Nissan Almera - kolísanie otáčok
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 14.01.2006 21:16 Zdieľať na Facebook
Nissan Almera - kolísanie otáčok
Pozdravujem a mám taký dotaz, na mojej almere 1,50 benzín (r.2001) pri studenom motore mi už asi mesiac kolíšu otáčky a autom mierne trhá. Keď motor dosiahne prevádzkovú teplotu všetko je O.K. a motor pekne ťahá. Nikdy predtým problémy neboli. Viem bez diagnostiky sa to nedá určiť, len či tu niekto už nemal taký problém ... ďakujem.
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 14.01.2006 21:16 Zdieľať na Facebook
Klapku som dal vyčistiť, no nepomohlo, bol som na diagnostike, neukázalo žiadnu chybu, následne som bol aj na STK všetko vcelku OK, mal som len kolísavé emisie, ale v norme. Navštívil som viacero mechanikov a buď nevedeli čo môže byť, alebo mi odporúčali vymeniť rozvodovú reťaz (auto má najazdené poctivých 123.000 km), ale keďže auto má 14 rokov, každý mi povedal, že sa to už neoplatí, keďže výmena je drahá vzhľadom na cenu auta a že mám len jazdiť kým auto ide a potom do šrotu. A čo keď to nebude reťaz ... Nechcem veľmi pristúpiť na túto alternatívu, lebo auto mám od nova a nikdy ma nikde nenechalo. Preto sa ešte raz obraciam na fórum, či nemal niekto niečo podobné. Ďakujem.
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 14.01.2006 21:16 Zdieľať na Facebook
Reťaz v almere má vraj automatický napínak a jej napnutie tým pádom nie je možné. Chlapík, čo niekedy predával a servisoval nissany mi hovoril, že ročníky okolo roku 2000-2002 boli náchylné na trhanie reťaze, že niektoré motory vydržali 60.000 , no mali autá čo mali cez 400.000 a v pohode. Tak neviem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Laki má pravdu,reťaz nemení vlastnosti podla teploty,je možné ju vynechať. Čidlo teploty je vždy v hre,naštastie niet nič ľahšie ako odmerať ohmickú hodnotu.V studenom stave cca 18 °C kdesi v rozmedzí 3500 - 4000 Ohm,u teplého cca 80 °C klesne na desatinu.
Najjednoduchšie a najrýchlejšie je tam strčiť taký odpor alebo si to nastaviť na odporovej dekáde alebo potenciometri zo starého rádia z rozsahom 5 kOhm a dajú sa nasimulovať všetky teplotné režimy.
Problém môže ale pochádzať aj zo zlej tvorby zmesi,na to by dala odpoveď kontrola práce lambdy,tj ako nabieha po studenom štarte.Problém sa pritom nemusí vonkoncom týkať samotnej lambdy.Ak je jej signál hodnoverný,tak sa výborne hodí k objasneniu z akou zmesou motor pracuje v tom studenom počiatočnom štádiu.
Takže si treba postaviť zoznam otázok ktoré treba zodpovedať.
*Stav teplotného čidla./Ohmmeter
*Vynechávanie zapalovania./Osciloskop,prípadne OBD
*Kontrola signálu lambdy./Osciloskop (nábeh vyhrievania a priebeh zmeny napätia)
*Hodnota tlaku v saní./OBD v meraných hodnotách
*Pulzácia v sacom potrubí./Osciloskop (merané na výstupe MAP)
Máš odpoveď,máš poruchu
Najjednoduchšie a najrýchlejšie je tam strčiť taký odpor alebo si to nastaviť na odporovej dekáde alebo potenciometri zo starého rádia z rozsahom 5 kOhm a dajú sa nasimulovať všetky teplotné režimy.
Problém môže ale pochádzať aj zo zlej tvorby zmesi,na to by dala odpoveď kontrola práce lambdy,tj ako nabieha po studenom štarte.Problém sa pritom nemusí vonkoncom týkať samotnej lambdy.Ak je jej signál hodnoverný,tak sa výborne hodí k objasneniu z akou zmesou motor pracuje v tom studenom počiatočnom štádiu.
Takže si treba postaviť zoznam otázok ktoré treba zodpovedať.
*Stav teplotného čidla./Ohmmeter
*Vynechávanie zapalovania./Osciloskop,prípadne OBD
*Kontrola signálu lambdy./Osciloskop (nábeh vyhrievania a priebeh zmeny napätia)
*Hodnota tlaku v saní./OBD v meraných hodnotách
*Pulzácia v sacom potrubí./Osciloskop (merané na výstupe MAP)
Máš odpoveď,máš poruchu
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 14.01.2006 21:16 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných