428 013
inzerátov
395 680
registrovaných
Pridať inzerát

Problem so servom a blikanim svetiel

   Obsah fóra Auto Fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
<12
Autor Správa
VOLVO42
Založený: 19 máj 2008
Príspevky: 244
Nabehané: 4 hod 36 min
Predmet: Re: Problem so servom a blikanim svetiel PríspevokZaslal: 11.04.2010 13:54   
[quote="lakinooo"]
VOLVO42 napísal:
preblikavaju a nie zhasinaju tak mi ukaz kde ma napisane zhasinaju

Aky je v tom rozdiel??? Pri preblikavani nezhasinaju???Alebo pri preblikavani stale svietia??? Cize nepreblikavaju???[/quo ked ti svetla v noci zhasnu alebo preblikavaju tak podla teba je to to iste vies vobec ocom je rec mal si takuto chybu na fabii
Citovať
lakinooo
VIP člen - Veyron (327)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 15116
Nabehané: 11 dní 10 hod 10 min
Bydlisko: MT
Predmet: Re: Problem so servom a blikanim svetiel PríspevokZaslal: 11.04.2010 14:00   
VOLVO42 napísal:
ked ti svetla v noci zhasnu alebo preblikavaju tak podla teba je to to iste vies vobec ocom je rec mal si takuto chybu na fabii


preblikavanie je rychle zhasinanie svetiel.

Ja som taku chybu nikdy nemal, pretoze taky vergel som nikdy nevlastnil. Ale dedkovy to po vymene alternatora prestalo.
_________________
Citovať
ferdo9759
Založený: 09 apríl 2007
Príspevky: 7
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 11.04.2010 15:28   
Bohus80 napísal:
Mal som fabiu a potykal som sa tymto problemom. Daj si skontrolovat zvazok kablov motora, stava sa ze sa ucpe odtokovy kanal pod stieracmi a potom si voda najde cestu akurat do zvazku, ktory potom hnije.Inak robila sa na to zvolavacka. Skus odmotat zo zvazku izolacnu pasku a vysusit ich fenom. Dalsia moznost je ze ti do RJ serva natiekla voda. RJ je pri servocerpadle ako mas nadrzku na servokvapalinu, je to obalene v takom plaste. Vybrat, rozobrat a vysusit. Vymenit snimac nie je problem, ale ked budes mat problem v elektrike bude ti casto odchadzat preto ten zvazok kablov a RJ serva.Predpokladam, ze mas servo TRW tam tie snimace natocenia odchadzali jedna radost.


No naprikad v zime mi to vobec nerobilo ked boli mrazi, a teraz ked sa znova otelilo mi to zacalo znova robit...teoreticky by to mohlo byt aj s tou vodou??? kedze bola v zime zamrznuta?
Citovať
Pilotek
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 05 jún 2008
Príspevky: 775
Nabehané: 4 dní 23 hod 57 min
PríspevokZaslal: 11.04.2010 15:46   
Pri vadnom (resp. zatecenom) snimaci natocenia volantu na Fabii svetla a/alebo podsvietenie pristrojov bezne "pulzuju" - elektrohydraulicke servo je velky spotrebic (desiatky amperov) a podla udajov zo snimaca natocenia volantu sa moduluje jeho vykon - servo potom chaoticky pridava a ubera na "vykone" a pri malych otackach motora to stahuje napatie v celej sieti. Niekedy servo pocut blbnut (pridavat a uberat na otackach elektrocerpadla) aj na volnobeh pri stojacom aute.

Prvy model snimacov natocenia volantu (riadenie TRW, Fabie cca do r.v. 2003) 6Q1 423 291 [D] bol podla mna konstrukcne nezvladnuty a popri plastovom dekliku zadku snimaca (vychadza z neho kabel) a hlinikovom telese (cez ktore je priskrutkovany na zvislu cast prevodky riadenia) prenika do snimaca voda.
Neskorsi "repasovany" model snimaca uz zadny plastovy deklik nema a kabel vychadza priamo z trochu zvacseneho hlinikoveho telesa "priruby" snimaca.
Repasovane snimace maju oznacenie 6Q1 423 291 DX.

Kabelaz zo snimaca nevedie spolocnym zvazkom (ktory je ulozeny nevhodne v zlabe na prednom nosniku pod airboxom a naozaj zvykne cely "zhnit" pokial nebol Skoda servisom alebo majitelom vcas odbaleny a vyviazany vyssie aby stale nebol ponoreny v sajrajte).
Snimac natocenia volantu ma samostatny trojzilovy zvazok (cca 80cm) a vedie priamo do RJ servoriadenia.

Ked sa vylupnu na vodicovej strane dve cierne mriezky v prednom narazniku (tam kde byvaju hmlovky), da sa snimac natocenia volantu od RJ serva odpojit (POZOR na pristrojovke bude potom trvalo svietit kontrolka so symbolom volantu), servo ide v nahradnom rezime na konstantny nizsi vykon (pri prudsom toceni volantom pocitite ze riadenie kladie vacsi odpor).
Po vylupnuti mriezok vidno tri konektory vchadzajuce zhora do RJ serva. Snimac natocenia volantu je trojzilovy konektor UPLNE VPRAVO pri pohlade na RJ servoriadenia.
Odpojenim snimaca sa da zistit, ci pulzovanie svetiel sposobuje vadny/zateceny snimac alebo nieco ine.
Citovať
ferdo9759
Založený: 09 apríl 2007
Príspevky: 7
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 11.04.2010 18:22   
Pilotek napísal:
Pri vadnom (resp. zatecenom) snimaci natocenia volantu na Fabii svetla a/alebo podsvietenie pristrojov bezne "pulzuju" - elektrohydraulicke servo je velky spotrebic (desiatky amperov) a podla udajov zo snimaca natocenia volantu sa moduluje jeho vykon - servo potom chaoticky pridava a ubera na "vykone" a pri malych otackach motora to stahuje napatie v celej sieti. Niekedy servo pocut blbnut (pridavat a uberat na otackach elektrocerpadla) aj na volnobeh pri stojacom aute.

Prvy model snimacov natocenia volantu (riadenie TRW, Fabie cca do r.v. 2003) 6Q1 423 291 [D] bol podla mna konstrukcne nezvladnuty a popri plastovom dekliku zadku snimaca (vychadza z neho kabel) a hlinikovom telese (cez ktore je priskrutkovany na zvislu cast prevodky riadenia) prenika do snimaca voda.
Neskorsi "repasovany" model snimaca uz zadny plastovy deklik nema a kabel vychadza priamo z trochu zvacseneho hlinikoveho telesa "priruby" snimaca.
Repasovane snimace maju oznacenie 6Q1 423 291 DX.

Kabelaz zo snimaca nevedie spolocnym zvazkom (ktory je ulozeny nevhodne v zlabe na prednom nosniku pod airboxom a naozaj zvykne cely "zhnit" pokial nebol Skoda servisom alebo majitelom vcas odbaleny a vyviazany vyssie aby stale nebol ponoreny v sajrajte).
Snimac natocenia volantu ma samostatny trojzilovy zvazok (cca 80cm) a vedie priamo do RJ servoriadenia.

Ked sa vylupnu na vodicovej strane dve cierne mriezky v prednom narazniku (tam kde byvaju hmlovky), da sa snimac natocenia volantu od RJ serva odpojit (POZOR na pristrojovke bude potom trvalo svietit kontrolka so symbolom volantu), servo ide v nahradnom rezime na konstantny nizsi vykon (pri prudsom toceni volantom pocitite ze riadenie kladie vacsi odpor).
Po vylupnuti mriezok vidno tri konektory vchadzajuce zhora do RJ serva. Snimac natocenia volantu je trojzilovy konektor UPLNE VPRAVO pri pohlade na RJ servoriadenia.
Odpojenim snimaca sa da zistit, ci pulzovanie svetiel sposobuje vadny/zateceny snimac alebo nieco ine.


No to bude asi moj problem toto....a ta kabelaz sa da vymenit?
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (715)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 24452
Nabehané: 3 mes 9 dní 19 hod
Predmet: _ PríspevokZaslal: 11.04.2010 18:32   
Dá. Len si predtým ako sa v Škode spýtaš na cenu daj nejakú tabletku na upokojenie...

A prosím ťa necituj zbytočne celé predchádzajúce príspevky! Pod témou je tlačidlo Odpovedať...
Citovať
ferdo9759
Založený: 09 apríl 2007
Príspevky: 7
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 11.04.2010 18:44   
no viem ze v Škode to bude asi drahe, ale v nejakom inom neautorizovanom servise by to malo byt lacnejsie, dufam.
Citovať
Pilotek
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 05 jún 2008
Príspevky: 775
Nabehané: 4 dní 23 hod 57 min
PríspevokZaslal: 11.04.2010 18:47   
Neviem od akeho do akeho rocnika mali Fabie ten problemovo umiestneny kablovy zvazok do RJ motora, 2000 a 2001 ho maju, neskor uz neviem.
Vsetko sa da vymenit (ale v znackovom servise za majland). Podla mna:
1) daj si skontrolovat ten problemovy zvazok elektroinstalacie dobremu autoelektrikarovi - sukromnikovi (bez ohladu na to ci suvisi s Tvojim problemom blazniveho serva) - ci ho uz mas odbaleny a zdvihnuty (vyviazany) - ak nie, treba to urobit kym nie je zhnity (ak uz zhnity je, elektrikar to opravi),
2) odpoj si ten snimac natocenia volantu od RJ serva (za krytkou namiesto hmlovky v prednom narazniku, aj sam ak si trochu zrucny), rozsvieti sa ti sice na pristrojovke kontrolka volantu (servo bude fungovat v nudzovom rezime), ale ak Tvoje problemy prestanu (blikanie svetiel), bude treba vymenit ten snimac.
Bohuzial TRW snimac je dost drahy - na dobrych webshopoch v CZ sa da zohnat od cca 2200 CZK s DPH (plus nejake dopravne), v slovenskych predajniach s autodielmi mozno od cca 95 EUR vyssie. V oboch pripadoch im musis svoj povodny snimac vratit (mechanicky neposkodeny).
Niektori tvrdia ze snimac staci poriadne vysusit, ini ze to pomohlo len docasne.
Ja si myslim ze idealne je dat novy ale rozhodne uz nie ten povodny zatekajuci typ s plastovym zadkom - ale ten novsi (repasovany) s celohlinikovou zadnou castou z ktorej vedie kabel).
POZOR: treba presne vediet ake mas riadenie - TRW alebo KOYO (to uz nie je take problemove, snimac vyzera uplne inak a je lacnejsi).
POZOR: aj TRW riadenia maju snimac dvoch typov - stary spominany (do cca 2003) a novy - ten sa spozna podla toho, ze kabel z neho nevychadza napevno, ale je na nom konektor a kabelaz je samostatny kus).

Este: najprv skontroluj hladinu servooleja v nadobke (na jej vicku si zaroven precitas, ci mas riadenie TRW).
Nadobka je bohuzial nestastne umiestnena tak, ze musis demontovat airbox, akumulator, plastovy kastlik akumulatora a aj samotne plastove dno na ktorom akumulator sedi. Pod nim najdes to vicko - ked ho vyskrurkujes, na nom je mierka.
Dolieva sa tam skodovacky modrozeleny servoolej (nie obvykly cerveny hydraulicky olej).
Ak vsak oleja bude velmi malo, mozes mat problem ze Ti uteka z prevodky (mechanicka cast - teleso riadenia v ktorom sa pohybuje hreben) riadenia. Pozri na manzety (gumove vlnovce na koncoch riadenia) ci nie su potecene od oleja.
Citovať
ferdo9759
Založený: 09 apríl 2007
Príspevky: 7
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 11.04.2010 19:00   
Rok vyroby je 2000, takze tam bude este stare riadenie. manzety som pozeral pred tyzdnom a vyzerali pekne suche, no ku nadrzke som sa este nedostal, pretoze je naozaj umiestnena zle.
Mozes mi poradit ako sa dostanem ku riadeniu, aby som si najprv pozrel ako to vlatne vyzera a v akom stave su tie kable, kym to dam niekomu spravit.
Citovať
VOLVO42
Založený: 19 máj 2008
Príspevky: 244
Nabehané: 4 hod 36 min
Predmet: Re: Problem so servom a blikanim svetiel PríspevokZaslal: 11.04.2010 19:19   
pan dokonaly ma porsche ] lebo skoda je podla neho vergel
Citovať
lakinooo
VIP člen - Veyron (327)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 15116
Nabehané: 11 dní 10 hod 10 min
Bydlisko: MT
Predmet: Re: Problem so servom a blikanim svetiel PríspevokZaslal: 11.04.2010 19:30   
VOLVO42 napísal:
pan dokonaly ma porsche ] lebo skoda je podla neho vergel
Kde som pisal ze Skoda je vergel??? neprekrucuj. Ale Fobia tak to teda je!!!
_________________
Citovať
Pilotek
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 05 jún 2008
Príspevky: 775
Nabehané: 4 dní 23 hod 57 min
PríspevokZaslal: 11.04.2010 19:41   
Problemovy kablovy zvazok (ale ten je menej pravdepodobny ako zdroj problemov so servom ak nemas ziadne ine problemy s elektrikou, skor to vyzera na ten snimac polohy natocenia volantu) najdes tak, ze demontujes airbox.
Pod nim sa odkryje pohlad na lavy predny pozdlznu nosnik karoserie iduci okolo vnutorneho blatnika. Ten nosnik jednou stranou prilieha k podblatniku a na druhej strane ma vyvyseny falc. To tvori v zadnej casi (smerom k deliacej stene medzi motorom a karoseriou) taku "vanicku" kde bude kopa spiny a stojaca voda. Touto vanickou je vedeny (ak ho este nemas zodvihnuty-vyviazany) hruby kablovy zvazok ktory stupa smerom k RJ motora. A este k tomu zvazok byva komplet omotany ciernou paskou - voda vnikne dnu medzi kable a uz sa odtial nedostane prakticky nikdy.
Znackove servisy to ludom (po zistenych problemoch) pri prehliadkach odbalovali od tej pasky a vyzdvihovali a vyviazali vyssie, aby zvazok nelezal v tej "vanicke".
Kable vo zvazku zvyknu "napucat" (zelena oxidacia mede pod neposkodenou buzirkou).

Ked uz tam budes skumat, vyskusaj zadny ostrekovac (ci nebude voda vytekat kdesi za LP kolesom). Jeho cierna hadicka vedie tiez tadial a tesne pri medzistene do interieru ma pravouhlu plastovu spojku - casto sa rozpoji a polovica vody strieka tam a len polovica ide do zadnej trysky.
Citovať
ferdo9759
Založený: 09 apríl 2007
Príspevky: 7
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 11.04.2010 19:51   
dakujem za rady, skusim to napjrv takto pozriet ci nieco uvidim a potom sa uvidi co s tym dalej.
Citovať
milan551
Založený: 13 jún 2014
Príspevky: 2
Nabehané: 4 min
Predmet: blbnutie serva a preblikavanie svetiel PríspevokZaslal: 21.06.2014 11:10   
Mal som podobný problém. Sadol som do auta, spravil pár kilometrov a niekedy som spozoroval, že mi ide riadene veľmi ľahko do zákruty pri 40-50km/h, chvíľu po blbnutí mi začala svietiť oranžová kontrolka serva (volant s výkričníkom). Takéto blbnutie serva mi často sprevádzalo preblikávanie svetiel bez ohľadu na natočenie volantu. Skúšal som pár servisov a po diagnostike cez kábel mi nič nezistili, väčšinou mi chceli meniť súčiastky okolo serva formou pokus-omyl a teda s tým že môže odchádzať už aj samotné servo.
Chytil som manuál od fábie a pozerám, že interval výmeny servo kvapaliny je každé 2 roky. Tak som skúsil dať vymeniť servo kvapalinu. Tá stará bola velmi riedka oproti tej novej, bodaj by nie keď mala 6 rokov. Servo hneď po prvých pár kilometrov fungovalo tak ako má. Už som spravil 740km od výmeny servo kvapaliny a problémy zmizli!
Otázka je: prečo v autoservisoch chcú meniť káble a súčiastky a nekontrolujú ako prvé kvapalinu?
Servo proste blbo, pretože malo neúčinnú kvapalinu a tým, že je elektro-hydraulické blbla s tým aj elektrika, napätie.
Dúfam že môj príspevok niekomu zachráni veľa €.
Prajem pekný deň.
Odpovedať Nová téma
<12

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto Fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum