Nissan Navara/Pathfinder kúpa

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

michalqo
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 13.12.2013 18:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michalqo »

to auto by malo mať pohodlie,kvalitu,velký uložný priestor (najlepšie pickup) a dobrá by bola aj slušná prechodnosť v teréne.Sledoval som ten Ford Ranger 2008 2,5 TDCi čo si myslíte o nom?
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Dobrá volba. U pickupov je prejazdnosť hodne limitovaná zadným previsom, ale bežný terén typu lesné a polné cesty sú OK. Ja sám som ho nemal, no v tandeme sme zvykli jazdiť po lesoch a tak. Toto je z organizovaného zrazu. Len trať skor pre SUV. https://www.youtube.com/watch?v=5l8Rt_u68LY
https://www.youtube.com/watch?v=EsxMNjrzXPU
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Keby národ slovenský netrpel opäť ďalšou nepríjemnou vlastnosťou, ktorou škodí samému sebe (konzervatívnosťou kombinovanou s predsudkami), tak by tu ako návrh určite padlo aj vozidlo SsangYong Rexton II.

Teda pokiaľ sa bavíme o vozidlách ročníkov 2007-2009, silne sa uvažuje nad cena/výkon, priestorom, pohodlím či priechodnosťou.
Za tie smiešne peniaze, za aké sa tie vozidlá aj kôli vyššie spomenutému predávajú na trhu, sa totiž nič lepšie s týmto pomerom vlastností kúpiť nedá.

Vďaka sofistikovanému, elektronicky riadenému stálemu pohonu 4x4 cez klasický (a nie šumienkový viskózny) medzinápravový diferenciál, sa to vozidlo vie vyhrabať naozaj z veľmi veľa prekakov. Žiadne bezmocné krútenie koliečok do kríža ako v takmer každom primitívnom pick-upe, či pseudooffroade sa nekoná :d :D
Kto sa neodviezol, neuverí a nepochopí. Preto ani nenapíše...


Tu je video z "pocukrovaného" Norska: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... xXF38ZRMXU

Tu z nejakého hlbšieho stepného blata: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... PlFaHwWXM8

No a nakoniec v tomto sa nejakí sovieti skúšali hrať na kapitána ponorky. Naštastie pre nich bolo plytko: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 7bO6p4TuXQ
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

....stálemu pohonu 4x4 cez klasický (a nie šumienkový viskózny) medzinápravový diferenciál, sa to vozidlo vie vyhrabať naozaj z veľmi veľa prekakov. Žiadne bezmocné krútenie koliečok do kríža ako v takmer každom primitívnom pick-upe, či pseudooffroade sa nekoná ..
No, tak tu ťa jako neoofroaďáka musím vyviesť z omylu. Akákoľvek medzinápravová věc aj natvrdo uzamknutý medzinápravový dif, nezabráni preklzu do kríža alebo akému koľvek preklzu jedného predného a jedného zadného kolesa. Lebo:
1 hnaná náprava = jednokolka - točí sa koleso s menším odporom
2 hnané nápravy = jednokolka - dtto
2 hnané nápravy c medzinápravovým nejakým bazmegom = dvojkolka - točia sa 2 kolesá s menším odporom
2 hnané nápravy c medzinápravovým nejakým bazmegom + nápravová uzávierka jednej alebo oboch náprav z toho robia 3 kolku a 4 kolku

Rexton je teda čistokrevná 2oj kolka. Pekne to vidieť cca 1:45 v prvom videu keď akože spraví hodiny a potom mu při rozjazde zaberá len predné koleso. Samozrejme nápravové uzávierky celkom funkčne sumuluje TC - trakčná kontrola. Inak je Rexton SUV jako akékoľvek iné len spracovanie interiéru kde sú na palubke medzery jako medzi blatníkmi po nevydarenej klampiarčtine chce dosť vysokú dávku tolerancie. Ale je fakt, že za tú cenu sa asi nič porovnateľné kúpiť nedá. Je to ML-ko v hnusnejšom kabáte

Inak obe videá sú podmienky kedy stačí pohonn 4x4 bez akýchkoľvek medzinápravových uzávierok a iných blokačních systémov. Sú to v podstate jednoduché podmienky, kedy sú všetky kolesá +- rovnomerne zaťažené a v pohybe. Ak by vykrížil na mieste tak by bez TC končil
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Z omylu ma vyviest nemusis, pretoze funkcia medzinapravoveho diferencialu mi je jasna. Tento vydobytok techniky taktiez nie je iba vysadou offroad, ale aj osobakov ci nakladnych vozidiel.
U vozidiel medzinapravovy diferencial existuje vo viacerých podobách:
s viskóznou/lamelovou spojkou (snaha o zniženie spotreby), resp. ako samotna viskozna spojka (najznamejsi asi svedsky patent Haldex) aj bez (povodná, 100%ne funkčná konštrukcia bez oneskorenia, bez hydraulického čerpadla/el. magnetickej spojky a trecích lamiel),

Je mi uplne jasne, ze bez uzavierky konkrétneho NAPRAVOVEHO diferencialu dojde k tomu typickému bezmocnému kruteniu koliesok do kriza...

Ide o to, ze ja som mal na mysli uplne nieco ine.

A sice to, ze existuju ovela jednoduchsie, lacnejsie (samosebou tak bez elektronickej podpory menej ucinne, resp. komfortne) riesenia systemu 4x4 ako takého.
To znamena, ze maju manualne pripajatelny predny, prip. zadny pohon (typicke prave pre pick-upy) bez medzinapravoveho diferencialu-cize pouzitelneho bez ujmy iba na povrchoch so znizenou adhéziou.
Dalej je v takýchto pripadoch pouzity povacsine zadny napravovy diferencial so zvysenou svornostou, ktory supluje (u pravych offroad) klasicku uzavierku nápravového diferencialu.

Ten je v Rextone II vyrieseny prave tym TC a funguje to v praxi viac nez uspokojivo :2f93: (zastavenie pri jazde hore zasnezenym kopcom nudzovym spôsobom zaborenim celej pravej casti vozidla do hlbokého zaveja, lebo riadic iduci oproti dolu kopcom sa nemal kam vyhnut a hrozila offset kolizia :d :D nasledne po obideni sa vozidlo sice velmi neochotne, ale predsa dostalo bez rozhupavania vlastnym nahonom v pôvodnom smere von zo zaveja: cize lava polovica tragaca na odhrnutej vozovke, prava v hlbokom zaveji, navyse v STÚPANÍ...nie je veľa oveľa, oveľa drahších offroadov, ktoré by toto zvládli)

---
K tomu videu:
to, co sa udialo v spominanej minute este neznamena ze sa bavime o Rextone II :d :D
Na videu su okrem iných SY modelov faceliftovane Rexton JEDNOTKY a tie maju este povodny system pripajatelneho pohonu prednej napravy bez medzinapravoveho diferencialu, pripadne trvaly bez EPD (aktivne rozdelovanie krutiaceho momentu medzi jednolive kolesa), bez TC + ESP.

Jazda na Rextone II s týmito dobrotami je este o hooodny kus lepsia...
Naposledy upravil/-a markoimportauto v 12.11.2014 20:17, upravené celkom 2 krát.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Acon napísal:
....stálemu pohonu 4x4 cez klasický (a nie šumienkový viskózny) medzinápravový diferenciál, sa to vozidlo vie vyhrabať naozaj z veľmi veľa prekakov. Žiadne bezmocné krútenie koliečok do kríža ako v takmer každom primitívnom pick-upe, či pseudooffroade sa nekoná ..
Inak je Rexton SUV jako akékoľvek iné len spracovanie interiéru kde sú na palubke medzery jako medzi blatníkmi po nevydarenej klampiarčtine chce dosť vysokú dávku tolerancie. Ale je fakt, že za tú cenu sa asi nič porovnateľné kúpiť nedá. Je to ML-ko v hnusnejšom kabáte
Dovolim si nesuhlasit:
asi si podla vsetkeho nesedel v Rextone II (http://www.autobazar.eu/sk/card.php?id=4168274), ktory je akostou pouzitych materialov, vypracovanim aj dizajnom (až na ten stupídny zadný spojler :) ) porovnatelny so "zvucnejsimi" kórejskými supermi Hyundai/Kia/Chevrolet v danom roku (2007-2009). Ziadne z popisovanych extrémnych škár sa nevyskytujú. Teda ak porovnávame jablká s jablkami. Stále sa totiž bavíme o úplne obyčajnom, neprémiovom vozidle...
Dovolím si však ísť ešte ďalej a tvrdiť, že akosť použitých materiálov poväčšine schová do vačku napr. oveľa zvučnejšie Volvo XC90 (to tristné praskanie kožených poťahov sedadiel sa u Rextona II-ky nekoná ani po 200tis. km) či niektoré hrdé "prémiovky" so šúpajúcimi či inak ľahko sa opotrebujúcimi interiérmi :2f93:
Jedine co je trochu rusive je typicky azijska ergonomia, ktorej logike rozumeju asi iba sikmooki...ale zas na druhej strane ked obcania akceptuju taketo riesenia v nasobne drahsich Land Cruiseroch, Patroloch ci Pajerach, tak eventualna vytka tohto je opat iba cisty predsudok.

Inak, schvalne som vypichol Rexton II, pretoze prave ten je svojim najmenej extravagantnym (az konzervativnym) dizajnom najblizsie ku korejsko-japonskej produkcii SUV/offroad z daného obdobia.
Preto by si musel (ak si objektivny) podobnym vyrazom "hnusny kabat" pocastovat aj ine, nemyslis?

Okrem toho:

co nejaky Defender je nejake krasne auto ci co?
A ten interier? No na dovracanie.
Práve tam sú škvíry na palubke také, že by cez ne mohla utiecť mačka :40bd:
Cize hodnotenie dizajnu a vypracovania Rextonu II, ked sa trosku nepopozerame po iných dizajnových "zazrakoch" je opat tak trochu prejav predsudku (bez urazky)
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Pokial id eo Defender, tak to má svoj účel. Je to hrubý pracant, prejdeš rieku, otvoríš dveře nech vytečie voda a ideš ďalej. Odstavíš na slnko a za 2h je interiér suchý. Sprav to s rextonom :40bd: alebo iným ;-)
Myslím, že toto nie je vlákno o Rextone. Design je silne individuálna věc a pre mňa je to na rozdiel od Defíka jedno naozaj hnusné auto. No mne sa Def páči aj viac jako ML takže ja nie som vzorka.

Pokial ide o jednoduché riešenie pohonu 4x4 rak práve to riešenie Rangeru s pripájaním predku natvrdo a samosvornými diferákmi je to najblbovzdornejšie a najjednoduchšie riešenie. Pretože... skrátka je to tak. Je to overené, vydrží to nezmysel a funguje to vždy keď to potrebuješ. TC je fajn kým neodíde jedno čidlo ABS. Potom to ide na jedno koleso a to stojíš aj na kravskom lajne. Samosvor nikdy nebude to čo uzávierka no zo skúsenosti viem, že ak sa nejazdí hard kd eje každú chvílu jedno koleso v lufte, tak za tú jeho spolahlivosť to stojí. Trochu sa s ním třeba naučiť narábať a potom je to brnkačka. A ak je spojený s TC, tak potom je takmer rovnocenný s nápravovou uzávierkou.

Ale aby som sa držal témy, F Ranger je v rámci PickUpov jedna z nejlepších volieb. Práve pre jeho jednoduchosť , jednoduchú servisovateľnosť a skvelí prístup ku všetkému.
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Suhlasim, design je silne subjektivna zalezitost, aj ked urcite existuju vynimky, ktore sa nepacia vseobecne v globale.

Aby bolo celkom jasne:
nie som ziaden ortodoxno-militantný :) fanúšik SsangYong, ktorý sa tu bude teraz online ruvať a bojovať za "svoju barvu". Akurát už som ich mal dosť nato, aby som vedel oceniť ich kvality (vzhladom na ich cenu ako jazdeniek), ktoré ostávajú pre vačšinu konzervatívnych občanov tabu.
Inak, vlákno by kľudne o SsangYongu mohlo byť. Prečo nie? Presne zapadá do dopytu zadávateľa témy vekom, vlastnostami a zrejme aj cenou. Inak by tu nemohli byť pospomínané rôzne iné (aj odveci) vozidlá...

---

Inak nedá mi nezareagovať na to jednoduché riešenie "4x4 napevno":

diferák so zvýšenou svornosťou - budiž, nič lepšie (okrem mech. uzavierky) a spolahlivejsie momentálne asi nie je. Bral by som však iba doplnený o elektronickú podporu (TC).
Ale blbuvzdorne?????
No neviem teraz, či to myslíš výhradne na terén/nespevnený podklad, alebo všeobecne.

V tom prvom prípade bez výhrad za predpokladu, ze naboje pripojovaných kolies nemaju tzv. podtlakove volnobezky, ale volnobezky mechanicke (ZAPNUTE-VYPNUTE). Ak sa k tomu prida TC, tak nahon v terene je prakticky ideal, porovnatelny so stalym náhonom s uzávierkami.

Pevný podklad pod kolesami 4x4 nepevno však blbuvzdorný rozhodne nie je!
Prevádzkovateľovi vozidla dá takáto jazda (trebárs po asfaltke) čoskoro na vedomie, prečo existuje medzinápravový diferenciál a aký význam vo vozidle má. A ver tomu, že je veľa pacientov, ktorí by to tvoje "blbuvzdorné" aj v tomto prípade zobrali doslova a nestačili by sa diviť, ako sa im jazdenie predraží :40bd: Náklady na vyššiu spotrebu paliva sú pri tom to najmenšie zlo...

Inak, Ford Ranger (resp. Mazda BT-50) nie je najhorsi. V Thajsku vyrabane dvojicky však majú svoje limity a popri Nissanoch sú to vozidlá snáď s najčastejším výskytom "motorschade".
Keď som na ňom jazdil, tak ma na pevnom podklade trochu iritovalo typicky offroadacke gulickove riadenie, ktore pri dlhsich dialnicnych presunoch vyzaduje podstatne viac pozornosti, ako to hrebenove.
Dalsia vec je otazka priorit:
pick-upy výbavou totiž rozhodne neprekypujú a ak je človek trochu náročnejší (mám pocit, že na Slovensku sú takmer všetci supernároční - ak majú čo len trochu peňazí pokope, hneď leitajú v dopytoch ksenóny, navigácia, kožka aj predkožka, také liňe, onaké liňe...), tak za výbavu porovnateľnú s tou pre SUV bežnou bude musieť dosť pritlačiť na cene a tiež tých vozidiel veľa nebude.
Navyše vo veľa pickup-och sa výbava napriek tomu tej v najvyšších verziách paralelných či porovnateľných SUV-čkach nemusí vyrovnať, dokonca ani priblížiť.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Tak, při zdatnom blbcovi nie je blbovzdorné nič ;-)

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní