VW Golf IV 1,4 16V

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

branko511
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 21.02.2012 15:39
Zdieľať na Facebook

VW Golf IV 1,4 16V

Príspevok od používateľa branko511 »

Zdravím! Mám hneď 2 problémy, preto vás prosím o pomoc:
1.Na golfe4 1,4 16V už dlhší čas pri silnejšom pridaní plynu začne motor vydávať divný, taký cukavý zvuk, ako keby sa dusilo. Pri nižších rýchlostiach to nerobí, ale napr keď na 3-jke rozbieham povedzme po 60, pri určitých otáčkach začne tento zvuk, ale ked pritlačím plyn až na podlahu, prestane. Najviac je však tento zvuk citeľný pri rýchlosti 80km/h pri 2000-2500 otáčkach.. ak však pridávam veľmi pomaly, tento zvuk nepočuť. Na diagnostike nevypisovalo nič.
2.Predvčerom mi pri jazde cez dedinu (50km/h-2000ot.) akoby začal vynechávať motor, no nezdochol, za dedinou som pridal plyn, auto zdochlo, rozsvietila sa kontrolka motora. Dlho som točil kým naskočilo, potom som prešiel zasa asi 1km a zdochol znova. Došiel som domov, na druhý deň na VAGu ukázalo chybu snímača teploty chladiacej kvapaliny - hneď som ho vymenil. Servisák povedal, že mohla to byt chyba riadiacej jednotky práve kvôli tomuto snímaču a spýtal sa, či som nemal vybitú baterku(bola vybytá asi pred pol rokom, pretože som v garáži nechal kľúče v zapaľovaní a zapnutý ventilátor- nabil som ju a nebol problém). Povedal, že taktiež to môže byť imobilizér, ktorý zablokoval prívod paliva do motora. Autom som prišiel domov,išlo v pohode, no dnes asi po 70 km zdochlo znova. Svieti kontrolka motora.
PROSÍM VÁS O POMOC, kto by mal nejaké tipy, alebo skúsenosti, prosím píšte! auto má nabehaných 110000 km a starám sa o neho vzorne
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

v prvom rade vymen mechanika,ktory nema ani sajnu o managementu.immo nehra ziadnu hru pocas jazdy,len pri startovani.Immo vylucene.Snimac teploty paliva tiez nie je pricinou "zdohnutiaô motora pocas jazdy.Diagnostika neukazuje chybu konkretne,diagnostikar to musi vycitat,musi vediet citat medzi riadkami,a zo zivych udajov.Ak to neprinesie "vysledok",su dalsie merania.napriklad meranie tlaku paliva,meranie lambdy s oscilloskopom/tu videit spravna,nespravna zmes paliva a vzduchu/ a ztoho sa da nieco vylustit.Ten zvuk je aky?Napriklad ako dusenie?Kvoli duseniu vie motor vypovedat Stop,ale to dusenie musis vidiet na diagnostike,najma pri merani lambda sondy.
branko511
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 21.02.2012 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa branko511 »

Práveže už som bol za viacerými chlapíkmi, no nikto na vagu nič nenašiel a nevedel poradiť čo by to mohlo byť. Ten zvuk je taký tupý, niekde z hĺbky, a búcha to tak rýchlo, aké vysoké sú otáčky :D ťažko popísať... ale nie sú to hydroštely. No nemyslím že to pobuchovanie a teraz to zdochýnanie spolu súvisí, nakoľko to pobuchovanie je stále rovnaké už dlhší čas. Je to akokeby sa do motora nedostalo palivo, pretože zapaľovanie zostane zapnuté.
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

na týchto motoroch 1,4 16v rady odchádzali cievky zapaľovania,neviem aké máš prevedenie motora,ale mne sa stalo,že na 3-válci mi z čista jasna po prechode želez.priecestia odišla cievka a motor dusilo..po výmene OK..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak je to typ samostatných zapalovacích modulov (hranaté) tak áno,tie sú hotové požehnanie.Na vršku plochy sa im urobí taký hrbolec ako sa robí na asfaltoch bublina a je amen.Nový Bosch naštastie cca 30 e.- čo sa dá prežiť.Pôvodne tam býva tuším Magnetti Marelli
branko511
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 21.02.2012 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa branko511 »

Je možné že práve kvôli cievke vynecháva až zdochne? Veď ak aj odišli, tak asi nie všetky naraz..či? Motor je r.v.2000
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vsetky naraz neodidu, kvoli jednej alebo dvom pokazenym motor nezdochne za jazdy.


