Renault Laguna - podchladzovanie motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ako ochranu pred kamenmi to plne schvalujem,trochu ma tá cena prekvapuje lebo voči cene chladiča je neúmerne vysoká.
Cica iba jemne poopravím v tomto názore.... A pri ovorenom bude otvorený dlhšie lebo ochladenie bude trvať dlhšie
Nebude.V momente ako termostať pootvorí tanierik a cez spodnú hadicu dorazí do motora a teda aj k termostatu chladnejšia tekutina,čo je za zlomok sekundy,sa tanierik privrie a priškrtí prietok,dokonca ho na krátku dobu uzavrie a opäť pootvorí až keď doženie teplotu o ktorú teplota spadla.Aj viacnásobne,len medzitým je objem chladiča stále teplejší a teplejší a tak ďalšie a ďalšie otvorenie má stále menšiu razanciu,až sa to pootvorenie (škulina) ustáli v polohe keď je prietok presne iba taký že sa drží rovnaká teplota.Zmena výkonu motora (tepla)ho buď pootvorí viac,alebo sa jemne privrie.To je celý systém vyzlečený donaha
Cica iba jemne poopravím v tomto názore.... A pri ovorenom bude otvorený dlhšie lebo ochladenie bude trvať dlhšie
Nebude.V momente ako termostať pootvorí tanierik a cez spodnú hadicu dorazí do motora a teda aj k termostatu chladnejšia tekutina,čo je za zlomok sekundy,sa tanierik privrie a priškrtí prietok,dokonca ho na krátku dobu uzavrie a opäť pootvorí až keď doženie teplotu o ktorú teplota spadla.Aj viacnásobne,len medzitým je objem chladiča stále teplejší a teplejší a tak ďalšie a ďalšie otvorenie má stále menšiu razanciu,až sa to pootvorenie (škulina) ustáli v polohe keď je prietok presne iba taký že sa drží rovnaká teplota.Zmena výkonu motora (tepla)ho buď pootvorí viac,alebo sa jemne privrie.To je celý systém vyzlečený donaha
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
No áno, tak by to malo byť. Ale termostat tiež nie je len zatvorený alebo plne otvorený, obvykle je to práve niečo medzi tými krajnými polohami.cicmanec napísal: načo zakrývať chladič keď pri zatvorenom termostate cez neho nič netečie? A pri ovorenom bude otvorený dlhšie lebo ochladenie bude trvať dlhšie, teploty, pri ktorých sa termostat otvorí/zatvorí sa tým ale nezmenia! Takže v prvom rade si dajte do poriadku termostat!
A okrem toho, ako vieme ani konštruktérom áut sa všetko vždy nevydarí celkom tak najlepšie ako by sa mohlo.
No mojom VW všetko funguje viac-menej ako má, ale pred rokom ako už bola zima, som si pri jednej ceste pomyslel že by mohlo aj trocha lepšie kúriť. Tak som zalepil masku chladiča lepiacou páskou, čo som mal poruke a hneď bolo lepšie. Aj som tú päsku nechal na maske až do jari a určite to zopakujem aj túto zimu.
Možno že už nemá radiator kúrenia tú priechodnosť ako mal za nova, ale kvôli tomu ho určite meniť nebudem.
-
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 28.11.2007 13:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Prepačte mi , ale mńa lepšie riešenie pre zvýšenie učinnosti kurenia ako obmedzenie prietoku náporového vzduchu na chladič nenapadá
Povedzte ako inak dosiahnete zlepšenie učinnosti kurenia
pri minusových teplotách okolitého vzduchu,navyše ked čast vyrobeného tepla odoberá splyńovač ?
na aute ktorého motor je dimenzovaný na veĺké výkony
má elektronický termostat a chladenie motora ma zlepšené a posilnené aby aj v lete pri +40°C motor bol chladený ?
Ja som nikde nepísal,že treba hermeticky utesniť predok auta
iba hovorím,že v tomto prípade pomože obmedzenie prudenia náporoveho vzduchu na chladič
alebo nikto z vás ešte nevidel plexi-kryt prednej masky na Š-Octavia , napriklad ?
Povedzte ako inak dosiahnete zlepšenie učinnosti kurenia
pri minusových teplotách okolitého vzduchu,navyše ked čast vyrobeného tepla odoberá splyńovač ?
na aute ktorého motor je dimenzovaný na veĺké výkony
má elektronický termostat a chladenie motora ma zlepšené a posilnené aby aj v lete pri +40°C motor bol chladený ?
Ja som nikde nepísal,že treba hermeticky utesniť predok auta
iba hovorím,že v tomto prípade pomože obmedzenie prudenia náporoveho vzduchu na chladič
alebo nikto z vás ešte nevidel plexi-kryt prednej masky na Š-Octavia , napriklad ?
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných