PROSIM PORADIT CITROEN C5 1.6HDI 16V
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 28.04.2008 22:03 Zdieľať na Facebook
PROSIM PORADIT CITROEN C5 1.6HDI 16V
Cau chalanijavascript:emoticon('').Kupil somn si citroena.... ked dam kluc do zapalovania ukaze mi 1600 a ikonku maleho kluca.V manuali som vycital,ze to su km do zostavajuceho servisu.Ked zostane do servisu napr.100km napise mi PC co bude treba servisovat,alebo budem musiet ist na diagnostiku aby som zistil co treba presne servisovat.javascript:emoticon(':41c2:') Da sa zistit kolko mam aditiva v nadrzke a ci je FAp filter este OK.Kolko stja rozvody a co sa presne meni.AKE MA OZNACENIE ADITIVUM A AKY MAM DAT OLEJ DO MOTORA.DIK ZA RADU
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 16.04.2009 16:48 Zdieľať na Facebook
Olej v prevodovke nemeň je tam celoživotná náplň.Ináč rozvody sa menia po 240 000km, ale asi by som ich tiež menil.Na Fap filter ťa upozorní zobrazovací displei.Bonny 407 napísal:Pri kúpe jazdenky daj meniť všetko, najlepšie čím skôr : rozvody, vodnú pumpu, chladiacu kvapalinu, premerať brzdovku,vymeniť olej + filter, vzduchový + peľový filter, palivový filter, prevodový olej.
V autorizovanom servise cca 800e. Označenie aditíva ťa nemusí trápiť, v servise budú vedieť, ty by si ho aj tak sám nedokázal doplniť. Stav FAPu jedine diagnostikou.
Olej máš tu: http://forum.autobazar.eu/mazacie-plany-t20039.html
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 16.04.2009 16:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Ty si to nepochopil, výrobca auta absolútne nepotrebuje aby ti tá prevodovka, teda aj auto vydržala povedzme 15 rokov, on potrebuje aby sa zničila po skončení záruky, na druhú stranu porucha prevodovky po 80000km sa dá lahko zvaliť na majitela a neodborné používanie. Vzhladom na jej cenu si radšej kúpiš radšej nové auto a zachovaš tým kolobeh výroby moderných črepov...IP napísal:Vidím, že tomu fakt rozumieťe frajeri...Preštudujte si manuály výrobcu PSA o mamuálnych prevodovkách !
Hádam si si nemyslel že PSA bude žiť z tvojho dobrého pocitu z kvalitného auta, čo myslíš prečo je tam FAP, dvojhmota , CR systém dávkovania paliva ??? Na tých dieloch je schválne nastavená nekresťanská cena, zámer je vyrábať nie opravovať
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 16.04.2009 16:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Taký olej sa používal naposledy do Favirtov, dnes výmena oleja v modernej prevodovke víde niekedy aj na viac ako 200€ u AT prevodoviek je to celkom bežná cifra, nevymeniš potom sa tá cifra vynásobí viac ako 5xIP napísal:Chlapi práve mám skúsenosti že prevodovky bez výmeny vydržali viac ako tie kde vymenili a hlavne dali na prd viskozitu oleja napr PP80/90.Tie skúsenosti sa nie z jedného auta hlavne PSA.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
tak ako pri vsetkych olejoch vo vsetkych zariadeniach - viskozita je absolutne NEZAUJIMAVY parameter.
Olej musi PREDOVSETKYM splnat prislusnu specifikaciu alebo teda povieme normu vyrobcu. Ked tuto normu splna, je UPLNE ZBYTOCNE spekulovat o viskozite pretoze keby viskozita nebola v poriadku, NEMOHOL by ten olej splnat pozadovanu normu pre dane zariadenie. A je uplne nepodstatne ci je to motor, prevodovka, hydraulika alebo cokolvek ine.
Vyrobca vie najlepsie z nas vsetkych co je danemu zariadeniu vhodne. On si to totizto otestoval mnohymi motohodinami a kilometrami v praxi plus zrejme sa riesili aj pocitacove simulacie agingu (teda starnutia), zatazovosti a stotisic inych velicin a testov.
Cize ked vyrobca do prevodovky naplni vo vyrobe olej s normou ktoru povedal Lakino, neexistuje ze ja ten olej po styroch rokoch vypustim, naplnim taky isty olej a nieco sa tomu stroju stane. To proste neexistuje.
Olej musi PREDOVSETKYM splnat prislusnu specifikaciu alebo teda povieme normu vyrobcu. Ked tuto normu splna, je UPLNE ZBYTOCNE spekulovat o viskozite pretoze keby viskozita nebola v poriadku, NEMOHOL by ten olej splnat pozadovanu normu pre dane zariadenie. A je uplne nepodstatne ci je to motor, prevodovka, hydraulika alebo cokolvek ine.
Vyrobca vie najlepsie z nas vsetkych co je danemu zariadeniu vhodne. On si to totizto otestoval mnohymi motohodinami a kilometrami v praxi plus zrejme sa riesili aj pocitacove simulacie agingu (teda starnutia), zatazovosti a stotisic inych velicin a testov.
Cize ked vyrobca do prevodovky naplni vo vyrobe olej s normou ktoru povedal Lakino, neexistuje ze ja ten olej po styroch rokoch vypustim, naplnim taky isty olej a nieco sa tomu stroju stane. To proste neexistuje.
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Musím ťa opraviť, stať sa môže , ale určite to nebude tým že sa v nej vymenil olejmp3turbo napísal: Cize ked vyrobca do prevodovky naplni vo vyrobe olej s normou ktoru povedal Lakino, neexistuje ze ja ten olej po styroch rokoch vypustim, naplnim taky isty olej a nieco sa tomu stroju stane. To proste neexistuje.
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 16.04.2009 16:48 Zdieľať na Facebook
Lepšie si to prečítaj z tej bandasky, PSA B71 2315,API GL-4+ a viskozita práve 75W/80.A práve len tento možeš naliať do manuálnych prevodoviek PSA inak možeš mať smolu.lakinooo napísal:V prevodovkach od PSA nejde ani tak o viskozitu 75W80 ale o normu PSA B71 231.IP napísal:Chlapi práve mám skúsenosti že prevodovky bez výmeny vydržali viac ako tie kde vymenili a hlavne dali na prd viskozitu oleja napr PP80/90.Tie skúsenosti sa nie z jedného auta hlavne PSA.
-
- Príspevky: 1138
- Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30 Zdieľať na Facebook
ved sám si napísal aký olej tam môže dat tak si neodporuj, ja som opravoval prevodovky len na starích črepoch a na týchto nových to nerobím už len kvôli zložitosti a kvôli ojedinelím výskytom poruchovích prevodoviek vdaka rozmyšlaniu zákazníkov ktorí si ho nechajú vymenit a potom už sa nestarajú a jazdia, práveže som ešte nevydel jedného ktorému by som olej vymenil a odišla mu prevodovka, hovorím o manuáloch. automatom sa nerozumiem neservisujem neopravujem.
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 16.04.2009 16:48 Zdieľať na Facebook
Nie som v obraze.Čím si odporujem?pn437ab napísal:ved sám si napísal aký olej tam môže dat tak si neodporuj, ja som opravoval prevodovky len na starích črepoch a na týchto nových to nerobím už len kvôli zložitosti a kvôli ojedinelím výskytom poruchovích prevodoviek vdaka rozmyšlaniu zákazníkov ktorí si ho nechajú vymenit a potom už sa nestarajú a jazdia, práveže som ešte nevydel jedného ktorému by som olej vymenil a odišla mu prevodovka, hovorím o manuáloch. automatom sa nerozumiem neservisujem neopravujem.
-
- Príspevky: 1138
- Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30 Zdieľať na Facebook
inak pre ivansan , pekne vbehni do prevého servisu a nemusi byt ani citroen a daj si pomenit všetko čo ti nemenili a ma pred výmenou . ono okrem motooleja ti už tak skoro nič menit nebudú , ved na dieli ako rozvody prevodový olej brzdy a pod. .. su intervali 100000km a viac . hlavne aby aj vymazali a nahodili novy servysny interval v počitači. ako konkretne sa to robí už sám neviem. to poradia iný.
-
- Príspevky: 1138
- Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30 Zdieľať na Facebook
písal si ,že nemenit ale potom si napísal aký olej tam má byt pri výmene. ved ak by som to nikdy nemenil tak by som sa nestaral o to čo tam má byt. či nie. ja som za to , že menit olej v každej prevodovke. inak máme dva staré vraky v tom mojom je olej hore uvedený v prevodovke xantia diesel a v Bx ku je PP 80 a tiež je to rovnaká prevodovka akurat iní prevodoví pomer a obydve šlapú perfektne, podotýkam Bx ma 400000km. zrejme to až tak zlí olej na tu dobu nebol ale do nového by som to neriskoval liat.......
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 16.04.2009 16:48 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných