Nissan Primera P11 - cudne chrastenie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

s2pi
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00
Zdieľať na Facebook

Nissan Primera P11 - cudne chrastenie

Príspevok od používateľa s2pi »

Zdravim vsetkych,
mam nasledovny problem a nenapada mi kde pokracovat. Dufam ze mal niekto aspon podobny problem.

Auto:
Nissan Primera P11-120 GT,r.v. 01/1998 1998ccm 110kW SR20DE, M5

Popis problému:
Pri brzdení motorom od cca 2000rpm po 1500rpm vydáva cudny chrastivy zvuk, ktorý som zdokumentoval aj na videu
http://youtu.be/2igouCylXek(casy su v popise videa)

Predpoklady:
1. Len ak je motor teply, studene to nerobi
2. Brzdenie motorom predtym viacnasobne - teda na prvykrat po nastartovani sa mi to nestalo, viackrat clovek dobrzdi napr do krizovatiek a napr. na x-ty krat to potom zacne robit.

Zvlastnosti co som si zapamatal:
Najlepsie sa to prejavuje na 4. stupnie, menej na 3. a velmi zriedka na 2. . Na 1. a 5. som to nepozoroval

Zvuk vychadza niekde z predu - ak mam otvorene okna, pocujem to rovnako z lava ako aj z prava.
Boli vycistene predne brzdy od hrdze + vyrovnane chraniace plechy. Skontrolovany pohon kolies a zavesenie napravy - vsetko v poriadku.
Robi to viac dole kopcom, popripade na rovine ako hore dole kopcom.
Buchal som palicou po tlmicoch a katalyzatore, nic nehrkoce
Uz ma to serie.




Dakujem za kazdu radu, alebo tipy.
s2pi
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa s2pi »

Ahoj Roby Ray,
dakujem za napad, ten zvuk z pristrojovky si nevsimaj, je to z volantu na ktorom som mal polozenu kameru. Ten zvuk je vyslovene len v tych casoch co som posielal. Je to taky kovovy zvuk, tak predpokladam ze to niesu plasty.
s2pi
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa s2pi »

Prave ze to robi len pri brzdeni motorom. Ked ides s motorom na zaber tak ani tuk.
s2pi
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa s2pi »

Ahoj,
robi to len ako na videu a pri brzdeni motora a otackach medzi 1500 - 2000. Brzdenie motormo v inych otacky alebo pridavanie v 1500 - 2000 to nerobi. Preto som myslel, ze ci to nebude nieco s vyfukom. Zobral som palicu a buchal som po katalyzatore aj tlmicoch, ale nic nedrncalo.

Staci na zistenie vysypanych tlmicov/katalyzatora buchanie po nich?
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Ahoj,mne Primera vydáva len niekedy nie vždy tiež pri cca.2000 ot.pri ubratom plyne taký divný zvuk(syčanie,chrastenie, ani to neviem opísať) niekde z predu,vždy to robí len ak mám ovládač teploty nastavený na 18 stupňov(čo je minimum) ak pridám na 23 stupňov a viac tak ten zvuk som nepočul nikdy,podľa mňa to robí nejaký priškrtený ventil ktorým sa reguluje teplota vody do kúrenia,skús,možno to isté máš aj ty.
uzi4
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 28.02.2008 19:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uzi4 »

skúšal si aj úchyty výfuku (spomínaš výfuk, ale neviem, čo presne si kontroloval)? kedysi dávno som mal na subaru tento problém a príznaky boli asi rovnaké ako píšeš.
storm525
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 06.10.2004 22:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa storm525 »

Keď máš na prednom diele výfuku ten chrániaci kus plechu, je to pravdepodobne on. Úchyty časom odhnijú a takto to brnčí.

Pozri si to, aj to je jedna z možností. Katy na P11 vydržia veľmi dlho, sám mám jednu 1996 a katy sú OK, plne funkčné.

Potom napíš, ako si dopadol.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

skor ako ta niekto rozbije odzadu (tu Primeru) chod s tym k servisakovi
ked nevies aky to je zvuk, tak si to asi neopravis
ani v znackovom servise (kde poznaju tie auta najlepsie resp. by mali) neopytaju za diagnostiku na zdvihaku 1.000 EUR tak neviem preco sa toho tak ludia bojite.
mozno si vsimnu este nieco a tak usetris starosti, peniaze atd.
v normalnych krajinach je normalne ze auto je kazdorocne na zdvihaku, kontrola podvozku...
Slovaci chcu usetrit (a garantujem ze neusetria nic) tak si robia svojpomocne a ...
za banalne nevyvazene koleso ti rozbije lozisko, ulozenie atd. takze ci chrasti rozvod = riskujes motor, ci chrasti prevodovka = riskujes ze sa cela rozleti a nie iba hlavne loziska, ci vyfukovy plech, spoj, alebo rozpadnuty kat. tak mozes ostat niekde stat a to tiez komplikuje zivot...
Napísať odpoveď

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní