VW Golf ll 1.3 karburator - zly štart za tepla
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35 Zdieľať na Facebook
VW Golf ll 1.3 karburator - zly štart za tepla
Zdravim vas
Potrebujem poradiť,mam už dlhšie problem s autom VW Golf 2 1.3 karburator (Pierburg 2E).
Problem: Auto za tepla,ked je zohriate na prevadzkovu teplotu alebo teplota cca 80st. ma problem naštartovať.
Zaparkujem,vypnem motor,pridem za 20min cca,štartujem,auto chyti na kusok a hned skape,štartujem znova a musim držat plyn aby to chytlo(cca 3sekundy) bez plynu aj dlhšie štartuje.
Ked auto naštartuje a chyti,tak otačky spadnu na cca 600..zaradim rychlosť idem dalej..prejdem asi 200metrov a otačky už su v norme(900)
Tato chyba sa prejavuje len za tepla!
Pokial je motor chladnejši tak chyta krasne bez problemov.
Opravy/vymeny ktore som spravil na motore:
Vymena čidla teploty
Vymena sviečok(Super Bosch Plus 1kontakt)
Vzduchovy filter
Palivovy filter
Skontrolovane a prečistene sitko v nadrži.
Opravene tesnenie pod karburatorom(silikon)
Vymenene tesnenie veka karburatora
Vyčistena triska volnobehu
Nove zapalovacie kable
Nastaveny rozdelovač(predošlim majitelom)
Novy palec rozdelovača + veko
Vymenene všetky podtlakovae hadičky za nove(Okrem podlatku brzd,ten je v poriadku)
Cely karburator bol vonku,vyčisteni,vyfukany.
Nova membrana akceleračnej pumpy
Novy kabel ukostrenia karburatora.
Nič ma už nenapada čo može spôsobovať zle štarty za tepla,ešte som nemenil obohacovač a ventil volnobehu.
Ventil mi pride v poriadku,po pretočeny kluča v nom počut cvaknutite,tak to znamena že je funkčny.
Obohacovač som neskušal,velmi sa do tej sučiastky nevyznam,ak niekto vie vysvetlit načo služi ta sučiastka tak budem rad
+Za studena ak štartujem rano,tak niekedy nechce držat volnobeh viac ako nad 1000..musim po popridavať(pohrať sa s plynom) a po prejdeni asi 500m už si to drži pekne na cca 1200(sytič) potom ho vypne.
Auto vykonovo je v poriadku..
Normalna spotreba,nestriela do sania ani do vyfuku.
Len tie štarty su problemove.
Za akekoľvek rady,typy a informacie dakujem vopred.
Dufam že sa mi podari vyriešit tuto zahadnu chybu.
Potrebujem poradiť,mam už dlhšie problem s autom VW Golf 2 1.3 karburator (Pierburg 2E).
Problem: Auto za tepla,ked je zohriate na prevadzkovu teplotu alebo teplota cca 80st. ma problem naštartovať.
Zaparkujem,vypnem motor,pridem za 20min cca,štartujem,auto chyti na kusok a hned skape,štartujem znova a musim držat plyn aby to chytlo(cca 3sekundy) bez plynu aj dlhšie štartuje.
Ked auto naštartuje a chyti,tak otačky spadnu na cca 600..zaradim rychlosť idem dalej..prejdem asi 200metrov a otačky už su v norme(900)
Tato chyba sa prejavuje len za tepla!
Pokial je motor chladnejši tak chyta krasne bez problemov.
Opravy/vymeny ktore som spravil na motore:
Vymena čidla teploty
Vymena sviečok(Super Bosch Plus 1kontakt)
Vzduchovy filter
Palivovy filter
Skontrolovane a prečistene sitko v nadrži.
Opravene tesnenie pod karburatorom(silikon)
Vymenene tesnenie veka karburatora
Vyčistena triska volnobehu
Nove zapalovacie kable
Nastaveny rozdelovač(predošlim majitelom)
Novy palec rozdelovača + veko
Vymenene všetky podtlakovae hadičky za nove(Okrem podlatku brzd,ten je v poriadku)
Cely karburator bol vonku,vyčisteni,vyfukany.
Nova membrana akceleračnej pumpy
Novy kabel ukostrenia karburatora.
Nič ma už nenapada čo može spôsobovať zle štarty za tepla,ešte som nemenil obohacovač a ventil volnobehu.
Ventil mi pride v poriadku,po pretočeny kluča v nom počut cvaknutite,tak to znamena že je funkčny.
Obohacovač som neskušal,velmi sa do tej sučiastky nevyznam,ak niekto vie vysvetlit načo služi ta sučiastka tak budem rad
+Za studena ak štartujem rano,tak niekedy nechce držat volnobeh viac ako nad 1000..musim po popridavať(pohrať sa s plynom) a po prejdeni asi 500m už si to drži pekne na cca 1200(sytič) potom ho vypne.
Auto vykonovo je v poriadku..
Normalna spotreba,nestriela do sania ani do vyfuku.
Len tie štarty su problemove.
Za akekoľvek rady,typy a informacie dakujem vopred.
Dufam že sa mi podari vyriešit tuto zahadnu chybu.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Hah, tie karburatory boli pomerne sofistikovane...
Tam je tych membran viac a za tie roky moze byt ktorakolvek z nich uz derava a preto zle pracuje. Neviem ci si nasiel odvahu a rozoberal ho uplne kompletne, no ja som to zazil, kedze som ho dakedy mal na 1.8 l motore. Teda ak sa nemylim a bavime sa o tom istom karburatore (dvojkomorovy). Jednokomorovy bol podstatne jednoduchsi, ale aj tak. Inak, na ten start moze mat podstatny vplyv aj ten vyhrievaci element (vyhrievany vodou a aj elektricky), teda v podstate sa jedna o sytic.
Bud si najdes schemy na nete a pustis sa do toho, alebo si najdes niekoho, kto tie karburatory zvlada, alebo ako to urobilo niekolko ludi... Zozenies si karbec z favorita a ten tam prisposobis. Inak, to teplotne cidlo co si menil bolo ake? Kolko vyvodov ma? Mas tam aj to "multifunkcne", teda to z asi 6 vyvodmi?
Na nete najdes plno informacii, ale asi skor v anglictine....
Tajny tip:
Pan hlavaty by mozno vedel, poznal....
Tam je tych membran viac a za tie roky moze byt ktorakolvek z nich uz derava a preto zle pracuje. Neviem ci si nasiel odvahu a rozoberal ho uplne kompletne, no ja som to zazil, kedze som ho dakedy mal na 1.8 l motore. Teda ak sa nemylim a bavime sa o tom istom karburatore (dvojkomorovy). Jednokomorovy bol podstatne jednoduchsi, ale aj tak. Inak, na ten start moze mat podstatny vplyv aj ten vyhrievaci element (vyhrievany vodou a aj elektricky), teda v podstate sa jedna o sytic.
Bud si najdes schemy na nete a pustis sa do toho, alebo si najdes niekoho, kto tie karburatory zvlada, alebo ako to urobilo niekolko ludi... Zozenies si karbec z favorita a ten tam prisposobis. Inak, to teplotne cidlo co si menil bolo ake? Kolko vyvodov ma? Mas tam aj to "multifunkcne", teda to z asi 6 vyvodmi?
Na nete najdes plno informacii, ale asi skor v anglictine....
Tajny tip:
Pan hlavaty by mozno vedel, poznal....
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Ten karbec je elektronicky avsak neviem presne co vsetko a v akej zavislosti riadi RJ. Skutocne mam len nepatrne zalosti, avsak dobre viem, ze ten sytic bol zavisly ako na teplote chladiacej kvapaliny, tak aj na vyhrievacej spirale ktora tam. Ono ten mechanizmus tymi rokmi nefunguje spravne, zi uz koli usadenemu bordelu, prerusenej spirale atd... Este je velka pravdepodobnost, ze sa s tym uz niekto "hral" a je ten karburator rozladeny. Hmmm, na EK som mal trosku problemy, nez som nasiel niekoho, kto mi to dal ako tak dokopy, aby to aspon preslo kontrolou. Potom som natrafil na niekoho u nasich zapadnych susedov, co tomu dobre rozumel a tak tam daco pomenil a bolo to fajn, no po roku ci dvoch s tymto motorom som presiel na i-cko a to bolo podstatne lepsie. Ale to uz je urcite viac nez 15 rokov dozadu.
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27 Zdieľať na Facebook
Nieco podobne som mal na favorite karbecovom. Tiez som pomenil kadeco, otacky na volnobeh boli tiez vcelku nizke. A pritom to bolo v prilis povolenom srobe volnobeznych otacok. Zmes bola teda az prilis bohata a prechlastaval sa. Na rozbehoch tiez nezvladal moc a "zakuckaval sa". Stacilo potocit srobom par otacok a opat bolo vsetko v poriadku.
Chod niekam kde robia emisne a maju ten pristroj na nastavenie, ja som takto isiel ked som raz spalil celu nadrz skumanim preco mi kadejako skace volnobeh, auto ma problem startovat atd. Tiez som pomenil vsetky tesnenia co boli lahko dostupne az som vycerpal vsetky moznosti. Zbehol som na emisnu a 10 minut neskor a 5euro lahsi som vedel, ze obohacovac je chybny a tym padom mozem tocit volnobeznym srobom aj obohacovacim srobom kolko chcem a nic sa nedialo. Kupil som novy original diel a uz sa dalo nastavit co som potreboval.
Chod niekam kde robia emisne a maju ten pristroj na nastavenie, ja som takto isiel ked som raz spalil celu nadrz skumanim preco mi kadejako skace volnobeh, auto ma problem startovat atd. Tiez som pomenil vsetky tesnenia co boli lahko dostupne az som vycerpal vsetky moznosti. Zbehol som na emisnu a 10 minut neskor a 5euro lahsi som vedel, ze obohacovac je chybny a tym padom mozem tocit volnobeznym srobom aj obohacovacim srobom kolko chcem a nic sa nedialo. Kupil som novy original diel a uz sa dalo nastavit co som potreboval.
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35 Zdieľať na Facebook
Tak konečne sa mi tu podarilo dostať na forum,troška problem s prihlasenim
Vdaka všetkym za odpoved a radu,ked auto štartujem za tepla tak už držim to pod plynom..no už zrejme som aj došiel na chybu.
Kamarat ma už skor upozornoval že mi z vyfuku smrdi olej..nebral som to nejak važne,no nedalo mi to a vybral som sviečky von a pozrel...
1sveička-čierna
2sveička-čierna
3sviečka-bielo-siva(chudobnejšia zmes)
4sviečka-čierna
Takže najskor mam zle kružky,zahadzuju sviečky ktore nemožu potom odpaliť...idu lahko očistit,prejdem ich len handrou a už su čiste...no robit to každych 50km nebudem.Jedine čo tomu pomože tak G.O motora.
Neskor priložim fotky sviečok..
Vdaka všetkym za odpoved a radu,ked auto štartujem za tepla tak už držim to pod plynom..no už zrejme som aj došiel na chybu.
Kamarat ma už skor upozornoval že mi z vyfuku smrdi olej..nebral som to nejak važne,no nedalo mi to a vybral som sviečky von a pozrel...
1sveička-čierna
2sveička-čierna
3sviečka-bielo-siva(chudobnejšia zmes)
4sviečka-čierna
Takže najskor mam zle kružky,zahadzuju sviečky ktore nemožu potom odpaliť...idu lahko očistit,prejdem ich len handrou a už su čiste...no robit to každych 50km nebudem.Jedine čo tomu pomože tak G.O motora.
Neskor priložim fotky sviečok..
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35 Zdieľať na Facebook
Jednu foto som našiel..
[img]http://www.imghosting.cz/images/6720141030_122451.jpg[/img]
Skusim ich pozriet zas že ako vyzeraju..nesom si isty či kružky puštaju olej,najazdil som na novom oleji asi 1000/1500km a nebudol ani kusok..može puštať olej cez gufera ventilov?
[img]http://www.imghosting.cz/images/6720141030_122451.jpg[/img]
Skusim ich pozriet zas že ako vyzeraju..nesom si isty či kružky puštaju olej,najazdil som na novom oleji asi 1000/1500km a nebudol ani kusok..može puštať olej cez gufera ventilov?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných