Renault Megane II 1,6 - kontrola výfukových ventilov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Renault Megane II 1,6 - kontrola výfukových ventilov

Príspevok od používateľa salomen30 »

Zdravím ako sa dajú najlepšie skontrolovať ventily bez demontáže hlavy.Ja som to skúšal tak že som do otvoru sviečky natlačil kompresorom vzduch a počúval odkial syčí či výfuk alebo sanie samozrejme pri zavretých ventiloch v hornej uvrati.Tú som nastavoval len podľa zdvihu špajle v otvore sviečky keď prestala stúpať pri točení kľukou usúdil som HU. Z výfuku mi jemne syčí vzduch.Ale robí to na všetkých 4 valcoch.Tak neviem či to zle meriam pochybujem že sú zlé všetky výf,ventily.žeby bol zle rozvod poraďte vďaka.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak chceš výsledok úplne dôveryhodný tak potrebuješ niečo takéto
[img]http://i.imgur.com/FWmWTzn.jpg[/img]

stojí to cca 30 e.- a je hlavne presné a k tomuto úkolu určené
Piest nie do hornej ale dolnej úvrati inak ho otočí už pri maličkej odchýlke od HÚ.Oplatí sa naprášiť na piest olej aby sa zatesnil spodok
Celý link na vec ...
http://allegro.pl/miernik-kompresji-tes ... 38825.html

Ešte radšej dopíšem nejaký poznatok.Pri motoroch na plyn ani vcelku výborná kontrola nedá ucelenú informáciu.Keď išli von ventily (výf) teda aj také ktoré "vyhovovali" tak boli na dosadacích plochách pehavé,tj z malými fliačikmi akýchsi zárodkov ktoré mezmizly ani prelapovaním.Sám som zvedavý na ďalší osud motora,keby bol ten stroj môj,vymením všetky ventily,ale zákazník ide do podobných výdajov málo,teda nikdy,veď to aj je pálka na nerozdýchanie hlavne ak sa pridajú zdvihátka príp.vačky koníky a pod

Popisovaná kontrola je trocha strata času,ale robí sa.Keď sa totiž niekde objaví nízka kompresia,je úplne jedno prečo,ale hlava dole pôjde tak či tak
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

nie som mechanik, teda nie auto-mechanik, ale začal by som kontrolou kompresných tlakov....

potom by som skontroloval "valve clearance" COLD

a ak by boli OBIDVE hodnoty v norme , tak by som nerobil vobec nič

jazdením a záťažou sa kondícia motora zhorší alebo zlepší

ina možnosť neexistuje
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

presne tak - pozri casovanie rozvodu, odmeraj vole ventilov, odmeraj kompresiu a ak nie je normalna, tak hlava pojde dole tak ci tak...
skusenejsi mechanik uz len zo startovania motora pocuje ci ma kompresne tlaky vo vsetkych valcoch a teda nemusis ani nic merat...
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

HU moze byt v kompresnej faze alebo vyfukovej, ak ti to pri niektorych valcoch fucalo nestracaj nadej, aby si mal istotu ze si v kompresnej musis aj pozorovat ktory ventil sa zatvara.
ale toto je taky vcelku brutal pristup..
kup si skor podtlakovu mierku a ak ukazuje stabilny a dostatocne vysoky podtlak nepusta ziadny ventil. ak nejaky fuci, chujoviny hracky si nekupuj, valec nafukas tym istym co pneumatiku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pri skúške tlakom pozor na HU,stačí minimálne byť nepresný a ten tlak otočí motorom takou silou,že bože chráń aby mal klúč na kľuke tak ti poláme ruky na troch miestach
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Tak každý jeden valec keď som dal do HU a natlačil 3 bary tak fučal do výfuku.Ale len také slabé fučanie.Keď som priložil ruku k výfuku tak to ani necítilo až keď som ho upchal rukou a nechal trocha natlakovať tak potom slabý vánok.Tak potom čo to može robiť pri pracovných tlakoch.Ale zaujímavé že ta netesnosť bola rovnakej intenzity na všetkych 4 valcoch.Nemyslím žeby boli podpálené všetky rovnako.Neukazuje to skor na problém z výfukovou vačkou ako celkom kedže aj sviečky sú uchlastané všetky..Može to takto robiť pri zle nastavenom časovaní výfukovej vačky.Bolo na nej ževraj menené tesnenie teda remenice.Je možné ju aj nasadiť blbo?Vďaka.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vačky sú chytané letmo,tj nemajú inú blokáciu ozubeného kolečka a vačkovice.Preto sa nastavuje prípravkom a potom sa uťahuje skrutka kolečka.Tam ozaj nie je problém to nastaviť blbo hlavne ak sa spolieha na fixky a pod lebo niet prípravku alebo info ako na to.Ak fučalo do potrubia,tak môže rovno hlava dole čo zrovna radosť nie je lebo má plus domec pre vačky.Pri skladaní treba použiť tekuté utesnenie domca predpísané na tento účel.Inak nie je šanca stihnúť osadiť tých milión skrutiek a klasický parasilikon bude napolo tvrdý.
Dám do pozornosti prefuk na krúžkoch hlavne v najvolnejšej pozícii tj HU. Preto treba dať valcu olej aby sa na krúžkoch utesnil a samozrejne ho postaviť do tesnejšej pozície tj DU
Pripojenie tlakového vzduchu a adaptér v sviečkovej diere musí byť absolutne perfektný a tesný,tj nesmie vydávať syčanie pre vlastnú netesnosť.Vypomstí sa lebo ten sykot sa identifikuje velmi problematicky.Preto sa to robí tým zobrazeným prípravkom na únik tlaku,to proste takú precíznosť vyžaduje.Zistiť sa dá zo 100% istotou ak je dodržané čo som písal,tu sa šuflikanstvo nevyplatí.Nerobí sa to dobre,má to kopec úskalí,tak radšej raz precízna diagnostika.
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných