VW Sharan - kúrenie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

roland77
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 30.09.2008 17:32
Zdieľať na Facebook

VW Sharan - kúrenie

Príspevok od používateľa roland77 »

Ahoj.Mohol by mi niekto poradiť s týmto problémom.Mám VW Sharan r.v. 2006 96kw,a strašne slabo kúri.nezávislé kúrenie je funkčné na 100 percent,radiátor a termostat je novy .PC ukázal teplotu motora 84 stupnov celzia zadný radiátor 52 stupňov celzia na výstupe a predný iba 39 stupnov celzia.Ďakujem
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

lakislav je mi to jasne.rob co uznas za vhodne.aj tak kilometre neo oné.udel tdi čka.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

je mito uplne jasne.inak zalezi aj od predosleho majitela nie len od km.niekolko aut ma v nadobke skoro blato.necudujem sa preto ani tomuto radiadoru.darmo vymenis vodu ked je zanesene.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

duri ja myslim ze tesnenie natlakuje hadice a v radiatore neni voda vobec.tak by vobec nekuril.teda ja aspon myslim.
roland77
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 30.09.2008 17:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa roland77 »

voda v systéme je čistá a rozvody vymenené cca 14000 km
dusane03
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 30.03.2010 12:43
Bydlisko: KE -okolie
Zdieľať na Facebook

pokračovanie temy

Príspevok od používateľa dusane03 »

Ahojte,nebudem otvarat novu temu ked tato neni dokončena,mam dva roky sharana 1.9 tdi,2004.Ani mne to velmi nekurilo,dal som do poriadku pridavne kurenie,bolo to o niečo lepšie.A cez vianoce som dal vymenit termostat a radiator pod palubovkou.Nepocitujem zmenu hlavne ked bolo -8 C.Odcestoval som do zahraničia kde mi začal fukat len studeny vzduch, v servise zistily vadny termostat.Na diagnostike sa ukazala aj nie na 100 percent funkčna zmiešavacia klapka.Zajtra zajdem do servisu.A rozmyšlam že pridavne topenie prepojim s tym kurenim v zadu ved su skoro vedla seba,aspon nech tlači zo zadu teplo,nebude to mat nejaky dopad na system,dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U Tdi sa musí chytať každý gram tepla,preto nesmú byť poodstavované EGR-ká a nefunkčné ohrevy a chladenie paliva,každý gram tepla je potrebný.Kabína je ohromná,to je jeden kolosálny chladič,preto musí dokonale fungovať systém klapiek aj vnútorného okruhu.Nie jedno či sa ohrieva 18°C vzduch alebo -8. Ak to známemu kúri a vám to isté už nie,asi bude chyba vo vašom prijímači
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

potvrdim tie gramy. A moje auto by kurilo ako nove... teda rovnako nahouby :) keby mu neboli vyrazne zdvihnute mandle. Citaj :

absolutne bez hanby jazdim "bratislavske zimy", teda plus jeden stupen nad nulou, so zakrytym nielen chladicom vpredu ale aj komplet celym predkom v motorovom priestore. Ako nasi otcovia a dedovia na Skode 100. Tieto vozy sa totalne hlupo zohrievaju.

Kazdy gram sa musi chytit a udrzat.

Ja mam motor aj zvrchu zakryty kartonom, ziadne remene tam nie su, nema sa do toho co chytit. Samozrejmostou je kryt pod motorom, ked ho nemas tak zaverecna. Ja mam pre istotu este zaizolovane aj kurenarske potrubia pod celym vozom, su to nejake tri metre dlzky jednym smerom [!], to je ochladenie ze by jeden ani nesnival ake obrovske (sest metrov tenkej zeleznej trubky ktora ma -10 stupnov a tecie cez nu "prúdik" vody).


V kazdom teste dopadli Sharany a specialne tato generacia na poslednych prieckach co sa tyka kurenia. Bohuzial. Je to tak.


Doporucujem vsetko vyssie povedane (robota na zdvihaku na 5 minut pri vymene oleja), plus bez hanby dorobit 500 az 700W elektricku spiralu do vyduchov palubnej dosky, ktoru budes zapinat vyhradenym vypinacom - ako susic na vlasy. Zapnes, za sekundu ide teplo. Myslim ze vyhrievanie predneho a zadneho okna beru tiez takto nejako energie, takze sa netreba stresovat ze aky som tu ja hacker.

"Vypinac na susic" mam pri vypinaci na svetla, naciahnem sa rukou hned po starte este predtym ako sa pohnem. Tralala.

Musis ale natiahnut hruby kabel rovno z baterky aby cez neho preslo tych 50 amperov - prestup z motoroveho priestoru do kabiny dole pri pedaloch je ukazkovy, bez jedineho sprosteho slova. Odtial rovno hore do palubnej dosky, poza poistkovu skrinu a mas ho. Prvykrat som to robil asi dve hodiny, na dalsom voze to uz zmaknes za 20 minut. Myslim ze ta moja spirala patri do nejakych bojlerov (12V DC, 600W), obchod kde som ju kupoval uz davno neexistuje. Je dlha asi 25 centimetrov takze je problem ju umiestnit v palubnej doske, musi byt cez nu vedeny silny prud vzduchu z ventilatora (nieze ti zhori auto). Vyhradene istenie na tento okruh je tiez samozrejmost. Na internete som teraz narychlo nasiel 156W 12V spiralku, krasne a vzdy lepsie nez nic, na zohriatie ruk v pohode, na vykurenie auta dozadu samozrejme bez sance.


Nezavisle kurenie je tiez super : prerobit bufik na dialkove ovladanie, !! bez ventilatora v interieri !! (ktory vobec nema zmysel) mas za 10 minut priblizne 60 stupnov na motore ked je vonku -10 ! Navod najdes na ford-galaxy.cz ak by si chcel.


To su potom ine starty, v spojeni s elektrickou spiralou je to rozdiel tisic a jedna. Z auta ktore je vyslovene nepouzitelne v zime (ano, naozaj ked dojde -20 tak hocico len nie Sharan) na auto ktore vycaruje nezamrznutelny usmev pocas prveho kilometra jazdy a to teda vela masin fakt nedokaze.

Voz sa mi absolutne neprehrieva aj ked je vpredu natotalku zakryty. Popravde, rovnako totalne zakryty mame aj Voyager 2.5crd mojej starej, kompletka na celu sirku predku - voz sa ani v naznaku neodlepi od dlhodobej prevadzkovej teploty, ani hore Donovalmi.


Ked su vsetky dobre znaky na mieste, zle kurenie je priznakom dolamanych lopatiek na vodnej pumpe - voda necirkuluje tak ako by mala. Masina sa neprehreje pri beznej jazde ani ked ma dolamanych zopar lopatiek na vodnej pumpe... overene v praxi, nastastie nie mnou.


.
.
.

>> A rozmyšlam že pridavne topenie prepojim s tym kurenim v zadu ved su skoro vedla seba,
>> aspon nech tlači zo zadu teplo,nebude to mat nejaky dopad na system,dakujem


toto som neporozumel : pridavne kurenie (bufik pri lavom zadnom kolese) samozrejme je prepojeny s hlavnym okruhom kde je chladeny motor. Inak by nebolo mozne v tychto autach poskytovat presne tymto bufikom funkciu nezavisleho kurenia (dialkovo ovladane, bez nastartovaneho motora ; ide len na energiu z baterie vozu, zerie okolo 35W takze tri ampere).
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pekne spočítané a podtrhnuté.Že nejaké to troška technické myslenie chýba mnohým je v poriadku.Ale že polievku si ofúkajú a chápu toho logiku,tak tá istá logika je prečo sa zase motor krytuje,na kapoty sa dostáva izolačno hluková bariéra,spodok je krytovaný.
Trubky dozadu ale zakryť treba,okruh prepnúť na vnútorný treba,a pozrieť do príručky kedy sa zapína príhrev tiež treba.Motor sa inak hreje ak je v poriadku,u typu ako má MP3 ešte aj nastavenie rozvodov do toho silne kecá,pretože tak ako hneď každý zbadá že sa mu zmenila spotreba paliva na volnobeh sa zmenilo aj množstvo prekúreného dreva.Obyčajný sedliacky rozum,nič viac to nechce
Toť nedávno som dával dole kryt motora z nejakého PD-čka a on pán tam mal tú penovú izoláciu (teplo/hluk) tak to už takmer nevidieť.Pritom to má neuveriteľne pozitívny účinok,motor to teplo tiež potrebuje.Ludia si to vyhodia,pretože sa rozpadá od oleja.Schválne si to vyhladám čo stojí.Po štarte zapnúť všetky možné spotrebiče...tiež niekoho napadne a iného nie.Ale hlavne - poodstavované EGR aj z výmenníkom,za to by som dával pol roka natvrdo
dusane03
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 30.03.2010 12:43
Bydlisko: KE -okolie
Zdieľať na Facebook

spojenie

Príspevok od používateľa dusane03 »

Do predhrevu motora idu dva trubky,privod a vyvod-ktory tlači teplu vodu do motora a na tu trubku namontovat t-čko a to iste urobit na trubke privod do kurenia v zadu.Takže bude tlačit teplo aj do zadneho kurenia.Otazka cca 5-tich minut a teplo fuka.Musim sa pozriet či je tam tolko miesta čo najblišie pri zad. kureni.Vodar mi zalisuje trubky s podobnym rozmerom do tvaru H a uvidime ale až na jar.daujem dufam že tomu už porozumiete.
dusane03
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 30.03.2010 12:43
Bydlisko: KE -okolie
Zdieľať na Facebook

prerabka

Príspevok od používateľa dusane03 »

Najde sa niekto v KE a okoly na prerobenie predhrevu motora na bufik s dialkovim,dakujem
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

aby sa lepsie hladalo : https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.php?f=6&t=1235


skus na powerdiesel.sk fore vyhmatat uzivatela Janosik93, chlapcisko robil sharany jak na beziacom pase, myslim ze Smizany alebo Spisska Nova Ves. Nie su to priamo Kosice, ale zase az tak daleko to nie je aby si sa nepreviezol kvoli kvalitnej robote... ci este stale chalan funguje, ci je stale doma na vychode alebo uz robi volakde v Nemecku a ci na takuto vec bude mat naladu, fakt neviem - naposledy som s nim dobrych sest-sedem rokov dozadu.
dusane03
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 30.03.2010 12:43
Bydlisko: KE -okolie
Zdieľať na Facebook

prerabka

Príspevok od používateľa dusane03 »

Dneska som volal do firmy kde sa s tym zaoberaju v MI.Prerabka bufiku plus dialkove cena 500 ečka troška vela ne.No nič plan B,kartony a špiraly.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 25 neregistrovaných