>> na týchto motoroch 1,4 16v rady odchádzali cievky zapaľovania,neviem aké máš prevedenie motora,ale mne sa
>> stalo,že na 3-válci mi z čista jasna po prechode želez.priecestia odišla cievka a motor dusilo.

keby bola cievka na vine, v diagnostike su jasne zapisane chyby, tzv. misfire. A v tomto pripade nie su. Snimac teploty kvapaliny takisto nesposobi zdochnutie alebo nenastartovanie motora v tepelnych podmienkach v ktorych sa teraz nachadzame.


Na dialku tazko tipovat. Trosku ma zarazilo ze pises "motor je rv2000", z toho mi nejako divne vyplyva ze auto nie je. Ak je moje podozrenie spravne, preco si v aute co ma 110.000km menil motor ?


edit : samozrejme vymenit servisaka ktory zahlasil chybu riadiacej jednotky na zaklade toho cirkusu so snimacom teploty.
branko511
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 21.02.2012 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa branko511 »

no preto sa pýtam, lebo ak by aj odišla jedna, tak ostatné 3 by fungovali ďalej. Ale ak najprv vynechalo, až potom zdochlo a potom nenaskočilo hneď, mám pocit že tam nedošlo palivo.
Napísal som motor pretože kolega sa pýtal aký typ motora, ale samozrejme myslel som celé auto :)
tomasendo
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 17.01.2011 13:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomasendo »

Podobne problemy som mal na Leone 1.6 16V avsak auto nezdochlo iba napr pocas cesty na dialnici som pocitil na 1-2 sek. ze auto zrazu prestalo tahat. Tak isto nim cukalo pri istych otackach ale iba za studena a iba chvilocku. Vymenil som lambdu sondu a bol pokoj
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Tomasendo-lambda nehra ziadnu hru pri studenom motore.
Som zvedavy ake merania boli vykonane,zatial zakladatel nic neuvadzal,len Vag.Ak by bola cievka spolocna,tak moze byt pricinou motoru Stop,ale ak su 4,tak je to tiez vylucene.Chyba musi byt "spolocna".
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

napadla ma jedna velmi jednoducha, LACNA a strasne bezna porucha ktora na vsetkych wolcwangenoch sposobuje taketo spravanie : rele 109.

Nastudovat problematiku, aj na tomto fore som vyveštil o tejto potvore dost. Obrazkov a navodov je na internete na mraky. Ziadna chyba v ECU motora ani nikde inde zapisana nebude, co je situacia ktoru ma autor temy.

Sice s tym nevyriesime tvoje divne zvuky, ale rozhodne by motor mal lepsie startovat a menej skapinat :) pozicaj si od hocikoho kto ma golfa, oktaviu, fabiu, passat atd. v tvojom okoli. Myslim ze su vsetky rovnake.

Pred startovanim pocujes zvuk palivoveho cerpadla alebo nie ? Doteraz si pocul ?
branko511
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 21.02.2012 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa branko511 »

Ďakujem za návrhy, ale zdá sa mi, že to relé 109 je najpravdepodobnejšia možnosť, lebo ako čítam, tak veľa ľudí ma skoro také isté príznaky. Ale na druhej strane, každý má tento problem len pri diesloch. Je potom možné že to je aj na 1,4 benzíne?
branko511
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 21.02.2012 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa branko511 »

Dnes mi auto zdochlo v 110km/h a to už nie je sranda. Natočiť sa ho už nepodarilo, takže ma museli odtiahnuť. Dal som na vaše rady, rozobral som palubovku a skúsil to relé 109, no nie je tam. Asi ho majú len diesly. Sú tam len relé 53,100,409,377... 100-vku mi premeral elektrikár, v ňom chyba nie je. A ešte k predošlej otázke: áno doteraz som počul zvuk palivového čerpadla, teraz ho pred štartovaním nepočuť. Je možné že je chyba v ňom? Kde presne sa v aute nachádza? Vie niekto poradiť? VOPRED VĎAKA
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Cerpadlo nebude nad palivovou nadrzou ?
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných