Škoda Octavia II 1.9 TDi , 77 kW - naštartovanie motora

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

SkydowNx
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 30.11.2019 12:45
Zdieľať na Facebook

Škoda Octavia II 1.9 TDi , 77 kW - naštartovanie motora

Príspevok od používateľa SkydowNx »

Ahojte.

Mám nasledovný problém: Keď je studený motor, raz za čas sa stane, že nenaštartujem auto. Prvý krát sa to stalo ešte cez leto, keď bola teplota vzduchu cez 33 stupňov. Jednoducho som vložil kľúč, dal do prvej polohy, rozsvietili sa všetky kontrolky, zhasli žhaviče a motor naštartoval a momente zhasol. Nasledovne som to skúsil znovu, a štartér už len krútil rovnako ako na tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=NLy2M5A ... =michalk56

Auto sa neskôr podarilo naštartovať známemu, ktorý keď štartoval, mal celkom stlačený plynový pedál a cca po 15-20 sekundách štartovania motor naštartoval. Odvtedy som začal tento problém evidovať a vždy keď na prvý krát motor nenaštartujem, opakujem predchádzajúci postup a keď štartujem tak držím nohu na plyne až pokým nenaštartuje. Auto zatiaľ stále po cca 8-12s naštartovalo. Absolútne netuším v čom je problém. Bol menený palivový filter (mysleli sme si že je upchatý), vymenili sme aj vzduchový filter a situácia sa nevyriešila. Zatiaľ som nezaregistroval problém so štartom za tepla. Akonáhle sa motor zohrial, naštartoval vždy na prvý krát, v podstate bez problémov.

Teraz vždy preventívne keď štartujem tak mám jemne stlačený plynový pedál a akonáhle motor chytí, tak ho púšťam. Dôvodom je že už sa mi nestáva že motor naštartuje (1000 otáčok) a zhasne, ale roztočí sa do 700 - 800 otáčok a skape. Ale ako som napísal. Stane sa to 2 krát z 10 štartov studeného motora. Auto nemalo v nádrži menej ako 1/4 nádrže nafty. Používam aj aditíva 2x do roka na čistenie palivovej nádrže (pro-tec diesel) a VIF v predpísanom množstve pred každým tankovaním.

Stretol sa niekto s niečím podobným? V čom môže byť problém? Nikto uvádza že problém môže byť vo váhe vzduchu, iný že v palivovom čerpadle. Rád by som si prečítal váš názor a riešenie nikoho, kto sa s tým stretol.

Vopred ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.9 TDi , 77 kW - naštartovanie motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Váha nemusí byť ani pripojená a bude štartovať na brnk...pokiaľ nemá iný problém.Preto pozor na internetové kraviny.
Treba odmerať tlak paliva medzi filtrom a tandemom,tam po zapnutí zapalovania nabehne 0,5 bar. Druhý merák na merací bod tandemu aby sa zistilo kedy nabehne potrebný tlak ku štartu.
Pokiaľ sa potvrdí že potrebuje pri štarte čas kým dotlačí palivo,sú dve možné príčiny.Je poškodený tandem a zavzdušňuje,alebo sú vytlčené šachty vstrekov a palivo pochoduje tam kam nemá.Z km by sa dalo usúdiť viac,ale treba poznať servisnú históriu či už boli v rámci údržby vstrekovače pretesńované.
SkydowNx
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 30.11.2019 12:45
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.9 TDi , 77 kW - naštartovanie motora

Príspevok od používateľa SkydowNx »

mhlavaty napísal: 25.09.2022 21:27 Váha nemusí byť ani pripojená a bude štartovať na brnk...pokiaľ nemá iný problém.Preto pozor na internetové kraviny.
Treba odmerať tlak paliva medzi filtrom a tandemom,tam po zapnutí zapalovania nabehne 0,5 bar. Druhý merák na merací bod tandemu aby sa zistilo kedy nabehne potrebný tlak ku štartu.
Pokiaľ sa potvrdí že potrebuje pri štarte čas kým dotlačí palivo,sú dve možné príčiny.Je poškodený tandem a zavzdušňuje,alebo sú vytlčené šachty vstrekov a palivo pochoduje tam kam nemá.Z km by sa dalo usúdiť viac,ale treba poznať servisnú históriu či už boli v rámci údržby vstrekovače pretesńované.
Ďakujem za odpoveď. Žiaľ servisnú históriu vozidla nepoznám, pretože som ho kupoval pred pár mesiacmi. Neviem teda či boli vstrekovače pretesňované. Najazdených je cez 320 000km. Dá sa problém ktorý uvádzaš zistiť aj cez počítač? Resp. aký postup odporúčaš?
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.9 TDi , 77 kW - naštartovanie motora

Príspevok od používateľa martincichy »

mhlavaty Ti napísal postup, čo máš robiť (merať). Kilometre na obe príčiny máš.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.9 TDi , 77 kW - naštartovanie motora

Príspevok od používateľa seven549 »

SkydowNx napísal: 25.09.2022 21:38


Najazdených je cez 320 000km.
cas tu vrazdu predat alebo investovat.tie starty su problem paliva.preco si pisal ze davas tomu vifko a cistic.ved to mas len par mesiacov.ani nevies co stym bolo pred rokom.ale tak vacsinou pri 330 000km tie tdi pd maju problemy s netesnostou vstrekovacov.odjakziva.ale na tie km co mas je to aj luxus ze tolko dali.

vstreky sa nepretesnuju a rovnaju dosadacie plochy frezovanim.ak ti niekto povie ze dame nove tesnenia do 10 000km si tam kde teraz.alebo to spravis sam das nove a predas tiez niekomu kto nevie co to je pd tdi.
jurajjanosik
Príspevky: 260
Dátum registrácie: 08.09.2022 21:50
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.9 TDi , 77 kW - naštartovanie motora

Príspevok od používateľa jurajjanosik »

Ak na tdi PD zafrezujes dosadacie plochy tak si kral vsetkych kralov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.9 TDi , 77 kW - naštartovanie motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To snáď nie,ak to nejak tak počítam tak som ich za 15 rokov +- urobil mnoho stoviek.Úspešnosť je prakticky 100%.Dá sa to,problém tam vyrobí jedine servisman ktorý urobí niečo čo nemá.A že sa dá by som ľahko dokazoval,mám videí plný počítač.A je zaujímavé vidieť aj stav odometra.Hlboko po 400 tis dokonca korekcie v rozmere 0.0x
Prakticky všetky autá tohoto typu poznajú problém uloženia vstrekov.Ale existujú výnimky ktoré dodnes problém nepoznajú,ja som kedysi dávno tu taký jeden materiál dával ako tento motor udržovať a kedy čo robiť aby sa nič podobné nestalo.Druhý problém týchto motorov je biedna vybavenosť dielní meracou technikou,dobrou diagnostikou a datový záznamník (mnohokanál oscila) je úplné sci fi,vedomosti ešte viac.Nutnosť meniť kvantá dielov a nešpekulovať je volanie doby,proste vec peňazí.
Načo sem mám dávať záznam oscila ako krásne vidieť pri štartovaní PD.čka že vstreky pracujú bez prísunu paliva a štart je okamžitý keď konečne tandem nejaký tlak začne robiť.
Pre toho čo nemá nič ale chce s tým robiť zázraky jediné doporučenie... medzi palivový filter a tandem votknúť priesvitnú hadicu v dĺžke 11/2-2 metre a slučku podložiť pod stierače aby bolo vidieť čo sa deje na vrchole oblúka.Kým bude plná paliva aj ráno,bude perfektný štart.Ak sa hadica vyprázdni bude urputne dlhý štart.Ak pár sekúnd po štarte prejde tade niečo čierne a po chvíli sa vyčistí...v čudu je tandem a pokojne sa pozrite do filtra ale hlavne do nádrže čo uvidíte.Ale dajte si prv Lexaurin.Ludia si menia doma filtre paliva,ale nič im nehovorí že vložka je čierna ako uhlie.
jurajjanosik
Príspevky: 260
Dátum registrácie: 08.09.2022 21:50
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.9 TDi , 77 kW - naštartovanie motora

Príspevok od používateľa jurajjanosik »

Naozaj ich frezkou frezujes? Ako? Na vacsi priemer? A potom co? Vacsinou staci zrazit hrany, aby sa nesekli okruzky. Ale frezovat? Frezuje sa hlava iba ak sa vlozkuju sachty mosadznymi vsuvkami. Cize rad si pozriem ako frezujete dosadacie plochy a ako nasledne utesnite vstreky. Som zvedavy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Octavia II 1.9 TDi , 77 kW - naštartovanie motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zbytočne...asi zle napísané alebo pochopené.Fréza sa týka iba spodku,vybúchané boky sa riešia inak.Ten spodok sa podceňuje,pritom hrá kľúčovú rolu (odklon od osi) takže musí byť extra precízna a presná aby garantovala kolmosť.Stlačenie krúžka je iba 0,2 mm,čiže asi tolko stačí aby odlahčená strana podtekala
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných