitat. Ale je to proste tak, udrzba auta stoji prachy.
Paci sa Ti Mazda 6 ? Mne strasne. Da sa kupit nejaka solidna vo verzii Wagon, generacia GH po facelifte po roku 2009, ja by som to chcel vo verzi GTA s 2.5 125KW. Na dialnici sa to nebude trapit.
Najprv si ujasni velkost auta, alebo triedu auta. Potom typ karoserie. Mne to u Teba vychadza na nizsiu strednu, strednu triedu v kombi.
So servisom sa musis zmierit. Ide o to, ze aky drahy servis to bude. Vyberas jazdenky, ktore uz budu mat nejakych 100 000km za sebou, s nutnym servisom po kupe musis pocitat. Ale je to proste tak, udrzba auta stoji prachy.
Paci sa Ti Mazda 6 ? Mne strasne. Da sa kupit nejaka solidna vo verzii Wagon, generacia GH po facelifte po roku 2009, ja by som to chcel vo verzi GTA s 2.5 125KW. Na dialnici sa to nebude trapit.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
-
- Príspevky: 112
- Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45 Zdieľať na Facebook
ivko1: Takto. Ta archaickost mi ani tak nevadi v zmysle vybavy, skor proste to pocitovo posobi zvnutra dost staro a nepaci sa mi predstava ze dam 9000 za nieco co mi na pohlad vadi. Ak by som nasiel peknu 6tku s benzinom a okolo 6-7000 (liftback), tak jej to asi odpustim. Ale fakt je tych aut malo. Plus teda M6 ma trochu problem s hlukom a tiez si nie som isty, ze chcem motor ktory musi byt nonstop v otackach. Aj ked teraz som mal na dovolenke M3 1.6 s Automatom a na to ako to je slaby motor to zase take peklo nebolo. Ak by som chcel ist touto cestou, mozno by som skor pozeral Auris/Avensis. Pripadne ten Accord, ale to je proste sen ...
laco1871: Cruze nie. O tom aute nic neviem, ale posobi to trochu ako maketa.
Dep: S tou nizsou strednou/strednou si to trafil. Ja by som chcel strednu triedu v rozmeroch nizsej strednej :-D Ci to bude kombik, alebo hatch mi je naozaj jedno, pretoze aktualne mi staci hatch, ale dokazem vyuzit kombik a urcite auto neodmietnem len kvoli tomu, ze ma miesto navyse. Skratka to chcem mat aj kvoli rozpoctu co najflexibilnejsie a neobmedzovat sa vecami ktore nie su tak dolezite (pre mna).
Tak nejak obecne. Je lepsie tlacit na co najmenej km, alebo zobrat aj nieco s vacsim najazdom, ale vyservisovane ? Resp ako sa orientovat v tych inzeratoch a vyhodnotit nad cim ma vobec zmysel uvazovat ? Az urobim nejake rozhodnutie, chcel by som vyuzit sluzby autoporadcu, ale nerad by som za nimi siel s kazdym vrakom ktory najdem. To uz by neostalo na auto
Mozem sem pripadne postnut aj enjake auta ktore som zatial nasiel, pripadali mi pricetne a su inzerovane an inych portaloch ?
Inak vdaka za rady
PS: Ono boli casy a nebolo to tak davno, ked som M6 miloval. Aj s tym jednoduchym interierom a hlavne v liftbacku a GTA packete. Poslednu dobu ma to opustilo, ale minimalne exterier mi stale pride vyborny. Trochu ma mrzi len to odhlucnenie, ale zase ak to clovek kupi za dobre peniaze, asi to ide riesit aj nejak dodatocne. Inak vzdy ma zaujimalo ako funguju parkovacie senzory v M6, kedze tam nie je normalny displej. Ta signalizacia je len akusticka ?
laco1871: Cruze nie. O tom aute nic neviem, ale posobi to trochu ako maketa.
Dep: S tou nizsou strednou/strednou si to trafil. Ja by som chcel strednu triedu v rozmeroch nizsej strednej :-D Ci to bude kombik, alebo hatch mi je naozaj jedno, pretoze aktualne mi staci hatch, ale dokazem vyuzit kombik a urcite auto neodmietnem len kvoli tomu, ze ma miesto navyse. Skratka to chcem mat aj kvoli rozpoctu co najflexibilnejsie a neobmedzovat sa vecami ktore nie su tak dolezite (pre mna).
Tak nejak obecne. Je lepsie tlacit na co najmenej km, alebo zobrat aj nieco s vacsim najazdom, ale vyservisovane ? Resp ako sa orientovat v tych inzeratoch a vyhodnotit nad cim ma vobec zmysel uvazovat ? Az urobim nejake rozhodnutie, chcel by som vyuzit sluzby autoporadcu, ale nerad by som za nimi siel s kazdym vrakom ktory najdem. To uz by neostalo na auto
Mozem sem pripadne postnut aj enjake auta ktore som zatial nasiel, pripadali mi pricetne a su inzerovane an inych portaloch ?
Inak vdaka za rady
PS: Ono boli casy a nebolo to tak davno, ked som M6 miloval. Aj s tym jednoduchym interierom a hlavne v liftbacku a GTA packete. Poslednu dobu ma to opustilo, ale minimalne exterier mi stale pride vyborny. Trochu ma mrzi len to odhlucnenie, ale zase ak to clovek kupi za dobre peniaze, asi to ide riesit aj nejak dodatocne. Inak vzdy ma zaujimalo ako funguju parkovacie senzory v M6, kedze tam nie je normalny displej. Ta signalizacia je len akusticka ?
-
- Príspevky: 5446
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 112
- Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
je zakazane tu postovat inzerat z autobazar.eu. A neskusal by som ani ine inzertne portaly, admini to nemaju radi.
Jedna velmi pekna 6tka z roku 2008 (aspon teda na fotkach) sa predava v BA za 6500, ma sice kopec chybiciek krasy, ale ako kus auta za taky peniaz mi to pride ako dobre vozenie. 200 tisic je stale nic pre 2.5, skor by som obaval inych veci okolo. Ak majitel menil olej kazdych 12 mesiacov, alebo 10 tisic, nebude to drzgros.
Urcite si dat pozor na hrdzu (mozno by som uvazoval aj o antikoroznej ochrane, ak si planujes auto nechat dlhsie ako 5 rokov) a urcite starostlivo skontrolovat auto v servise, pri takom najazde si zvyknu tie motory cucnut olej.
Jedna velmi pekna 6tka z roku 2008 (aspon teda na fotkach) sa predava v BA za 6500, ma sice kopec chybiciek krasy, ale ako kus auta za taky peniaz mi to pride ako dobre vozenie. 200 tisic je stale nic pre 2.5, skor by som obaval inych veci okolo. Ak majitel menil olej kazdych 12 mesiacov, alebo 10 tisic, nebude to drzgros.
Urcite si dat pozor na hrdzu (mozno by som uvazoval aj o antikoroznej ochrane, ak si planujes auto nechat dlhsie ako 5 rokov) a urcite starostlivo skontrolovat auto v servise, pri takom najazde si zvyknu tie motory cucnut olej.
Naposledy upravil/-a Dep v 02.09.2021 23:43, upravené celkom 1 krát.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Trošku pouvažuj...fastcharge napísal: Plus teda M6 ma trochu problem s hlukom a tiez si nie som isty, ze chcem motor ktory musi byt nonstop v otackach. Aj ked teraz som mal na dovolenke M3 1.6 s Automatom a na to ako to je slaby motor to zase take peklo nebolo.
Tá Mazda 6 sa robila:
1. základná 1.8i 88kw / 165Nm
2. slabší variant 2.0i 108kW / 184Nm
3. silnejší variant 2.0i 114kW / 193Nm
4. vrcholná verzia 2.5i 125kW / 226Nm
Myslíš že tie varianty budú mať rovnakú prevodovku = zhodné sprevodovanie?
Ja mám nie Mazdu, ale Subaru s 2.5i kde je iba 4°AT a pri 150km/h budíkových mám 3500rpm a motor nepočujem. Dobre čítaš na poslednom 4 prevode
Pochop že vyšší výkon a krútiaci moment dovoluje aby mohla mať prevodovka dlhšie prevody ako u slabšieho motoru, kde by to ten motor jednoducho neutiahol na poslednom kvalte
Dalšie riešenie je turbomotor, ale to potom človek zbadá neskôr pri údržbe.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ja som benzinovych Akkordov, dokonca aj 2.4i LPG, nasiel zopar do 9.000 penazi. Neohrnaj nos nad 2.0i, je to uplne v poriadku aj z hladiska dynamiky - s prepacenim hladas prve auto, Fitipaldi nie si, Schumacherovi si kolesa neutahoval ani Vattanenovi gola sadu nepodaval v garazi takze nespekuluj ze potrebujes minimalne 190kW a v ziadnom pripade sa neda prezit 181.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 112
- Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45 Zdieľať na Facebook
Tak ja som sa celkom snazil, aby to nebudilo dojem, ze hladam zavodne auto. Mam nejake priority, co je hlavne komfort pri cestovani a som ochotny tomu obetovat motor. Auta z povodneho prispevku by s najvacsou pravdepodobnostou boli 1.6 dizle, co fakt ziadna formula nie je, ale ide skor o prejav.
Mam skusenosti s Civicom 1.8 103 kW a tam kde sa v Cordobe mojej mami (1.4i 44kW) gulam na patke hore kopcom chcel Civic stvorku, pretoze aj ked je ten motor dynamikou inde, sprevodovane je to tak, ze v beznych otackach to nejde. Ako je na tom Mazda neviem, ale u mna prichadza do uvahy najma 2.0 DISI, co je novy, poFL motor. Hlavne kvoli faceliftu ako takemu.
Co sa Accordov tyka, benzinove som nasiel len v automate, co nechcem a v kombiku co by som snad akceptoval, ale zase bol s manualnou klimou.
Mam skusenosti s Civicom 1.8 103 kW a tam kde sa v Cordobe mojej mami (1.4i 44kW) gulam na patke hore kopcom chcel Civic stvorku, pretoze aj ked je ten motor dynamikou inde, sprevodovane je to tak, ze v beznych otackach to nejde. Ako je na tom Mazda neviem, ale u mna prichadza do uvahy najma 2.0 DISI, co je novy, poFL motor. Hlavne kvoli faceliftu ako takemu.
Co sa Accordov tyka, benzinove som nasiel len v automate, co nechcem a v kombiku co by som snad akceptoval, ale zase bol s manualnou klimou.
-
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Tak 1.4 44k je ak viem je 8 ventilok a mokrý sen gazdov čo radia 1, 3 a 5. Tipujem, že tá kordôbka (menšia lahšia kategória ako civic že) bude mať pri nahonených 1500 rpm už 120 nm, kdežto 16 ventil civiček si bude len rozlepovať očičká.
Akurát 1.4 mpi pri 4000 rpm sa akurát tak odpáli ako vojak ISIS a 1.8vtec len zmení na vačke časovanie ventilkov a ide do 7000rpm a budú tam klopkať kludne 1000km v kuse.
To mi pripomína môjho bývalého svokra, ktorý po presadnutí z jeho 55kw oktávky1 do môjho japonca pi*uval, že čo je to za shit keď to nejde na 5° v Tatrách hore na Štrbské zo Štrby pri 50km/h
Treba vedieť používať auto žial.
Preto chápem, že dnes všetci inklinujú k automatom. Lebo ich to nebaví rozmýšlať
Akurát 1.4 mpi pri 4000 rpm sa akurát tak odpáli ako vojak ISIS a 1.8vtec len zmení na vačke časovanie ventilkov a ide do 7000rpm a budú tam klopkať kludne 1000km v kuse.
To mi pripomína môjho bývalého svokra, ktorý po presadnutí z jeho 55kw oktávky1 do môjho japonca pi*uval, že čo je to za shit keď to nejde na 5° v Tatrách hore na Štrbské zo Štrby pri 50km/h
Treba vedieť používať auto žial.
Preto chápem, že dnes všetci inklinujú k automatom. Lebo ich to nebaví rozmýšlať
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Nemalo by sa naopak auto prispôsobiť užívatelovi?Treba vedieť používať auto žial.
Ďalšie kurvítko pridané do motora len preto aby sa pokazilo.a 1.8vtec len zmení na vačke časovanie ventilkov a ide do 7000rpm a budú tam klopkať kludne 1000km v kuse.
7000RPM ???? Načo je komu v dnešných kolonach a situacii na ceste 7t rpm?? aby akurát tak zabil seba alebo niekoho nevinného.
Západná europa ide znižovať rýchlosť v mestách na 30km/h a my chceme točiť 7t rpm.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Len tvrdím, že by to vydržala? Napr. na nemeckej dialnici?
Aj ja už mám nechuť tiež ako ty jazdiť v našej premávke ale zájdem si kludne do iného štátu napr. cez Alpy, Transylvániu.... Tam by som s automatom plakal hlavne bez M režimu.
Tiež to vytočím, aby som sa rýchlo dostal na dialnicu z pripájacieho pruhu.
Ale občas sa nedá, keď je predomnou kordôbka, čo sa z päťky zbiera zo 40km/h
To ti nepríde nebezpečné? Že 3 kamióny musia ísť v lavom pruhu, kým gazda za 10 kilometrov dosiahne aspoň 110 lebo však šetrí palivo. A nepodradí ani za toho boha
Aj ja už mám nechuť tiež ako ty jazdiť v našej premávke ale zájdem si kludne do iného štátu napr. cez Alpy, Transylvániu.... Tam by som s automatom plakal hlavne bez M režimu.
Tiež to vytočím, aby som sa rýchlo dostal na dialnicu z pripájacieho pruhu.
Ale občas sa nedá, keď je predomnou kordôbka, čo sa z päťky zbiera zo 40km/h
To ti nepríde nebezpečné? Že 3 kamióny musia ísť v lavom pruhu, kým gazda za 10 kilometrov dosiahne aspoň 110 lebo však šetrí palivo. A nepodradí ani za toho boha
-
- Príspevky: 112
- Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45 Zdieľať na Facebook
Tak napriklad ja sa automatu dost vyhybam, vid prispevky vyssie. A rozmyslat zvladnem, zvladnem aj tocit motor a dokonca mam rad, ked mozem. To ale neznamena, ze potrebujem aby to cely cas revalo. Jednoducho ten prejav nie je pre kazdeho a napriek svojim nevyhodam, prejav turbomotorov dnes pouzivatelom vyhovuje viac. Proste na tom, ze to taha aj v menej nez 4k rpm jednoducho nevidim nic zle.Moonshine napísal:Tak 1.4 44k je ak viem je 8 ventilok a mokrý sen gazdov čo radia 1, 3 a 5. Tipujem, že tá kordôbka (menšia lahšia kategória ako civic že) bude mať pri nahonených 1500 rpm už 120 nm, kdežto 16 ventil civiček si bude len rozlepovať očičká.
Akurát 1.4 mpi pri 4000 rpm sa akurát tak odpáli ako vojak ISIS a 1.8vtec len zmení na vačke časovanie ventilkov a ide do 7000rpm a budú tam klopkať kludne 1000km v kuse.
To mi pripomína môjho bývalého svokra, ktorý po presadnutí z jeho 55kw oktávky1 do môjho japonca pi*uval, že čo je to za shit keď to nejde na 5° v Tatrách hore na Štrbské zo Štrby pri 50km/h
Treba vedieť používať auto žial.
Preto chápem, že dnes všetci inklinujú k automatom. Lebo ich to nebaví rozmýšlať
Inak tou Cordbou sa nesnazim naznacit, ze je to lepsi motor. Urcite by som mal v aute radsej 1.8 V-Tec, nez tu 1.4, pretoze ano, ono to na dialnici naozaj nie je a ani to tam nepatri. Snazil som sa len naznacit rozdiel v prejave a co mi vadi. Mazdacky motor na tom moze byt pokojne lepsie nez ten V-Tec.
Este taka otazka. Je mozne kupit dobre auto v AAA ? Ako som pisal, urcite planujem vyuzit sluzby mechanika ktory by to auto preklepol, ale ma zmysel tam vobec pozerat ? Myslim ak vidim auto so SR povodom, servisnou knizkou a napohlad v dobrom stave ?
A este otazka k dovozom. Je to bezpecne, ak je k dispozicii VIN a servisna historia ? Alebo dat od toho radsej ruky prec ? Resp na co si davat pozor.
Naposledy upravil/-a fastcharge v 10.09.2021 09:22, upravené celkom 2 krát.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných